صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند | موارد برتر در سال 2024

محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند | موارد برتر در سال 2024

اهمیت انتخاب و استفاده از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند

فریم‌ورک های بک اند نقش مهمی در توسعه و طراحی سایت دارند. بدون این فریمورک‌ها، ساخت و استقرار برنامه‌های کاربردی وب، نیازمند زمان و منابع زیادی است و پیچیدگی فرایند توسعه نیز تا حد قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. محبوب ترین فریم‌ورک های بک اند به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهند ویژگی‌ها را سریع‌تر پیاده‌سازی کنند، امنیت و مقیاس‌پذیری را بهبود بخشند و همچنین به به‌روزرسانی‌های مفید دسترسی پیدا کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند بپردازیم.

فریم‌ورک بک اند چیست؟

فریم‌ورک نرم‌افزاری در واقع مبنایی است که توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از آن اپلیکیشن‌های موبایل و وب را سریع‌تر ایجاد کرده و استاندارد کنند. فریم‌ورک‌های بک اند چهارچوب‌های سمت سرور هستند که برای آسان‌تر کردن وظایف برای توسعه‌دهندگان طراحی شده‌اند. فریم‌ورک بک‌اند کتابخانه‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور است که برای ساخت ساختارهای وب و بهینه‌سازی رتبه‌بندی موتورهای جستجو استفاده می‌شود. فریم‌ورک های بک اند اجزای آماده‌ای را برای برنامه‌های کاربردی وب پویا فراهم می‌کنند. این فریمورک ها با حذف نیاز اختراع چرخ، شروعی سریع و تازه را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند.

محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند چه مواردی هستند؟

انتخاب محبوب‌ترین فریم ورک های بک اند به عوامل زیادی بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، فریم‌ورک‌های خاصی برای یک فناوری خاص در دسترس هستند، مانند جنگو برای پایتون و ASP.NET برای سی‌شارپ. برخی از فناوری‌ها طیف گسترده‌ای از یکپارچه‌سازی‌ها را ارائه می‌دهند و برخی نیز گزینه‌های محدودی دارند. یکی از عوامل مهم در انتخاب محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند، حجم پروژه و اهداف نهایی است. تنها با درنظرگرفتن همه این موارد است که متوجه خواهید شد کدام فریم‌ورک برای پروژه شما بهترین گزینه ممکن است. در ادامه به محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های بک اند اشاره می‌کنیم.

فریم‌ورک Laravel

در توسعه بک اند، PHP یکی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی است. به‌عنوان‌مثال، وردپرس یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا به شمار می‌رود که با PHP ایجاد شده است. در این میان، لاراول یکی از فریم‌ورک های PHP است که بر اساس معماری MVC ایجاد شده است.

این یک فریم‌ورک با داشتن یک رابط کاربرپسند، کتابخانه گسترده‌ای دارد و از پشتیبانی درخشان API نیز برخوردار است. لاراول هم‌زمان با ایجاد برنامه‌های کاربردی وب مدرن و ایمن، توسعه بک اند را ساده می‌کند. اهمیت این مسئله به‌ویژه زمانی خود را نشان می‌دهد که روی برنامه‌های غیرضروری کار می‌کنید.

فریم‌ورک Laravel

فریم‌ورک Django؛ یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند در میان اهل‌فن

فریمورک Django یک فریم‌ورک منبع‌باز برای زبان برنامه‌نویسی پایتون است و نیازهای همه برنامه‌نویسان را برآورده می‌کند. به‌این‌ترتیب نیازی به ماژول‌های خارج از فریم‌ورک ندارد. جنگو برای ساخت برنامه‌های بزرگ استفاده می‌شود. برای ایجاد برنامه‌های بسیار کوچک، گزینه‌های بهتری وجود دارند. درست به همان دلیل که هیچ‌کس از اتوبوس برای جابه‌جایی دو مسافر استفاده نمی‌کند، استفاده از جنگو نیز برای انجام کارهای کوچک بی‌معنی است. توسعه‌دهندگان می‌توانند از جنگو برای ایجاد و طراحی سایت امن و بی‌عیبی استفاده کنند. وب‌سایت‌های بزرگی که از جنگو استفاده می‌کنند عبارت‌اند از Disqus، Mozilla، National Geographic، Pinterest و Instagram.

فریم‌ورک Ruby on Rails؛ یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند

فریمورک Ruby on Rails یک فریمورک سمت سرور است و از نظر عملکرد نزدیک‌ترین گزینه به جنگو است. این فریم‌ورک از هر دو الگوی MVC و DRY به طور هم‌زمان پشتیبانی می‌کند و می‌تواند برای پروژه‌های مختلف مورداستفاده قرار بگیرد. دو سایت معروف روبی عبارت‌اند از SoundCloud و GitHub.

فریم‌ورک Express.js

فریم‌ورک Express.js از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند به شمار می‌رود که شرکت‌های بزرگ جهانی مانند IBM و Accenture به دلیل ویژگی‌های پیشرفته آن به آن اعتماد دارند. این فریم‌ورک از برنامه‌های REST API پشتیبانی می‌کند و بسیار انعطاف‌پذیر است. می‌توان گفت که فریمورک Express.js یک فریم‌ورک برنامه کاربردی وب Node.js است که شامل ویژگی‌های اساسی توسعه وب است.

فریم‌ورک Flask؛ یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند در میان توسعه‌دهندگان

فریمورک Flask یکی دیگر از محبوب‌ترین و مشهورترین فریم‌ورک های بک اند پایتون است. البته این فریم‌ورک با جنگو تفاوت دارد؛ زیرا بسیار سریع‌تر است، اما امکانات کمتری ارائه می‌دهد. این فریمورک یک انتخاب عالی برای پروژه‌های Kojak است. همچنین Flask مستندات خوبی دارد، بسیار سبک‌تر است و گزینه مناسبی برای نمونه‌های اولیه و اجرای سریع آن‌ها است.

فریم‌ورک Flask؛ یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند در میان توسعه‌دهندگان

فریم ورک Spring Boot

فریمورک بک اندSpring Boot  یک برنامه متن‌باز است. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از پلاگین‌های مختلف، آنها را با ویژگی‌های اصلی Spring Boot برای ساخت برنامه‌های وب بر روی پلتفرم‌های Java EE ترکیب کنند.

فریمورک Phoenix

فریم‌ورک Phoenix یک فریمورک مدرن برای توسعه بک اند است که در Elixir نوشته شده است. این فریم‌ورک با ماشین مجازی Erlang کارکرده و از معماری MVC پیروی می‌کند. اگرچه Elixir یک‌زبان کاربردی است، اما در هنگام ساخت برنامه‌های کاربردی مقیاس‌پذیر، پایدار و سازنده در صدر فهرست برترین‌ها قرار دارد. به لطف Elixir و ویژگی‌های هم‌زمان آن، Phoenix به شما امکان طراحی برنامه‌های بهینه را می‌دهد.

فریم‌ورک Node.js؛ از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند در سال 2024

در حال حاضر، فریمورک‌های Node.js محبوب‌ترین فریم‌ورک بک اند برای برنامه‌های کاربردی وب در سال 2024 به شمار می‌روند. علاوه بر این، هر یک از فریم‌ورک‌های Node.js توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری با کوله‌باری از سال‌ها تجربه توسعه‌یافته است. خوشبختانه، همه فریمورک‌های Nodejs به‌خوبی مقیاس‌بندی می‌شوند و عملکرد و کارایی را در پروژه‌ها ارتقا داده و باعث افزایش سرعت توسعه سایت نیز می‌شوند.

یک مطالعه وب نشان می‌دهد بیشتر توسعه‌دهندگان بک اند و توسعه‌دهندگان فول‌استک Node.js را به‌عنوان گزینه ایده‌آل خود انتخاب می‌کنند. البته هم‌زمان با افزوده‌شدن ویژگی‌ها و مزایای جدید، فریمورک‌های Node.js در بازار محبوب‌تر نیز خواهند شد. اهمیت این فریم‌ورک‌ها تا حدی است که می‌توان گفت به طور قابل‌توجهی توسعه نرم‌افزار را تغییر داده‌اند. به طور خلاصه، اگرچه زبان‌های برنامه‌نویسی زیادی در دسترس هستند، اما فریم‌ورک Node.js به محبوب‌ترین آنها تبدیل شده است.

فریم‌ورک Node.js؛ از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند در سال 2024

فریم‌ورک Asp.NET Core

فریمورک Asp.NET Core یک نسخه متن‌باز از ASP.NET است که در سال 2016 منتشر شد. این نسخه از ASP.NET جایگزین نسخه‌های قبلی ویندوز می‌شود. در مقایسه با سایر فریم‌ورک‌ها، ASP.NET Core در توسعه برنامه‌های کاربردی وب بر روی پلتفرم دات‌نت بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. ویژگی‌های اصلی ASP.NET Core عبارت‌اند از:

  • برنامه‌های NET بر روی ویندوز، لینوکس، macOS و Docker قابل‌اجرا هستند
  • این فریمورک طوری طراحی شده تا اجزای زمان اجرا، API ها، زبان‌ها و کامپایلرها به‌سرعت تکامل یابند
  • چندین نسخه از NET Core می‌تواند در یک سرور وجود داشته باشد
  • برای رفع نیازهای برنامه خاص، گزینه‌های مختلف چرخه عمر پشتیبانی نیز ارائه شده‌اند

فریمورک CakePHP

فریم‌ورک CakePHP یکی دیگر از فریم‌ورک‌های PHP است که بر روی فریمورک محبوب دیگر یعنی Ruby on Rails ساخته شده است. این فریم‌ورک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند از معماری MVC پیروی می‌کند و چندین ویژگی مفید مانند کنترلر نمای مدل، کنترلر جلو، رکورد فعال، نقشه داده‌ها و قراردادهای پیکربندی را نیز ارائه می‌دهد.

فریمورک CakePHP

استفاده از محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند برای توسعه وب

فریم‌ورک‌های بک‌اند قدرتمند و فراوانی برای توسعه و طراحی سایت وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند. همان‌طور که باید در مورد انتخاب یک زبان برنامه‌نویسی تحقیق کنید و به دنبال نمونه‌هایی از تفاوت‌های میان جاوا و جاوا اسکریپت باشید، انتخاب محبوب‌ترین فریم‌ورک های بک اند نیز به مشخصات پروژه شما و تخصص یک توسعه‌دهنده وب در تیم شما بستگی دارد. به‌خاطر داشته باشید که ابزاری که انتخاب می‌کنید، باید به طور مرتب به‌روز شود تا از حملات جدید و رایج جلوگیری به عمل بیاید.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا متناسب با حجم پروژه و اهداف موردنظرتان، مناسب‌ترین فریم‌ورک‌های بک‌اند را انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با همکاران ما تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

منظور از فریم‌ورک بک‌اند چیست؟

فریم‌ورک بک‌اند کتابخانه‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور است که برای ساخت ساختارهای وب و بهینه‌سازی رتبه‌بندی موتورهای جستجو استفاده می‌شود.

محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های بک‌اند چه مواردی هستند؟

از میان محبوب‌ترین فریمورک‌های بک‌اند می‌توان به Laravel، Django، Ruby on Rails، Express.js، Flask، Spring Boot، Phoenix، Asp.NET Core و CakePHP اشاره کرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید