صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

استراتژی محتوا در طراحی سایت | سبقت از رقبا

استراتژی محتوا در طراحی سایت | سبقت از رقبا

تدوین استراتژی محتوا در طراحی سایت برای خلق محتوایی منسجم و جذاب

در صورتی که هدف شما کسب موفقیت در زمینه رتبه گوگل و تأمین نیاز مخاطبان و کارفرمایان است، باید بر اساس یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم پیش بروید تا بهترین نسخه از یک محتوا را ارائه کنید. اما برای رسیدن به چنین هدفی باید یک استراتژی محتوا در طراحی سایت داشته باشید. این اقدام می‌تواند تا حد بسیار زیادی به کارهای شما نظم بخشیده و مسیری را که باید برای جذب مخاطبان و گروه هدف طی کنید، بیش‌ازپیش تسهیل شود. در این مطلب از سایت ادستیتو قصد داریم شما را با نکاتی مهم در ارتباط با استراتژی محتوا در طراحی سایت آشنا کنیم.

انواع استراتژی محتوا در طراحی سایت

به‌منظور تدوین استراتژی محتوا شما می‌توانید با درنظرگرفتن هدف تولید محتوا، از مدل‌های مختلف این استراتژی استفاده کنید. ابتدا از استراتژی فروش آغاز می‌کنیم. استراتژی‌هایی که در بخش فروش طبقه‌بندی می‌شوند هدفی تحت عنوان فروش مستقیم را دنبال می‌کنند.

خوب است بدانید که ایجاد یک استراتژی محتوای فروش به شما برای جذب مخاطبان جدید کمک چندان زیادی نمی‌کند؛ اما در عوض به شما کمک خواهد کرد با مخاطبانی که به خدمات و یا محصولات شما علاقه نشان می‌دهند، ارتباط برقرار کنید. به طور کلی این نوع از استراتژی محتوا در طراحی سایت دربرگیرنده محتواهایی است که در آن به سؤالات مخاطبان پاسخ داده می‌شود.

استراتژی محتوا با هدف آگاهی‌بخشی

استراتژی آگاهی‌بخش لزوماً قرار نیست که به شکل مستقیم به مخاطبان بفروشید و عمدتاً برای برندسازی شما و همین‌طور جذب بازدیدکنندگان بیشتر است. در اصطلاح به این نوع از استراتژی دهانه قیف فروش گفته می‌شود که هدف اصلی استفاده از آن ارائه نکات آموزشی به خوانندگان، ارتقای آتوریتی سایت و همین‌طور کسب آگاهی از برند است.

تفکرات رهبری برای خلق استراتژی محتوا

شما زمانی باید از استراتژی تفکرات رهبری استفاده کنید که در یک زمینه خاص تخصص دارید و قصد دارید تا در این زمینه محتوایی را خلق کنید. زمانی این محتوا را باید هدف قرار دهید که شرکت شما یا خود شما در حوزه تخصصی خود به عنوان رهبر شناخته شوید.

در این استراتژی، فرایندها به‌صورت گام‌به‌گام توضیح داده می‌شوند، آینده حوزه کسب‌وکار پیش‌بینی می‌شود و توضیحات تخصصی و عمیقی درمورد موضوعات مرتبط داده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال شرکت یا فردی را در نظر بگیرید که در بازارهای سرمایه فعالیت می‌کند؛ این نوع استراتژی برای این شرکت‌ها بسیار مناسب است.

انواع استراتژی محتوا در طراحی سایت

مراحل مهم تدوین استراتژی محتوا در زمینه طراحی سایت

به‌طورکلی پیش از اینکه بخواهید هر نوع استراتژی محتوایی جدیدی را خلق کنید نیاز است که اهداف تجاری واضحی را از قبل تعیین کرده باشید. ازاین‌گذشته بدون انتخاب یک هدف مؤثر نمی‌توانید استراتژی ایجاد کنید و با موفقیت برنامه‌های خود را اجرا کنید. زیرا این اهداف هستند که به اقدامات بعدی شما جهت می‌دهند و می‌توانند استراتژی محتوای شما را سازماندهی کنند.

شما می‌توانید به این منظور اهداف خود را به شکل کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت تقسیم کرده و در ابتدای هر ماه نیز وضعیت دسترسی به آن‌ها را بررسی کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید با تعیین هدف یک استراتژی هوشمندانه محتوا در طراحی سایت داشته باشید.

توضیح واضح محصولات و خدمات در طراحی سایت

بعد از تعیین اهداف باید شرح واضحی از محصولات و خدمات سایت خود ارائه دهید. به همین خاطر باید به‌خوبی بدانید که می‌توانید چه خدمات و محصولاتی را به کاربران ارائه کنید و در آینده هم چشم‌انداز این خدمت‌رسانی چگونه خواهد بود. البته باید یادآور شویم که پیش‌بینی آینده به‌هیچ‌عنوان کار آسانی نیست و شاید بعدها باتوجه‌به شرایط بازار و یا مسیری که برند شما طی کرده است، مجبور به تغییردادن قسمت‌های مختلف استراتژی تولید محتوا برای سایت خود شوید. توجه به این مسئله باعث رشد برند شما در آینده خواهد شد.

یکی از ارکان مهم تنظیم استراتژی محتوا در طراحی سایت، تحقیق کلمات کلیدی است

شما برای خلق استراتژی محتوا نیاز به تعیین کلمات کلیدی معینی دارید. منظور از کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربر با جستجوکردن آن‌ها در اینترنت به هدف موردنظر خود می‌رسد. برای نمونه اگر در حیطه طراحی سایت و سئو فعال هستید، باید به سراغ کلماتی بروید که مخصوص طراحی وب‌سایت و سئو هستند. با تکمیل‌کردن این قسمت مسیر سئو سایت برای شما مشخص‌تر شده و به همین خاطر هم می‌توانید در زمانی به‌مراتب کوتاه‌تر به اهداف خود دسترسی پیدا کنید.

یکی از ارکان مهم تنظیم استراتژی محتوا در طراحی سایت، تحقیق کلمات کلیدی است

تقویم محتوایی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

خوب است بدانید که تقویم محتوا صرفاً یک برنامه به‌منظور زمان‌بندی انتشار محتواهای شما نیست. بلکه ساختاری سازمانی است که تیم محتوا را با تاکتیک‌ها و اهداف بازاریابی شما هم‌راستا می‌کند. به‌طورکلی باتوجه‌به اهداف هر سازمان تقویم محتوایی باید شامل مواردی باشند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

مولفه‌های یک تقویم محتوایی شامل موارد زیر هستند:

  • عنوان محتوای مذکور
  • پرسونا یا مخاطب هدف
  • فرمت محتوا
  • نویسنده
  • ددلاین نوشتن شرح مختصری از محتوا
  • ددلاین پیش‌نویس
  • ددلاین ویرایش
  • ددلاین طراحی و توسعه
  • تاریخ انتشار
  • کلمات کلیدی هدف برای سئو
  • حجم کلمه کلیدی اصلی

استراتژی محتوا از چه نظر با بازاریابی محتوایی متفاوت است؟

بسیاری از افراد عادی و یا حتی کارشناسان مفهوم استراتژی محتوا و بازاریابی محتوایی را یکسان می‌دانند. در صورتی که این دو مفهوم دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. بازاریابی محتوایی همان‌طور که از نام آن مشخص است، از تولید محتوا به‌منظور اهداف بازاریابی و فروش استفاده می‌کنند.

در صورتی که یک استراتژی محتوا الزاماً تبلیغاتی نیست. باید اشاره کنیم اصولاً استراتژی محتوا بیشتر به راهنماها و اصول داخلی می‌پردازد، ولی بازاریابی محتوایی در مورد تقویم، خلق، ترویج، توزیع و تکرار محتوا است. دراین‌بین مفهومی تحت عنوان استراتژی بازاریابی محتوا در طراحی سایت نیز وجود دارد که اغلب به چشم‌انداز، اهداف، تحقیقات بازار و همین‌طور پرسونای مخاطب و عوامل بیرونی می‌پردازد.

استراتژی محتوا از چه نظر با بازاریابی محتوایی متفاوت است؟

پروژه‌های طراحی سایت خود را به ادستیتو بسپارید

تدوین یک استراتژی مؤثر برای محتوای سایت از مهم‌ترین اقداماتی است که باید برای رسیدن به موفقیت و همین‌طور جلب نظر مخاطبان خود انجام دهید. نوشتن این استراتژی به شما کمک می‌کند تا رقبای خود را بهتر بشناسید. مجموعه ادستیتو با بهره‌مندی از تیمی حرفه‌ای همه تلاش خود را به‌منظور پیاده‌سازی وب‌سایت شما به بهترین وجه انجام می‌دهد. رعایت استانداردهای سئو به شکل کامل، مدیریت محتوا و ادمینی ‌سایت و پشتیبانی قدرتمند از دیگر مزایای انتخاب مجموعه ما برای پروژه‌های طراحی سایت هستند.

 

سؤالات متداول

اهداف اصلی از تنظیم استراتژی تولید محتوا در طراحی سایت کدام موارد هستند؟

به‌طورکلی هدف از تدوین استراتژی تولید محتوا، برندسازی، فروش بیشتر و همین‌طور جذب مخاطب است. با نوشتن این برنامه شما می‌توانید زمان و هزینه‌های خود را به بهترین وجه مشخص کرده و به‌تمامی اهداف تجاری خود برسید.

مزایای استفاده از استراتژی محتوا در طراحی سایت کدام موارد هستند؟

کسب رتبه بهتر در گوگل، افزایش تعداد کلمات کلیدی رنک شده، افزایش درصد بازدید طبیعی، افزایش ترافیک، تعامل بیشتر با کاربران، افزایش نرخ تبدیل و همین‌طور کسب سود و درآمد از مزایای عمده به‌کارگیری یک استراتژی محتوا هستند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید