صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بودجه مناسب برای تبلیغات گوگل | برای انجام این کار به چه مقدار سرمایه نیاز دارید؟

قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل

میزان بودجه تبلیغات گوگل ادز اهمیت بالایی دارد

اگر به دنبال معرفی کسب و کار و حرفه خود به کاربران مختلف هستید، گوگل ادز بهترین گزینه برایتان خواهد بود. در حال حاضر نیز بسیاری از مالکین کسب و کارها از آن برای تبلیغات استفاده می‌کنند. اما سوالی که درباره این سرویس مطرح می‌شود این است که برای انجام این تبلیغات به چه میزان بودجه‌ای نیاز داریم؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که برای انجام تبلیغات در گوگل ادز و کسب درآمد، لازم نیست که با بودجه زیادی اقدام کنید. بلکه باید بودجه‌ای را که در اختیار دارید، به صورت محدود و البته هوشمندانه خرج کنید. در این مطلب از ادستیتو بودجه مناسب برای تبلیغات گوگل را بررسی و معرفی می‌کنیم.

انجام تبلیغات در گوگل ادز

بودجه مناسب جهت انجام تبلیغات در گوگل ادز

برای انجام تبلیغات خود در گوگل، باید در مورد بودجه مناسب و گزینه‌های پیشنهادی تصمیم بگیرید و به صورت هوشمندانه اقدام کنید. بودجه شما برای یک کمپین جداگانه با محدودیت شارژ تعیین می‌کند. بنابراین، باید میانگین مبلغی باشد که توانایی پرداخت روزانه آن را دارید. البته بسته به نحوه مدیریت پیشنهادات، هزینه‌های واقعی شما ممکن است کمتر هم باشد.

حداکثر پیشنهاد هزینه به ازای هر کلیک شما (حداکثر پیشنهاد CPC) بیشترین مبلغی است که مایل هستید برای یک کلیک روی تبلیغ خود بپردازید. با مدیریت پیشنهادات خود، ممکن است بر میزان ترافیک دریافتی تبلیغات و همچنین بر بازگشت سرمایه (ROI) آن‌ها تاثیر بگذارید. به این صورت که با پیشنهادهای بالاتر، کمپین شما احتمالا ترافیک بیشتری دریافت خواهد کرد. البته برای این مورد، باید هزینه به مراتب بیشتری را پرداخت کنید. در مقابل، می‌توانید به سراغ پیشنهادات کمتر بروید که مقرون به صرفه هستند.

نحوه عملکرد بودجه کمپین

با کمک Google Ads، این امکان را دارید که یک بودجه روزانه متوسط یا یک بودجه مشترک را برای کمپین مورد نظرتان تعیین کنید. شما می‌توانید با میانگین مبلغی که می‌خواهید در روز در آن کمپین خرج کنید، میانگین بودجه روزانه تعیین کنید. این در حالی است که اگر می‌خواهید میانگین بودجه را در همه کمپین‌ها بررسی کنید، می‌توانید به سراغ ستون «بودجه» در زیر تب کمپین‌ها بروید. اما اگر ترجیح می‌دهید بودجه خود را به صورت ماهانه به جای روزانه در نظر بگیرید، می‌توانید بودجه ماهانه خود را با ضرب متوسط بودجه روزانه خود در 30.4 (میانگین تعداد روزهای در ماه) محاسبه کنید.

توصیه می‌کنیم که اگر در زمینه تبلیغات با گوگل ادز مبتدی هستید، متوسط بودجه روزانه 10 تا 50 دلار آمریکا یا حتی کمتر در نظر بگیرید. در ادامه، با بررسی شرایط، آشنایی با قابلیت‌های گوگل ادز و در صورت حرفه‌ای شدن و دریافت نتیجه دلخواه می‌توانید بودجه خود را بیشتر کنید.

بررسی بودجه مشترک در گوگل ادز

بررسی بودجه مشترک در گوگل ادز با یک مثال

بودجه‌های مشترک زمانی موثر هستند که تعدادی کمپین با هدف مشترک برای مشتری داشته باشید. برای مثال، زمانی که کمپین‌های فصلی دارید که مربوط به تعطیلات خاصی مانند شب سال نو یا روز هستند، می‌توانید یک بودجه مشترک را برای آن‌ها تعیین و هزینه‌های مربوط به این کمپین‌ها را به صورت یک‌جا محدود کنید.

فرض کنید 100 دلار در روز را به انجام تبلیغات در گوگل ادز اختصاص داده‌اید و می‌خواهید آن را به طور مساوی بین دو کمپین تقسیم کنید. در یک روز معین، یک کمپین می‌تواند تعداد بازدیدها و کلیک‌های کمتری نسبت به معمول داشته باشد و در نتیجه فقط ۴۰ دلار خرج شود. اما با یک بودجه مشترک، Google Ads می‌تواند 10 دلار باقیمانده را برداشته و دوباره به کمپین دوم اختصاص دهد تا نتایج کمپین شما را به طور کلی به حداکثر برساند.

تحویل بیش از حد یا Over Delivery در گوگل ادز

از آنجایی که ترافیک روز به روز در نوسان است، ممکن است Google به کمپین شما اجازه دهد در یک روز بیشتر از میانگین بودجه روزانه شما هزینه برداشت که به آن تحویل بیش از حد یا Over Delivery گفته می‌شود. با این حال، هزینه کمپین شما هیچ‌وقت از 2 برابر میانگین بودجه روزانه در یک روز بیشتر نمی‌شود.

اگر Google مسئولیت اغلب تبلیغات شما را بر عهده دارد و هزینه‌های انجام تبلیغاتتان در ماه از مبلغی که باید به صورت ماهانه پرداخت می‌کردید بیشتر شود، هزینه به صورت میانگین روزانه تعیین خواهد شد تا بیشتر از مبلغ پرداخت ماهانه نشود.

قیمت‌گذاری در گوگل ادز

قیمت‌گذاری در گوگل ادز به چه صورت است؟

وقتی بسیاری از مردم به یک مزایده فکر می‌کنند، اغلب به فکر فروخته شدن جایزه برای بالاترین پیشنهاد می‌افتند. اما حراج آگهی گوگل از کیفیت و قیمت برای تعیین موقعیت آگهی شما استفاده می‌کند. بنابراین، حتی اگر رقبای شما بیشتر از شما پیشنهاد دهد، باز هم می‌توانید با کلمات کلیدی و تبلیغات بسیار مرتبط، موقعیت بالاتری را با قیمت پایین‌تر کسب کنید.

راه‌های مختلفی برای تنظیم پیشنهادات در گوگل ادز وجود دارد. به عنوان مثال، می‌توانید تنظیمات را روی خودکار قرار دهید تا استراتژی پیشنهادات به صورت خودکار تعیین شود. اما در صورت تمایل می‌توانید گزینه CPC دستی را هم انتخاب کنید.

تعدیل پیشنهادات در گوگل ادز

شما می‌توانید تنظیمات پیشنهادی را در گوگل ادز به گونه‌ای تنظیم کنید که قیمت‌های پیشنهادی شما را در زمانی که آگهی شما در حال تلاش برای نمایش داده شدن در تلفن‌های همراه است، در شرایط خاصی افزایش یا کاهش دهد. این تعدیل قیمت باعث می‌شود تا روی زمان و پوزیشن آگهی‌ها کنترل بیشتری داشته باشید. لازم به ذکر است که می‌توانید مطابق با نیاز خود شرایط تعدیل پیشنهادات گوگل ادز را شخصی‌سازی کنید.

گوگل ادز؛ قابل راه‌اندازی با کمترین بودجه ممکن

گوگل ادز؛ قابل راه‌اندازی با کمترین بودجه ممکن

به طور کلی، برای استفاده از گوگل ادز باید بودجه‌ای را به صورت روزانه یا ماهانه کنار بگذارید. اگر به دنبال استفاده از گوگل ادز هستید، می‌توانید از خدمات ادستیتو در این زمینه استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به بخش خدمات وب‌سایت ما مراجعه کنید یا با کارشناسان ادستیتو تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید