صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات گوگل در جیمیل | یک روش ارزان و مؤثر برای افزایش مشتری

تبلیغات گوگل در جیمیل | یک روش ارزان و مؤثر برای افزایش مشتری

تبلیغ گسترده محصولات و خدمات با کمترین هزینه در جیمیل

بسیاری از افراد بارها در طول روز به جیمیل خود برای بررسی پیام‌ها مراجعه می‌کنند؛ بنابراین تبلیغات گوگل در جیمیل می‌تواند روشی بسیار خوب برای پیداکردن مشتریان بالقوه باشد. آگهی جیمیل که با عنوان Gmail Sponsored Ads و Gmail Sponsored Promotion Ads نیز شناخته می‌شود نوعی تبلیغات تعاملی و پولی است که در صندوق‌ ایمیل مشتریان نمایش داده می‌شوند. این نوع تبلیغات در بالای صفحه و بین تب‌های‌ پرایمری و اجتماعی قرار می‌گیرند. کاربران پس از کلیک بر روی ایمیل تبلیغاتی وارد صفحه موردنظر می‌شوند. در این مطلب با تبلیغات گوگل در جیمیل و ویژگی‌های آن آشنا می‌شویم.

تبلیغات گوگل در جیمیل چگونه عمل می‌کند؟

تبلیغات گوگل در جیمیل کاملاً شبیه به یک ایمیل معمولی است و از بخش‌های موضوع، محتوا، امکان فوروارد کردن، ذخیره‌کردن و… تشکیل می‌شود. همچنین یک آگهی در حاشیه سمت راست نشان داده می‌شود که حاوی لینک پیوند آگهی کامل است.

ویژگی‌های این نوع آگهی عبارتند از:

  • با کلیک‌کردن قابل‌مشاهده هستند
  • قابلیت ذخیره در صندوق ورودی کاربر را دارند (با کلیک روی ستاره بالای ایمیل یا دکمه “ذخیره در صندوق ورودی” در پایین ایمیل)
  • می‌توان آن را برای دیگری فوروارد کرد (با کلیک روی دکمه آبی‌رنگ “فوروارد” در پایین ایمیل)
  • بدون هرگونه مداخله و به‌صورت اتوماتیک بسته می‌شود

کاربران می‌توانند به روش‌های گوناگون و باتوجه‌به عناصر و چیدمان آگهی جیمیل با آن تعامل برقرار کنند. از جمله گزینه‌های موجود می‌توان به تماشای ویدئو، تکمیل فرم، لینک ورود به وب‌سایت یا صفحه مدنظر یا دانلود اپلیکیشن در موبایل اشاره کرد. گوگل با بهینه‌سازی خودکار آگهی همیشه اطمینان حاصل می‌کند که ظاهری زیبا و جذاب در صفحه دسکتاپ، موبایل یا داخل اپلیکیشن جیمیل دارد.

تبلیغات گوگل در جیمیل چگونه عمل می‌کند؟

چگونه تبلیغات گوگل در جیمیل را فعال کنیم؟

شما می‌توانید به دو شیوه “ساختن” و “آپلودکردن” تبلیغات خود را برای نمایش در جیمیل ارسال کنید. در روش ساختن باید محتوای متنی، تصویری و ویدئویی خود را آپلود کنید. در ادامه گوگل از این اطلاعات برای ساخت آگهی شما استفاده می‌کند. در شیوه آپلودکردن نیز باید یک آگهی تک تصویر یا محتوای HTML سفارشی را طراحی کنید و آن را به‌صورت یک فایل زیپ حاوی فایل HTML، تصاویر و یک فایل teaser.txt آپلود کنید. در زیر می‌توان مراحل هر دو روش را مشاهده کرد.

  • ساخت تبلیغات گوگل به روش “ساختن”

  1. وارد اکانت Google Ads خود شوید
  2. گزینه “Display campaigns” را در منو نویگیشن انتخاب کنید
  3. در منو سمت چپ بر روی گزینه “Ads & extensions” کلیک کنید
  4. دکمه آبرنگ را انتخاب کنید
  5. گزینه “Gmail ad” را کلیک کنید
  6. اطلاعات لازم برای ساخت آگهی خود را وارد کنید
  • ساخت تبلیغات گوگل به روش “آپلودکردن”

  1. وارد اکانت Google Ads خود شوید
  2. گزینه “Display campaigns” را در منو نویگیشن انتخاب کنید
  3. در منو سمت چپ بر روی گزینه “Ads & extensions” کلیک کنید
  4. دکمه آبی‌رنگ را انتخاب کنید
  5. گزینه “Upload Gmail ads” را انتخاب کنید یا پس از کلیک بر روی آپلود آگهی‌نمایشی یک کمپین جیمیل را انتخاب کنید
  6. اطلاعات لازم برای ساخت تبلیغ خود را آپلود کنید

ساخت تبلیغات گوگل به روش "آپلودکردن"

استراتژی‌های گوناگون تبلیغات گوگل در جیمیل

تبلیغات گوگل در جیمیل را به شیوه‌های مختلف در معرض نمایش کاربران قرار می‌گیرند. برای مثال این تبلیغ می‌تواند به شکل یک پیشنهاد فریبنده باشد یا درصورتی‌که کاربر با رقبای شما در بازار ارتباط داشت نمایش داده شود. در ادامه با انواع استراتژی‌های این نوع تبلیغات آشنا می‌شویم.

  • نمایش آگهی به‌صورت یک پیشنهاد وسوسه‌کننده برای تبلیغات گوگل در جیمیل

در این حالت بیشتر کاربران جیمیل که آگهی شما را می‌بینند در مرحله آشنایی یا ارزیابی قرار دارند. این افراد احتمالاً برند و محصول شما را نمی‌شناسند و قصدی برای خرید آن ندارند (مانند دیگر تبلیغات پولی مشابه)؛ بنابراین باید بر ارائه محتوای رایگان یا روش‌هایی برای جمع‌آوری اطلاعات دست‌اول مثل آدرس ایمیل اقدام کنید تا بتوان ارتباط‌های بعدی را ممکن ساخت. ارائه یک وبینار آموزشی همراه با فرم ثبت‌نام یا یک PDF می‌تواند مناسب باشد.

  • تبلیغات گوگل در جیمیل و دسترسی به مشتریان رقبا

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تبلیغات گوگل در جیمیل پیداکردن گروه‌های هدف است. در این استراتژی از دامین‌های رقبا برای پیداکردن مشتریان هدف استفاده می‌شود. به‌این‌ترتیب آگهی شما هر زمان که کاربر ایمیلی از رقبای دریافت کند نمایش داده می‌شود. در این استراتژی می‌توانید یک گروه هدف که علاقه زیادی به محصول یا خدمت شما دارند را جذب کنید.

دسترسی به مشتریان رقبا

  • طراحی محیط ایمیل تبلیغاتی مانند صفحه ورودی وب‌سایت برای تبلیغات گوگل در جیمیل

در روش طراحی محیط ایمیل تبلیغاتی مانند صفحه ورودی وب سایت باید به شکل مستقیم و کامل محتوای آگهی اولیه را در صفحه ایمیل تبلیغاتی نمایش دهید. این ایمیل باید ارزش و قابلیت‌های محصول و خدمات شما را بازگو کند تا کاربران جذب شوند و به وب‌سایت شما مراجعه کنند. استفاده از رنگ‌های با کنتراست بالا برای طراحی دکمه‌ها موجب ترغیب کاربر برای کلیک‌کردن می‌شود. تا جای ممکن از واژه‌های شخصی‌سازی شده برای گزینه‌های “ارسال”، “ثبت‌نام” یا “دانلود” استفاده کنید. به‌هیچ‌عنوان از تصاویر بی‌کیفیت، نامربوط و… در تبلیغ خود استفاده نکنید. بهترین گزینه تصاویر اینفوگرافیک است تا ارزش‌های محصول و خدمت شما را نشان دهند.

نحوه محاسبه هزینه‌ تبلیغات گوگل در جیمیل

هزینه تبلیغات جیمیل به‌صورت پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) محاسبه می‌شود. به‌عبارت‌دیگر شما تنها بابت هر کلیک و ورود به صفحه تبلیغ هزینه پرداخت خواهید کرد؛ بنابراین تعامل افراد با بخش‌های مختلف صفحه تبلیغاتی هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت. تبلیغات گوگل در جیمیل با استفاده از شیوه‌های گوناگون مانند کلیدواژه‌های مخاطب، مخاطبان درون مارکت، جمعیت‌شناسی، مخاطبان وابسته، هدف‌گیری خودکار، بازاریابی مجدد، مطابقت‌دهی مشتری و رویدادهای زندگی افراد بهترین مشتری را برای شما پیدا خواهد کرد. به‌طورکلی تبلیغات PPC گوگل باتوجه‌به نوع کمپین، صنعت و شبکه آگهی بین 1 تا 2 دلار به ازای هر کلیک هزینه دارد. به این ترتیب اگر یک بیزینس کوچک دارید باید بین 1,000 تا 10,000 دلار بودجه ماهانه تخصیص دهید.

نحوه محاسبه هزینه‌ تبلیغات گوگل در جیمیل

با تبلیغات گوگل در جیمیل به میلیون‌ها کاربر ایمیل دسترسی دارید

تبلیغات گوگل در جیمیل یک روش بسیار کارآمد برای ایجاد ارتباط و هدف قراردادن مشتریان در فضایی جدید است. این نوع آگهی به شما اجازه می‌دهد به مشتریان احتمالی در صندوق ورودی ایمیل آن‌ها دسترسی پیدا کنید. البته برای ساخت بهترین آگهی جیمیل باید از محتوای تصویری، ویدئویی، نوشتاری و… استفاده کنید. شرکت ادستیتو خدمات بسیار متنوعی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در بخش‌های مختلف وب‌سایت ما از خدمات گوناگون مانند تبلیغات گوگل، طراحی سایت، سئو و… بهره‌مند شوید.

 

سؤالات متداول

آیا می‌توان جمعیت هدف را در آگهی جیمیل تعیین کرد؟

بله شما می‌توانید مخاطب را بر اساس جنسیت، سن، موقعیت مکانی یا شغلی و میزان درآمد هدف‌گذاری کنید.

آیا تبلیغات در جیمیل با ایمیل مارکتینگ تفاوت دارد؟

تبلیغات در جیمیل شبیه به تیزرهای فیلم عمل می‌کند و شباهت زیادی به ایمیل‌های عادی دارد و شامل محدودیت کاراکتر می‌شود. در مقابل ایمیل مارکتینگ می‌تواند عناوین طولانی‌تر داشته باشد و هدف آن افزایش آگاهی درباره برند و برقراری ارتباط با مشتری است.

آیا امکان کنترل و محدودکردن هزینه تبلیغات گوگل در جیمیل وجود دارد؟

شما می‌توانید بودجه روزانه، هفتگی و ماهانه خود را تعیین کنید تا هزینه دریافتی بابت آگهی جیمیل از کنترل شما خارج نشود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ | فرق استراتژی‌های تأثیرگذار در کسب و کارها

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ | فرق استراتژی‌های تأثیرگذار در کسب و کارها

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ چیست؟ دو استراتژی کلیدی مهم در بازاریابی، ریمارکتینگ و ریتارگتینگ هستند. اگرچه هر دو این استراتژی‌ها تبلیغات گوگل به هدف‌گیری مجدد کاربران و افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کنند، اما تفاوت‌های مهمی بین آن‌ها وجود دارد که درک صحیح این تفاوت‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد کمپین‌های بازاریابی تبلیغات در گوگل کمک کند. […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت بین‌المللی اختصاصی و حرفه‌ای | بهترین ترفندها

طراحی سایت بین‌المللی اختصاصی و حرفه‌ای | بهترین ترفندها

نکات مهم برای طراحی سایت چندزبانه بین‌المللی حضور جهانی برای هر کسب‌وکار موفقی امری حیاتی است. طراحی سایت بین‌المللی اختصاصی و حرفه‌ای کلید ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان کشورهای مختلف است. این فرایند فراتر از ترجمه ساده محتوای وب‌سایت بوده و نیازمند درک عمیق از فرهنگ‌ها و نیازهای محلی می‌باشد. با طراحی سایت‌هایی […]

بیشتر بخوانید
کمپین پرفورمنس مکس گوگل ادز | این کمپین‌ها چه ویژگی‌های خاصی دارند؟

کمپین پرفورمنس مکس گوگل ادز | این کمپین‌ها چه ویژگی‌های خاصی دارند؟

کمپین پرفورمنس مکس گوگل ادز؛ انقلابی در بهینه‌سازی تبلیغات دیجیتال در دنیای رقابتی دیجیتال مارکتینگ، یافتن روش‌های بهینه برای جذب مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. کمپین پرفورمنس مکس گوگل ادز یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین ابزارهای تبلیغات گوگل است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته، […]

بیشتر بخوانید