صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کاهش هزینه گوگل ادز ممکن است | با این راهکارها هزینه‌های تبلیغاتی خود را کاهش دهید

کاهش هزینه گوگل ادز ممکن است

چگونه هزینه کمپین تبلیغاتی خود در گوگل ادز را کاهش دهیم؟

یکی از تصورات اشتباهی که درباره اجرای کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز وجود دارد، بالا بودن هزینه تبلیغات در آن است. همین امر بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف را از راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز منصرف می‌کند. اما شما در صورت آشنایی با الگوریتم‌های محاسبه هزینه در گوگل ادز و اطلاع از تغییرات و نوآوری‌های آن، می‌توانید هزینه‌های تبلیغات در گوگل ادز را کاهش دهید. در این مطلب با بهترین راهکارهای کاهش هزینه گوگل ادز و افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری آشنا می‌شویم.

تغییر استراتژی برای کاهش هزینه گوگل ادز

تغییر استراتژی برای کاهش هزینه گوگل ادز

یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش هزینه گوگل ادز مشخص کردن هدف و استفاده از یک استراتژی مناسب برای راه‌اندازی و اجرای کمپین تبلیغاتی به شمار می‌رود. امروزه هدف اصلی بسیاری از کسب‌وکارها در بازاریابی دیجیتال با استفاده از گوگل ادز، افزایش تعداد کلیک‌ها و ترافیک ارگانیک وبسایت است.

در این صورت شما باید استراتژی کمپین خود در گوگل ادز را به حالت Maximize clicks تغییر دهید. با قرار دادن تنظیمات روی حالت بیشترین کلیک، گوگل ادز با استفاده از سیستم یادگیری ماشین خود، به مرور زمان عملیات بهینه‌سازی را برای وبسایت شما انجام داده و باعث کاهش هزینه‌های شما خواهد شد.

بررسی بخش Search Terms و حذف کلیدواژه‌های اضافی

شما می‌توانید در گوگل ادز به فهرست عبارت‌هایی که کاربران برای رسیدن به تبلیغات شما از آن‌ها استفاده کرده‌اند، دسترسی داشته باشید. عبارت‌های سرچ‌شده توسط کاربران در بخش Search Terms برای شما به نمایش در می‌آیند. شما می‌توانید برای کاهش هزینه گوگل ادز عبارت‌های کلیدی اضافه‌ای که کمتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند را حذف کرده و یا آن‌ها را به بخش Negative Keywords در گوگل ادز اضافه کنید.

نقش Negative Keywords در کاهش هزینه‌ها

شما علاوه‌بر دقت در انتخاب کلیدواژه‌های ضروری، باید به حذف کلمات اضافی که نقشی در جذب مشتری و کسب درآمد برای کسب‌وکار شما ندارند، توجه ویژه‌ای داشته باشید. در نتیجه شما حتما باید عبارت‌هایی را که ممکن است کاربر در قبل یا بعد از کلیدواژه شما از آن‌ها استفاده کند نیز در نظر بگیرید.

گوگل ادز بر اساس هدف‌گذاری، برای نمایش کلمات کلیدی از حالت‌های مختلفی استفاده می‌کند که عبارتند از:

  • Exact Match
  • Phrase Match
  • Broad Match Modify
  • Broad Match

نقش Negative Keywords در کاهش هزینه‌ها

به عنوان مثال، تصور کنید کلیدواژه مورد نظر شما «آموزش زبان انگلیسی» بوده و تنظیمات نمایش کلمات کلیدی بر روی حالت Phrase Match قرار داشته باشد. در این صورت، اگر کاربری عبارت «خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی» را جستجو کند، تبلیغات شما برای او به نمایش در می‌آید. اما اگر شما فقط در زمینه آموزش زبان فعالیت دارید و عرضه‌کننده کتاب‌های آموزشی نیستید، نمایش تبلیغ شما به این کاربر هیچ نقشی در کسب درآمد نخواهد داشت و شما فقط باید هزینه این کلیک اضافی را به گوگل ادز پرداخت کنید. در نتیجه برای کاهش هزینه گوگل ادز حتما از بخش کلمات کلیدی منفی یا همان Negative Keywords برای حذف کلمات اضافی استفاده کنید.

کاهش هزینه گوگل ادز با اعمال محدودیت‌های جغرافیایی

شما می‌توانید در گوگل ادز محدوده جغرافیایی مورد نظر برای نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید. در نتیجه حذف کشورها و محدوده‌های جغرافیایی که ما نیازی به نمایش تبلیغات خود در آن‌ها نداریم، نقشی اساسی در کاهش هزینه گوگل ادز ایفا می‌کند.

البته شما باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است تعداد زیادی از کاربران ایرانی برای جستجو در گوگل به دلیل اتصال به انواع فیلترشکن‌ها از آی پی سایر کشورها استفاده کنند. همچنین کش.ر ایران در فهرست کشورهای تحریم‌شده گوگل ادز قرار دارد و همین امر کار شما را برای کاهش هزینه‌ها با استفاده از این روش کمی دشوارتر می‌کند.

توجه به زمان‌بندی نمایش تبلیغات برای کاهش هزینه گوگل ادز

یکی از قابلیت‌های جالب و کاربردی گوگل ادز امکان تنظیم زمان مورد نظر برای نمایش تبلیغات شما است. شما می‌توانید با صرف وقت و کسب شناخت دقیق از مخاطبان هدف خود، از زمان تقریبی حضور آن‌ها در فضای اینترنت مظلع شوید. سپس می‌توانید در گوگل ادز روز و ساعت مناسب برای نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید. به این صورت می‌توانید هزینه‌های مربوط به تبلیغ در گوگل ادز را در حدود 50 درصد کاهش داده و همچنین نرخ کلیک یا همان CTR وبسایت خود را افزایش دهید.

زمان‌بندی نمایش تبلیغات گوگل

در نظر گرفتن نمره کیفی

گوگل ادز برای تعیین کیفیت تبلیغات شما و محاسبه هزینه هر کلیک از پارامتری به نام Quality Score یا همان نمره کیفی استفاده می‌کند. در این پارامتر برای نمره‌دهی به کلمه کلیدی شما از اعداد 1 تا 10 استفاده می‌شود. هر چه کلمات کلیدی رابطه نزدیک‌تری با صفحه فرود یا Landing Page وبسایت مورد نظر داشته باشند، نمره کیفی بالاتری کسب می‌کنند. در نتیجه هدفمندسازی کلمات کلیدی در کنار افزایش نرخ کلیک می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما در گوگل ادز شود.

نرخ ارتباط چه نقشی در کاهش هزینه‌های کمپین تبلیغاتی شما دارد؟

ساخت تبلیغات دسته‌ای و استفاده از کلمات کلیدی خاص برای هر یک از گروه‌های تبلیغاتی به عنوان بهترین روش برای افزایش نرخ ارتباط یا همان Relevancy است. الگوریتم‌های گوگل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت تطابق کلمات کلیدی با تبلیغات انجام‌شده، وبسایت شما را در فهرست پیشنهادهای اولیه قرار می‌دهد. طراحی یک صفحه فرود با رابط کاربری ساده و مناسب که پاسخگوی تمام نیازهای مخاطب باشد نیز راهکار دیگری برای افزایش نرخ ارتباط و نمره کیفی و کاهش هزینه‌های تبلیغ در گوگل ادز است.

هدف‌گذاری بر اساس نوع پلتفرم؛ راهکاری مناسب برای کاهش هزینه‌ها

گوگل ادز برای محاسبه هزینه کمپین تبلیغاتی کسب‌وکار شما به نوع دیوایس مخاطب توجه می‌کند. معمولا هزینه به ازای هر کلیک یا همان CPC در دسکتاپ بالاتر از هزینه به ازای هر کلیک در تلفن‌های هوشمند است. در نتیجه اگر دیوایس‌هایی مانند لپ‌تاپ و PC در هدف‌گذاری شما جایگاه ویژه‌ای ندارند، می‌توانید برای کاهش هزینه گوگل ادز محدودیت‌هایی را برای آن‌ها اعمال کنید.

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی با کمترین هزینه

راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی با کمترین هزینه در ادستیتو

انتخاب کلمات کلیدی مناسب و تغییر استراتژی کمپین تبلیغاتی نقش مهمی در کاهش هزینه گوگل ادز ایفا می‌کنند. ادستیتو به عنوان بزرگ‌ترین مجری تبلیغات گوگل در کشور ایران، آماده ارائه خدمات خود به افرادی است که با الگوریتم‌های مختلف گوگل ادز برای نمایش تبلیغات و محاسبه هزینه‌های آن آشنایی کافی ندارند. شما می‌توانید برای راه‌اندازی و اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق و مقرون به صرفه با کارشناسان ما در مجموعه ادستیتو تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید