صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت | چند قابلیت‎ نرم‏‌‎افزارهای طراحی وب

بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت | چند قابلیت‎ نرم‏‌‎افزارهای طراحی وب

بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت که جادو می‌کنند!

کسب‌و‌کار برای موفقیت و مشهورشدن به برخی از فعالیت‌ها نیاز دارد که یکی از این فعالیت‎‌ها، راه‌‎اندازی یک سایت حرفه‌ای است. هر فردی که قصد شروع یک کسب‌و‌کار را داشته باشد، به طور قطعی به یک سایت خوب برای معرفی خود نیاز خواهد داشت. اولین قدمی که برای این فرایند باید برداشت، شناخت بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت است. باتوجه‌به اینکه نرم ‎افزارها و ابزارهای متعددی برای طراحی سایت در دسترس طراحان قرار دارند، ممکن است انتخاب یک منبع مناسب برای این کار چالش‌برانگیز باشد.

به‌طورکلی ابزارهای مختلف طراحی سایت، با به‌وجودآوردن یک فضای دیجیتالی مناسب، محیطی جذاب را برای فعالیت کاربران فراهم می‎‌کنند. یک طراح وب‎سایت مجرب، ایده‌های مرتبط با طراحی‌سایت را به صفحه‎ های تعاملی تبدیل خواهد کرد. ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که روند طراحی سایت به شکل مستقیم با عناصر و اجزای بصری یک سایت ارتباط دارد و باعث راحتی کاربران در سایت نیز می ‎شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت بپردازیم.

منظور از طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت فرایندی است که افراد متخصص و مجرب نیاز دارند. امکان دارد شما قصد طراحی سایت آموزشی را داشته باشید. در این شرایط حتماً باید به دنبال متخصص ساخت سایت ‎های آموزشی باشید. هر سایتی از دو بخش کلی سرور و ظاهر برخوردار است. برنامه‎ نویسان در بخش سرور با انجام فرایند کدنویسی، عملیاتی منطقی را برای طراحی سایت اجرا می ‎کنند.

در واقع طراحان سایت به طور معمول طراحی ظاهری سایت و کدنویسی را به انجام می‎ رسانند. با وجود چالش ‎های متفاوت، زبان‎ های مختلف برنامه‎ نویسی و گستردگی فضای برنامه ‎نویسی در حوزه طراحی سایت، این کار همچنان طرف‌داران خاص خود را دارد و افراد بسیار زیادی را به سمت خود می ‏‎کشد.

طراحی سایت برای افرادی که تازه ‎کار هستند ممکن است کمی پیچیده و ترسناک باشد. ولی ازآنجایی‌که منابع متنوع و سایت‎ های مناسبی برای این کار وجود دارد، طراحی سایت برای افراد تازه‎ کار نیز از گذشته راحت ‎تر شده است. در واقع استفاده از بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید آن را جدی گرفت.

منظور از طراحی سایت چیست؟

معرفی بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت

باتوجه‌به آمار جهانی موجود، چیزی نزدیک به 75% از اعتبار و پربازدید شدن یک سایت، به نوع طراحی آن بستگی دارد. علاوه بر این بالغ بر 89% درصد از کاربران سراسر دنیا، در صورتی که پس از گشت و گذار در یک سایت، از تجربه کاربری آن رضایت نداشته باشند، به سرعت سایت را ترک می‎ کنند و به سراغ باقی سایت‎ ها می‎ روند.

باتوجه‌به این موضوع، زیبایی و نوع کاربردی سایت دارای اهمیت ویژه ‏ای است و به‌منظور این کارباید از بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت مانند وردپرس، جوملا، گوگل وب دیزاینر، ادوبی، وب‎ فلو و… استفاده کرد. در ادامه برخی از بهترین ابزارهای طراحی وب را به شکل کامل‏ تری معرفی می‎ کنیم.

طراحی سایت با وردپرس (wordpress)

یکی از بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت، وردپرس است. وردپرس در واقع یک پلتفرم مدیریت محتوای متن‌باز است که ساخت آن بر پایه PHP و همچنین MySQL به انجام رسیده است. از طرفی وردپرس را می‎ توان به‌عنوان یکی از پرکاربردترین و برترین ابزارهای طراحی، بهینه‎ سازی و ساخت سایت معرفی کرد.

جالب است بدانید در حال حاضر نزدیک به 43% درصد از تمامی سایت‏‎ های فعال در دنیا، بر روی وردپرس اجرا شده و این ابزار محبوبیت خاصی در سراسر جهان دارد. با به ‎کارگیری این نرم‎‌افزار، طراحان سایت بدون اینکه حتی یک کد بنویسند، می‎ توانند به طراحی فروشگاه آنلاین، وبلاگ و حتی انواع وب‎سایت ‎های حرفه‎ ای بپردازند. البته اگر طراحی از مهارت کدنویسی برخوردار باشد، وردپرس قابلیت تغییر دادن CSS و HTML سایت را برای او فراهم می ‎کند.

نرم‌افزار طراحی سایت Figma

افرادی که تصمیم دارند مهارت‎ های نمونه‎ سازی و طراحی خود را ارتقا دهند، می‎ توانند در رابطه به تخصص کدنویسی نرم ‎افزار Figma را مورداستفاده قرار دهند. با به‎ کارگیری این نرم ‎افزار کاربردی، افراد می‎ توانند به یک مجموعه از عناصر و ابزار طراحی سایت دست پیدا کنند.

نرم‌افزار طراحی سایت Figma

از سوی دیگر، نرم‏ افزار حرفه ‎ای Figma برای کسانی که فعالیت طراحی سایت را در یک تیم انجام می‎ دهند و یا قصد دارند نتیجه نهایی طراحی سایت را با دوستان یا معلم خود در میان بگذارند، گزینه بسیار جذابی به شمار می‎ آید.

از مزایای ابزار Figma می ‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از قابلیت ‎های پرتعداد
  • پشتیبانی از قابلیت ساخت نمونه ‎های اولیه
  • سبک بودن نرم ‎افزار Figma
  • پشتیبانی راحت از ویجت ‏های مختلف
  • پشتیبانی از یک فضای طراحی مشترک
  • راحت بودن فرایند کار در این نرم ‏افزار
  • سرعت بالای کاربری

 طراحی حرفه ای وب‎‌سایت با نرم‌افزار Marvel

یکی دیگر از بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت، نرم‎ افزار مارول نام دارد. چنانچه به دنبال یک ابزار سریع به‌منظور نمونه‎ سازی، تست و همچنین ارسال سریع به بازار هستید، این نرم ‎افزار انتخابی ایده ‏آل برای شما خواهد بود.

طراحان تازه ‎کار و کاربران مبتدی می‎ توانند بدون احتیاج به مهارت‎ های کدنویسی و دیگر ابزار طراحی، فعالیت خود در این حوزه را آغاز کنند. نرم ‏افزار Marvel در واقع بدون دشواری‏‎ های طراحی سایت، قالب، قابلیت‎ ها و خصوصیات کاربردی مختلفی را به طراحان و کاربران تازه‎ کار ارائه می‎ کند.

 طراحی حرفه ‎ای وب‎‌سایت با نرم‌افزار Marvel

استفاده از بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت توسط تیم متخصص ادستیتو

طراحی سایت یکی از فرایندهایی است که اگر بادقت بالایی به انجام برسد سایت و کسب ‎و‎کار شما را رونق خواهد داد. انتخاب بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت تأثیر بسیار زیادی در کیفیت نتیجه کار دارد. در واقع شما باید برای طراحی سایت موردنظر خود، به دنبال مجموعه ‎هایی باشید که از بهترین ابزار برای طراحی وب‎سایت استفاده می‎ کنند و با روش کار آن‎ها نیز آشنایی کامل دارند.

یکی از بهترین مراکز طراحی سایت در کشور که خدمات طراحی سایت را با بالاترین کیفیت و قیمت منصفانه در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، مجموعه ادستیتو نام دارد. تیم متخصص ادستیتو با استفاده از بهترین تکنیک‎ های به‎ روز و مدرن طراحی سایت، می ‎توان صفحات را دقیقاً طبق نظر شما، با سازگاری با کلیه مرورگر و دستگاه‎‌ها، کارایی مناسب و زیبایی منحصربه‏ فرد طراحی کند. از سایر مزایای مجموعه ما می‎ توان به طراحی استاندارد و دقیق، پشتیبانی تمام‌وقت، مشاوره رایگان و… اشاره کرد. برای ثبت سفارش طراحی سایت و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این فرایند، می ‎توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

 

سؤالات متداول

برای طراحی سایت به زبان فارسی چه باید کرد؟

اگر انگلیسی بودن نرم ‎افزارهای طراحی سایت برای شما مشکل‎ ساز است، می‎ توانید از دو ابزار جوملا و وردپرس که دارای نسخه‎ های فارسی هستند استفاده کنید.

 نرم ‎افزار طراحی سایت جوملا چه قابلیت‎ هایی را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد؟

جوملا یکی از بهترین ابزارها و منابع برای طراحی سایت است که از قابلیت‎ های آن می‎توان به‌سرعت بالا، امکان ایجاد رنگ‎‌های جذاب، ساخت فهرست خودکار، برخورداری از بخش کوتاه خبری، قابلیت طراحی سایت به زبان فارسی، نظرسنجی و… اشاره کرد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید