صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

طراحی سایت اختصاصی | چرا طراحی اختصاصی همیشه بهترین گزینه نیست؟

طراحی سایت اختصاصی | چرا طراحی اختصاصی همیشه بهترین گزینه نیست؟

طراحی سایت اختصاصی برای چه مواردی توصیه می‌شود؟

این روزها داشتن یک وب‌سایت برای کسب‌وکارها نکته‌ای بسیار ضروری است. با اتخاذ یک استراتژی درست، وب‌سایت شما می‌تواند بخش قابل‌توجهی از درآمد کسب‌وکار شما را تأمین کند! در فرایند ایجاد یک وب‌سایت برای کسب‌وکارتان، دوراه پیشرو دارید: طراحی سایت اختصاصی یا طراحی سایت با الگو. هر کدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب هر یک می‌تواند به شما، نیازها و منابع موجود در کسب‌وکارتان بستگی داشته باشد. در این مطلب به شما می‌گوییم که چرا طراحی سایت اختصاصی لزوماً گزینه مناسبی برای شما نیست.

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

وب‌سایت‌های اختصاصی آنهایی هستند که اساساً از ابتدا ساخته می‌شوند. در واقع سایت اختصاصی ایده شما را تشکیل می‌دهد و اگر خودتان مهارت ندارید، پیاده‌سازی آن از طریق همکاری با یک تیم توسعه وب امکان‌پذیر می‌شود. وب‌سایت‌های اختصاصی منحصربه‌فرد هستند و به طور خاص برای نیازهای تجاری شما ایجاد می‌شوند.

در این حالت از گرافیک گرفته تا معماری اطلاعات، از ساختار ناوبری گرفته تا سیستم مدیریت محتوا، هر عنصر توسط یک تیم توسعه وب یا یک متخصص در کنار هم قرار می‌گیرد. به عبارت ساده، سایت اختصاصی امکانات بی‌نهایت دارد. اگر یک توسعه‌دهنده وب فنی پشت این پروژه باشد، کسب‌وکار شما می‌تواند تقریباً به هر چیزی که در وب‌سایت خود فکر می‌کنید دست یابد. از میان مزایای طراحی سایت اختصاصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت سفارشی‌سازی: می‌توانید نیازهای روبه‌رشد کسب‌وکار خود را با یک سایت سفارشی برآورده کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر طراحی، محتوا و عملکرد داشته باشید. اگر یک سایت نیاز به عملکرد پیچیده‌ای داشته باشد، تقریباً غیرممکن است الگویی پیدا کنید که نیازهای شما را به طور کامل برآورده کند
  • منحصربه‌فرد بودن: وب‌سایت‌های اختصاصی به سطح بالاتری از منحصربه‌فرد بودن دست می‌یابند. زیرا طراحی اولیه بر اساس کسب‌وکار شما ایجاد شده است. این در حالی است که اگر از الگو استفاده کنید، این احتمال وجود دارد که هزاران نفر دیگر نیز همان الگوی شما را تهیه کرده باشند
  • تجربه کاربری: با طراحی سایت اختصاصی، می‌توانید یک تجربه کاربری شخصی شده و مؤثر برای بازدیدکنندگان وب‌سایت خود ارائه دهید. این مسئله می‌تواند نرخ تبدیل شما را تا حد زیادی بهبود بخشد

طراحی سایت اختصاصی چیست؟

طراحی سایت مبتنی بر الگو چیست؟

سایت‌های مبتنی الگو، با استفاده از الگوهای از پیش طراحی‌شده‌ای ساخته می‌شوند. معمولاً به‌صورت آنلاین با هزینه کم و گاهی اوقات رایگان در دسترس هستند. این ابزارهای سایت ساز به کاربران اجازه می‌دهند یک الگو پیدا کنند و سپس با افزودن محتوا و سفارشی کردن ویژگی‌های مختلف، طرح اولیه خود را پیاده کنند. به طور مشابه، سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس wordpress و جوملا نیز به کاربران اجازه می‌دهند با الگوهای ازپیش‌ساخته‌شده کار کنند. در واقع بنا بر آمار، از 10 میلیون وب‌سایت برتر در سراسر جهان، 25 درصد آنها از وردپرس استفاده می‌کنند.

در طراحی سایت مبتنی الگو، همه چیز معمولاً از قبل و با یک الگو ساخته شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا را متناسب با کسب‌وکار خود شخصی‌سازی یا سفارشی کنید. بدون شک در ابتدا طراحی و راه‌اندازی سایت، استفاده از یک الگو می‌تواند از طراحی سایت اختصاصی گزینه‌ای ارزان‌تر و سریع‌تر باشد. از میان مزایای طراحی سایت با الگو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: شما برای راه‌اندازی وب‌سایت خود به سرمایه‌گذاری اولیه کمتری نیاز خواهید داشت. اگر وقت آزاد زیادی دارید، می‌توانید یک وب‌سایت بدون هزینه برای خودتان ایجاد کنید
  • سرعت بالا: ازآنجایی‌که الگو از قبل ساخته شده، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا و تصاویر خود را وارد کنید. سپس دست به ویرایش‌های جزئی بزنید. می‌توانید یک توسعه‌دهنده وب استخدام کنید تا این کار را به‌سرعت برای شما انجام دهد

معایب طراحی سایت اختصاصی

در هنگام انتخاب روش طراحی سایت، بسیار مهم است که به طور کامل تحقیقات خود را انجام دهید. شما باید مطمئن شوید که محدودیت‌ها و امکانات هر دو گزینه را به طور کامل درک کرده‌اید. یک راه برای اطمینان از اینکه راهکار موردنظر به شما امکان می‌دهد به هدف نهایی خود برسید، این است که اهداف بلندمدت تجاری خود را به طور کامل شفاف‌سازی کنید.

معایب طراحی سایت اختصاصی

البته باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که طراحی سایت اختصاصی مستلزم کار بیشتری است. همین مسئله به طور طبیعی منجر به‌صرف زمان بیشتر و همچنین هزینه‌های بالاتر می‌شود. اما در صورت طراحی سایت با الگو، تمام این مشکلات به‌راحتی برطرف می‌شوند. در ادامه به شرح معایب طراحی سایت اختصاصی می‌پردازیم.

هزینه بالای طراحی سایت

مگر در حالتی که مهارت کدنویسی و طراحی یک سایت اختصاصی برای خودتان داشته باشید، روند کلی این است که باید یک شرکت یا تیم معتبر در زمینه توسعه وب را پیدا کرده و از آنها بخواهید به شما کمک کنند ایده‌تان را پیاده‌سازی کنید. هزینه استفاده از خدمات یک شرکت خوب بسیار بیشتر از ساختن سایت با الگو است. همچنین این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که شما باید برای پیداکردن یک تیم، پیش‌نویس قرارداد و سپس طوفان فکری و همکاری با تیم برای ایجاد وب‌سایت خود وقت بگذارید.

زمان‌بر بودن فرایند طراحی سایت

فرایند طراحی سایت اختصاصی بسیار بیشتر از ساخت سایت با الگو زمان می‌برد. در واقع ایجاد سایت با الگو می‌تواند تنها در عرض چند ساعت انجام شود. یک سایت اختصاصی از ابتدا ساخته می‌شود. زمان لازم برای ساخت، آزمایش و اطمینان از اینکه سایت به‌خوبی اجرا می‌شود، بسیار طولانی‌تر است. این مسئله می‌تواند هفته‌ها و در برخی از موارد ماه‌ها طول بکشد.

در واقع توصیه می‌شود تنها در حالتی از طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید که به ویژگی‌های خاصی نیاز دارید که نمی‌توانید در جای دیگری آنها را پیدا کنید. این ویژگی‌ها می‌توانند یک سیستم مدیریت ارتباط سفارشی (CRM)، عملکرد تجارت الکترونیکی پیشرفته، یا هر مورد دیگری باشند.

دشوار بودن ارتباط بین دیدگاه‌ها و ایده‌های طراحی سایت مراجعه‌کننده

دشوار بودن برقراری ارتباط بین دیدگاه‌ها و ایده‌های شما نیز مسئله دیگری است که باعث می‌شود درباره طراحی سایت اختصاصی تجدیدنظر کنید. این مسئله به‌ویژه اگر اولین‌بار است که برای کسب‌وکار خود وب‌سایت طراحی می‌کنید، می‌تواند صادق باشد. شاید در اشتراک گذاری دیدگاه و ایده خود با تیم توسعه سایت مشکلی وجود داشته باشد. در اینجا نیز اشتراک گذاشتن ایده‌ها، مفاهیم و تعامل با یکدیگر و رسیدن به نتیجه نهایی شاید زمان بیشتری ببرد.

دشوار بودن ارتباط بین دیدگاه‌ها و ایده‌های طراحی سایت مراجعه‌کننده

طراحی سایت اختصاصی؛ گزینه‌ای دشوار و پرهزینه

یک راه‌حل آماده در بسیاری از موارد می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز کسب‌وکارها باشد. آیا سایت شما فقط برای ارائه محتوا مانند وبلاگ است؟ در چنین حالتی هر راه‌حل آماده‌ای مانند وردپرس برای ایجاد و حفظ برندتان کافی خواهد بود. در واقع اگر یک راهکار موجود با بودجه شما همخوانی دارد، صرف‌کردن هزینه اضافی، غیرضروری است. تنها زمانی بهتر است طراحی سایت اختصاصی را در نظر بگیرید که عملکرد خاصی را مدنظر دارید.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران است. ما در متناسب با ایده‌ای که برای سایت خود در نظر دارید، بهترین راهکار را به شما ارائه می‌دهیم. البته راهکار برتر ما برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین صرفه‌جویی در زمان شما، استفاده از الگوهای آماده است.

 

سؤالات متداول

منظور از طراحی سایت اختصاصی چیست؟

اختصاصی بودن سایت به این صورت است که از ابتدا طراحی می‌شود. در واقع سایت اختصاصی ایده شما را تشکیل می‌دهد و به طور خاص برای نیازهای تجاری شما ایجاد می‌شود.

معایب طراحی سایت اختصاصی چه مواردی هستند؟

از میان معایب طراحی سایت اختصاصی می‌توان به هزینه بالا و زمان‌بر بودن فرایند اشاره کرد.

مزایای طراحی سایت با الگو چه مواردی هستند؟

مقرون‌به‌صرفه بودن و سرعت بالا از مزایای طراحی سایت با الگو به شمار می‌روند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید