صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت | انواع محتوای محبوب در میان کاربران

ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت | انواع محتوای محبوب در میان کاربران

ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت؛ آهنربای جذب کاربران

بیل گیتس سال‌ها پیش گفته بود: «محتوا پادشاه است». ایجاد محتوای باکیفیت برای موفقیت هر سایتی که قصد حفظ بازدیدکنندگان و داشتن رتبه بالا در موتورهای جستجو را دارد، بسیار مهم است. به طور طبیعی، طراحی وب سایت نیز در تأثیرگذاری روی بازدیدکنندگان اهمیت دارد. اما محتوای مؤثر در طراحی سایت همان چیزی است باعث می‌شود افراد دوباره به‌سوی وب‌سایت شما باز گردند. در این مطلب قصد داریم به بررسی ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت بپردازیم.

محتوا در طراحی سایت چه نقشی دارد؟

محتوای وب‌سایت عبارت است از مطالب متنی، بصری یا شنیداری که کاربر سایت‌ها با آنها روبرو می‌شود. کلید طراحی یک وب‌سایت موفق، داشتن محتوای روشن، مرتبط و غنی از کلمات کلیدی است که پیام درست را با قدرت و اطمینان ارائه دهد. محتوای وب‌سایت شما باید مخاطبان را هدف قرار دهد و با درگیرسازی کاربران، آنها را متقاعد کند که دست به اقدام بزنند. محتوای مؤثر در طراحی سایت در نقش‌های متعددی ظاهر می‌شود که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم.

ارائه اطلاعات؛ از راه‌های ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت

محتوا اطلاعاتی را ارائه می‌دهد و از این اطلاعات می‌توان برای آموزش موتورهای جستجو برای وب‌سایت شما استفاده کرد. به‌خاطر داشته باشید که چگونه سایت شما برای موتورهای جستجو به تصویر کشیده می‌شود و اینکه آیا دقیقاً هدف وب‌سایت شما را بیان می‌کند یا خیر. هدف شما ممکن است ارائه اطلاعات، فروش کالا یا ارائه خدمات باشد. همیشه باید سایت خود را به‌گونه‌ای بهینه کنید که موتورهای جستجو بدانند سایت شما چه مواردی را ارائه می‌دهد. به‌این‌ترتیب، موتورهای جستجو می‌دانند که چه زمانی باید وب‌سایت شما و صفحات آن را در نتایج جستجو برای عبارت‌های جستجوی مرتبط نشان دهند.

وقتی کاربران به سایت شما می‌آیند، به‌احتمال زیاد به دنبال مواردی همچون محصول، خدمات یا اطلاعات هستند. یکی از راه‌های ارائه این اطلاعات و جزئیات مربوط به محصولات و خدمات، ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت است. ارائه اطلاعاتی که کاربران به طور واضح و آسان به دنبال آن هستند می‌تواند به حفظ کاربران در سایت شما و افزایش نرخ تبدیل کمک کند.

ارائه اطلاعات؛ از راه‌های ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت

پیوندهای داخلی

محتوا فرصت خوبی برای پیوندهای داخلی فراهم می‌کند. پیوند داخلی یک بخش از متن است که به صفحه مرتبط دیگری در وب‌سایت شما پیوند داده می‌شود. پیوند داخلی راهی عالی برای هدایت کاربران به اطلاعات بیشتر است که ممکن است به دنبال آن باشند. موتورهای جستجو علاقه دارند در سراسر یک سایت پیوندهای داخلی ببینند.

هم‌زمان که موتورهای جستجو صفحات سایت شما را می‌خزند و فهرست می‌کنند، معمولاً از طریق پیوندهای داخلی از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل می‌شوند. بنابراین، پیوندهای داخلی می‌توانند به صفحات سایت کمک کند تا سریع‌تر فهرست‌گذاری یا ایندکس شوند.

کلمات کلیدی

محتوا باید همیشه بازتاب‌دهنده استراتژی کلمه کلیدی شما باشد. کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که علاقه دارید کاربران آنها را جست‌وجو کنند. همچنین این کلمات محصولات و یا خدمات شما را به بهترین شکل توصیف می‌کنند. ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت، فرصتی عالی برای برجسته‌کردن این کلمات کلیدی به روشی طبیعی و مرتبط فراهم می‌کند. این مسئله به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بین سایت شما و کلمات کلیدی ارتباط برقرار کنند.

دعوت به اقدام

می‌توانید از محتوا برای ارائه دعوت اقدام به مخاطبان خود استفاده کنید. فراخوان برای اقدام دعوتی از کاربران برای تکمیل یک عمل است. چند نمونه از فراخوان برای اقدام عبارت‌اند از: تماس با ما، درخواست قیمت، افزودن به سبد خرید، ارسال یک بررسی و دانلود PDF یا هر کاری که ممکن است از کاربران بخواهید در وب‌سایت شما انجام دهند. افزودن فراخوان به اقدام در سراسر سایت، می‌تواند در افزایش نرخ تبدیل از طریق سایت شما مؤثر واقع شود.

دعوت به اقدام

آیا می‌توان یک سایت بدون محتوای مؤثر طراحی کرد؟

طراحی وب‌سایت بدون محتوا مثل این است که بخواهید با داشتن مواد اولیه اما بدون دستور پخت، آشپزی کنید! پس پاسخ منفی است. سایت‌های متعددی این مورد را درگذشته امتحان کرده‌اند و از آن درس گرفته‌اند. بنابراین، ایجاد محتوای مؤثر تنها راه طراحی وب سایت باکیفیت است.

ایجاد و طراحی یک سایت درست مانند بناکردن یک خانه است. موارد زیادی وجود دارند که حتی قبل از شروع کار ساخت‌وساز واقعی، باید آنها را در نظر گرفت. برنامه‌ریزی برای ایجاد یک وب‌سایت بدون دانستن اینکه چه محتوایی باید پوشش داده شود، مانند ایجاد یک طرح اولیه بدون دانستن تعداد اتاق موردنیاز یا متراژ زمینی است که روی آن کار می‌کنید.

چند نوع محتوای مؤثر در طراحی سایت وجود دارد؟

صدها نوع محتوا وجود دارد که می‌توانید روی ایجاد آنها تمرکز داشته باشید. باتوجه‌به انواع مختلف محتوای موجود، شاید برای کسب‌وکارها دشوار باشد که روی هر یک از آنها تمرکز کنند. به همین خاطر در زیر، مهم‌ترین انواع محتوای مؤثر در طراحی سایت آورده شده‌اند:

  • صفحه وب: محتوای صفحه وب به تمام اطلاعات موجود در یک وب‌سایت اشاره دارد. محتوای صفحه را می‌توان به‌صورت متن، لینک، تصویر، صدا، انیمیشن یا ویدئو نمایش داد
  • وبلاگ: وبلاگ‌های امروزی ارائه‌دهنده مطالب مرتبط و باکیفیتی درباره موضوعاتی هستند که مخاطبان شما آنها را جالب می‌دانند. بنابراین وبلاگ‌ها می‌توانند ابزاری عالی برای ایجاد اعتماد، تعامل و در نهایت جذب افراد باشند
  • مقالات: مقالات به‌عنوان یک محتوای مؤثر بسیار محبوب هستند. یکی از دلایل محبوب بودن آنها این است که خواندن آنها آسان است، از نظر بصری جذاب هستند و قابل اشتراک‌گذاری هستند
  • کتاب‌های الکترونیکی: کتاب‌های الکترونیکی نوعی محتوای طولانی هستند و معمولاً به‌صورت دانلود PDF یا در قالب HTML در دسترس هستند. این نوع محتوا می‌تواند به شما یک راهکار عالی برای به‌اشتراک‌گذاری دانش و تخصصتان در مورد یک موضوع خاص بدهد
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک نیز یکی از محبوب‌ترین انواع محتوای مؤثر در طراحی سایت است؛ به این دلیل که اطلاعات زیادی را به‌صورت تصویر جذاب، قابل‌درک و قابل اشتراک‌گذاری ارائه می‌دهد
  • ویدئو: ویدئو فرم بسیار موفقی از محتوا است و انتظار می‌رود تا سال‌های آینده 80 درصد از کل ترافیک وب را به خود اختصاص دهد. علاوه‌براین، 96 درصد از مصرف‌کنندگان، ویدیوهای محصول را مفید می‌دانند و این احتمال وجود دارد که 75 درصد از کاربران پس از تماشای یک ویدیو خرید کنند
  • راهنماها و دستورالعمل‌ها: محتوای آموزشی شبیه به پست‌های وبلاگ از نوع طولانی است که به جزئیات روش انجام کارها می‌پردازد. این نوع محتوا برای به‌اشتراک‌گذاری تخصص، ایجاد اعتماد و جمع‌آوری آدرس ایمیل عالی است

چند نوع محتوای مؤثر در طراحی سایت وجود دارد؟

ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت؛ راهی برای رسیدن به مشتریان جدید

ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت نه‌تنها می‌تواند رتبه‌بندی موتورهای جستجوی شما را بهبود بخشد و بازدیدکنندگان با کیفیتی را به وب‌سایت شما بیاورد و تجربه کاربری را افزایش دهد، بلکه می‌تواند به تبدیل کاربران به مشتریان یا طرف‌داران نیز کمک کند. بدین ترتیب می‌توان مخاطبان را درگیر کرد، به بازارهای هدف جدید رسید، به مشتریان ارزش ارائه کرد و به مشتریان بالقوه‌های جدید دست‌یافت.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در حوزه تبلیغات آنلاین در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا در راه‌اندازی و بهینه‌سازی کمپین‌های گوگل ادز موفق عمل کنید. لطفاً به یاد داشته باشید که یکی از راه‌های کسب موفقیت در گوگل ادز، داشتن محتوای غنی به‌ویژه در صفحه فرود است.

 

سؤالات متداول

هدف از ایجاد محتوای مؤثر در طراحی سایت چیست؟

ارائه اطلاعات، پیوندهای داخلی، کلمات کلیدی و فراخوان به اقدام از اهدافی هستند که محتوای مؤثر می‌تواند نقش خود را در آنها به بهترین شکل ممکن بازی کند.

برای طراحی وب‌سایت، از چند نوع محتوای مؤثر می‌توان استفاده کرد؟

از میان انواع محتوای مؤثر برای طراحی سایت می‌توان به صفحه وب، وبلاگ، مقالات، کتاب‌های الکترونیکی، اینفوگرافیک، ویدئو و راهنماها و دستورالعمل‌ها اشاره کرد.

آیا می‌توان یک وب‌سایت بدون محتوای مؤثر طراحی کرد؟

خیر، سایت‌های متعددی این مورد را درگذشته امتحان کرده‌اند و از آن درس گرفته‌اند. بنابراین، ایجاد محتوای مؤثر تنها راه طراحی سایت باکیفیت است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید