صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

نکات جستجوی پیشرفته در گوگل را بیاموزید

جستجو در گوگل

احتمالاً شما هم مانند بسیار از کاربران اینترنتی، روزی چند بار از گوگل استفاده می‌کنید. اما به‌احتمال زیاد، همچنان از گوگل در ساده‌ترین شکل آن استفاده می‌کنید. اگر استفاده کنونی شما از گوگل محدود به تایپ کردن در چند کلمه و تغییر کلمات است، باید بگوییم راه‌های بهتری وجود دارد و یادگیری آن سخت نیست.

از طرف دیگر، حتی اگر یک متخصص فناوری هستید و می‌توانید از گوگل مانند بهترین متخصصان استفاده کنید، همچنان پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از نکات جستجوی پیشرفته گوگل را دنبال کنید. در اینجا مروری بر برخی از مفیدترین ترفندهای جستجوی گوگل خواهیم داشت و شما در کمترین زمان یک جستجوگر متخصص گوگل خواهید بود.

جستجوی پیشرفته در گوگل 1

31 نکته جستجوی پیشرفته گوگل

1. عبارت صریح

فرض کنید در حال جستجوی محتوایی در مورد تبلیغات گوگل هستید. به‌جای اینکه فقط تبلیغات گوگل را در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید، احتمالاً بهتر است به‌صراحت این عبارت را جستجو کنید. برای انجام این کار، به‌سادگی عبارت جستجو شده را در داخل نقل‌قول‌های دوگانه قرار دهید؛ برای مثال به‌جای استفاده از کلمه تبلیغات گوگل می‌توانید از “تبلیغات گوگل” استفاده نمایید.

2. حذف کلمات زائد

فرض کنید می‌خواهید محتوایی در مورد گوگل ادز جستجو کنید، اما می‌خواهید نتایجی را که حاوی عبارت تبلیغات هستند، حذف کنید. برای انجام این کار، به‌سادگی از علامت – (منفی) در مقابل کلمه‌ای که می‌خواهید حذف کنید، استفاده کنید. برای مثال به‌جای استفاده از کلمه گوگل ادز می‌توانید از گوگل ادز – تبلیغات استفاده نمایید.

3. این یا آن

به طور پیش‌فرض، وقتی جستجو می‌کنید، گوگل تمام عبارات مشخص‌شده در جستجو را درج می‌کند. اگر به دنبال یکی از چند عبارت برای مطابقت هستید، می‌توانید از عملگر OR استفاده کنید. (توجه: OR باید با حروف بزرگ نوشته شود)، برای مثال، برای استفاده از کلمه تبلیغات یا گوگل ادز می‌توانید از گوگل ادز OR تبلیغات گوگل استفاده نمایید.

جستجوی پیشرفته در گوگل 20

4. کلمات در متن

اگر می‌خواهید صفحه‌ای پیدا کنید که تمام عباراتی که جستجو می‌کنید در متن آن صفحه ظاهر شوند (اما نه لزوماً در کنار یکدیگر)، عبارت:allintext را تایپ کنید و سپس، بلافاصله بعد از آن، کلمات یا عبارات را وارد کنید، برای مثال: allintext:تبلیغات گوگل حرفه‌ای می‌توانیم استفاده کنیم

5. کلمات موجود در متن + عنوان، URL و غیره.

اگر می‌خواهید صفحه‌ای را پیدا کنید که در آن یک عبارت در متن آن صفحه و عبارت دیگری در جای دیگری از صفحه ظاهر می‌شود، مانند عنوان یا URL، آن عبارت اول را تایپ کنید و عبارت intext: و بلافاصله عبارت دیگر را وارد کنید. برای مثال برای سرچ کلمه تبلیغات گوگل با اکانت اختصاصی می‌توانید از عبارت، تبلیغات گوگل intext:اکانت اختصاصی استفاده کنید.

6. کلمات در عنوان

آیا می‌خواهید یک صفحه وب با کلمات خاص موجود در عنوان (اما نه لزوماً در کنار یکدیگر) پیدا کنید، عبارت: allintitle را تایپ کنید و سپس، بلافاصله کلمات یا عبارات را دنبال کنید؛ برای مثال برای سرچ کلمه تبلیغ در گوگل در عنوان آن می‌توانید از عبارت allintitle:تبلیغ در گوگل، استفاده کنید.

7. کلمات موجود در عنوان + متن، URL و غیره.

آیا می‌خواهید یک صفحه وب پیدا کنید که در آن یک عبارت در عنوان آن صفحه و عبارت دیگر در جای دیگری از صفحه مانند متن یا URL ظاهر شود، عبارت اول را تایپ کنید و سپس عنوان: و سپس، بلافاصله بعد از آن عبارت دیگر را وارد کنید؛ برای مثال در هنگام سرچ کلمه تبلیغات گوگل با ادستیتو می‌توانید از عبارت تبلیغات گوگل intitle:ادستیتو استفاده کنید.

8. کلمات در URL

اگر می‌خواهید صفحاتی را پیدا کنید که عبارت جستجوی شما در URL ذکر شده است، عبارت allinurl: را بلافاصله بعد از آن عبارت جستجوی خود را تایپ کنید.

مثال: allinurl:adstitu blog

جستجوی پیشرفته در گوگل 30

9. جستجو در سایت

اغلب، شما می‌خواهید در یک وب‌سایت خاص محتوایی را جستجو کنید که با عبارت خاصی مطابقت دارد. حتی اگر سایت از ویژگی جستجوی داخلی پشتیبانی نمی‌کند، می‌توانید از گوگل برای جستجوی عبارت خود در سایت استفاده کنید. برای این کار به‌راحتی می‌توانیم از  site:adstitu.com  استفاده کنیم؛ برای مثال درصورتی‌که فقط به محتوا تبلیغات گوگل در سایت ادستیتو نیاز داریم می‌توانیم از site:adstitu.com “تبلیغات گوگل” استفاده کنیم.

10. جستجوی مرتبط

اگر می‌خواهید وب‌سایت‌های جدیدی با محتوای مشابه با وب‌سایتی که قبلاً می‌شناسید پیدا کنید، از اصلاح‌کننده مرتبط:somesite.com استفاده کنید. به‌عبارت‌دیگر می‌خواهیم سایت‌های مشابه با سایت ادستیتو را مشاهده کرده که در این حالت می‌توانیم از عبارت  related:adstitu.com استفاده کنیم.

11. یافتن پیوند به یک صفحه دیگر

فرض کنید می‌خواهید هر وب‌سایتی را که به مقاله adstitu در وب‌سایت خود استناد می‌کند، جستجو کنید. برای انجام این کار، از دستور link: استفاده کنید که بلافاصله نام یک صفحه را دنبال کنید. گوگل تمام صفحاتی را که به وب‌سایت رسمی adstitu پیوند دارند را در اختیار شما قرار می‌دهد. هرچه URL خاص‌تر باشد، نتایج کمتر و واضح‌تری دریافت خواهید کرد برای مثال: link:adstitu می‌توانیم استفاده کرد.

12. واژه‌ها و مترادف‌های مشابه

فرض کنید می‌خواهید کلمه‌ای را در جستجوی خود بگنجانید، اما همچنین می‌خواهید نتایجی را که حاوی کلمات یا مترادف‌های مشابه هستند نیز درج کنید. برای این کار از ~ جلوی کلمه استفاده کنید، به‌عنوان‌مثال: “تبلیغات گوگل” ~ حرفه‌ای می‌تواند شما را باهدف موردنیاز برساند.

جستجوی پیشرفته در گوگل 50

13. تعاریف کلمه

اگر می‌خواهید به‌سرعت تعریف یک کلمه یا عبارت را جستجو کنید، به‌سادگی از دستور define: استفاده کنید. با فشار دادن آیکون مگا فون می‌توانید به تلفظ کلمه گوش دهید.

مثال: define:google ads

14. کلمات ازدست‌رفته

آیا تابه‌حال یک یا دوکلمه از یک عبارت خاص، متن آهنگ، نقل‌قول فیلم یا چیز دیگری را فراموش کرده‌اید؟ می‌توانید از یک ستاره* به‌عنوان علامت عام استفاده کنید که می‌تواند به شما کمک کند کلمه گمشده را در یک عبارت پیدا کنید.

مثال: شهریار * شاعر عاشق

15. اخبار در یک مکان خاص

اگر به دنبال اخبار مربوط به یک مکان خاص هستید، می‌توانید از دستور location: برای جستجوی اخبار گوگل، برای داستان‌هایی که از آن مکان می‌آیند استفاده کنید؛ به‌عنوان‌مثال اخراجی‌ها location:تهران

جستجوی پیشرفته در گوگل 40

16. انواع اسناد خاص

اگر به دنبال یافتن نتایجی هستید که از نوع خاصی هستند، می‌توانید از نوع فایل اصلاح‌کننده استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، ممکن است بخواهید فقط ارائه‌های پاورپوینت مرتبط با بازاریابی ورودی را پیدا کنید. برای مثال درصورتی‌که به دنبال فایل پاورپوینت تبلیغات گوگل هستید، می‌توانید از دستور عمل “تبلیغات گوگل” filetype:ppt استفاده کنید.

17. ترجمه‌ها

درصورتی‌که می‌خواهید یک کلمه یا عبارت ساده را از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کنید؛ نیازی به مراجعه به وب‌سایت ترجمه نیست. فقط ترجمه [عبارت]  به [زبان] را جستجو کنید.

مثال: translate reklami tal-google to english

18. لیست تلفن

فرض کنید شخصی با شماره موبایلتان با شما تماس می‌گیرد و شما نمی‌دانید کیست. اگر تنها یک شماره‌تلفن در اختیار دارید، می‌توانید با استفاده از ویژگی دفترچه تلفن، آن را در گوگل جستجو کنید.

مثال: phonebook:617-555-1212

19. جستجوی کد منطقه

اگر تنها کاری که باید انجام دهید جستجوی کد منطقه برای یک شماره‌تلفن است، فقط کد منطقه سه‌رقمی را وارد کنید و گوگل به شما خواهد گفت که از کجاست.

جستجو پیشرفته در گوگل

20. جستجوی کد پستی

اگر نیاز به جستجوی کد پستی برای آدرس دارید، به‌سادگی بقیه آدرس را جستجو کنید، از جمله نام شهر، ایالت، استان یا کشور. نتایج را با یک کد منطقه (در صورت وجود) برمی‌گرداند.

مثال: 25 First St., Cambridge, MA

21. محدوده‌های عددی

این نکته‌ای است که به‌ندرت استفاده می‌شود؛ اما بسیار مفید است. فرض کنید می‌خواهید نتایجی را بیابید که شامل هر یک از طیف وسیعی از اعداد باشد. می‌توانید این کار را با استفاده از اصلاح‌کننده X..Y انجام دهید (درصورتی‌که خواندن آن سخت است، آنچه بین X و Y وجود دارد دو نقطه هستند).

مثال: president 1940..1950

22. سهام (نماد علامت‌گذاری)

فقط یک نماد معتبر را به‌عنوان عبارت جستجوی خود وارد کنید، و گوگل وضعیت مالی فعلی و یک نمودار کوچک سریع برای سهام را به شما می‌دهد.

مثال: GOOGLE

23. ماشین‌حساب

دفعه بعد که باید یک محاسبه سریع انجام دهید، به‌جای اینکه ماشین‌حساب را بیاورید، فقط می‌توانید عبارت خود را در گوگل تایپ کنید.

مثال: 48512 * 1.02

جستجو پیشرفته در گوگل

24. ماشین‌حساب انعام

گوگل همراه با یک ماشین‌حساب معمولی، یک ماشین‌حساب انعام نیز دارد. فقط ماشین‌حساب انعام را جستجو کنید و می‌توانید صورت‌حساب، درصد انعام و تعداد افرادی که آن را تقسیم می‌کنند را تنظیم کنید.

مثال: tip calculator

25. تایمر

آیا تایمر دستی ندارید؟ گوگل شما را تحت پوشش قرار داده است. فقط مقدار زمان + کلمه “تایمر” را تایپ کنید و شمارش معکوس به طور خودکار شروع می‌شود

مثال: timer 6 min

26. کرونومتر

«کرونومتر» را جستجو کنید، کرونومتری را برای شما نمایش می‌دهد تا وقتی آماده شدید شروع کنید.

مثال: کرونومتر

جستجوی پیشرفته در گوگل

27. آب‌وهوا

دفعه بعد که به دنبال آمار سریع آب‌وهوا یا پیش‌بینی یک منطقه خاص هستید، آب‌وهوا را به دنبال یک مکان جستجو کنید. گوگل هر دو را قبل از اولین نتایج جستجو به شما می‌دهد.

مثال: آب‌وهوای تهران

28. زمان طلوع و غروب خورشید

اگر کنجکاو هستید که خورشید چه زمانی در یک مکان خاص طلوع و غروب می‌کند، یک جستجوی ساده در گوگل با کلمه طلوع یا غروب خورشید به همراه نام مکان انجام دهید.

مثال: sunrise tehran

29. وضعیت پرواز

اگر شماره ایرلاین و هواپیما را در گوگل تایپ کنید، اطلاعات پرواز، وضعیت و سایر اطلاعات مفید را به شما می‌گوید.

مثال: BA 181

جستجوی پیشرفته در گوگل

30. نمرات و برنامه‌های ورزشی

آیا می‌خواهید از آخرین امتیازات ورزشی و برنامه‌های آینده تیم‌ها یا مسابقات موردعلاقه خود مطلع شوید؟ یک نام یا دو نام تیم را جستجو کنید و گوگل از Google Sports برای نمایش امتیازات و برنامه‌ها قبل از اولین نتایج جستجو استفاده می‌کند.

مثال: منچستریونایتد

31. مقایسه غذا

باور کنید یا نه اگر کنجکاو هستید که چگونه دو نوع غذای (نسبتاً عمومی) با یکدیگر مقایسه می‌شوند، می‌توانید یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید تا ببینید تفاوت آنها در کالری، چربی، پروتئین، کلسترول، سدیم، پتاسیم، و سایر مواد مغذی به چه صورت است.

مثال: پیتزا در مقابل کلم بروکلی (این مورد دیگر امروزه کاربردی ندارد)

تبلیغات گوگل با ادستیتو

تبلیغات گوگل با ادستیتو

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید به نتایجی بادقت بالا دست پیدا کنید، مواردی که در بالا ذکر شد، می‌تواند به شما کمک کند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید. با به‌کارگیری دستورالعمل‌های گفته شده، می‌توانید از جستجو در گوگل همانند خوردن یک پیتزا لذت ببرید.

در مقالات دیجیتال مارکتینگ ادستیتو، ما به موضوعات روز دنیا در این زمینه می پردازیم تا شما بتوانید با مطالعه آنها، بهترین عملکرد را در کسب و کار خود داشته باشید. ادستیتو به عنوان پارتنر رسمی گوگل ادز، می تواند به عنوان یک کمک ابزار دیجیتال مارکتینگ، با پشتیبانی 24 ساعته در کنار شما باشد تا با کمپین  های دیجیتال مارکتینگ و از طریق تبلیغات گوگل، بهترین ها را برای کسب و کار شما به ارمغان آورد.

برای راه اندازی اولین کمپین تبلیغات گوگل خود، همین حالا با کارشناسان ما در ادستیتو، تماس بگیرید.

 

  • دسترسی سریع به مقاله

 

 

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید
محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

راه‌هایی برای محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. با این حال، یکی از چالش‌هایی که ممکن است در مقابل تبلیغ‌های آنلاین با آن برخورد کنید، کلیک‌های تقلبی هستند. کلیک تقلبی یا کلیک‌هایی که توسط ربات‌ها یا افرادی […]

بیشتر بخوانید