صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

طراحی سایت پویا با ابزارهای پیشرفته | معرفی بهترین پلتفرم‌ها

طراحی سایت پویا با ابزارهای پیشرفته | معرفی بهترین پلتفرم‌ها

از ابزارهای متنوعی می‌توان برای طراحی سایت پویا استفاده کرد

مفهوم طراحی سایت پویا یا طراحی سایت داینامیک در مقابل طراحی سایت ایستا یا طراحی سایت استاتیک قرار می‌گیرد. طراحی سایت ایستا عموماً به‌صورت HTML طراحی می‌شود و هرگونه ایجاد تغییرات در آن‌ها نیازمند آشنایی با اصول کدنویسی طراحی سایت است. در مقابل طراحی سایت پویا، طراحی وبسایت‌‎هایی هستند که برای ایجاد آن‌ها از پلتفرم‌های مدیریت محتوا مانند طراحی سایت وردپرس و برخی از پلتفرم‌های طراحی سایت دیگر نام برد. مدیریت و ایجاد تغییرات در آن‌ها بسیار آسان‌تر است. در این مطلب موضوع طراحی سایت پویا با ابزارهای پیشرفته را بررسی می‌کنیم. با ادامه این مطلب درمورد طراحی سایت همراه ما باشید.

مزایای استفاده از ابزارهای پیشرفته برای طراحی سایت پویا

پیش از ظهور پلتفرم‌های طراحی سایت و مدیریت محتوا یا CMS، فرایند طراحی سایت کاری پیچیده‌ای بود و نیاز به تسلط بالا بر زبان‌های برنامه‌نویسی و دانش کدنویسی برای طراحی سایت داشت. بااین‌حال پلتفرم‌های مدیریت محتوا، کار طراحی سایت و مدیریت آن‌ها و همچنین انتشار محتواهای گوناگون را آسان کردند.

در ادامه برخی از مزایای استفاده از CMSها برای طراحی سایت را با هم مرور می‌کنیم:

  • عدم نیاز به دانش کدنویسی برای طراحی سایت: با یک سیستم مدیریت محتوا بدون دانش کدنویسی برای طراحی سایت می‌توان صفحات وبسایت را ایجاد کرد. امکان سفارشی‌سازی این صفحات در طراحی سایت نیز در این روش وجود دارد
  • قابلیت همکاری: پلتفرم‌های CMS شرایطی در طراحی سایت را ایجاد می‌کنند که اعضای تیم توسعه طراحی سایت بتوانند به طور هم‌زمان و از طریق کنترل پنل‌های خود تغییرات لازم را ایجاد کنند
  • امکان نصب افزونه‌های مختلف برای طراحی سایت: هر CMS دارای طیف وسیعی از ابزارهای داخلی برای طراحی سایت است که می‌توانید آن‌ها را روی سایت خود برای طراحی سایت نصب کنید تا قابلیت‌هایی به سایت شما اضافه شوند
  • برنامه‌ریزی زمانی برای انتشار محتوا در طراحی سایت: یکی از دیگر از مزایای طراحی سایت پویا با ابزارهای پیشرفته CMS، امکان ایجاد برنامه زمانی برای انتشار محتواهای گوناگون در طراحی سایت است

ابزارهای پیشرفته برای طراحی سایت پویا و جذاب کدام ابزارها هستند؟

همان‌طور که گفتیم، CMSها برای طراحی سایت کاربردها و مزایای گسترده‌ای دارند. برای مثال می‌توان از آن‌ها برای طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت شخصی و طراحی سایت فروشگاهی استفاده کرد. اما بهترین پلتفرم‌های CMS برای توسعه و طراحی سایت کدام پلتفرم‌ها هستند؟ در ادامه برخی از این ابزارها را برای طراحی سایت به شما معرفی می‌کنیم.

وردپرس؛ پلتفرمی برتر برای طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی و شخصی

وردپرس محبوب‌ترین CMS دنیا و ابزاری برای طراحی سایت به‌ویژه طراحی سایت شخصی و طراحی سایت شرکتی است. گفته می‌شود که بیش از 40 درصد از تمامی طراحی سایت موجود در دنیا با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا ایجاد شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به طراحی سایت رسانه نیویورک تایمز اشاره کرد. ایجاد و طراحی سایت با استفاده از این پلتفرم بسیار آسان است و افزونه‌ها، قالب‌ها و تم‌های فراوانی برای طراحی سایت دارد. انتشار یا به‌روزرسانی محتوا و ایجاد و طراحی سایت نیز با استفاده از وردپرس بسیار آسان می‌باشد.

برخی از مزایای دیگر پلتفرم وردپرس برای طراحی سایت را با هم مرور می‎‌کنیم:

  • وردپرس یک ابزار رایگان برای طراحی سایت است
  • رابط کاربری جذاب و آسان وردپرس برای طراحی سایت
  • انواع طراحی سایت با وردپرس سازگاری بالایی داشته و با اصول سئو می‌باشد
  • این پلتفرم دارای طیف بسیار وسیعی از افزونه‌های کاربردی برای طراحی سایت است

وردپرس؛ پلتفرمی برتر برای طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی و شخصی

مجنتو؛ ابزاری برای طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی

مجنتو (Magento) در حال حاضر با نام ادوبی کامرس (Adobe Commerce) برای طراحی سایت شناخته می‌شود. تعداد طراحی سایت و وب‌سایت‌های ایجاد شده شرکت‌های معتبر با این پلتفرم بیش از 250 هزار وبسایت می‌باشد. این سیستم مدیریت محتوا بیش از هر چیز برای طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی کاربرد دارد.

ابزارهای صفحه‌ساز این پلتفرم برای طراحی سایت به شما کمک می‌کنند تا طرح‌بندی‌ها را انتخاب کرده و محتوای موردنظر را نیز به صفحات اضافه کنید. همچنین برخی از صفحات از جمله صفحه اصلی در طراحی سایت و صفحه درباره ما به طور پیش‌فرض در این CMS وجود دارند. از مشهورترین طراحی سایت و ایجاد وب‌سایت‌ها با مجنتو را می‌توان شرکت کوکاکولا را نام برد.

مجنتو؛ ابزاری برای ایجاد سایت‌های فروشگاهی و شرکتی

شاپیفای؛ ابزاری برتر برای طراحی سایت فروشگاهی

اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاهی پویا با ابزارهای پیشرفته هستید، شاپیفای یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی سایت است. تا کنون نزدیک به 4 میلیون طراحی سایت در سراسر دنیا با استفاده از شاپیفای ایجاد شده‌اند. این سیستم مدیریت محتوا دارای یک رابط کاربری بصری و آسان است. همچنین مجموعه‌ای ابزارهای داخلی و افزونه‌ها را برای طراحی سایت ارائه می‌دهد تا قابلیت‌های سایت خود را افزایش دهید. برای مثال ابزار Plug In SEO در این افزونه برای طراحی سایت به شما کمک می‌کند فروشگاه اینترنتی خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. همچنین با ادغام برنامه‌‌های شخص ثالث مانند Mailchimp می‌توانید عملکرد طراحی سایت را افزایش دهید. سایت رد بول از جمله طراحی سایت های ایجاد شده با این پلتفرم است.

جوملا؛ ابزاری کاربردی برای طراحی سایت پویا

از دیگر ابزارهای پیشرفته برای طراحی سایت پویا می‌توان از سیستم مدیریت محتوای جوملا نام برد. پلتفرم جوملا در طراحی سایت نیز در گروه ابزارهای رایگان طراحی سایت قرار می‌گیرد. جوملا دارای بیش از 10 هزار قالب و افزونه رایگان برای طراحی سایت است. بنابراین می‌توان یک سایت با ویژگی‌های مورد نظر خود را در آن ایجاد کنید. در حال حاضر تعداد سایت‌های طراحی شده با جوملا به بیش از 2 میلیون سایت می‌رسد که غول سوئدی صنعت مبلمان یعنی شرکت ایکیا از جمله آن‌ها است.

برخی از مزایای این پلتفرم نیز عبارت‌اند از:

  • پلتفرمی منبع‌باز و رایگان است
  • اصول سئو سایت در آن رعایت می‌شوند
  • نصب آن آسان است
  • دارای تعداد بسیار زیادی از افزونه‌های کاربردی است
  • دارای قالب‌های پریمیوم است

جوملا؛ ابزاری کاربردی برای طراحی سایت پویا

طراحی سایت پویا با ابزارهای پیشرفته توسط ادستیتو

ادستیتو یکی از برترین آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت در کشور است که خدمات متنوعی از جمله انواع طراحی سایت و بهینه‌سازی وبسایت همچنین خدمات تبلیغات گوگل را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در این مجموعه با استفاده از کاربردی‌ترین ابزارهای طراحی سایت با ویژگی‌های طراحی سایت پویا، طراحی سایت تعاملی، عملکرد بهینه بودن در طراحی سایت، امنیت بالا در طراحی سایت و ویژگی‌های طراحی سایت جذاب را برای شما ایجاد می‌کند. برای دریافت خدمات طراحی سایت کافی است با همکاران ما در مجموعه ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول طراحی سایت

طراحی سایت پویا با ابزارهای پیشرفته برای طراحی سایت چه مزایایی دارد؟

از مزایای این سایت‌ها برای طراحی سایت می‌توان به امکان دسترسی هم‌زمان چندین کاربر و ایجاد تغییرات و به‌روزرسانی‌ها بدون نیاز به دانش کدنویسی در طراحی سایت اشاره کرد.

پرستاشاپ در طراحی سایت چیست؟

پرستاشاپ (PrestaShop) یک ابزار کاربردی برای طراحی سایت فروشگاهی است.

پلتفرم دروپال برای طراحی سایت

دروپال نیز یک سیستم مدیریت محتوای طراحی سایت با هزاران تم رایگان و ویژگی‌های امنیتی پیشرفته است. از نمونه طراحی سایت مشهور با این سیستم مدیریت محتوا می‌توان طراحی سایت دولت استرالیا و همچنین طراحی سایت برند مشهور تسلا نام برد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
مدیریت چندین اکانت گوگل ادز | راهنمای جامع بهینه‌سازی و بررسی چالش‌ها

مدیریت چندین اکانت گوگل ادز | راهنمای جامع بهینه‌سازی و بررسی چالش‌ها

مزایا و معایب مدیریت چندین اکانت گوگل ادز چیست؟ تبلیغات گوگل در عصر دیجیتال به یکی از حیاتی‌ترین ابزارهای بازاریابی تبدیل شده است و گوگل ادز به عنوان یکی از برجسته‌ترین پلتفرم‌های تبلیغات در گوگل، به برندها این امکان را می‌دهد که با هدف‌گذاری دقیق و بهینه، به مخاطبان خود دست یابند. کسب‌وکارهای بزرگ و […]

بیشتر بخوانید
آموزش اتصال دامنه به هاست | خواندنی‌های مهم و کاربردی

آموزش اتصال دامنه به هاست | خواندنی‌های مهم و کاربردی

آموزش اتصال دامنه به هاست؛ یادگیری مرحله به مرحله این مبحث راه‌اندازی و طراحی سایت چالش‌ها و دشواری‌های خاص خود را دارد و با شروع این کار می‌توان به دردسرهای آن پی برد. انتخاب و خرید هاست و دامنه یکی از موضوعاتی است که امکان دارد برای شما چالش‌برانگیز باشد. از طرفی بسیاری از افراد […]

بیشتر بخوانید
کلیک فیک گوگل ادز چیست | 0 تا 100 نکات Click Fraud

کلیک فیک گوگل ادز چیست | 0 تا 100 نکات Click Fraud

کلیک فیک؛ بزرگ‌ترین دشمن سرویس‌های تبلیغات گوگل سرویس گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارها برای تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود. افراد می‌توانند با پرداخت هزینه مشخص به ازای هر کلیک از خدمات این سرویس تبلیغاتی قدرتمند بهره‌مند شوند؛ اما وجود عاملی مزاحم به نام کلیک فیک باعث کاهش بهره‌وری سرویس تبلیغات گوگل می‌شود و افراد […]

بیشتر بخوانید