صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

مراحل طراحی سایت | آموزش کامل ساخت یک وب‎‌سایت حرفه‌‎ای

مراحل طراحی سایت | آموزش کامل ساخت یک وب‎‌سایت حرفه‌‎ای

مراحل طراحی سایت؛ تأثیر طراحی اصولی در موفقیت‌‎های یک وب‎سایت

بسیاری از مشاغل برای تغییروتحول و رونق بیشتر کار خود، از شکل سنتی به پلتفرم‌های اینترنتی روی آورده‌اند. همین موضوع باعث داغ‌تر شدن بازار طراحی سایت نسبت به گذشته شده است. یکی از موضوعات بسیار مهم در زمینه طراحی سایت، تخصص افراد و مراکز این حوزه و انجام اصولی مراحل طراحی سایت است. در واقع انجام صحیح این مراحل در موفقیت یک سایت و یا کسب‌وکار آنلاین، بسیار حائز اهمیت است. اگر قصد آشنایی با مراحل طراحی سایت را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

طراحی سایت چیست و چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

راه‌‎اندازی و ساخت صفحات مختلف یک وب‎سایت را طراحی سایت می‌گویند. این فرایند به طور معمول با کدنویسی به زبان‎‌های گوناگون برنامه‎‌نویسی و با به‎‌کارگیری قالب‎‌های آماده به انجام می‎‌رسد. در سال‎‌های گذشته سایت‎‌ها توسط زبان برنامه‎‌نویسی HTML کدنویسی می‌‎شدند. اما با پیشرفت دانش طراحی سایت، این فرایند با استفاده از جدول پنهان در صفحه و همچنین کدنویسی به زبان HTML به‌نوعی منسوخ شد و سپس زبان  مورداستفاده عموم قرار گرفت.

واردشدن با بازار دیجیتال را می‌‎توان جزو جدانشدنی کسب‌وکارها، به‌منظور ارائه خدمات مدرن در محیط وب معرفی کرد. در این مسیر موضوعات مختلفی اهمیت دارند که یکی از آن‎ها، به‌کارگیری پلتفرم‌های عامه‌‎پسند و همچنین راحت است. این مورد باعث می‌شود که امکان استفاده از ظرفیت مشتری‌‎های موجود در سایت به بهترین شکل فراهم شود. به‌طورکلی انجام اصولی مراحل طراحی سایت، می‌‎تواند اعتبار هر کسب‌و‎کاری را تضمین کرده و جایگاه مناسبی را برای آن مشخص کند.

مراحل طراحی سایت و برداشتن گام‌‎های بلند در این زمینه

در بازار رقابت بین میلیون‌ها سایت موجود در سراسر جهان، آن دسته از ‎سایت‏‌هایی که باتوجه‌به کلیه نکات، مراحل طراحی سایت را به انجام رسانده‌‎اند، نتایج مطلوبی را کسب می‌کنند. باتوجه‌به این موضوع، اگر یک طراح سایت مبتدی هستید، لازم است بدانید که کسب موفقیت در این زمینه، زمانی رخ می‌دهد که شما تمامی قواعد و اصول مراحل طراحی سایت را به بهترین شکل رعایت کنید. در غیر این صورت فعالیت شما مانند بسیاری از سایت‏‎ها، ضعیف خواهد بود. مراحل طراحی سایت شامل چند مورد است که در ادامه تمامی آن‎ها را بررسی می‌کنیم.

مراحل طراحی سایت و برداشتن گام‌‎های بلند در این زمینه

مرحله نخست طراحی سایت؛ تعریف پروژه

در مرحله اول در مراحل طراحی سایت، آنچه که اهمیت دارد، مشخص‌کردن اهداف اصلی مشتری و خودتان از انجام طراحی سایت است. به طور معمول، برای به‌انجام‌رساندن هر یک از پروژه‌‏های طراحی وب، 2 یا 3 هدف مهم تشخیص داده می‌‎شود.

در این شرایط طراح سایت می‌‎تواند باتوجه‌به اهداف مشتری، کار خود را شروع کند. برای مثال امکان دارد که هدف مشتری، فروش پوشاک زنانه باشد؛ پس طراح سایت موظف است که مراحل طراحی سایت فروشگاهی را انجام دهد.

مرحله دوم؛ طراحی دقیق نقشه سایت

طراحی طرح اولیه یا همان Wireframe و مهندسی وب‎‌سایت Site architecture بخش دوم از مراحل طراحی سایت به شمار می‌‎آید. در این مرحله یک نمای کلی از سایت و صفحه‏‌های مختلف آن ایجاد خواهد شد. در این زمان، شما باید اطمینان داشته باشید که کلیه صفحات ‎سایت بادقت و به طور اصولی طراحی شده است. بین قسمت‎‌های مختلف طراحی‌‎شده، ارتباط و تعامل برقرار است.

مرحله سوم؛ ایجاد ظاهر زیبا برای سایت

بعد از طراحی نقشه سایت و ساخت وایرفریم، طراح سایت باید با به‌کارگیری عناصر بصری و گرافیکی جذاب، ظاهری مناسب را برای سایت ایجاد کند. البته در بعضی از پروژه‏‌های این حوزه، انجام این مرحله توسط طراحان گرافیک انجام می‌‎گیرد. با ساخت نمونه‌‎های رنگی متفاوت از جزئیات موجود در سایت، نمایی کلی به شکل عکس طراحی شده و به مشتری ارائه شود.

مرحله سوم؛ ایجاد ظاهری زیبا برای سایت

در این بخش ویژگی‌‎های بصری و همچنین رنگ‎بندی‎‌های صفحات سایت، باید به شکلی انجام گیرند که با برند شرکت‎ و رنگ‌سازمانی هم‎خوانی و نزدیکی داشته باشند. علاوه بر این دقت به طراحی تجربه کاربری یا همان UX هم دارای اهمیت ویژه‌‏ای است و باید موردتوجه قرار بگیرد.

مرحله چهارم؛ کدنویسی

در بخش بعدی از مراحل طراحی سایت که کدنویسی است، شما به کمک CSS یا HTML باید برای نوشتن کدهای قسمت‌‎های متفاوت سایت مانند آدرس، روش‌‎های برقراری ارتباط، سبد خرید و…اقدام کنید. از طرفی شما جهت طراحی یک وب‎سایت بی‎نقص و باکیفیت، به کسب مهارت کدنویسی با برخی از زبان‎‌های برنامه‌‎نویسی نیاز پیدا می‎‌کنید.

این زبان‎ها عبارت‎اند از:

  • زبان برنامه‌نویسی JQuery ،PHP
  • زبان برنامه‌‎نویسی Javascript

مرحله پنجم؛ امتحان و ارزیابی سایت

بخش بعدی از مراحل طراحی سایت به تست و ارزیابی سایت مربوط می‎‌شود. در این بخش تمامی فایل‌های وب‎سایت روی سرور تست یا Production Server قرار داده می‎‌شوند. با این کار عملکرد همه عناصر سایت مانند منوها، دکمه‎‌های CTA و… مورد بررسی قرار می‌‎گیرند. اگر مشکلی دراین‌بین دیده شد، قبل از اجرای وب‌سایت، برطرف می‌شود.

علاوه بر این، عملکرد درست سایت بر روی مرورگرهایی نظیر فایرفاکس، کروم و… نیز باید بررسی شوند. اگر نتیجه نهایی این بررسی هم مطلوب بود، شما باید به‌عنوان طراح سایت، نحوه نمایش وب‎سایت مربوطه بر روی دستگاه‌‎های گوناگون از قبیل لپ‎تاپ، موبایل و… را تست کنید.

مرحله پایانی: اجرای نسخه نهایی و پشتیبانی سایت

پیش از اینکه مراحل طراحی سایت با موفقیت انجام شد، باید نسخه نهایی ‌سایت طراحی شده را بر روی دامنه تأییدشده به‌وسیله صاحب ‎سایت اجرا کنید. این مرحله نتیجه کلیه زحمت‌‎ها، پشتکار، جدیت و صبوری شما را نشان می‌دهد. البته پشتیبانی سایت به وسیله شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. این فرایند کیفیت دائمی سایت شما را تضمین می‌‎کند.

مرحله پایانی: اجرای نسخه نهایی و پشتیبانی

اجرای تخصصی کلیه مراحل طراحی سایت توسط تیم مجرب ادستیتو

در این مطلب سعی ما بر این بود که مراحل طراحی سایت را به بهترین و ساده‌‏ترین شکل توضیح دهیم. ازآنجایی‌که طراحی سایت حرفه دشوار و چالش‌‎برانگیزی است، مراحل آن باید بادقت به انجام برسد. از طرفی شما می‌‏‎توانید اجرای مراحل طراحی سایت را به یک تیم حرفه‌ای در این حوزه بسپارید.

مجموعه ادستیتو با در اختیار داشتن مجرب‌‎ترین طراحان سایت آماده است تا خدمات خود را با بالاترین کیفیت، ارزان‎ترین قیمت و همچنین در سریع‎ترین زمان به مشتریان ارائه کند. مجموعه ما با ارائه مزایای چون مشاوره رایگان، پاسخگویی تمام‌وقت و همچنین طراحی اصولی سایت، همواره به فکر رضایت کامل مشتریان است.

 

سؤالات متداول

وظایف اصلی طراح سایت چه مواردی است؟

از اصلی‌ترین وظایف طراحی سایت می‌‎توان به توجه به نیاز مشتری، رعایت اصول طراحی سایت، اهمیت به جلوه بصری سایت، وفاداری به مفاد قرارداد، قیمت‌گذاری منصفانه، حل مشکلات طراحی در صورت نارضایتی مشتری و… نام برد.

هزینه طراحی سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت طراحی سایت به فاکتورهای متعددی وابسته است. این فاکتورها شامل امکانات سایت، کاربری سایت، نیاز یا عدم نیاز به پوسته اختصاصی، نوع دامنه، چندزبانه بودن سایت، هاست، استفاده از المان‌های مختلف گرافیکی، هزینه سئو و… می‌شوند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید