صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

کلیک فیک گوگل ادز چیست | 0 تا 100 نکات Click Fraud

کلیک فیک گوگل ادز چیست | 0 تا 100 نکات Click Fraud

کلیک فیک؛ بزرگ‌ترین دشمن سرویس‌های تبلیغات گوگل

سرویس گوگل ادز یکی از قدرتمندترین ابزارها برای تبلیغات آنلاین به شمار می‌رود. افراد می‌توانند با پرداخت هزینه مشخص به ازای هر کلیک از خدمات این سرویس تبلیغاتی قدرتمند بهره‌مند شوند؛ اما وجود عاملی مزاحم به نام کلیک فیک باعث کاهش بهره‌وری سرویس تبلیغات گوگل می‌شود و افراد باید برای مقابله با آن اقدام کنند. در این مطلب از ادستیتو نکات مقابله با کلیک فیک گوگل ادز را بررسی می‌کنیم.

منظور از کلیک فیک گوگل ادز چیست؟

کلیک‌های تقلبی از جمله آفت‌هایی هستند که به تبلیغات آنلاین آسیب می‌رسانند. این کلیک‌ها باعث می‌شوند تا هزینه پرداختی از سوی سفارش‌دهنده تبلیغات گوگل بدون هیچ‌گونه نتیجه مثبت خرج شود و بازخوردها به شدت کاهش پیدا کنند. کلیک فیک گوگل ادز google ads باید شناسایی و حذف شود تا افراد بتوانند از مزایای تبلیغات سالم برای معرفی محصولات و خدمات خود به دیگران استفاده کنند.

انواع کلیک فیک گوگل ادز

با توجه به این که هزینه تبلیغات در گوگل بر اساس تعداد کلیک‌ها محاسبه می‌شود، هر کلیک می‌تواند به معنای خارج شدن پول از حسابتان باشد. کلیک فیک گوگل ادز می‌تواند باعث بالا رفتن هزینه تبلیغ در گوگل شما شود و در عوض نتایج مثبت را تا حد زیادی کاهش دهد. این کلیک‌های فیک انواع مختلفی دارند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

کلیک فیک گوگل با کلیک‌های رباتی

بدترین نوع کلیک فیک گوگل ادز، کلک‌های رباتی هستند. در این حالت ربات‌های پیشرفته که توسط هکرها برنامه‌نویسی شده‌اند، با پنهان کردن IP خود بر روی لینک تبلیغات کلیک می‌کنند و موجب کاهش نرخ تبدیل می‌شوند. این ربات‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده‌اند که رفتاری مشابه رفتارهای انسانی از خود بروز دهند؛ بنابراین مقابله با آن‌ها می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

کلیک‌های اجباری جز کلیک‌های فیک

در برخی از سایت‌های اینترنتی از کاربران خواسته می‌شود تا برای دریافت خدمات مانند لینک دانلود فایل‌ها، بر روی لینک‌های مشخصی کلیک کنند. بهانه این سایت‌ها در این موقعیت حمایت کاربران از آن‌ها است؛ زیرا این کلیک‌ها برای آن‌ها درآمدزا هستند. اما استفاده از این کلیک‌های اجباری از سمت گوگل ممنوع است و آن‌ها در زمینه کلیک فیک گوگل ادز طبقه‌بندی می‌شوند.

کلیک فیک گوگل ادز با تبلیغات پاپ‌آپ

یکی دیگر از انواع کلیک فیک گوگل ادز توسط تبلیغات پاپ‌آپ pop-up انجام می‌شود. زمانی که شما وارد یک وب‌سایت می‌شود، برخی تبلیغات تماس صفحه را می‌پوشانند و شما مجبور به کلیک کردن بر روی آن‌ها هستید؛ این تبلیغات که پاپ‌آپ نامیده می‌شوند، نرخ تبدیل آگهی‌های گوگل را کاهش می‌دهند و باید با آن‌ها مقابله کرد.

کلیک فیک گوگل ادز با تبلیغات پاپ‌آپ 

کلیک فیک گوگل ادز چه مضراتی دارد؟

استفاده از خدمات گوگل ادز می‌تواند برای معرفی کسب‌وکار و خدمات شما به مردم مؤثر باشد. این سرویس تبلیغاتی موجب می‌شود که کاربران هدف با شما آشنا شوند و برای سفارش محصولات و خدمات شما اقدام کنند. اما وجود یک عامل مخرب به نام کلیک فیک گوگل ادز می‌تواند موجب کاهش مزایای این سرویس تبلیغاتی شود.

برخی از مضرات کلیک فیک گوگل ادز عبارت‌اند از:

  • کاهش نرخ بازگشت سرمایه: نرخ بازگشت سرمایه (ROI) یکی از معیارهای اصلی در زمان استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی از جمله تبلیغات گوگل ادز است. کلیک‌های فیک می‌تواند موجب کاهش این نرخ شود
  • کاهش نرخ تبدیل: در زمان استفاده از خدمات تبلیغات گوگل، نرخ تبدیل یکی از اصلی‌ترین معیارها برای تبلیغات موفق به شمار می‌رود. نرخ تبدیل به صورت نسبت کل افرادی که وارد لینک شما شده‌اند به تعداد افرادی که برای خرید اقدام کرده‌اند محاسبه می‌شود. کلیک فیک گوگل ادز این نرخ را کاهش می‌دهد
  • کاهش شهرت: کلیک‌های جعلی موجب کاهش شهرت مجموعه شما می‌شوند و سایت شما را از صفحه اول گوگل خارج می‌کنند
  • افزایش هزینه: تمامی کلیک‌های انجام شده در سرویس گوگل ادز برای شما هزینه دارند؛ بنابراین کلیک‌های فیک می‌توانند موجب افزایش هزینه‌های شما شوند

کلیک فیک گوگل ادز چه مضراتی دارد؟

چگونه با کلیک فیک گوگل ادز مقابله کنیم؟

کلیک فیک گوگل ادز یکی از عوامل اصلی در کاهش رشد سایت‌های اینترنتی هستند. این استراتژی تبلیغاتی یعنی همان کلیک‌های جعلی موجب می‌شوند که رتبه SEO سایت با سقوط مواجه شود و کاربران کم‌تری به سایت شما مراجعه کنند. برای مقابله با کلیک‌های جعلی راهکارهای مختلفی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در موقعیت‌های گوناگون استفاده کرد. شما می‌توانید در جدول زیر برخی از روش‌های مقابله با کلیک فیک را مشاهده کنید.

 

عنوان راهکار :

 

توضیحات نحوه عملکرد

 

ابزار تشخیص کلیک فیک :

 

این افزونه نرم‌افزاری رفتارهای کلیک کنندگان را بررسی می‌کند و در صورت مشاهده الگوهای رفتاری غیرطبیعی به صاحبان سایت هشدار می‌دهد. دقت این دسته از نرم‌افزارها بسیار بالا است

 

سیستم‌های تشخیص IP :

 

برنامه‌های نرم‌افزاری این دسته IP کاربران را تشخیص می‌دهند و می‌توانند برای محدودکردن آی‌پی مناطق مختلف مورداستفاده قرار بگیرند. کار با این نرم‌افزارها موجب می‌شود طیف کاربران جدید سایت به جامعه هدف محدود شوند

 

سرویس تجزیه و تحلیل گوگل :

 

این سیستم بسیار پیشرفته است و می‌تواند ضمن حذف کلیک‌های فیک و غیرعادی به شما اطلاعاتی دقیق از نحوه عملکرد وب‌سایت ارائه کند.

 

سرویس Google Adwords :

 

خدمات این سرویس به گونه‌ای است که می‌توانید پس از شناسایی آدرس IP کلیک‌های فیک برای بلاک کردن آن‌ها اقدام کنید.

 

گوگل ادز چگونه کلیک‌های جعلی را تشخیص می‌دهد؟

سرویس تبلیغات شرکت گوگل یکی از قدرتمندترین سرویس‌ها در این زمینه به شمار می‌رود. گوگل ادز از فیلترهای مختلف برای تشخیص کاربران واقعی از کاربران جعلی استفاده می‌کند و می‌تواند به صورت مؤثر به شما در امر بهینه‌سازی تبلیغات گوگل کمک کند. این سیستم با بررسی برخی از عوامل مانند مدت‌زمان حضور در سایت، رفتارهای تکراری و آدرس IP کلیک‌های جعلی را شناسایی می‌کند.

برخی از انواع کلیک فیک گوگل ادز که با آن‌ها مقابله می‌شود عبارت‌اند از:

  • کلیک‌های تصادفی
  • کلیک‌های خودکار
  • کلیک‌های دستی تکراری

گوگل ادز چگونه کلیک‌های جعلی را تشخیص می‌دهد؟

بهترین خدمات تبلیغات گوگل را از مجموعه ادستیتو بخواهید

ادستیتو یکی از برترین ارائه‌دهندگان خدمات تبلیغات گوگل ادز در ایران است. ما در این مجموعه با به‌کارگیری دانش دیجیتال مارکتینگ، بهترین خدمات بالابردن سئو و افزایش نرخ تبدیل را با قیمتی رقابتی به مشتریان خود ارائه می‌دهیم. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان با متخصصان ما در مجموعه ادستیتو تماس بگیرید.

سؤالات متداول درمورد کلیک فیک گوگل ادز

چگونه می‌توان کلیک فیک گوگل ادز را شناسایی کرد؟

شما می‌توانید از انواع نرم‌افزارهای مانیتورینگ برای شناسایی کلیک‌های جعلی استفاده کنید. این نرم‌افزارها IP تمامی کلیک‌های ورودی سایت شما را بررسی می‌کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به شما هشدار می‌دهند.

آیا سرویس‌های شناسایی کلیک جعلی، مشتریان واقعی را نیز از سایت بیرون می‌کنند؟

خیر؛ این سرویس‌ها توانایی بالایی در شناسایی ربات‌ها و هوش مصنوعی مخرب دارند و می‌توان با خیال راحت از آن‌ها استفاده کرد.

آیا شرکت گوگل نرم‌افزاری برای مقابله با کلیک‌های فیک دارد؟

بله؛ شما می‌توانید از نرم‌افزارهای مختلف ساخته شده توسط این شرکت از جمله Google Analytics و Google Adwords برای انجام این کار استفاده کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت لاراول | چرا از لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم؟

طراحی سایت لاراول | چرا از لاراول برای طراحی سایت استفاده می‌کنیم؟

یک فریم‌ورک قدرتمند برای طراحی سایت‌های مدرن انتخاب فریم‌ورک مناسب برای توسعه و طراحی سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لاراول به عنوان یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های PHP، با ارائه ویژگی‌ها و ابزارهای منحصربه‌فرد توانسته است جایگاه خود را در بین توسعه‌دهندگان وب تثبیت کند. این فریم‌ورک با ترکیب سادگی و قدرت، فرایند توسعه و […]

بیشتر بخوانید
نمونه قرارداد تبلیغات گوگل | چگونه موفقیت کمپین‌های خود را تضمین کنیم؟

نمونه قرارداد تبلیغات گوگل | چگونه موفقیت کمپین‌های خود را تضمین کنیم؟

نقش نمونه قرارداد تبلیغات گوگل در همکاری‌های دیجیتال یکی از موارد مهم در زمینه تبلیغات دیجیتال که باید با شفافیت و دقت کامل انجام شود، تنظیم قرارداد تبلیغات گوگل است. این قراردادها به‌عنوان راهنمایی جامع برای همکاری بین کسب‌وکارها و متخصصان تبلیغات دیجیتال عمل می‌کنند و دارای جزئیات فراوانی هستند. در این مطلب از وب‌سایت […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت با فلاتر | چرا فریم‌ورک فلاتر را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

طراحی سایت با فلاتر | چرا فریم‌ورک فلاتر را برای طراحی سایت انتخاب کنیم؟

زبان برنامه‌نویسی فلاتر قابلیت‌های پیشرفته‌ای دارد در دنیای امروز سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایلی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی به شمار می‌روند. طراحان سایت با استفاده از فریم‌ورک‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف انواع سایت‌ها را طراحی می‌کنند. یکی از جدیدترین زبان‌های برنامه نویسی، فلاتر نام دارد که قابلیت‌های پیشرفته‌ای را در اختیار طراحان قرار می‌دهد. در این […]

بیشتر بخوانید