صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تکنیک‌ها و روش‌های استفاده از سئو غیر سفید | آنچه که نباید انجام دهید

تکنیک‌ها و روش‌های استفاده از سئو غیر سفید | آنچه که نباید انجام دهید

تکنیک‌ها و روش‌های استفاده از سئو غیر سفید، موتور جستجو را فریب می‌دهند

سئو غیر سفید، عملی بر خلاف دستورالعمل‌های موتورهای جستجو است که برای کسب رتبه بالا بعد از طراحی سایت در نتایج جستجو مورداستفاده قرار می‌گیرد. این تاکتیک‌های غیراخلاقی کمکی به جستجوگر نمی‌کنند و در بیشتر اوقات موتورهای جستجو صاحب محتوا را جریمه می‌کنند. از تکنیک‌های مختلفی برای سئو غیر سفید استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی تکنیک‌ها و روش‌های استفاده از سئو غیر سفید بپردازیم.

سئو غیر سفید چیست؟

ظاهرشدن در نتایج جستجو برای رشد کسب‌وکارها نکته‌ای حیاتی است، اما برای سئو، روش‌های درست و نادرستی وجود دارند. استفاده از روش‌های نادرست برای کسب رتبه برتر سئو، سئو کلاه‌سیاه نام دارد. سئو کلاه سیاه به‌جای حل‌کردن مشکل کاربر، به دنبال بازی‌دادن الگوریتم‌های موتورهای جستجو است. استفاده مداوم از تکنیک‌ها  و روش‌های  سئو غیر سفید می‌تواند به بهبود به حضور شما در صفحه اول موتورهای جستجو آسیب بزند.

انواع تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو غیر سفید

همان‌طور که اشاره شد، سئو غیر سفید بر خلاف دستورالعمل‌های تعیین شده توسط موتورهای جستجو عمل می‌کند و در واقع آنها را برای کسب رتبه‌های بالاتر دست‌کاری می‌کند. این کار می‌تواند منجر به حذف کامل از نتایج جستجو یا به‌دست‌آوردن رتبه پایین‌تر شود. در ادامه به معرفی انواع تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو seo غیر سفید می‌پردازیم.

 

استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی

پر کردن محتوا با کلمات کلیدی نامرتبط به‌منظور دست‌کاری رتبه در صفحات نتایج جستجو، یکی از تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو غیر سفید است. در واقع افزودن انواع مختلف کلمات کلیدی در جایی که هیچ ارزشی برای کاربران به همراه ندارد، تجربه بدی برای آنان ایجاد می‌کند. همچنین این کار ممکن است باعث شود صفحه شما برای پرس‌وجوهای نامرتبط رتبه‌بندی شود. گوگل استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی را این‌گونه توضیح می‌دهد:

  • استفاده از شماره‌های تلفن بدون ارزش‌افزوده قابل‌توجه
  • بلوک‌های متن که در آنها نام شهرها و مکان‌هایی که یک صفحه وب سعی دارد با استفاده از موقعیت جغرافیایی آنها رتبه‌بندی بهتری پیدا کند
  • تکرار کلمات یا عبارات یکسان تاحدی‌که غیرطبیعی به نظر برس

تکنیک‌ها و روش‌های استفاده از سئو غیر سفید

پنهان‌کاری؛ از تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو غیر سفید

منظور از پنهان‌کاری یا cloacking این است که کاربر پس از کلیک روی لینک در موتور جستجو، به محتوایی هدایت شود که با آنچه که در موتور جستجو دیده بود، شباهتی ندارد. وب‌سایت‌هایی که از تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو غیر سفید استفاده می‌کنند، این کار را در جهت رتبه‌بندی محتوا برای انواع اصطلاحات بی‌ربط به محتوایشان انجام می‌دهند. معمولاً وب‌سایت‌های هرزنامه این کار را انجام می‌دهند تا از یافتن محتوای هرزنامه توسط ربات موتور جستجو جلوگیری کنند.

تغییر مسیرهای پنهانی

تغییر مسیر پنهانی یا ریدایرکت پنهانی، شامل ارسال شخصی به یک آدرس اینترنتی متفاوت از آدرسی است که در ابتدا روی آن کلیک کرده است. این کار همچنین می‌تواند شامل هدایت مجدد خزنده موتور جستجو به یک صفحه و سایر کاربران به صفحه دیگر باشد. مثال دیگر، هدایت یک صفحه بسیار معتبر با بک‌لینک‌های زیاد به یک صفحه نامربوط دیگر است تا رتبه آن در نتایج جستجو بهبود پیدا کند.

استفاده از محتوای بی‌کیفیت

محتوای بی‌کیفیتی که برای جستجوگر ارزش ندارد نیز یکی از تکنیک‌ها و روش‌های استفاده از سئو غیر سفید بعد از طراحی سایت به شمار می‌رود. در واقع این نوع محتوا از یک وب‌سایت دیگر توسط ربات یا یک شخص حذف شده است. زمانی بود که موتورهای جستجو مانند گوگل در تشخیص محتوای کپی شده از وب‌سایت‌های دیگر خوب عمل نمی‌کردند. اما آپدیت گوگل پاندا در سال 2011 این مشکل را حل کرد. بدین ترتیب بسیاری از سایت‌های دارای محتوای تکراری، در رتبه‌بندی جستجو با مشکل روبرو می‌شوند.

استفاده از محتوای بی‌کیفیت

استفاده از لینک‌های پولی

موتورهای جستجو مانند گوگل به‌شدت خریدوفروش لینک‌ها را ممنوع می‌کنند. آنها در وب‌سایت خود بیان می‌کنند که «هر پیوندی که برای دست‌کاری رتبه صفحه یا رتبه‌بندی یک سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد، ممکن است بخشی از یک برنامه بوده و دستورالعمل‌های وبمستر گوگل را نقض کند». این کار می‌تواند شامل ارسال محصولات رایگان یک وب‌سایت در ازای لینک باشد.

سوءاستفاده از داده‌های ساختاریافته/اسنیپت‌های غنی

داده‌های ساختاریافته به‌عنوان اسنیپت‌های غنی یا طرح‌واره (schema) نیز شناخته می‌شوند و به شما امکان می‌دهند طرز نمایش محتوای خود را در صفحات نتایج موتور جستجو تغییر دهید. چنین داده‌هایی محتوای شما را از رقبا متمایز می‌کنند و جایگاه بهتری در صفحات نتایج به شما اختصاص می‌دهند. سئو غیر سفید از داده‌های ساختاریافته برای فریب‌دادن موتورهای جستجو و کاربران استفاده می‌کند و به آنها اطلاعات نادرست می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، شخصی که از تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو غیر سفید بهره می‌گیرد، ممکن است با استفاده از یک سایت رتبه‌بندی جعلی، به خود پنج‌ستاره بدهد و داده‌های ساختاریافته‌ای نیز اضافه کند تا در صفحات نتایج جستجو نمایان شود.

هرزنامه نظرات وبلاگ

تکنیک هرزنامه نظرات وبلاگ، شامل قراردادن پیوند به وب‌سایت شما در نظرات وبلاگ است. این عمل امروزه کمتر اتفاق می‌افتد؛ زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل الگوریتم خود را برای حذف پیوند در نظرات وبلاگ به‌روز می‌کنند. اکنون بیشتر وبلاگ‌های معتبر، لینک‌ها را در نظرات وبلاگ به‌صورت پیش‌فرض، nofollow می‌کنند؛ به این معنی که موتورهای جستجو مانند گوگل از آن پیوند پیروی نمی‌کنند و این پیوند از هیچ مرجعی عبور نخواهد کرد.

لینک‌فارم؛ از تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو غیر سفید

لینک‌فارم (link farm) یک وب‌سایت یا مجموعه‌ای از وب‌سایت‌ها است که صرفاً باهدف ایجاد لینک بنا شده است و به سایت‌هایی که می‌خواهند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند پیوند می‌دهد. موتورهای جستجو وب‌سایت‌ها را با مشاهده تعداد لینک‌هایی که به وب‌سایت اشاره می‌کنند و همچنین سایر عوامل رتبه‌بندی می‌کنند. سئوی غیر سفید با استفاده از لینک‌فارم سعی در افزایش تعداد بک‌لینک‌های یک سایت خاص دارد و در واقع از آن سوءاستفاده می‌کند.

شبکه‌های وبلاگ خصوصی

شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های معتبر است که فقط برای ایجاد لینک استفاده می‌شوند. این بشکه‌ها شبیه لینک‌فارم هستند؛ زیرا هر دو، هدفشان افزایش تعداد پیوندهایی است که به یک وب‌سایت اشاره می‌کنند. سئوکاران غیر سفید که مایل به ایجاد یک شبکه خصوصی هستند، معمولاً دامنه‌های منقضی شده‌ای خریداری می‌کنند که قبلاً معتبر بوده‌اند. آنها محتوایی مشابه آنچه قبلاً در دامنه وجود داشت می‌نویسند و پیوندهایی به سایت خود اضافه می‌کنند، به این امید که موتورهای جستجو متوجه نشوند که آنها شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها را در کنترل خود قرار دارند.

شبکه‌های وبلاگ خصوصی

پرهیز از تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو غیر سفید ضروری است

در این مطلب به بیان تکنیک‌ها  و روش‌های  استفاده از سئو غیر سفید پرداختیم. بدون شک سئو کلاه‌سیاه یک کار پرخطر است و ارزش انجام ندارد. بهترین روش برای جلوگیری از سئو غیر سفید این است که با کاربر و موتورهای جستجو به شکل یکسان رفتار کنید. به‌عبارت‌دیگر، بهتر است از فریب‌دادن آنها خودداری کرده و یک تجربه کاربری واقعی و مناسب فراهم کنید.

ادستیتو نماینده و پارتنر رسمی گوگل ادز در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از بهترین روش‌ها و تکنیک‌های سئو و با پرهیز از تکنیک‌ها و روش‌های استفاده از سئو غیر مفید، رتبه و سرعت بارگذاری بعد از طراحی سایت را در صفحات موتورهای جستجو ارتقا دهید.

 

سؤالات متداول

منظور از سئو غیر سفید چیست؟

استفاده از روش‌های نادرست برای کسب رتبه برتر سئو، سئو غیر سفید یا کلاه سیاه نام دارد.

چه تکنیک‌ها و روش‌هایی برای سئو غیر سفید استفاده می‌شوند؟

از میان تکنیک‌ها و روش‌های سئو غیر سفید می‌توان به استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی، پنهان‌کاری، تغییر مسیرهای پنهانی، استفاده از محتوای بی‌کیفیت، استفاده از لینک‌های پولی، سوءاستفاده از داده‌های ساختاریافته، هرزنامه نظرات وبلاگ، لینک‌فارم و شبکه‌های وبلاگ خصوصی اشاره کرد.

گوگل چه مواردی را مصداق استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می‌داند؟

مطابق با آنچه که گوگل بیان کرده است، استفاده از شماره‌های تلفن بدون ارزش‌افزوده قابل‌توجه، بلوک‌های متن که در آنها نام شهرها و مکان‌هایی که یک صفحه وب سعی دارد با استفاده از موقعیت جغرافیایی آنها رتبه‌بندی بهتری پیدا کند و همچنین تکرار کلمات یا عبارات یکسان تاحدی‌که غیرطبیعی به نظر برسد، همگی مصداق استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی هستند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید