صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

چالش‌ها و راهکارهای طراحی سایت چندزبانه | نکات مهم طراحی سایت چندزبانه

چالش‌ها و راهکارهای طراحی سایت چندزبانه | نکات مهم طراحی سایت چندزبانه

طراحی سایت چندزبانه چالش‌برانگیز است

امروزه اینترنت به قدرتمندترین ابزار برای ایجاد ارتباطات جهانی تبدیل شده است. وب‌سایت‌های مختلف با ارائه محتوای بین‌المللی از طریق طراحی سایت در سراسر دنیا مخاطب جذب می‌کنند. اما طراحی سایت چندزبانه با موانع و مسائل مختلفی برای طراحان سایت روبه‌رو است. در این مطلب از ادستیتو به بررسی چالش‌ها و راهکارهای طراحی سایت چندزبانه می‌پردازیم.

اهمیت استفاده از طراحی سایت چندزبانه

در دنیایی که همه کسب‌وکارها به دنبال پیشرفت و جهانی‌شدن هستند، در اختیار داشتن یک سایت و طراحی سایت چندزبانه به افراد امکان جذب مخاطب از سراسر دنیا را می‌دهد. این نوع طراحی سایت به شرکت‌ها اجازه برقراری ارتباط بین زبان‌ها و فرهنگ‌های مختلف را می‌دهد. توجه به فرهنگ و زبان یک کشور خارجی می‌تواند در طراحی سایت به برندینگ شرکت‌ها کمک کند و موجب ثبت قراردادهای بین‌المللی شود. همچنین طراحی سایت چندزبانه می‌تواند اعتبار شرکت را بالا ببرد و تمایل افراد برای همکاری با شما از طریق طراحی سایت چندزبانه را افزایش دهد.

چالش‌های طراحی سایت چندزبانه

چالش‌ها و راهکارهای مختلفی در سر راه طراحی سایت چندزبانه وجود دارد. پیش از آنکه برای طراحی سایت چندزبانه اقدام کنید باید این موارد را بادقت بررسی کنید تا انرژی و سرمایه خود را در جهت اشتباهی از طراحی سایت هدر ندهید. در ادامه به بررسی چالش‌های طراحی سایت چندزبانه می‌پردازیم.

تفاوت‌های فرهنگی در طراحی سایت

میان فرهنگ کشورهای مختلف تفاوت‌هایی وجود دارد که باید آن‌‌ها را در هنگام طراحی سایت چندزبانه در نظر بگیرید. این تفاوت‌ها در طراحی سایت شامل اولویت‌‌های کاربران در طراحی سایت ، اصطلاحات زبانی در طراحی سایت و رفتارهای استفاده از وب در طراحی سایت هستند. به طور مثال در یک فرهنگ از یک ضرب‌المثل استفاده شود که در دیگری وجود ندارد، در چنین مواردی باید معادلی مناسب برای آن در زبان مقصد برای طراحی سایت ارائه کنید.

سئو چندزبانه بعد از طراحی سایت

سئو کردن مطالب در طراحی سایت از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید؛ اما سئو کردن محتوا برای طراحی سایت چندزبانه کار آسانی نیست و باید نکات ریزودرشت بسیاری را برای طراحی سایت در نظر بگیرید. این بدین معنی است که در برخی مواقع نمی‌توانید از افزونه‌های مترجم در طراحی سایت استفاده کنید و باید مطلب را مجدداً از اول به یک زبان دیگر برای طراحی سایت چندزبانه بنویسید. همچنین شما در هنگام طراحی سایت چندزبانه باید با شناسایی کلمات کلیدی مطابق با فرهنگ زبانی کشورهای مختلف، محتوای سایت را در طراحی سایت بهینه کنید.

انتخاب سرور و میزبان برای طراحی سایت

یکی از چالش‌ها و راهکارهای طراحی سایت چندزبانه به طور مؤثر، انتخاب سرور مناسب برای طراحی سایت است. باید به این نکته توجه کنید که هرچه سرور برای طراحی سایت به مخاطب هدف نزدیک‌تر باشد، صفحات سایت بعد از طراحی سایت سریع‌تر بارگذاری می‌شوند؛ در نتیجه سرور خود را در نزدیکی سوژه انتخاب و طراحی سایت را انجام دهید و با رعایت اصول امنیتی از آن محافظت کنید.

انتخاب سرور و میزبان برای طراحی سایت 

ترجمه محتوا در طراحی سایت

برای ترجمه محتوا در طراحی سایت به زبان دوم باید از یک مترجم حرفه‌ای کمک بگیرید. البته ابزارهایی مانند Google Translate و Microsoft Translator نیز برای ترجمه محتوا در طراحی سایت وجود دارند که کار ترجمه را به صورت رایگان انجام می‌دهند؛ اما محتوای تولیدشده برای طراحی سایت توسط این ابزارها با خروجی نهایی فاصله بسیاری دارد و باید متون طراحی سایت را اصلاح کرد. در نتیجه باید از یک مترجم حرفه‌ای بخواهید تا بر فرایند ترجمه محتوای طراحی سایت شما نظارت داشته باشد.

هماهنگی محتوا در طراحی سایت

باید دقت کنید تا محتوای طراحی سایت موجود در وب‌سایت در تمامی زبان‌ها مانند هم باشد و مفهوم را به درستی بعد از طراحی سایت به کاربران انتقال دهند. رعایت این نکته در طراحی سایت می‌تواند مدیریت نیازهای کاربران را آسان کند. همچنین دقت کنید که اگر یک محتوا را در طراحی سایت فقط می‌توان برای یک فرهنگ زبانی نوشت، از موضوعات مشابه و جایگزین آن برای نوشتن مطلب برای زبان‌های دیگر در طراحی سایت به درستی استفاده شود.

راهکارها و نکات طراحی سایت چندزبانه

چالش‌ها و نکات طراحی سایت چندزبانه بسیار گسترده هستند. به همین دلیل باید در هنگام برنامه‌ریزی برای ساخت و طراحی سایت به دقت به آن‌ها توجه کنید. استفاده از راه‌حل‌های ساده در هنگام طراحی سایت می‌تواند موجب افزایش رضایت از تجربه کاربری (UX) وب‌سایت بعد از طراحی سایت شود. در ادامه برخی از راهکارها و نکات طراحی سایت چندزبانه را بررسی می‌کنیم.

دکمه تغییر زبان در طراحی سایت

برای آن که کاربران مختلف بتوانند به آسانی با سایت شما بعد از طراحی سایت ارتباط برقرار کنند، می‌توانید از دکمه تغییر زبان در طراحی سایت استفاده کنید. البته در هنگام انجام این کار حین طراحی سایت توجه کنید که از پرچم کشورها به‌جای نام زبان موردنظر در طراحی سایت استفاده نکنید.

طراحی سایت مؤثر

در هنگام طراحی سایت باید به فونت‌ها، رنگ‌ها و اشکال متناسب با فرهنگ زبانی مقصد استفاده کنید. طراحی سایت باید به گونه‌ای باشد که کاربر را به سمت صرف وقت بیشتر در وب‌سایت هدایت کند. همچنین باید از اندازه و فونت نوشته‌ها به صورت استاندارد در طراحی سایت استفاده کنید.

برخی از نکات برای طراحی سایت مؤثر چندزبانه عبارت‌اند از:

  • تا حد ممکن فونت ساده در طراحی سایت استفاده کنید
  • عنوان‌ها را با فونت درشت و بولد حین طراحی سایت بنویسید
  • از یک سبک طراحی سایت در تمامی صفحات استفاده کنید
  • از تصاویر مرتبط با فرهنگ‌ جامعه هدف برای طراحی سایت استفاده کنید

طراحی سایت مؤثر

ارائه تجربه کاربری یکسان برای طراحی سایت

در هنگام طراحی سایت چندزبانه باید به این موضوع توجه کنید که بدون توجه به زبان ورودی، تجربه کاربری افراد بعد از طراحی سایت یکسان باشد. به طور مثال اگر یک وب‌سایت دوزبانه فارسی – انگلیسی دارید، تجربه کاربری یک فرد فارسی‌زبان باید با فرد انگلیسی‌زبان یکسان باشد و هر دو از اعتبار طراحی سایت دوزبانه احساس اطمینان کنند

حروف راست‌چین و چپ‌چین در طراحی سایت

زبان فارسی از راست به چپ نوشته می‌شود؛ اما زبان‌های لاتین مانند انگلیسی از چپ به راست نوشته می‌شوند. این مسئله در هنگام طراحی سایت اهمیت دارد و می‌تواند برای شما دردسرساز شود. برای برطرف کردن مشکل راست‌چین بودن حروف فارسی در طراحی سایت (RTL) و چپ‌چین بودن حروف لاتین برای طراحی سایت (LTR) می‌توانید از افزونه Weglot استفاده کنید تا در هنگام طراحی سایت چندزبانه با مشکل مواجه نشوید.

تاریخ و ساعت در طراحی سایت

به فرمت تاریخ در سایت خود دقت کنید. تاریخ در سیستم شمسی به صورت روز/ماه/سال و در سیستم میلادی به‌صورت ماه/روز/سال نوشته می‌شود. همچنین ساعت کشورهای مختلف با هم تفاوت دارد و در هنگام استفاده از ساعت در طراحی سایت باید شهر یا کشور هدف خود را در نظر بگیرید.

تاریخ و ساعت در طراحی سایت

ادستیتو؛ برترین مجموعه طراحی سایت و بهینه‌سازی سایت‌های چندزبانه

مجموعه ادستیتو یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های فعال در زمینه طراحی سایت و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو است. متخصصان این مجموعه در کنار ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل، انواع طراحی سایت چندزبانه را نیز انجام می‌دهند. می‌توانید برای سفارش خدمات سئو و طراحی سایت با همکاران ما در ادستیتو تماس بگیرید.

سؤالات متداول درمورد طراحی سایت چندزبانه

مزایای طراحی سایت چندزبانه چیست؟

امکان ارتباط با جوامع بین‌المللی، افزایش اعتبار و برندسازی حرفه‌ای از جمله مزایای طراحی سایت چندزبانه هستند.

مؤثرترین راه برای تغییر زبان در طراحی سایت چند زبانه چیست؟

استفاده از دکمه تغییر زبان در طراحی سایت آسان‌ترین روش برای تغییر زبان در چنین وب‌سایت‌هایی است.

در هنگام تولید محتوای متنی برای طراحی سایت چندزبانه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شناسایی جامعه هدف، فرهنگ جامعه هدف و قواعد زبانی از جمله مواردی هستند که در هنگام تولیدمحتوا برای طراحی سایت چند زبانه باید به آن‌ها توجه کرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت لاراول | چرا از لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم؟

طراحی سایت لاراول | چرا از لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم؟

یک فریم‌ورک قدرتمند برای طراحی سایت‌های مدرن انتخاب فریم‌ورک مناسب برای توسعه و طراحی سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لاراول به عنوان یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های PHP، با ارائه ویژگی‌ها و ابزارهای منحصربه‌فرد توانسته است جایگاه خود را در بین توسعه‌دهندگان وب تثبیت کند. این فریم‌ورک با ترکیب سادگی و قدرت، فرایند توسعه و […]

بیشتر بخوانید
نمونه قرارداد تبلیغات گوگل | چگونه موفقیت کمپین‌های خود را تضمین کنیم؟

نمونه قرارداد تبلیغات گوگل | چگونه موفقیت کمپین‌های خود را تضمین کنیم؟

نقش نمونه قرارداد تبلیغات گوگل در همکاری‌های دیجیتال یکی از موارد مهم در زمینه تبلیغات دیجیتال که باید با شفافیت و دقت کامل انجام شود، تنظیم قرارداد تبلیغات گوگل است. این قراردادها به‌عنوان راهنمایی جامع برای همکاری بین کسب‌وکارها و متخصصان تبلیغات دیجیتال عمل می‌کنند و دارای جزئیات فراوانی هستند. در این مطلب از وب‌سایت […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت با فلاتر | چرا فریم‌ورک فلاتر را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

طراحی سایت با فلاتر | چرا فریم‌ورک فلاتر را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

زبان برنامه‌نویسی فلاتر قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد در دنیای امروز سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می‌روند. طراحان سایت با استفاده از فریم‌ورک‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف انواع سایت‌ها را طراحی می‌کنند. یکی از جدیدترین زبان‌های برنامه نویسی، فلاتر نام دارد که قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار طراحان قرار می‌دهد. در این […]

بیشتر بخوانید