صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل | شناخت پارامترهای مهم برای کنترل هزینه‌ها

عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل

چه عواملی بر میزان هزینه های شما در تبلیغات گوگل موثر هستند؟

تعیین دقیق هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در تبلیغات گوگل کار نسبتا دشواری است. زیرا عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل بسیار متنوع هستند. عدم آگاهی از پارامترهای موثر در محاسبه هزینه‌ها توسط تبلیغات گوگل می‌تواند باعث افزایش هزینه و کاهش درآمد شما از هر تبلیغ شود. در نتیجه شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار باید با این پارامترها و الگوریتم‌های مختلف آشنا باشید تا بتوانید کمپین تبلیغاتی خود را با کمترین هزینه ممکن اجرا کنید. در این مطلب به معرفی مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر هزینه‌های تبلیغات گوگل می‌پردازیم.

هزینه‌های تبلیغات گوگل

نقش حوزه فعالیت کسب‌وکار در هزینه‌های تبلیغات گوگل

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل حوزه فعالیت کسب‌وکار شما است. به عنوان مثال، کسب‌وکارهایی که قصد ارائه خدمات مشخصی مانند آموزش زبان یا باربری را دارند، برای موفقیت در بازاریابی باید با رقبای سرسختی مبارزه کنند. در نتیجه هزینه تبلیغات در تبلیغات گوگل برای کسب‌وکارهای پرمخاطب به نسبت سایر کسب‌وکارها بیشتر است.

توجه به چرخه عمر مشتری در کسب‌وکار

شما در کنار حوزه فعالیت کسب‌وکار باید به چرخه عمر مشتریان خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید. به عنوان مثال، یک مشتری برای این که ترغیب به خرید خدمات یا محصولات کسب‌وکار شما به صورت عمده و کلان شود، باید در یک بازه‌ی زمانی طولانی‌تر با کمپین تبلیغاتی شما در ازتباط باشد و با یک مرتبه بازدید از وبسایت شما حاضر به خرید نخواهد شد. در چنین مواردی شما باید باید با توجه به چرخه عمر مشتری برای بازاریابی دیجیتال خود در تبلیغات گوگل هزینه‌های بیشتری انجام دهید.

توجه به ترندهای مربوط به حوزه کسب‌وکار

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل، گزینه‌های ترند مربوط به حوزه کسب‌وکار شما است. گرایش‌ها و چرخه عمر مشتری به طور مستقیم تحت تاثیر اتفاقات روز جهان قرار دارد. به عنوان مثال، شما باید توجه کنید که اتفاقاتی مانند شیوع ویروس کرونا می‌تواند بر هزینه‌های مربوط به تبلیغات گوگل و کمپین تبلیغاتی شما تاثیرگذار باشند.

مدیریت صحیح حساب کاربری تبلیغات گوگل

مدیریت صحیح حساب کاربری؛ یکی از عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل

بدون شک روش مدیریت حساب کاربری تبلیغات گوگل نقش بسیاری مهمی در تعیین هزینه‌های تبلیغاتی شما دارد. تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهند که در صورت مدیریت صحیح، نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات در تبلیغات گوگل می‌تواند به بیش از 800 درصد برسد. البته رسیدن به چنین نرخی نیازمند آشنایی کامل با الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل و تنظیم حساب کاربری خود برای افزایش بازدهی است.

مهم‌ترین عوامل موثر برای کنترل هزینه‌ها در زمینه مدیریت حساب کاربری عبارتند از:

  • ساختار حساب کاربری
  • روش بهینه‌سازی کلمات کلیدی
  • انجام بهینه‌سازی بر اساس داده‌های موجود

تاثیر بودجه‌بندی تبلیغات بر هزینه های تبلیغات گوگل

شما برای راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی خود در تبلیغات گوگل باید در ابتدا مقدار بودجه روزانه برای انجام تبلیغات را تعیین کنید. به این صورت تبلیغات گوگل می‌تواند به صورت تقریبی مقدار هزینه‌های شما در طول یک ماه را به طور تقریبی محاسبه کند. اما گاهی اوقات عدم اگاهی درست از مفاهیم مربوط به بودجه‌بندی تبلیغات در تبلیغات گوگل می‌تواند باعث افزایش هزینه‌های شما شود. زیرا امروزه تبلیغات گوگل می‌تواند برای افزایش نرخ کلیک، نزدیک به دو برابر بودجه روزانه شما را خرج کند. به همین علت آشنایی با روش درست تعیین میانگین بودجه روزانه یکی از عوامل موثر در هزینه های تبلیغات گوگل به شمار می‌آید.

روش صحیح تعیین میانگین بودجه روزانه

در گام اول شما باید بودجه کلی خود برای انجام تبلیغات در طول یک ماه را برآورد کرده و آن را بر 30 روز هر ماه تقسیم کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، تبلیغات گوگل می‌تواند بودجه روزانه شما را تا 100% افزایش دهد، اما باید توجه کنید که هزینه‌های شما در طول یک ماه از سقف تعیین‌شده بیشتر نخواهد شد.

عوامل تاثیرگذار بر تعیین بودجه ماهانه عبارتند از:

  • بودجه‌ کل شما برای راه‌اندازی و اجرای کمپین تبلیغاتی
  • میانگین هزینه پیشنهادی شما در ازای هر کلیک یا همان Bid

کلمات کلیدی؛ از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل

در دیجیتال مارکتینگ هزینه انجام تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی تعیین می‌شوند. زیرا این کلمات کلیدی هستند که باعث رسیدن مخاطبان هدف به صفحه فرود وبسایت شما خواهند شد. در نتیجه کلمات کلیدی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل به شمار می‌آیند. به عنوان مثال، هزینه انجام تبلیغات برای عبارت کلیدی «آموزش زبان انگلیسی» در مقایسه با هزینه تبلیغات برای عبارت کلیدی «آموزش زبان انگلیسی در شهر ساری» بسیار بیشتر است.

عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل

هدف‌گذاری زمانی و جغرافیایی

یکی از قابلیت‌های کاربردی تبلیغات گوگل امکان تنظیم زمان مناسب برای نمایش تبلیغات است. هدف‌گذاری زمانی یکی از عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل است که می‌تواند نقش مهمی در کاهش یا افزایش هزینه‌های شما داشته باشد. به عنوان مثال، تصور کنید که گروه هدف کمپین تبلیغاتی شما دانش‌اموزان باشند. با توجه به این که اکثر دانش‌آموزان تا بعد از ظهر در مدرسه حضور داشته و به اینترنت دسترسی ندارند، شما می‌توانید تبلیغات خود در تبلیغات گوگل را به گونه‌ای تنظیم کنید که در طول این ساعت‌ها نمایش داده نشوند و به این صورت در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

همچنین اعمال محدودیت‌ برای محدوده جغرافیایی تبلیغات نیز یکی دیگر از عوامل تاثرگذار بر هزینه‌های تبلیغات گوگل است. در واقع شما می‌توانید بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به نمایش تبلیغات در محدوده‌های جغرافیایی خاصی اختصاص داده و نرخ بازگشت سرمایه خود را افزایش دهید.

آیا نوع دستگاه کاربران از عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل است؟

یکی از نکات جالب تبلیغات گوگل، تاثیرگذاری نوع Device مورد استفاده کاربران بر هزینه‌های تبلیغاتی شما است. به طور کلی هزینه اجرای کمپین تبلیغاتی در تبلیغات گوگل برای مرورگرهای دسکتاپ در مقایسه با مرورگر تلفن‌های همراه بیشتر خواهد بود. به همین علت، اگر هدف‌گذاری شما برای انجام تبلیغات در تلفن‌های همراه باشد، می‌توانید تمام بودجه‌بندی خود را به همین بخش اختصاص دهید.

تبلیغات ارزان قیمت و حرفه‌ای در گوگل

تبلیغات ارزان قیمت و حرفه‌ای در گوگل با خدمات ادستیتو

برای مدیریت هزینه‌ تبلیغات خود در تبلیغات گوگل شناخت کافی از الگوریتم‌های این پلتفرم یک ضرورت است. حوزه فعالیت، کلمات کلیدی و هدف‌گذاری زمانی و جغرافیایی از مهم‌ترین عوامل موثر بر هزینه های تبلیغات گوگل به شمار می‌آیند. ادستیتو که به عنوان پارتنر رسمی گوگل در داخل ایران شناخته می‌شود، ارائه‌دهنده بهترین خدمات تبلیغاتی در گوگل با کمترین قیمت ممکن است. اگر شما نیز قصد راه‌اندازی اکانت تخصصی تبلیغات گوگل یا یک کمپین تبلیغاتی کم هزینه دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه ما استفاده کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید