صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل | مزایا و استراتژی‌های قیمت‌گذاری هوشمند

قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل

صرفه‌جویی در زمان با قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل

بسیاری از مدیران کسب‌وکارهای مختلف استفاده از خدمات گوگل ادز برای تبلیغات را گزینه‌ پرهزینه‌ای می‌دانند. اما گوگل همواره تلاش می‌کند تا با بهینه‌سازی روش‌های تبلیغاتی خود و کاهش هزینه‌ها، رضایت مشتریان خود را جلب کند. قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل یا همان Smart bidding یکی از روش‌هایی است که می‌تواند باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه‌های تبلیغاتی کسب‌وکار شما شود. انتخاب استراتژی و روش صحیح قیمت‌گذاری هوشمند در گوگل ادز نقش مهمی در افزایش اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی شما بر روی مخاطبان هدف ایفا می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایا و استراتژ‌های مختلف قیمت‌گذاری هوشمند در گوگل ادز آشنا کنیم.

قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل

قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل چه مزایایی دارد؟

قیمت‌گذاری هوشمند یکی از زیرمجموعه‌های اصلی قیمت‌گذاری خودکار در گوگل ادز به شمار می‌آید که هدف اصلی آن بهینه‌سازی نرخ تبدیل کمپین تبلیغاتی شما است. قیمت‌ گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل برای دستیابی به این هدف از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشین استفاده می‌کند. اما پرسشی که برای بسیاری از کاربران گوگل ادز به وجود آمده این است که استفاده از روش قیمت‌گذاری هوشمند برای کسب‌وکار ما چه مزایایی دارد؟

انعطاف در کنترل عملکرد کمپین تبلیغاتی

شما می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل، عملکرد کمپین تبلیغاتی خود را براساس نیازهای مخاطبان هدف و اهداف کلی کسب‌وکار خود تنظیم کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید پس از شناسایی دقیق مخاطبان هدف خود، تبلیغات را به گونه‌ای تنظیم کنید که در یک منطقه جغرافیایی خاص یا برای نوع خاصی از دستگاه‌های هوشمند (مانند تلفن یا لپتاپ) به نمایش درآیند. به این صورت شما می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تحلیل داده‌ها

استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای تحلیل داده‌ها

شاید یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل، وجود هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری ماشین برای ارائه تحلیل دقیق از داده‌های گوگل ادز باشد. این الگوریتم‌ها می‌توانند با تحلیل داده‌های موجود و مقایسه آن‌ها با عبارت‌های کلیدی جستجوشده توسط کاربران میزان بازدهی کمپین تبلیغاتی شما را پیش‌بینی کنند. باید توجه داشته باشید که دقت هوش مصنوعی بسیار بالا بوده و احتمال بروز خطا در محاسبات آن بسیار کمتر از خطاهای انسانی است.

ارائه گزارش‌های شفاف و دقیق از عملکرد تبلیغات

شما با استفاده از قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل می‌توانید به ابزارهایی دسترسی داشته باشید که با ارائه گزارش‌های شفاف و دقیق امکان تحلیل عملکرد و یافتن نقاط ضعف بالقوه را در اختیار شما قرار می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید همواره به بازخورد مناسبی از روش عملکرد کمپین تبلیغاتی خود دسترسی داشته باشید و در صورت وجود نقاط ضعف، آن‌ها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و برطرف کنید. رفع این نقاط ضعف به کمک ابزارهای Smart bidding می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های تبلیغاتی شما در سرویس گوگل ادز شود.

امکان استفاده از سیگنال‌های قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل

استراتژی‌های Smart bidding به کمک هوش مصنوعی و ابزارهایی که در اختیار دارد، می‌تواند به منظور بهینه‌سازی و افزایش هدفمندی کمپین تبلیغاتی سیگنال‌های متعددی را به کاربر ارسال کنند. این سیگنال‌ها می‌توانند اطلاعاتی مانند موقعیت جغرافیایی مخاطبان هدف، روز و زمان استفاده از موتور جستجوری گوگل و نوع Device کاربر را به شما منتقل کنند. همان‌طور که می‌دانید، شما می‌توانید با محدود کردن این گزینه‌ها در میان مخاطبان هدف خود، مقدار کلیک‌های هرز و در نتیجه هزینه‌های خود برای انجام تبلیغات در گوگل ادز را کاهش دهید.

استراتژی‌های قیمت گذاری هوشمند

انواع استراتژی‌های قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل

انتخاب استراتژی مناسب برای Smart bidiing در گوگل ادز نقش مهمی در کاهش هزینه‌های کمپین تبلیغاتی شما ایفا می‌کند. برای این منظور، سیستم قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل به منظور پشتیبانی از نیازهای متفاوت کاربران خود از استراتژی‌های مختلفی برای قیمت‌گذاری استفاده می‌کند که در ادامه به معرفی انواع آن‌ها می‌پردازیم.

قیمت‌گذاری هوشمند مبتنی بر نرخ بازگشت سرمایه

قیمت گذاری مبتنی بر نرخ بازگشت سرمایه (Target ROAS bidding) یکی از استراتژی‌های Smart bidding در گوگل ادز است که به شما کمک می‌کند به نرخ تبدیل بالاتر و درآمد بیشتری دست پیدا کنید. گوگل ادز در این روش برای تعیین نرخ تبدیل کمپین شما در آینده از نرخ‌های تبدیل پیشین استفاده کرده و مقدار پرداخت به ازای کلیک را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که با نرخ بازگشت سرمایه تعیین‌شده از طرف تبلیغ‌کننده مطابقت داشته باشد.

قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل به ازای عمل کاربر

قیمت‌گذاری به ازای عمل کاربر یا همان Target CPA یکی از استراتژی‌های کاربردی گوگل ادز برای قیمت‌گذاری هوشمند در گوگل ادز به شمار می‌رود. این استراتژی قیمت‌ها را به گونه‌ای تعیین می‌کند که بتواند با توجه به CPA مشخص‌شده از طرف صاحب کمپین تبلیغاتی، بیشترین نرخ تبدیل را برای او به ارمغان بیاورد. گوگل ادز برای انجام این کار از الگوریتم‌های پیشرفته یادگیری ماشین بهره می‌برد.

استراتژی Maximize clicks برای قیمت‌گذاری هوشمند

در صورت انتخاب این استراتژی Smart bidding توسط شما، گوگل ادز تلاش می‌کند مقدار هزینه پیشنهادی مورد نظر برای کمپین تبلیغاتی شما را به گونه‌ای تعیین کند که شما بتوانید حداکثر تعداد کلیک را دریافت کنید و تعداد بازدیدهای خود را افزایش دهید. شما می2توانید در این استراتژی بیشترین قیمت ممکن را به ازای هر کلیک انتخاب کنید.

استفاده از استراتژی‌های گوگل ادز

استفاده از استراتژی‌های حداکثر کانورژن و حداکثر ارزش کانورژن

دو استراتژی دیگر برای قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل  maximize conversion valueوmaximize conversion هستند که تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. در استراتژی قیمت‌گذاری حداکثر کانورژن گوگل ادز تلاش می‌کند تا با توجه به بودجه تبلیغاتی تعیین‌شده از طرف شما، هزینه پیشنهادی هر کلیک را به گونه‌ای معین کند که شما بتوانید حداکثر کانورژن را داشته باشید. در استراتژی دوم نیز گوگل تلاش می‌کند تا از طریق اجرای فرایندی مشابه، بیشترین ارزش کانورژن را برای شما به ارمغان بیاورد. توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای هر کانورژن ارزش مشخصی را در نظر بگیرید.

قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل؛ مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک

استفاده از یک روش قیمت‌گذاری مناسب در گوگل ادز برای کاهش هزینه‌های تبلیغاتی کسب‌وکارهای کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورت انتخاب استراتژی اشتباه بخش بزرگی از بودجه تعیین‌شده توسط شما صرف کلیک‌های هرز می‌شود و هیچ بازدهی برای شما نخواهد داشت. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین کمپین تبلیغاتی و یک استراتژی قیمت گذاری هوشمند در تبلیغات گوگل از خدمات ادستیتو بهره‌مند شوید. مجموعه ما به عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران در تمامی مراحل راه‌اندازی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی مقرون به صرفه در کنار شما خواهد بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید