صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی (قسمت اول)

مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی (قسمت اول)

طراحی و تولید محصولات در بازاری که متشکل از رقبای قدرتمند و هم سطح است، تبلیغات هدفمند را می‌طلبد. اما اینکه از کجا و چگونه باید شروع کرد، نکته اساسی این مسئله خواهد بود. به‌عنوان تولیدکننده سؤال اکثر ما این است که برای طراحی یک کمپین تبلیغاتی مؤثر چه کاری باید انجام دهیم؟ چه نوع کمپینی را باید انتخاب کنیم؟ آیا داشتن یک کمپین تبلیغاتی موبایلی می‌تواند در رشد میزان فروش و دیده‌شدن محصول ما مؤثر باشد؟ تمام این‌ها سؤالاتی است که برای رسیدن به یک کمپین تبلیغاتی نیازمند پاسخ‌های هوشمندانه و صحیح هستند. در این مقاله از ادستیتو تلاش ما بر این است تا مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی را به ساده‌ترین صورت ممکن بیان کنیم؛ بنابراین اگر محصول و یا خدماتی را ارائه می‌دهید که نیازمند استفاده از کمپین تبلیغات موبایلی است، خواندن این مقاله از دست ندهید.

طراحی یک کمپین تبلیغاتی مؤثر موبایلی

مهم است که شما به‌عنوان صاحب یک محصول و یا اپلیکیشن، به طور مؤثر به تبلیغ آن بپردازید. پیشرفت و فراوانی رقبای شما، همه باعث می‌شوند تا تبلیغات برای کسب‌وکار، محصول، اپلیکیشن و … یک ضرورت شمرده شود. اینکه شما چه محصولی و با چه کیفیتی تولید می‌کنید، نکته اصلی برای انجام تبلیغات نیست! بلکه نکته اصلی در این است که مردم چه میزان از محصول شما آگاهی دارند و این مسئله ارتباط مستقیمی با میزان فروش و جذب مخاطب برای شما دارد.

فرض کنید که محصول شما یک اپلیکیشن باشد و یا شما هم مانند دیجی‌کالا، ترب و … از یک اپلیکیشن برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنید. در این حالت داشتن یک کمپین تبلیغات موبایلی از مهم‌ترین اصول پیشرفت در فروش و پیشبرد استراتژی شما خواهد بود. چرا از نظر ما داشتن یک کمپین تبلیغات موبایلی برای شما مفید و حتی ضروری است؟ جواب این سؤال بسیار واضح است. همه ما می‌دانیم که تلفن همراه یکی از ضروری‌ترین لوازم برای مصرف‌کننده‌های امروزی محسوب می‌شود؛ چون به‌راحتی می‌توانند آن را حمل و برای انجام هر فعالیتی استفاده کنند. با صحبت‌هایی که شد الان باید به این سؤال پاسخ دهیم: مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی چیست؟

ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی

مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی چیست؟

برای داشتن کمپین تبلیغاتی موبایلی باید به دنبال یک برنامه و استراتژی مناسب باشید. زمانی که کمپین تبلیغاتی موبایلی خود را به‌خوبی برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید نتایج بهتری از آن به دست آورید. در اینجا یک راهنمای کاربردی از مراحل اصلی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی قرار داده‌ایم که با رعایت نکته به نکته‌ی آن می‌توانید بهترین کمپین را برای خود ایجاد کنید.

شناسایی و تحقیق درباره بازار، رقبا و مخاطبان

اساس رسیدن به موفقیت هر کمپین تبلیغاتی شناسایی و تحقیق درباره بازار، رقبا و مخاطبان است. زمانی که شما بر اساس تحقیقات محکمی که انجام داده‌اید، برای اجرای کمپین خود اقدام کنید، شانس تصمیم‌گیری معقول و ارائه یک کمپین تبلیغاتی مناسب قطعاً بیشتر خواهد بود. پس برای این کار باید مراحل زیر را به ترتیب طی کنید.

تعیین هدف از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی

تعیین هدف و انگیزه از ایجاد یک کمپین تبلیغات موبایلی اولین مرحله برای انجام آن است. زمانی که هدف شما برای راه‌اندازی کمپین مشخص باشد می‌توانید با خیالی راحت تدارکات آماده‌سازی و اجرای آن را تعیین و فراهم کنید. از دلایلی که نیاز دارید پیش از ایجاد یک کمپین تبلیغات موبایلی در نظر بگیرید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ایجاد کمپین در جهت افزایش آگاهی
  2. ایجاد کمپین در جهت ساخت برندینگ
  3. ایجاد کمپین در جهت افزایش فروش
  4. ایجاد کمپین در جهت افزایش ترافیک سایت
  5. ایجاد کمپین در جهت بازدید از فروشگاه
  6. ایجاد کمپین در جهت تبلیغ فروش ویژه

تعیین مخاطبان هدف 

برای داشتن کمپینی عالی نیاز دارید تا در اول کار مخاطب هدف را مشخص کنید. اینکه شما بدانید قرار است با چه افرادی و یا حتی چه شرکت‌هایی وارد کار، خریدوفروش و حتی ارائه محصول شوید بسیار مهم است. مهنای این کار این است که حتی قبل از شروع طراحی کمپین، یک نکته‌ی مهم وجود دارد و آن داشتن یک درک قوی از مخاطبان هدف خواهد بود.

برای این کار باید سؤالاتی را از خود بپرسید. مثلاً اینکه مخاطبان من به چه چیزی نیاز دارند؟ یا حتی چه چیزی را دوست دارند؟ چگونه تبلیغات من را مشاهده می‌کنند؟ و ده‌ها سؤال دیگر. با پاسخ به این سؤالات شما توانایی این را دارید که پیام کمپین تبلیغات موبایلی خود را به بهترین صورت و در مناسب‌ترین مکان ارائه کنید.

رویکرد کمپین

منظور از رویکرد کمپین در واقع دید کلی است که به آن دارید. این دید کلی شامل استراتژی راه‌اندازی کمپین تبلیغات موبایلی، مدت‌زمان موردنظر برای اجرای آن، محل برگزاری کمپین، برنامه‌ریزی بودجه، جدول زمانی و دیگر معیارهای شما می‌شود.

تعریف استراتژی ارتباط در تبلیغات موبایلی

تعریف استراتژی ارتباط

با شناسایی هدف کمپین و مخاطبان هدف، نوبت به نوشتن یک استراتژی کمپین می‌رسد. اولین کاری که حالا باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کدام استراتژی ارتباطی را برای کمپین خود انتخاب می‌کنید.

انواع استراتژی‌های ارتباطی

ویدئو

ایده استفاده از ویدئو این است که پیام هدف خود را به‌صورت یک فیلم و یا یک انیمیشن کوتاه منتقل کنید. این کار یک راه قدرتمند برای انتقال پیام از طریق به‌کارگیری رابط کاربری عالی برای جذب مخاطب است.

ارتقای محصول و خدمات

ایده در اینجا این است که از طریق پیام‌رسانی مؤثر کمپین، به مخاطبان هدف خود برسید. از این راه آنها را تشویق کنید تا محصول شما را بخرند و یا از خدمات شما استفاده کنند. اثربخشی از طریق این کمپین برای تبدیل خریداران بالقوه به مصرف‌کنندگان واقعی زمانی افزایش می‌یابد که از یک کمپین مبتنی بر جذب مخاطب استفاده می‌کنید.

ایجاد کمپین‌های چریکی

این روش به‌عنوان یکی از غیرمتعارف‌ترین روش‌های تبلیغاتی شناخته شده است. در این کمپین مخاطبان هدف را به تعامل با کمپین یا مشارکت به روش‌های مختلف تشویق می‌کنید. در واقع اگر صاحب یک اپلیکیشن بازی هستید، می‌توانید این روش را بکار بگیرید. البته ایجاد یک کمپین چریکی موفق نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق با مدت‌زمانی طولانی است.

به‌طورکلی استراتژی انتخابی شما رابطه مستقیمی با اطلاعاتی که در اختیار شما است، دارد. در زیر می‌توانید مواردی را که باید هنگام تصمیم‌گیری استراتژی ارتباطی خود در نظر بگیرید، مشاهده کنید.

  1. هدف اصلی از ایجاد کمپین برندسازی است یا عملکرد؟
  2. آیا استراتژی ارتباطی که انتخاب می‌کنید با اهداف کمپین همسو است؟
  3. کدام نوع از استراتژی‌های ارتباطی برای بهترین نتایج مناسب هستند؟
  4. آیا می‌توانید پول و زمان موردنیاز برای اجرای استراتژی ارتباطی انتخاب شده را سرمایه‌گذاری کنید؟

تعیین مدت‌زمان کمپین تبلیغات موبایلی

تعیین مدت‌زمان کمپین

  1. بعد از تعیین هدف، شناسایی مخاطب و ایجاد استراتژی، نوبت به تعیین زمان برای اجرای کمپین تبلیغات موبایلی می‌رسد. اینکه ندانید از کجا باید شروع کنید کاملاً طبیعی است؛ بنابراین، در همین جای کار، سؤالات زیر را بپرسید.
  2. آیا قصد دارید کمپینی را طراحی کنید که بر اساس مدل اکشن تک شات باشد یا ترکیبی از اقدامات باشد؟
  3. آیا در طول مدت کمپین تبلیغاتی موبایل خود به محتوای متنوعی نیاز دارید؟

کاملاً واضح است که مدت‌زمان کمپین و مدت‌زمانی که قرار است اجرا شود، تأثیر زیادی بر نحوه طراحی آن دارد. اگر هدف شما این است که کمپین تبلیغاتی موبایلی موردنظرتان را برای مدت طولانی‌تری اجرا کنید، باید کل پروژه و فعالیت‌های تبلیغاتی تشکیل‌دهنده آن را بدون هیچ عیب و نقصی برنامه‌ریزی کنید. بدون این کار هم سرعت کمپین پایین خواهد آمد و هم مشتریان خیلی دیرتر با شما آشنا می‌شوند. در برخی از موارد پیش‌آمده که این کار موجب توقف کمپین و ایجاد ضرر مالی نیز شده است.

جمع‌بندی

همانطور که در مقاله خواندید، برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی موبایلی ، همانند دیگر کمپین‌های تبلیغاتی باید از تحقیق و بررسی رقبا، کلمات کلیدی اصلی و فرعی و بازار کسب‌وکار شروع کنید. اما پیش از همه این‌ها باید رویکردهایی که از راه‌اندازی آن در نظر را بررسی کنید. برای اینکار کافی است که استراژی خود را براساس نیاز و اهداف کسب‌وکارتان و استراتژی‌هایی که در این بخش بیان شد، به درستی تنظیم کنید. اما توجه داشته باشید که مباحث این موضوع در اینجا تمام نمی‌شود و برای آموزش‌های بیشتر می‌توانید به بخش دوم مقاله مراجعه کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید