صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

آموزش نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک | آموزش مرحله به مرحله

آموزش نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک | آموزش مرحله به مرحله

آموزش نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک و نکاتی که باید بدانید

نصب وردپرس روی مک برای بسیاری از طراحان و توسعه‌دهندگان وب یک گام ابتدایی اما مهم است. آموزش نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک نه‌تنها به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت و با کیفیت بالا وب‌سایت‌های حرفه‌ای ایجاد کنید، بلکه به شما این فرصت را می‌دهد که محیطی انعطاف‌پذیر برای آزمایش و توسعه وب‌سایت‌های خود داشته باشید. با استفاده از ابزارهای مناسب و مراحل ساده‌ای که در این راهنما به آن‌ها خواهیم پرداخت، می‌توانید به‌راحتی وردپرس را روی سیستم عامل مک نصب کرده و از قابلیت‌های بی‌نظیر آن استفاده کنید. این راهنمای جامع به شما کمک می‌کند تا از آغاز تا پایان فرایند نصب را به طور کامل و بدون مشکل انجام دهید.

آموزش نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک به طور کامل

برای استفاده از وردپرس روی سیستم‌عامل مک، باید از نرم‌افزار MAMP استفاده کنید. این نرم‌افزار مجموعه‌ای از Apache، PHP و MySQL است و امکان نصب آسان وردپرس روی مک را به شما می‌دهد. البته حتماً به این نکته توجه داشته باشید که وب‌سایتی که روی MAMP ایجاد می‌کنید فقط و فقط برای خود شما قابل مشاهده است و در صورتی که می‌خواهید یک وب‌سایت لایو و قابل‌مشاهده در موتورهای جستجو داشته باشید، هاست وردپرس را خریداری کنید. در ادامه، تمامی آموزش نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک را به طور کامل ارائه می‌کنیم.

مرحله اول؛ نصب و اجرای نرم‌افزار MAMP روی مک

اولین مرحله برای استفاده از وردپرس روی مک، دانلود، نصب و اجرای نرم‌افزار MAMP است. برای دانلود این نرم‌افزار باید ابتدا وارد سایت www.mamp.info/en/mac شوید و نرم‌افزار MAMP را از این سایت دانلود کنید. پس از نصب کردن MAMP ، وارد قسمت برنامه‌ها شوید و نرم‌افزار MAMP PRO را اجرا کنید.

در ادامه برنامه MAMP به طور کامل برای شما باز شد، از قسمت بالای برنامه روی گزینه Start کلیک کنید. بعد از اینکه روی گزینه Start کلیک کردید، کمی صبر کنید تا خانه‌های Apache و MySQL پر شوند و دکمه Start سبز شوند.

مرحله دوم؛ نصب وردپرس فارسی

در مرحله دوم آموزش نصب وردپرس wordpress برای طراحی سایت روی مک پس از اینکه MAMP را استارت کردید، بخش Finder را باز کنید و به مسیر Application -> MAMP -> htdocs بروید. پس از آن، وردپرس فارسی را دانلود کنید و فایل زیپ آن را از حالت فشرده خارج نمایید. سپس فایل استخراج‌شده را در پوشه htdocs که پیش‌تر آن را باز کردیم قرار دهید.

حالا مرورگر خود را باز کنید و آدرس localhost:8888/wordpress را وارد کنید تا پنجره راه‌اندازی وردپرس برای شما باز شود. پس از اینکه بر روی گزینه «بزن بریم» کلیک کردید، وردپرس اطلاعات دیتابیس را از شما می‌خواهد. دوباره MAMP را باز کنید و از قسمت MySQL و Adminsister MySQL with، بر روی گزینه phpmyadmin کلیک کنید.

نصب وردپرس فارسی روی مک

در قسمت بعد پنجره‌ای برای شما باز می‌شود که باید کار راه‌اندازی دیتابیس خود را در آن انجام دهید. در این پنجره، روی سربرگ Databases کلیک کرده و در کادر Create Database نام دلخواه خود را برای دیتابیس موردنظر وارد کنید. پس از اینکه این موارد را به‌درستی درون کادرها نوشتید، روی دکمه Create کلیک کنید.

در پنجره بعدی لازم است که به تب Privileges رفته و از قسمت New بر روی گزینه Add User کلیک کنید. سپس تمامی اطلاعات موردنظر را در کادرها وارد کنید و در قسمت Global Privileges گزینه Check All را بزنید. پس از پایان این مراحل، روی دکمه Go کلیک کنید.

مرحله سوم؛ راه‌اندازی کامل وردپرس روی مک

در مرحله سوم از آموزش نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک، باید به پنجره وردپرس برگردید و اطلاعات دیتابیسی که قبل‌تر ساخته‌اید را وارد کنید. پس از اینکه اطلاعات دیتابیس را وارد کردید مطمئن شدید که اطلاعات صحیح هستند. برای اطمینان روی گزینه «بفرست» در پایین کلیک کنید. پس از آن هم روی دکمه اجرای نصب کلیک کنید. سپس اطلاعات سایت خود را وارد نمایید.

پس از اینکه تمامی مراحل را پیش بردید، گزینه راه‌اندازی وردپرس را انتخاب کنید تا وردپرس با موفقیت بر روی سیستم عامل مک شما نصب شود. برای اینکه بتوانید وارد سایت وردپرسی خود شوید، آدرس localhost:8888/wordpress را درون مرورگر خود وارد کرده و وارد آن شوید. در صورتی هم که قصد دارید از صفحه مدیریت سایتتان (پیشخوان وردپرس) استفاده کنید، لازم است که وارد آدرس localhost:8888/wordpress/wp-admin شوید.

راه‌اندازی کامل وردپرس روی مک 

مزایای استفاده از WAMP چیست؟

حال که آموزش نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک با استفاده از نرم‌افزار لوکال‌هاست WAMP را ارائه کردیم، به مزایای استفاده از این نرم‌افزار نسبت به لوکال هاست‌های دیگر می‌پردازیم. استفاده از WAMP مزایایی دارد که عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از PHP و MySQL: نرم‌افزار MAMO به طور پیش‌فرض شامل نسخه‌های متنوعی از PHP و MySQL است که به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی نسخه‌های مختلف را تست و بررسی کنید
  • سازگاری با وردپرس و دیگر CMSها: با استفاده از MAMP، می‌توانید با سرعت بارگذاری بالا و به‌راحتی سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، جوملا و دروپال را نصب و تست کنید
  • تست و توسعه بدون ریسک: نرم‌افزار MAMP به شما این امکان را می‌دهد که پروژه‌های وب را در محیطی کاملاً ایزوله و بدون تأثیر بر روی سرورهای زنده، تست و توسعه دهید
  • مدیریت آسان پایگاه‌داده: نرم‌افزار MAMP ابزارهایی مانند phpMyAdmin را برای مدیریت پایگاه‌داده فراهم می‌کند که به شما این مکان را می‌دهد تا به‌راحتی پایگاه‌داده‌های خود را ایجاد، مدیریت و بررسی کنید

مزایای استفاده از WAMP چیست؟

ادستیتو؛ بهترین انتخاب برای طراحی سایت حرفه‌ای و کاربرپسند

ادستیتو به عنوان یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های طراحی سایت حرفه‌ای در ایران، تجربه‌ای بی‌نظیر از طراحی سایت‌های اختصاصی و کارآمد را برای مشتریان خود فراهم کرده است. تیم متخصص و خلاق ما با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی‌ها و استانداردهای روز جهانی، به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت‌هایی با طراحی منحصربه‌فرد و عملکرد عالی داشته باشید. از طراحی سایت‌های تجاری و فروشگاهی گرفته تا پلتفرم‌های پیچیده و بین‌المللی، ادستیتو با ارائه خدماتی متمایز و حرفه‌ای، شما را در دستیابی به اهداف آنلاین خود همراهی می‌کند.

سؤالات متداول درمورد نصب وردپرس برای طراحی سایت روی مک

آیا نصب وردپرس بر روی مک پیچیده است؟

خیر؛ نصب وردپرس روی مک به کمک MAMP بسیار ساده و سریع است و شامل مراحل مشخص و آسانی است.

آیا برای نصب وردپرس به اینترنت نیاز دارم؟

برای نصب و راه‌اندازی روی لوکال‌هاست به اینترنت نیاز ندارید، اما برای دانلود وردپرس و دریافت به‌روزرسانی‌ها و استفاده روی هاست آنلاین به اینترنت نیاز است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت لاراول | چرا از لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم؟

طراحی سایت لاراول | چرا از لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم؟

یک فریم‌ورک قدرتمند برای طراحی سایت‌های مدرن انتخاب فریم‌ورک مناسب برای توسعه و طراحی سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لاراول به عنوان یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های PHP، با ارائه ویژگی‌ها و ابزارهای منحصربه‌فرد توانسته است جایگاه خود را در بین توسعه‌دهندگان وب تثبیت کند. این فریم‌ورک با ترکیب سادگی و قدرت، فرایند توسعه و […]

بیشتر بخوانید
نمونه قرارداد تبلیغات گوگل | چگونه موفقیت کمپین‌های خود را تضمین کنیم؟

نمونه قرارداد تبلیغات گوگل | چگونه موفقیت کمپین‌های خود را تضمین کنیم؟

نقش نمونه قرارداد تبلیغات گوگل در همکاری‌های دیجیتال یکی از موارد مهم در زمینه تبلیغات دیجیتال که باید با شفافیت و دقت کامل انجام شود، تنظیم قرارداد تبلیغات گوگل است. این قراردادها به‌عنوان راهنمایی جامع برای همکاری بین کسب‌وکارها و متخصصان تبلیغات دیجیتال عمل می‌کنند و دارای جزئیات فراوانی هستند. در این مطلب از وب‌سایت […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت با فلاتر | چرا فریم‌ورک فلاتر را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

طراحی سایت با فلاتر | چرا فریم‌ورک فلاتر را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

زبان برنامه‌نویسی فلاتر قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد در دنیای امروز سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می‌روند. طراحان سایت با استفاده از فریم‌ورک‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف انواع سایت‌ها را طراحی می‌کنند. یکی از جدیدترین زبان‌های برنامه نویسی، فلاتر نام دارد که قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار طراحان قرار می‌دهد. در این […]

بیشتر بخوانید