صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

آموزش اتصال دامنه به هاست | خواندنی‌های مهم و کاربردی

آموزش اتصال دامنه به هاست | خواندنی‌های مهم و کاربردی

آموزش اتصال دامنه به هاست؛ یادگیری مرحله به مرحله این مبحث

راه‌اندازی و طراحی سایت چالش‌ها و دشواری‌های خاص خود را دارد و با شروع این کار می‌توان به دردسرهای آن پی برد. انتخاب و خرید هاست و دامنه یکی از موضوعاتی است که امکان دارد برای شما چالش‌برانگیز باشد. از طرفی بسیاری از افراد به دنبال یادگیری نکات آموزش اتصال دامنه به هاست برای طراحی سایت هستند. اتصال دامنه به هاست با توجه به این که باید به شکل دوطرفه (از طرف دامنه و هاست) پیگیری شود، ممکن است پیچیدگی‌های مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین اگر قصد دارید درباره چگونگی اتصال دامنه به هاست اطلاعات لازم را به دست بیاورید، این مطلب را از دست ندهید.

توضیحاتی درباره دامنه و هاست

قبل از پرداختن به موضوع آموزش اتصال دامنه به هاست، قصد داریم کمی راجع به این دو مفهوم نکاتی را بیان کنیم. دامنه و هاست دو مفهوم اساسی در دنیای وب هستند که برای راه‌اندازی یک وب‌سایت بسیار ضروری به شمار می‌آیند.

دامنه (Domain) به آدرس اینترنتی اشاره دارد که کاربران برای دسترسی به وب‌سایت شما از آن استفاده می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، آدرس www.example.com یک دامنه است. دامنه‌ها به طور معمول شامل دو بخش اصلی هستند که این دو بخش نام دامنه و پسوند آن (مانند .com، .ir، .net و غیره) هستند. نام دامنه باید خاص بوده و معمولاً به نوع محتوا یا برند شما مرتبط باشد. ثبت دامنه نیازمند پرداخت هزینه سالانه است و می‌توانید آن را از طریق ثبت‌کننده‌های دامنه (Domain Registrars) خریداری کنید.

از سوی دیگر هاست (Hosting) به فضایی اشاره دارد که وب‌سایت شما بر روی آن قرار می‌گیرد. هاست در واقع سروری است که اطلاعات وب‌سایت شما را ذخیره می‌کند. بدون وجود هاست دامنه شما فقط یک آدرس خواهد بود و محتوای سایت شما قابل دسترسی نخواهد بود. هاست‌ها انواع مختلفی دارند.

دامنه و هاست سایت

برای مثال:

  • هاست اشتراکی
  • هاست وردپرس
  • هاست ابری
  • هاست پرستا شاپ
  • سرور خصوصی مجازی (VPS)
  • سرور اختصاصی

انتخاب نوع هاست بستگی به نیازهای طراحی سایت، ترافیک مورد انتظار و بودجه شما دارد. در واقع، دامنه و هاست دو عنصر مکمل هستند. دامنه به کاربران این امکان را می‌دهد که وب‌سایت شما را پیدا کنند و هاست نیز این امکان را فراهم می‌آورد که محتوای وب‌سایت شما در اینترنت به‌راحتی قابل دسترسی همه کاربران باشد. نهایتاً، پس از ثبت دامنه و خرید هاست، باید وب‌سایت خود را طراحی و محتوا را بارگذاری کنید تا کاربران بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. این دو عنصر کلید موفقیت آنلاین شما خواهند بود.

مراحل اتصال دامنه به هاست

یادگیری نکات آموزش اتصال دامنه به هاست یکی از فرایندهایی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. این اتصال در واقع یکی از کلیدی‌ترین مراحل به‌منظور راه‌اندازی یک وب‌سایت است. برای این که دامنه شما به هاست متصل شود، لازم است مراحل معینی را دنبال کنید. در ادامه این مراحل را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

خرید دامنه و هاست

پیش از هر چیزی شما باید دامنه و هاست را از یک ارائه‌دهنده مناسب خریداری کنید. همان‌طور که اشاره شد دامنه آدرس وب‌سایت شما بوده و هاست نیز فضایی است که فایل‌های وب‌سایت شما در آن ذخیره می‌شود. اطمینان حاصل کنید که هاست انتخابی شما دارای منابع کافی و پشتیبانی مناسب باشد.

دسترسی به پنل مدیریتی دامنه

مرحله دوم آموزش اتصال دامنه به هاست، دسترسی به پنل مدیریتی دامنه است. پس از خریداری دامنه، به پنل مدیریتی دامنه خود (معمولاً ارائه‌دهنده دامنه) وارد شوید. این قسمت به شما اجازه خواهد داد که تنظیمات DNS دامنه سایت خود را تغییر دهید.

دسترسی به پنل مدیریتی دامنه

دریافت DNSهای هاست

زمانی که هاست را خریداری می‌کنید، ارائه‌دهنده آن به شما اطلاعات DNS (Domain Name System) را می‌دهد. این اطلاعات شامل آدرس‌های سرورهای DNS جدول‌بندی است که باید به دامنه‌تان متصل شود. به طور معمول این اطلاعات به شکل نام سرورهایی مانند ns1.yourhost.com و ns2.yourhost.com است.

دریافت DNSهای هاست

تغییر DNS دامنه

پس از این که آدرس‌های DNS را دریافت کردید، به پنل مدیریتی دامنه خود بازگشته و وارد بخش تنظیمات DNS شوید. در این بخش، باید آدرس‌های DNS هاست خود را وارد کنید. این کار باعث می‌شود تا ترافیک دامنه شما به سمت هاست هدایت شود. این یکی از مهم‌ترین مراحل آموزش اتصال دامنه به هاست است.

تغییر DNS دامنه

تأیید و انتشار

بعد از اتمام مرحله از واردکردن DNSهای جدید، تغییرات شما چند ساعت تا ۴۸ ساعت زمان می‌برد تا به‌روز‌رسانی شده و در اینترنت منتشر شوند. این فرایند با نام “Propagation” مشهور است. در این مدت، امکان دارد وب‌سایت شما به طور موقت در دسترس نباشد.

تنظیمات هاست

تنظیمات هاست مرحله بعدی از آموزش اتصال دامنه به هاست به شمار می‌آید. در این مرحله، وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید و تنظیمات مربوط به وب‌سایت خود را انجام دهید. این تنظیمات از سرعت بارگذاری سایت برای فایل‌ها، تنظیم پایگاه داده و دیگر تنظیمات مربوط به ساخت وب‌سایت تشکیل شده است.

تنظیمات هاست

نصب سیستم مدیریت محتوا (CMS)

یادگیری روش نصب سیستم مدیریت محتوا یا CMS از اهمیت بالایی در اتصال دامنه به هاست برخوردار است. اگر از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند WordPress، Joomla یا Drupal استفاده می‌کنید، باید نصب آن‌ها را در هاست خود انجام دهید. این کار عموماً از طریق پنل مدیریت هاست و به سادگی انجام می‌شود.

بارگذاری محتوا

بارگذاری محتوا مرحله بعدی از آموزش اتصال دامنه به هاست است. شما در این بخش باید محتوا، تصاویر و فایل‌های دیگر خود را به سرور بارگذاری کنید. این فرایند می‌تواند از طریق FTP (File Transfer Protocol) یا نرم‌افزارهای مدیریت فایل در پنل هاست انجام شود.

بررسی عملکرد وب‌سایت و بهینه‌سازی SEO

پس از بارگذاری محتوا، بررسی کنید که وب‌سایت شما به‌درستی کار می‌کند. از طریق مرورگر وب، دامنه را در نوار آدرس وارد کرده و عملکرد صفحات خود را تست کنید. اکنون که وب‌سایت شما راه‌اندازی شده است، نوبت به بهینه‌سازی SEO برای افزایش ترافیک و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو می‌رسد. از ابزارهایی مانند Google Analytics و Google Search Console استفاده کرده و عملکرد وب‌سایت خود را نظارت کنید.

بررسی عملکرد وب‌سایت و بهینه‌سازی SEO

یادگیری اتصال دامنه به هاست با ادستیتو

به صورت کلی باید اشاره کنیم که اتصال دامنه به هاست کار سختی نیست، اما مراحل و نکات آموزشی آن باید به صورت مرحله به مرحله رعایت شوند. با یادگیری نکات آموزش اتصال دامنه به هاست و راه‌اندازی و طراحی سایت خود، شما به تبلیغات گوگلی حرفه‌ای نیاز خواهید داشت.

مجموعه ادستیتو یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر کشور در زمینه تبلیغات آنلاین است. ما در این مجموعه از نفرات مجرب برخوردار هستیم و خدماتی نظیر تبلیغات گوگل، تولید محتوا، طراحی سایت، سئو، دیجیتال مارکتینگ و… را باکیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می‌کنیم. در صورتی که درباره این موضوعات نیاز به مشاوره بیشتر دارید، پیشنهاد می‌کنیم که با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول درمورد دامنه و هاست

مدت‌زمان ست‌شدن DNS دامنه .IR به طور تقریبی چقدر است؟

مدت‌زمان ست‌شدن DNS دامنه .IR متغیر است. اما به طور معمول این فرایند به 7 ساعت الی 1 روز زمان نیاز دارد.

آیا این امکان وجود دارد که 2 الی چند دامنه را به هاست متصل کرد یا خیر؟

بله افراد این امکان را دارند که به‌صورت هم‌زمان به‌غیراز دامنه اصلی خود، ادان دامین و همچنین ساب دامین را هاست متصل کنند. البته تعدد دامنه‌های متصل به هاست، به هاستینگ شما وابسته است. امکان دارد برخی از هاستینگ‌ها قابلیت متصل‌شدن بیش از 1 دامنه بر روی هاست را ندارند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت لاراول | چرا از لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم؟

طراحی سایت لاراول | چرا از لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم؟

یک فریم‌ورک قدرتمند برای طراحی سایت‌های مدرن انتخاب فریم‌ورک مناسب برای توسعه و طراحی سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لاراول به عنوان یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های PHP، با ارائه ویژگی‌ها و ابزارهای منحصربه‌فرد توانسته است جایگاه خود را در بین توسعه‌دهندگان وب تثبیت کند. این فریم‌ورک با ترکیب سادگی و قدرت، فرایند توسعه و […]

بیشتر بخوانید
نمونه قرارداد تبلیغات گوگل | چگونه موفقیت کمپین‌های خود را تضمین کنیم؟

نمونه قرارداد تبلیغات گوگل | چگونه موفقیت کمپین‌های خود را تضمین کنیم؟

نقش نمونه قرارداد تبلیغات گوگل در همکاری‌های دیجیتال یکی از موارد مهم در زمینه تبلیغات دیجیتال که باید با شفافیت و دقت کامل انجام شود، تنظیم قرارداد تبلیغات گوگل است. این قراردادها به‌عنوان راهنمایی جامع برای همکاری بین کسب‌وکارها و متخصصان تبلیغات دیجیتال عمل می‌کنند و دارای جزئیات فراوانی هستند. در این مطلب از وب‌سایت […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت با فلاتر | چرا فریم‌ورک فلاتر را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

طراحی سایت با فلاتر | چرا فریم‌ورک فلاتر را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

زبان برنامه‌نویسی فلاتر قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد در دنیای امروز سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می‌روند. طراحان سایت با استفاده از فریم‌ورک‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف انواع سایت‌ها را طراحی می‌کنند. یکی از جدیدترین زبان‌های برنامه نویسی، فلاتر نام دارد که قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار طراحان قرار می‌دهد. در این […]

بیشتر بخوانید