صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

انواع سیستم مدیریت محتوا | دستیابی به ابزارهای مناسب برای سئو

انواع سیستم مدیریت محتوا | دستیابی به ابزارهای مناسب برای سئو

اهمیت انواع سیستم مدیریت محتوا

چرا برای طراحی سایت به یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) نیاز دارید؟ پاسخ بسیار ساده است؛ زیرا دنیا هرگز تا این حد به هم مرتبط نبوده است. سیستم مدیریت محتوا چیزی بیش از یک ابزار برای ایجاد و مدیریت محتوای دیجیتال است و در واقع هسته اصلی استراتژی دیجیتال یک برند را تشکیل می‌دهد. این روزها برای مدیریت محتوا سیستم‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید متناسب با نیاز خود از هر یک از آنها استفاده کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت بپردازیم.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

به بیان ساده، سیستم مدیریت محتوا نرم‌افزاری است که برای ایجاد، مدیریت و ارائه محتوا از طریق کانال‌های دیجیتال طراحی شده است. یک سیستم مدیریت محتوا هسته اصلی استراتژی دیجیتال یک برند است که امکان همکاری بی‌نظیر، توزیع محتوا و تجربه آنلاین یکنواخت را فراهم می‌کند. ازآنجایی‌که کسب‌وکارها تلاش می‌کنند توجه مخاطبان دیجیتالی را به سمت خود جلب کرده و آن را حفظ کنند، درک اهمیت سیستم مدیریت محتوا اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

آنچه که یک سیستم مدیریت محتوا را خاص می‌کند، توانایی آن در انتشار و مدیریت محتوای پویا بدون زحمت اضافی است. بدین ترتیب شما می‌توانید یک وبلاگ، سایت تجارت الکترونیک یا تقریباً هر نوع وب‌سایتی را که نیازمند به‌روزرسانی منظم است، نگهداری کنید. برای اینکه به اهمیت سیستم مدیریت محتوا در طراحی سایت پی ببرید، کافی است تصور کنید لازم است هر هفته یک وب‌سایت را به‌صورت دستی به‌روز کنید! این کار اصلاً عملی نیست. بااین‌حال، اگر چه ابزارهای سیستم مدیریت محتوا برای مدیریت و بهینه‌سازی محتوا ارزشمند هستند، اما جنبه خلاقانه تولید محتوا همچنان به‌شدت به ورودی‌های انسانی وابسته است.

ویژگی‌های مهم انواع سیستم‌های مدرن مدیریت محتوا

این روزها سیستم مدیریت محتوا تا حد قابل‌توجهی تکامل‌یافته و برای پاسخگویی به نیازهای متنوع تولیدکنندگان محتوای دیجیتال، توسعه‌دهندگان وب و کسب‌وکارها، طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را پوشش می‌دهد. این موارد باعث شده‌اند تا انواع سیستم مدیریت محتوا در دسترس باشد و برندها بتوانند به‌راحتی سیستم موردنظر خود را انتخاب کنند. در ادامه مطلب به شرح برخی از ویژگی‌های مهم انواع سیستم مدیریت محتوا مدرن می‌پردازیم.

ویژگی‌های مهم انواع سیستم‌های مدرن مدیریت محتوا

رابط کاربرپسند

انواع پلتفرم‌های مدرن در زمینه سیستم مدیریت محتوا رابط‌های بصری جذاب و کاربرپسندی ارائه می‌کنند. بدین ترتیب، ایجاد، مدیریت و انتشار محتوا برای کاربرانی با مهارت‌های فنی متفاوت حتی برای کسانی که دانش برنامه‌نویسی چندانی ندارند نیز تبدیل به یک کار آسان می‌شود.

امکان طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه انواع سیستم‌های مدیریت محتوا طراحی سایت به شما به‌عنوان صاحب کسب‌وکار این تضمین را می‌دهند که محتوایتان برای دستگاه‌های مختلف، به‌ویژه موبایل، با قابلیت‌های طراحی ریسپانسیو در قالب‌ها و تم‌های مختلف، بهینه شده باشد.

یکپارچه‌سازی ابزارهای سئو

سیستم‌های مدرن مدیریت محتوا بیشتر شامل ابزارهای داخلی بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) برای کمک به بهبود دید محتوا در موتورهای جستجو هستند؛ از جمله قابلیت‌های مدیریت ابرداده، سفارشی‌سازی URL و ادغام با Google Analytics.

شخصی‌سازی محتوا و هدف‌گیری

یکی دیگر از ویژگی‌های انواع سیستم مدیریت محتوا این است که این پلتفرم‌های پیشرفته، امکان تحویل محتوای شخصی شده بر اساس رفتار کاربر، اولویت‌ها و جمعیت‌شناسی را فراهم کرده و از این طریق تعامل و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند.

پشتیبانی چندرسانه‌ای

انواع سیستم مدرن مدیریت محتوا با پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های چندرسانه‌ای از جمله تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی، معمولاً با کتابخانه‌های داخلی ارائه می‌شوند تا بدین ترتیب امکان مدیریت آسان فراهم شود.

یکپارچه‌سازی تجارت الکترونیک

اکنون بسیاری از پلتفرم‌های مدیریت محتوا قابلیت تجارت الکترونیک نیز ارائه می‌دهند. همچنین این سیستم‌ها می‌توانند با پلتفرم‌های تجارت الکترونیک ادغام و یکپارچه شوند و امکان مدیریت محتوا و فروش آنلاین را از طریق یک پلتفرم واحد برای کسب‌وکارها فراهم می‌آورند.

پشتیبانی چندزبانه

برای پاسخگویی به مخاطبان جهانی، انواع سیستم مدیریت محتوا پشتیبانی چندزبانه نیز فراهم و ترجمه و بومی‌سازی محتوا را نیز امکان‌پذیر می‌کند. این نکته به‌ویژه برای ما ایرانیان در زمینه استفاده از انواع سیستم مدیریت محتوا می‌تواند مفید باشد.

پشتیبانی چندزبانه

ویژگی‌های امنیتی

ویژگی‌های امنیتی پیشرفته یکی از اجزای اصلی پلتفرم‌های سیستم مدیریت محتوای مدرن هستند. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به به‌روزرسانی‌های منظم، اجرای رمز عبور قوی و محافظت در برابر تهدیدات امنیتی رایج مانند تزریق SQL و اسکریپت بین سایتی (XSS) اشاره کرد.

یکپارچه‌سازی با رسانه‌های اجتماعی

سیستم مدیریت محتوا یکپارچه‌سازی آسان با پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی را امکان‌پذیر می‌سازد و اجازه می‌دهد محتوا مستقیماً در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و درعین‌حال تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

بهترین انواع سیستم مدیریت محتوا

اکنون که می‌دانید سیستم مدیریت محتوا چیست، نوبت به انتخاب آن می‌رسد. باتوجه‌به اینکه گزینه‌های متعددی وجود دارند، انتخاب سیستم مدیریت محتوا می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. علاوه بر این، این گزینه‌ها بسیار شبیه به هم هستند. در ادامه به معرفی برترین انواع سیستم مدیریت محتوا می‌پردازیم تا شما بتوانید بسته به نیاز خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

پلتفرم وردپرس

وردپرس (wordpress) پراستفاده‌ترین پلتفرم سیستم مدیریت محتوا در جهان است و بسیار محبوب است. اول‌ازهمه باید گفت که وردپرس یک گزینه رایگان است که توسط وبلاگ‌ها، تجارت الکترونیک و انواع پروژه‌های دیگر مورداستفاده قرار می‌گیرد. وردپرس ویژگی‌های متعددی دارد، از جمله افزونه‌ها و قالب‌هایی که از قبل ساخته شده‌اند تا کاربران بتوانند گزینه‌های موردنظر خود را بر اساس نیازها و استراتژی‌های تجاری‌شان سفارشی کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای وردپرس، جامعه فعال آن است. هزاران توسعه‌دهنده با تخصص لازم برای به‌روز نگه‌داشتن سیستم و ارائه تغییرات و بهبودها وجود دارند.

از سوی دیگر، باید به امنیت وردپرس نیز اشاره کرد. ازآنجایی‌که وردپرس یک گزینه منبع‌باز است، این امکان وجود دارد که هکرها به دنبال حفره‌های امنیتی در سیستم برای حمله به اطلاعات خصوصی باشند. بنابراین، توصیه می‌کنیم از منابع اضافی برای اطمینان از قابلیت اطمینان CMS استفاده کنید.

پلتفرم جوملا

یکی دیگر از انواع سیستم مدیریت محتوا جوملا است. جوملا توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ در سراسر جهان مورداستفاده قرار گرفته است که یکی از آنها دانشگاه معروف هاروارد در ایالات متحده است. جوملا نیز مانند وردپرس یک سیستم رایگان و مبتنی بر PHP است و قابلیت‌های متعددی دارد. با اینکه جامعه کاربری و پشتیبانان جوملا به‌خوبی معروف‌ترین گزینه‌ها نیستند، اما همچنان یکی از انواع سیستم مدیریت محتوا قوی و قابل‌اعتماد است.

پلتفرم جوملا

پلتفرم دروپال

دولت آمریکای شمالی، سیستم مدیریت محتوا درو پال (Drupal) را به‌عنوان پلتفرم محتوای خود انتخاب کرده است. این نرم‌افزار شامل ماژول‌هایی است که با یکدیگر در تعامل هستند و امکان شخصی‌سازی را فراهم می‌آورند. هنگام صحبت در مورد درو پال، باید به جامعه بزرگ متخصصان این سیستم نیز اشاره کنیم که (درست مثل وردپرس)، از مزایای عمده آن به شمار می‌رود.

تکست پترن (TextPattern)

کسانی که به دنبال ایجاد صفحات ساده هستند و خواهان بارگذاری صفحات با سرعت بالا هستند، بهتر است TextPattern را به‌عنوان یک گزینه مناسب در نظر بگیرند. البته تکست پترن را در اولویت‌های بعدی قرار دادیم؛ چرا که قالب‌های از پیش پیکربندی‌شده آن تنوع گسترده‌ای ندارند. ولی بااین‌حال درو پال، امکانات متعددی دارد.

رادیانت (Radiant)

در نهایت، نمی‌توانیم فهرست انواع سیستم مدیریت محتوا را بدون نام‌بردن از رادیانت (Radiant) به پایان برسانیم. رادیانت سیستم مدیریت محتوا و مجوز مبتنی بر Ruby است که برای پروژه‌های کوچک‌تر توصیه می‌شود. البته رادیانت زبان خاص خود را دارد که بسیار شبیه به HTML است و گزینه‌های افزونه بسیار خوبی را ارائه می‌دهد.

رادیانت (Radiant)

بهره‌گیری از انواع سیستم مدیریت محتوا با استفاده از ادستیتو

در دنیای اینترنت، برندها با رقابت شدیدی روبرو هستند. مدیران کسب‌وکار به طور مداوم به دنبال راه‌های جدید برای ارتقای تجربیات کاربر در وب‌سایت‌های خود هستند و درعین‌حال دست به نوآوری‌هایی نیز می‌زنند. برای دستیابی به این اهداف، یک سیستم مدیریت محتوا می‌تواند همراه شما باشد. ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از بهترین انواع سیستم مدیریت محتوای طراحی سایت ضمن رساندن پیام خود به مخاطب، در موتورهای جستجو نیز رتبه برتر را کسب کنید.

 

سؤالات متداول

منظور از سیستم مدیریت محتوا چیست؟

سیستم مدیریت محتوا نرم‌افزاری است که برای ایجاد، مدیریت و ارائه محتوا از طریق کانال‌های دیجیتال طراحی شده است.

سیستم مدیریت محتوا چه ویژگی‌های مهمی دارد؟

داشتن رابط کاربرپسند، امکان طراحی سایت ریسپانسیو، یکپارچه‌سازی ابزارهای سئو و یکپارچه‌سازی تجارت الکترونیک از مهم‌ترین ویژگی‌های انواع سیستم مدیریت محتوا هستند.

بهترین انواع سیستم مدیریت محتوا چه مواردی هستند؟

از میان بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا می‌توان به وردپرس، جوملا، درو پال، تکست پترن و رادیانت اشاره کرد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید