صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات پویا چیست؟

تبلیغات پویا چیست؟

همه ما در مورد خرید یک تجربه مشترک داریم. این تجربه مشترک زمانی اتفاق می‌افتد که در حال خرید هستیم، چیزی را می‌بینیم که دوست داریم اما بدون اینکه آن را بخریم فروشگاه را ترک می‌کنیم! اما در تمام طول مدتی که به خانه برمی‌گردیم مدام به این فکر می‌کنیم که آیا تصمیم ما درمورد نخریدن آن درست بوده یا نه؟!

این یک مثال ساده از تبلیغات پویا است. تبلیغاتی که بازاریاب‌ها برای هدایت ترافیک به وب‌سایت خود استفاده می‌کنند. اما در اینجا به بررسی دقیق‌تر تبلیغات پویا می‌پردازیم. مزایای استفاده و نحوه به‌کارگیری آنها را در تمامی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به ساده‌ترین صورت ممکن بیان کنیم.

تبلیغات پویا چیست؟

تبلیغات پویا یا همان تبلیغات بنری که با نام خلاقیت پویا نیز شناخته می‌شوند در اصل تبلیغاتی هستند که در آن محتوا، تبلیغات و  cta بر اساس رفتار کاربر تغییر می‌کند. به عنوان یک بازاریاب اگر به سراغ تبلیغات پویا برویم می‌توانیم تبلیغات مرتبت‌تری را بر اساس نیاز مخاطبان و هدف آنها منتشر کنیم. اکثر افرادی که از تبلیغات پویا استفاده می‌کنند برندهایی هستند که برای ارتباط مجدد با کاربرانی که قبلاً با آنها آشنایی داشتن یا از محصولات آنها استفاده می‌کنند، این نوع تبلیغات را به کار می‌برند پس آنها این تبلیغات پویا را در کمپین‌های بازاریابی مجدد به کار می‌گیرند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

استفاده از تبلیغات پویا

مزایای استفاده از تبلیغات پویا

بزرگ‌ترین مزایای استفاده از تبلیغات پویا این است که می‌توانیم آنها را بر اساس فعالیت و بازار کسب‌وکار خود شخصی‌سازی کنیم. زمانی که ما تبلیغی را شخصی‌سازی می‌کنیم برندمان ماندگاری بیشتری را در ذهن مخاطبان دارد. ساده‌ترین راهی که می‌توانیم این موضوع را بیان کنیم این است که هیچ‌کدام از ما دوست نداریم که تبلیغاتی که مرتبط با علایق شخصی و یا کاری ما است را دریافت کنیم و درصورتی‌که یکی از این تبلیغات را دریافت کنیم، اقدام به مسدودسازی آن خواهیم کرد. پس با شناخت هدف مخاطب و هدف ما از تبلیغات به‌راحتی می‌توانیم از تبلیغات شخصی‌سازی شده پویا استفاده کنیم. در اصل هر چه یک تبلیغ شخصی‌تر باشد یعنی با نیاز مخاطب همخوانی بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای بازتاب در بین مخاطبان وجود خواهد داشت؛ بنابراین با شخصی‌سازی تبلیغات پویا می‌توانیم مزیت دوم آن یعنی ارتباط را ایجاد کنیم.

به این نکته هم توجه داشته باشیم که استفاده از شخصی‌سازی نیز ممکن است خریدار را از مسیر سفر خرید خود دور کند. برای مثال ممکن است که نام یک برند توسط کاربر شنیده شده باشد اما دقیقاً نداند که چه خدمات و محصولاتی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین نیاز است که قبل از رسیدن به سطحی که از آنها خرید کند علاقه به محصولات و خدمات آنها در او ایجاد شود.

وقتی که این موضوع را در نظر بگیریم می‌توانیم به‌وسیله تبلیغات پویا آن دسته از تبلیغاتی را ارائه دهیم که کاربر در جایی که است به یک مشتری تبدیل شود. حتی این کار می‌تواند ما را به جایی برساند که کاربر بهترین سطح قیف فروش برسد و یک مشتری ثابت برای برند ما باشد. مهم‌ترین رکن استفاده صحیح از تبلیغات پویا این است که می‌تواند بازگشت سرمایه و بهینه‌سازی بازده هزینه تبلیغات را برای ما به همراه داشته باشد.

تبلیغات جستجوی پویا چیست؟

تبلیغات جستجوی پویا یا DSA  تبلیغاتی هستند که در موتورهای جستجو مثل گوگل و بینگ بر اساس محتوایی که سایت ما دارد، برای کاربر نمایش داده می‌شود. این تبلیغات در واقع تبلیغاتی هستند که به کلمات کلیدی بستگی ندارد و در اصل به چیزی که مخاطب به دنبال آن است، مرتبط هستند.

وقتی که بازاریاب‌ها کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ (تبلیغاتی) را راه‌اندازی می‌کنند کلمات کلیدی خاصی را پیشنهاد می‌دهند به این ترتیب زمانی مخاطب که کلمه کلیدی سرچ می‌کند تبلیغات برای او به نمایش در می‌آید.

با استفاده از تبلیغات جستجوی پویا دیگر مجبور نیستید که یک کلمه کلیدی یا تعدادی از آن‌ها را برای راه‌اندازی کمپین خود پیشنهاد بدهید. در این نوع تبلیغات موتور جستجو درخواستی که کاربر از طریق جستجو در آن وارد می‌کند را تجزیه و تحلیل کرده و وب‌سایت ما را بر اساس محتوایی که مرتبط با خواسته کاربر است اسکن می‌کند. موتور جستجو اگر تشخیص بدهد که محتوای وب‌سایت ما با آنچه که کاربر به دنبال آن است مطابقت دارد به صورت خودکار آگهی تبلیغاتی را با عنوان و متنی که بر اساس صفحه فرود مربوطه از وب‌سایت ما تولید می‌شود، برای او نمایش می‌دهد.

مزیت اصلی استفاده از تبلیغات پویا این است که به ما اجازه می‌دهد تا مخاطبان را مورد هدف قرار دهیم که ممکن است خارج از کلمه کلیدی که مورد نظرشان است از کمپین ما دیدن کنند.

در واقع می‌توانیم تبلیغات جستجوی پویا را یک شبکه ایمن برای رسیدن به مخاطبان بالقوه در نظر بگیریم. منظور از این جمله این است که در برخی مواقع استفاده از کلمات کلیدی قدرتمند در تبلیغات کمپینی نیز باعث می‌شود که مخاطب به آنچه که مدنظر دارد نرسد اما استفاده از تبلیغات جستجوی پویا این امکان را در اختیار ما و مخاطب قرار می‌دهد تا سیستم موتور جستجوی گوگل تمامی سایت‌ها را برای رسیدن به هدف اصلی مخاطب بررسی کند و بهترین آن را در اختیار او قرار دهد. به بیان دیگر تبلیغات پویا فرصت‌های هدف‌گیری جدید را برای ما شناسایی می‌کند و این شکاف را توسط هم‌تراز کردن محتوای وب‌سایت ما با هدف کاربران مناسب پر می‌کند؛ بنابراین ترافیک بیشتری برای وب‌سایت ما ایجاد می‌شود.

همچنین استفاده از تبلیغات پویا باعث صرفه‌جویی در زمان هم خواهد شد. چون ما مجبور نیستیم از یک استراتژی خاص که شامل کلمات کلیدی، تنظیم پیشنهادات و ایجاد یک نسخه آزمایشی می‌شود را طی کنیم.

تبلیغ نمایشی پویا

تبلیغ نمایشی پویا

نوع دیگری از تبلیغات پویا تبلیغات نمایشی پویا هستند که بر اساس رفتار کاربر در وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنند، نمایش داده می‌شود. این تبلیغات بر اساس هدف‌هایی که کاربرد دارد متفاوت عمل می‌کند. برای مثال اگر ما به دنبال خرید وسایل خانه در شبکه‌های اجتماعی و گوگل باشیم بعد از یک جستجو نمونه‌هایی از تبلیغات مشابه آن‌ها را در جستجوهای بعدی خود می‌بینیم. چیزی که امروزه در اینستاگرام و گوگل مشاهده می‌کنیم. تبلیغات نمایشی پویا در وب‌سایت‌ها دقیقاً مثل تبلیغات پویای معمولی کار می‌کند و محتوا را برای نتایج بهتر با هدف کاربران نمایش می‌دهد.

تبلیغات نمایشی پویا زمانی موثر عمل می‌کنند که ما بتوانید از آنها به صورت تبلیغات واکنش‌گرا استفاده کنیم. وقتی که ما از این تبلیغات نمایشی استفاده کنیم یک‌ قدم جلوتر از رقبای خود قرار می‌گیریم. بیان ساده این موضوع به این صورت است که تبلیغات واکنش‌گرا می‌تواند مانند وب‌سایت‌های واکنش‌گرا عمل کند یعنی بر اساس اندازه‌ای که صفحه‌نمایش کاربر دارد تبلیغات پویای سایت ما برای او نمایش داده خواهد شد. در این صورت کاربر، تجربه کاربری بهترین را خواهد داشت و تضمین می‌کند که تبلیغات ما بدون توجه به‌اندازه صفحه‌نمایش به‌درستی برای کاربر نمایش داده شود.

تبلیغات بازاریابی مجدد پویا

این نوع تبلیغات پویا را با یک مثال بهتر می‌توانیم درک کنیم. بیایید فرض کنیم که قصد خرید یک میز تحریر داریم. وارد سایت می‌شویم و یک نمونه پسندیده شده را در سبد خرید خود قرار می‌دهیم اما فرایند خرید را تکمیل نمی‌کنیم. اگر برندی که از سایت آن دیدن کرده‌ایم تبلیغات پویا را فعال کرده باشد نمونه‌های مشابه آن میز تحریر را می‌توانیم در جستجوهای روزهای بعد خود ببینیم.

در واقع کار بازاریابی مجدد پویا به این صورت است که اصول را از وب‌سایت خود بیرون می‌کشد و از داده‌های کاربر برای آگهی‌های مشابه استفاده می‌کند. به این ترتیب به‌راحتی کاربرد را به سمت پایین قیف فروش خود راهنمایی می‌کند.

شیوه استفاده از این تبلیغات بازاریابی مجدد پویا به این صورت است که می‌توانیم تبلیغاتی مختلف را مورد هدف قرار دهیم. برای مثال از بازدید کننده‌هایی که فقط از صفحه‌های محصول ما بازدید کرده‌اند، استفاده کنیم یا حتی به سراغ آن‌هایی برویم که قبلاً از محصولات و خدمات ما خریداری کرده‌اند.

با این کار می‌توانیم اطلاعاتی که مربوط به یک محصول است را برای نشان‌دادن آن کاربر خاص جمع‌بندی کنیم.

تبلیغات بازاریابی مجدد پویا

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد تبلیغات پویا تبلیغاتی هستند که بر اساس محتوای وب‌سایت ما برای کاربر نمایش داده می‌شود هر بار که کاربر پارامترهایی را مطابق با آنچه که ما برای تبلیغات پویایی خود تنظیم کرده‌ایم جستجو کند، موتور جستجوی گوگل برای جمع‌آوری داده‌های کاربر و انتخاب محصول یا خدماتی که مرتبط با کاتالوگ سایت ما است، آگهی‌ها را برای او در موبایل یا مرورگر دسکتاپ نمایش می‌دهد. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت بازاریابی ما می‌شود چرا که مجبور نیستیم برای هر محصول یا گروه تبلیغاتی یک آگهی جداگانه را ایجاد کنیم. به این ترتیب شانس‌های متعددی برای تجدیدنظر در تصمیم‌گیری‌های کاربر ایجاد می‌کنیم.

اما پاسخ به این سؤال که تبلیغات پویا خوب است یا نه می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بااین‌وجود ادستیتو تبلیغات پویا را از نقطه نظر بازاریابی فرصت عالی برای جلب نظر مشتری و کاربران شما می‌داند، بنابراین استفاده از آن را دست کم نگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید