صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی (قسمت دوم)

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی

در بخش قبل از مقاله مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی، یاد گرفتیم که اولین قدم در ایجاد یک کمپین موبایلی، داشتن استراتژی و بررسی رقبا است. همچنین با انواع استراتژی و تعیین مدت زمانی که می‌توانید برای برگزاری کمپین خود در نظر بگیرید آشنا شدیم. این مقاله پیر مقاله قبل بوده و قرار است در مورد مکان برگزاری کمپین، نحوه توسعه محتوا و پیاده‌سازی آن آموزش ببینیم و سرنخ‌هایی را برای داشتن یک کمپین تبلیغات موبایلی به دست آوریم. با ادستیتو همراه باشید.

تعیین مکان کمپین

این مرحله از مراحل اصلی ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی بسیار مهم است. شاید بیشتر از دیگر مراحل آن! در اینجا شما باید دستگاه یا پلتفرمی که می‌خواهید تبلیغات خود را در آن اجرا کنید، انتخاب نمایید. باید این موضوع را در نظر بگیرید که امروزه مصرف‌کنندگان خدمات و محصولات شما، خود را به یک پلتفرم محدود نمی‌کنند. علاوه بر این باید مواردی مانند اینکه آنها چه زمانی از روز و یا چه روزی از هفته از کدام یک استفاده می‌کنند هم در نظر بگیرید.

بنابراین، اگر به دنبال به حداکثر رساندن تأثیر کمپین تبلیغاتی خود هستید، عاقلانه است که چندین محل مانند موبایل، کامپیوتر، سایت و… را در استراتژی کمپین تبلیغاتی موبایل مدنظر قرار دهید. این کار علاوه بر دیده‌شدن زیاد، به افزایش یادآوری برند شما هم کمک زیادی می‌کند.

بودجه و برنامه تبلیغات گوگل

بودجه و برنامه خود را برنامه‌ریزی کنید

ترسناک‌ترین و سخت‌ترین مرحله از مراحل اصلی برای ایجاد کمپین تبلیغاتی موبایلی بودجه و برنامه‌ریزی آن است. برای این کار باید یک جدول زمانی یا برنامه زمانی ارائه کنید و این اصلاً کار ساده‌ای نیست! برای این منظور ما تعدادی از سؤالاتی که باید پاسخ صریح به آنها بدهید را برای شما در زیر قرار داده‌ایم. هنگامی که این پاسخ‌ها را آماده کردید، خواهید دید که متغیرهایی در دست دارید که شما را در تهیه بودجه، برنامه‌ریزی واقع‌بینانه و شانس خوب برای رسیدن به آن مجهز می‌کنند.

  1. چه زمانی می‌خواهید کمپین تبلیغاتی موبایلی خود را آماده راه‌اندازی کنید؟
  2. چه مقدار هزینه برای این کمپین در نظر گرفته‌اید؟
  3. آیا از اینفلوئنسرها و اسپانسرها می‌خواهید استفاده کنید؟

معیارهای مربوطه را شناسایی کنید

حالا که با اصول اولیه آشنا شدید، زمان است که معیارهای اندازه‌گیری موردنیازتان را شناسایی کنید. تنها راه برای داشتن یک کمپین تبلیغات موبایلی موفق این است که از اهداف شفاف و شاخص‌های کلیدی روشنی استفاده می‌کنید. وقتی کمپین تبلیغاتی موبایل به‌خوبی طراحی شده باشد، در واقع اندازه‌گیری آن بسیار ساده است. تبلیغات موبایلی علاوه بر تعداد بالای بازدید و کلیک، دارای ویژگی‌های دیگری هم هستند.

با نگاه به گزارش‌های اخیر از تبلیغات موبایلی، به این نتیجه رسیده‌اند که صفحه لمسی گوشی‌های هوشمند به دلیل اینکه به طور ناخواسته ضربه‌هایی ایجاد می‌کنند که منجر به کلیک می‌شوند، تورم CTR یا همان نرخ کلیک را به همراه دارند و این کار می‌تواند روی معیارهای مهم در کمپین تبلیغات موبایلی تأثیرگذاری بالایی داشته باشد؛ بنابراین با دیدن این گزارش‌ها می‌توانید به این نکته برسیم که این کلیک‌ها آن‌چنان هم که انتظار داریم کارساز نیستند. پس بهتر است در بازار کاری فعلی خود به دنبال معیارهای معتبرتر و مهم‌تر برای نوشتن یک استراتژی عالی و مؤثر باشیم.

ازآنجایی‌که بازار کمپین‌های تبلیغات موبایلی درحال‌رشد و تکامل است و رفته‌رفته به چیزی فوق‌العاده تبدیل می‌شود، مهم‌ترین معیارهایی که برای کمپین تبلیغات موبایلی ظاهر شده‌اند، نرخ‌های اقدام ثانویه (SAR) و افزایش بازدید از فروشگاه (SVL) هستند. توجه دقیق به این دو معیار می‌تواند بینش‌های خوبی را در مورد تاکتیک‌های اجرایی که برای تبلیغ خود به کار می‌گیرید، در اختیار شما قرار دهد. از این طریق شما می‌توانید اطلاعاتی را درباره الگوهای رفتار مصرف‌کننده از طریق SAR و قصد خرید آن‌ها از طریق SVL به دست آورید.

توسعه و تولید محتوا

توسعه و تولید محتوا

بالاخره به بخش جذاب و مهم از مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی رسیدیم. در اینجا شما تصمیم می‌گیرید که تبلیغتان چگونه باشد. آن را چه کسی طراحی کند و چه فرمتی را برای ارائه آن انتخاب کنید. مهم است که برنامه دقیقی از تمامی این موارد را در نظر بگیرید. چراکه علاوه بر کیفیت کمپین، بر بودجه شما و برنامه زمانی که برای اجرا در نظر دارید هم مؤثر هستند.

ابداع یک استراتژی طراحی

این بخش از مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی مهم‌ترین بخش به شمار می‌رود. مانند هر نوع کمپین تبلیغاتی دیگری، برای اینکه کمپین تبلیغاتی موبایلی به نتیجه مطلوب برسد، مهم است که طراحی و توسعه خلاقیت کاملاً متناسب باهدف کمپین تبلیغاتی موبایلی هماهنگ باشد. برخی از کارهایی که در این مرحله باید در نظر بگیرید در زیر آمده است. گرچه هرکدام از این موارد، خود جای صحبت فراوان دارد، اما برای آشنایی بهتر است که نگاهی به آنها بیندازید.

  1. تصاویر با وضوح بالا
  2. محتوای شفاف، واضح و جذاب
  3. Call-To-Action شفاف و جذاب
  4. بهینه‌سازی صفحه فرود
  5. کاهش نقاط تماس مصرف‌کننده
  6. تولید محتوای جذاب
  7. افزایش مشارکت
  8. شناسایی مخاطبان
  9. و…

پیاده‌سازی و اندازه‌گیری تبلیغات گوگل

پیاده‌سازی و اندازه‌گیری

تا این مرحله، شما درگیر برنامه‌ریزی گام‌به‌گام کل فرایند بودید، اما اکنون زمان آن رسیده که به سمت برنامه‌ریزی قسمت جذاب کمپین تبلیغات موبایلی خود بروید. اینجاست که باید استارت کار اجرای کمپین تبلیغاتی موبایلی واقعی و معیارهای مختلفی را که قرار است برای اندازه‌گیری نتایج کمپین استفاده کنید، بزنید. این اندازه‌گیری از اهمیت حیاتی برخوردار است، به‌خصوص که به شما در برنامه‌ریزی کمپین‌های آینده هم کمک خواهد کرد.

درستی کمپین تبلیغ موبایلی خود را آزمایش کنید

اگر با تمام وجود از صحت و خوب بودن برنامه‌ریزی خود اطمینان دارید، باز هم باید احتمال‌هایی را در نظر بگیرید. چرا که ممکن است در میانه راه با دست‌اندازها و موانع غیرمنتظره مواجه شوید؛ بنابراین بهتر است پیش از اجرای برنامه اصلی یکبار به‌صورت آزمایشی آن را اجرا کنید. مثلاً یک نمونه از اپلیکیشن خود را به‌صورت دمو طراحی کنید و رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهید. در واقع با این کار از هرگونه غافلگیری ناخوشایندی در آینده یا اشتباهاتی که ممکن است از دید شما پنهان باشند، جلوگیری می‌کنید. در غیر این صورت تمام زحمات خود را در یک ثانیه بر باد خواهید داد.

اندازه‌گیری و بهینه‌سازی برای آینده

اندازه‌گیری‌هایی که پیش‌تر برای اجرا و موفقیت کمپین خود در نظر گرفتید باید بتوانند موفقیت کمپین تبلیغاتی موبایلی را که کاملاً متفکرانه برنامه‌ریزی کرده بودید، به شما بگویند. این اطلاعات در واقع بسیار مفید است. زمانی که برای برنامه‌ریزی کمپین‌های تبلیغاتی موبایلی بعدی را آغاز کردید، به شما کمک می‌کنند تا هر شکافی را پر کنید.

اندازه‌گیری و بهینه‌سازی تبلیغات گوگل

جمع‌بندی

وقتی یک کمپین تبلیغاتی موبایلی به‌درستی و از روی اصول طراحی شده باشد و طبق یک برنامه‌ریزی اساسی اجرا شود، می‌تواند یک ابزار بازاریابی بسیار قدرتمند برای برند شما باشد؛ بنابراین سعی کنید در بهترین شرایط اقدام به راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موبایلی کنید. شرکت ادستیتو با بیش از 6 سال سابقه در زمینه ایجاد کمپین های تبلیغاتی میتواند کمک ابزار بسیار خوبی در زمینه برای شما باشد .

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید