صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

مشکلات متداول در طراحی سایت | راهکارهایی برای طراحی بی‌‎نقص وب‌سایت

مشکلات متداول در طراحی سایت | راهکارهایی برای طراحی بی‌‎نقص وب‌سایت

مشکلات متداول در طراحی سایت؛ اثرات منفی طراحی ضعیف در عملکرد سایت

یکی از بهترین راه‌‎ها برای کسب درآمد بیشتر در بازار کار و همچنین رونق بیشتر مراکز آموزشی و… بدون شک طراحی سایت حرفه‌ای است. طراحی سایت بی‌نقص، باید به دست افراد متخصص انجام شود. وجود مشکلات متداول در طراحی سایت باعث می‌شود که عملکرد سایت به‌شدت ضعیف شود.

علاوه بر این عدم نتیجه‌گیری برخی از افراد به‌خاطر طراحی‌های‎‌ غیراصولی، موجب شده که افراد در میان دوراهی را‌ه‌‎اندازی یا عدم راه‌‏‎اندازی سایت قرار بگیرند. به‌طورکلی نیازی نیست که در این مورد تردید داشته باشید، چرا که هم راهکارهای زیادی برای حل مشکلات متداول در طراحی سایت وجود دارد و هم مراکزی هستند که طراحی ‎سایت را بدون مشکل انجام می‌دهند.

اهمیت عدم وجود مشکل در طراحی سایت

این روزها وب‎سایت‌‏‎های بسیار زیادی در سراسر ایران و خصوصاً در شهر تهران در زمینه طراحی سایت فعالیت دارند و بازار رقابت در بین این مجموعه‌‏ها بسیار زیاد است. یکی از مسائل مهم در زمینه طراحی سایت بدون تردید، بی‌‏نقص بودن طراحی سایت است. برای مثال زمانی که یک تیم طراحی سایت بدون هیچ‎ نقصی پروژه‏ مشتریان خود را انجام دهند، اتفاقات بسیار خوبی را برای خود رقم می‌‎زنند. از طرفی عدم وجود مشکل در طراحی سایت، برای مشتریان نیز مزایای متنوعی را به همراه دارد.

مزایای طراحی سایت بی‎نقص و حرفه‏‌ای برای مشتریان و طراحان:

  • رونق کسب‌و‎کار تیم طراحی سایت
  • پیشرفت در حوزه طراحی سایت پیشی‌گرفتن از رقبا
  • امکان فعالیت در زمینه آموزش طراحی سایت برای طراحان
  • معرفی مجموعه مربوطه توسط مشتری
  • برخورداری مشتری از یک سایت حرفه‌‏‎ای
  • عدم نیاز به هزینه مجدد برای حل مشکلات سایت برای مشتریان و…

اهمیت عدم وجود مشکل در طراحی سایت

چند نمونه از‎ مشکلات متداول در طراحی سایت

طراحی سایت فرایند ساده‌‎ای نیست و احتمال بروز مشکلات متنوع در آن وجود دارد. اما اگر طراح سایت مبتدی هستید و با مشکلاتی در این حوزه مواجه شدید باید از اشتباهات خود به‌خوبی درس بگیرید و به فکر حل آن‎ها باشید. این مشکلات نه‌تنها از بین می‎روند، بلکه کیفیت کار  شما را هم افزایش می‏‌دهند. البته اگر مشکلات خود در زمینه طراحی سایت را شناسایی کرده و برای حل آن‏ها تلاش کنید. در ادامه برخی از مشکلات متداول در طراحی سایت که ممکن است با آن‎ها مواجه شده باشید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

طراحی سایت بی‌کیفیت

یکی از مشکلات متداول در طراحی سایت، کیفیت نامناسب طراحی است. این موضوع شامل مواردی مختلفی می‎‌شود. برای مثال می‌‎توان عدم توجه به اصول رابط کاربری یا همان UI اشاره کرد. طراحی فاقد کیفیت سایت می‌‎تواند منجر به کاهش زیبایی سایت، کم‌‏شدن میزان بازدیدکنندگان سایت، عدم ارتباط مناسب با کاربران، افت شما در جذب مشتری و حتی کاهش انگیزه شما برای کار نیز شود.

چنانچه در زمینه طراحی سایت، از مهارت‌‏‎های لازم برخوردار نیستید و با مشکلات زیادی در این فرایند مواجه می‌شوید، بهتر است یک کلاس خوب طراحی سایت را انتخاب کرده و در آن شرکت کنید. علاوه بر این شما باید نحوه استفاده صحیح از قالب‎ها، رنگ‎ها و… را آموزش ببینید.

استفاده از رنگ‏‌های آزاردهنده برای کاربران

بیشتر افرادی که قصد طراحی سایت را دارند، اصرار می‌کنند که طراح مربوطه، کلیه رنگ‌های رنگین‌کمان را برای طراحی سایت او به کار ببرد. حال وظیفه طراح سایت این است که او را مجاب به صرف‌نظر از این تصمیم اشتباه کند. رنگ‏‌هایی که خیلی تیره و یا خیلی روشن هستند، به‌هیچ‌عنوان نمی‌‎توانند باعث پیشرفت سایت و جذب بازدیدکننده شوند. بنابراین حتی اگر مالک سیرک نیز هستید، باید بدانید که طراحی یک سایت باید به شکلی باشد که بیش از 2 الی 3 رنگ در آن استفاده نشود.

استفاده از رنگ‏‌های آزاردهنده برای کاربران در طراحی سایت

استفاده از موزیک پس‌‎زمینه در طراحی سایت

یکی از مشکلات متداول در طراحی سایت استفاده از موسیقی پس‎ زمینه است. تکرارشدن یک موسیقی به طور مداوم درون یک سایت، برای کاربران آزاردهنده خواهد بود. نکته آزاردهنده‌‎تر این است که هرگاه کاربر صفحه جدیدی را باز کند، آهنگ مربوطه مجدداً از ابتدا تکرار می‌شود. حتی اگر موسیقی‎ پس‎زمینه سایت آرام و بی‏‌کلام نیز باشد، تفاوتی نداشته و برای کاربر آزاردهنده خواهد بود.

مشکل عدم واکنش‌پذیری در ساخت وب‎سایت

از سایر مشکلات متداول در طراحی سایت می‌‎توان به Responsive یا عدم واکنش‎‌پذیری وب‏‎‌سایت اشاره کرد. سایتی که در دستگاه‌‎های گوناگونی نظیر تبلت، لپ‏تاپ، موبایل و هر صفحه‌نمایش دیگری قابلیت استفاده نداشته باشد و در واقع به شکل مناسبی نمایش داده نشود، تجربه خوبی را برای کاربران سایت رقم نمی‌‏زند. با وجود این مشکل کاربر توانایی استفاده ساده از بخش‌‏های متفاوت سایت را نداشته و در نهایت نیز سایت را ترک می‏‌کند.

بهترین راهکار برای حل این مشکل طراحی وب با رویکرد ریسپانسیو است. در واقع طراح سایت باید از تکنولوژی‌‏هایی نظیر Flexbox و CSS Grid استفاده کرده و در نهایت نتیجه نهایی طراحی سایت را بر روی دستگاه‏‌های مختلف تست کند.

سرعت نامناسب بارگیری سایت

کم‌بودن سرعت بارگیری صفحه‌های مختلف سایت، یکی دیگر از مشکلات متداول در طراحی سایت به شمار می‌آید. این موضوع از اهمیت بسیار ویژه‌‎ای برخوردار است، چرا که با به‌‏کارگیری نرم‌‎افزارهایی که رفتار بازدیدکنندگان سایت را تحلیل می‏‌کنند، مشخص شده که کاربران به طور میانگین بین 3 الی 6 ثانیه منتظر باز شدن صفحه موردنظر خود می‌‎مانند چنانچه صفحه در این زمان لود نشود، سراغ وب‎سایت‏‌های دیگر می‌‏روند.

مشکل سرعت بارگیری صفحات سایت اغلب به علت استفاده از عکس‌‏‎های بزرگ و بهینه نشده، سیستم مدیریت محتوای بی‌کیفیت و همچنین کدنویسی ناکارآمد رخ می‌دهد. بهترین راهکارها برای بالابردن سرعت بارگیری صفحات سایت به شرح زیر هستند:

  • بهینه‌سازی‌کردن عکس‏‎ها پیش از بارگذاری
  • کاهش حجم و استفاده از فشرده‌‎ساز باکیفیت برای سایت
  • به‎‌کارگیری سیستم‌‎های CDN و کش
  • بهبود زیرساخت وب‏سایت و سرورها

سرعت نامناسب بارگیری سایت

عدم وجود مشکلات متداول در طراحی سایت توسط طراحان تیم ادستیتو

همان‌طور که می‌‎دانید طراحی سایت هر چقدر که بی‏‌نقص‏‌تر باشد، طبیعتاً رونق کسب‌وکار و بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش خواهد داد. باتوجه‌به این موضوع شما باید مجموعه را برای این کار انتخاب کنید که مشکلات متداول طراحی سایت را نداشته باشد و از بهترین و متخصص‌ترین طراحان سایت برای انجام پروژه‌‎های این حوزه استفاده کند.

مجموعه ادستیتو یکی از بهترین تیم‌‎های طراحی سایت کشور را در اختیار دارد و این اطمینان را به شما می‌‎دهد که پروژه‌‎های طراحی سایت فروشگاهی، آموزشی، خبری و… را با بالاترین کیفیت و بدون مشکلات رایج به انجام برساند. در نهایت شما می‌توانید پس از مشاوره رایگان با کارشناسان ما، برای ثبت سفارش طراحی سایت موردنظر خود در ادستیتو اقدام کنید.

 

سؤالات متداول

بهترین مجموعه طراحی سایت را چگونه انتخاب کنیم؟

جهت انتخاب بهترین مجموعه برای ثبت سفارش طراحی سایت، باید چند مجموعه معتبر را با هم مقایسه کنید، در خصوص تخصص نیروهای آن اطلاعات به دست بیاورید، پروژه ‏‎های آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و همچنین در خصوص برخورداری آن‏ها از گارانتی اطمینان کسب کنید.

آیا متن ‏های طولانی در طراحی سایت مفید هستند؟

طبق آمارها و تحقیقات جهانی، مدت‌زمان توجه انسان به‌طورکلی کم‎تر از 10 ثانیه می‌‎باشد. در نتیجه صفحه اصلی در طراحی سایت تا حد ممکن باید کوتاه و مختصر طراحی شود. نوشته‎ های طولانی در اکثر مواقع کاربران را خسته می‎ کند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید