صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبدیل به یک قهرمان در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ با 10 مهارت

دیجیتال مارکتینگ ادستیتو 1

فناوری به طور مداوم در حال تحول است و باعث می‌شود تا بازاریابان و کارآفرینان برای افزایش آگاهی از برندشان، رسیدن به بازار هدف خود و درنهایت افزایش فروش و سودآوری به سمت بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ شیرجه بزنند.

در این مقاله ما سعی می‌کنیم که 10 ضرورت برای بهبود بازاریابی دیجیتال مارکتینگ خود پرداخته تا شما بهترین استفاده را از این فضا برای کسب‌وکار خود داشته باشید

متأسفانه، بسیاری از صاحبان مشاغل و متخصصان از مهارت‌های لازم برای موفقیت در حرفه خود با کمک از دیجیتال مارکتینگ نداشته و درنتیجه، آنها قادر به ارائه بهترین سرویس‌ها  در بازار خاص خود نیستند؛ درواقع، مبارزات دیجیتالی آنها برای مخاطبانشان خام به نظر می‌رسد.

اخم نکنید! 

مهارت‌های بازاریابی دیجیتال (digital marketing) را می‌توان با صبر، سخت‌کوشی و عزم و اراده فراگرفت. شما می‌توانید مهارت‌های منحصربه‌فرد دیجیتال مارکتینگ را برای پیاده‌سازی کمپین‌های موفق برای کسب‌وکار خود بیاموزید.

فهرست مقاله

در این مرحله ما در ادستیتو ده مورد از ضروری‌ترین مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ را برای شما همراه با توضیحات آماده کرده‌ایم

تحلیل داده‌ها بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

امروزه ابزارهای تحلیل داده به طور گسترده در دسترس است و به دیجیتال مارکترها اطلاعاتی را که برای درک مشتریان نیاز دارند، ارائه می‌دهد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها به استفاده از تکنیک‌های کاربردی و نرم‌افزارهای مدرن برای جمع‌آوری و پردازش مجموعه‌های گسترده از داده‌هایی که از تعامل مختلف آنلاین با بازار هدف شما به دست می‌آیند.

به‌خاطر داشته باشید که اگر نمی‌دانید چگونه داده‌ها را تجزیه تحلیل کنید تا بتوانید رفتار مشتریان خود را مطالعه کرده و استراتژی‌های بازاریابی را برای رشد و توسعه کسب‌وکار خود ایجاد کنید، فایده‌ای ندارد.

همراه با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، پاک‌سازی داده‌ها انجام می‌شود که به فرایند حذف داده‌های نادرست، تکراری یا ناقص در پایگاه‌داده اشاره دارد.

به‌عنوان یک ” بازاریاب دیجیتال مارکتینگ ” ، برای جلوگیری از تصمیم‌گیری ناکارآمد در بازاریابی، باید به طور کامل  خود را از داده‌های قدیمی و بی‌فایده پاک‌کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را در مواقع ضروری برای کسب‌وکار خود بگیرید.

تحلیل داده‌ها دیجیتال مارکتینگ

مهارت نوشتن و ویرایش

در قلب بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ، محتوا قرار گرفته است. نوشتن و ویرایش چیزی بیش از تولید مقاله برای پست‌های وبلاگ و صفحات لندینگ است. مهارت نوشتن در مورد ارتباط با مخاطب هدف خود با استفاده از پیام‌های مربوطه و متقاعدکردن آنها برای انجام اقدامات موردنظر شما است.

درست است که مهارت نوشتن و محتوای مناسب و نوشته‌شده برای هر بازاریاب دیجیتال ضروری است. اما، آنچه می‌تواند به بهینه‌سازی آن کمک کند، ایجاد خلاقانه کلمه کلیدی سئو در آن است. بهینه‌سازی کلمات کلیدی به رتبه‌بندی محتوای شما در موتورهای جستجو کمک می‌کند تا مخاطبان شما بتوانند شما را پیدا کنند.

تولید محتوا همیشه‌سبز را به‌عنوان هدف خود قرار دهید. این بدان معناست که وقتی شخصی مقاله شما را روز بعد از تاریخ انتشار یا حتی دو سال بعد از آن پیدا کند، تولید محتوا شما همچنان مربوط به نتایج جستجو باشد.

تولید محتوا همیشه‌سبز

مهارت‌های SEO و SEM

یک وبلاگ یا خبرنامه هرچقدر هم که خوب نوشته‌شده باشد. درصورتی‌که افراد مناسب به آن دسترسی پیدا نکنند بی‌فایده است. به یاد داشته باشید، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یا بهبود سئو سایت و بازاریابی موتور جستجو (SEM) استراتژی‌هایی هستند که مسئولیت هدایت ترافیک به وب‌سایت شما را به عهده‌دارند.

درک عمیق از این دو به اجرای بهتر استراتژی‌های بازاریابی شما منجر می‌شود.

الگوریتم Google به طور مداوم در حال ارتقا است و اهمیت استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و خاص به حد جدیدی رسیده است. باتوجه‌به اینکه فضای وب هر روز شلوغ‌تر می‌شود، آگاهی از آخرین به‌روزرسانی‌های الگوریتم و عواملی که در رتبه‌بندی جستجو تأثیر می‌گذارند مهم است. درعین‌حال، بازاریابان برای جذب و درگیرکردن افراد باید این الگوریتم‌ها را در استراتژی‌های ایجاد و توزیع محتوا به طور استراتژیک در نظر بگیرند.

مهارت‌های گوش‌دادن

یکی از مهم‌ترین خطاهایی که کسب‌وکارها مرتکب می‌شوند تمرکز بیش از حد بر ایجاد و تبلیغ محتوا است. درنتیجه، آنها نمی‌توانند رابطه خوبی با مشتریان خود برقرار کنند که قرار است مبلغ کسب‌وکار آنها باشند. ایجاد محتوا مؤثر بر اساس داده‌هایی که جمع‌آوری کرده و تجزیه‌وتحلیل شده است، به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی را که مخاطب شما به دنبال آن است و اینکه چگونه می‌خواهید آن را به آنها تحویل دهد را تعیین کنید.

بنابراین، چگونه می‌توانید بهترین راه برای انتقال پیام بازاریابی خود به مصرف‌کنندگان را بدانید؟ با گوش‌دادن یا سوشال لیسنینگ!!

به رسانه‌های اجتماعی بپردازید، و ببینید مردم چگونه در مورد کسب‌وکار و برند و خدمات شما صحبت می‌کنند. 

مهارت بازاریابی ایمیلی

هرچقدر هم که بازاریابی ایمیلی به‌عنوان یک روش قدیمی در نظر گرفته شود، هنوز هم یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد رابطه خوب بین شما و مشتریان است؛ بنابراین خارج از عرف فکر کنید و بهترین بازاریابی ایمیلی را برای مشتریان خود فراهم کنید. برای اینکه بتوانید یک کمپین بازاریابی ایمیل پویا ایجاد کنید، باید ابزارها، معیارها و راهکارهای صحیح را بدانید و درک کنید.

مقالات مرتبط بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

7 دلیل و ضرورت ایمیل مارکتینگ برای بهبود و رشد کسب و کار خود

تولید محتوا برای کاربران یا تولید محتوا برای گوگل ؟

4 روش بهبود سئو وب‌ سایت بدون استفاده از لینک‌سازی

E-CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی چیست؟

CRM (مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی)

مدیریت ارتباط با مشتری شامل استراتژی‌هایی است که می‌توانید برای نظارت و به حداکثر رساندن تجربه مشتری استفاده کنید. با درک تعامل و تجربه مشتری، می‌توانید با آنها در یک سطح شخصی و عاطفی به سمت بهبود شغل خود در ارتباط باشید. اگر می‌خواهید مشتریان شما برند شما را تبلیغ کنند، به مجموعه‌ای از مهارت‌ها برای بهبود مدیریت خدمات مشتری crm خود نیاز خواهید داشت:

همدلی با مشتریان در دنیای دیجیتال مارکتینگ

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

مهارت‌های ارتباطی خوب

هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت است. نحوه فعالیت آنها نیز متفاوت است. اما، وقتی می‌دانید که چگونه با افراد مختلف ارتباط خوبی برقرار کنید، انجام یک معامله خوب با آنها آسان‌تر است.

مهارت‌های رسانه‌های اجتماعی

امروزه دنیای رسانه‌های اجتماعی به یک عرصه بزرگ برای مکالمات عمومی تبدیل‌شده است. به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال، می‌توانید از این مزیت استفاده کنید تا افراد را با مشاغل خود درگیر کنید و آنها را در مورد محصول یا خدمات خودآگاه کنید. ممکن است قبلاً با رسانه‌های اجتماعی آشنا باشید اما یک بازاریاب دیجیتال خوب می‌داند که شبکه‌های اجتماعی چیزی بیش از پست کردن مطالب و یا لایک کردن است. ازآنجاکه مشاغل اکنون برای دستیابی به مشتریان هدف خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، سیستم‌عامل‌ها به طور قابل‌توجهی برای تأمین نیازهای بازاریابی دیجیتال تحول‌یافته‌اند. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، پست‌های تقویت‌شده، هشتگ‌ها، صفحات کسب‌وکار، گروه‌ها و موارد دیگر وجود دارد. درواقع، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

مهارت‌های تبلیغاتی پرداخت شده در رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی دیگر به‌سادگی مانند گذشته نیست. دستیابی به بازار هدف شما بیش از ایجاد یک صفحه کسب‌وکار ایجاد هشتگ‌های مناسب و یا پست‌های منظم طول می‌کشد.

به‌عنوان‌مثال آگهی‌های فیس‌بوک ابزاری جامع برای ایجاد و مدیریت تبلیغات را به بازاریابان و تبلیغ‌کنندگان ارائه می‌دهد. اما چه‌طور مطمئن می‌شوید که از آن به‌درستی استفاده می‌کند؟ بدون درک صحیح از چگونگی عملکرد تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، ممکن است هزینه بیشتری ازآنچه لازم دارید هزینه کنید و دررسیدن به مخاطبان مناسب ناکام بمانید.

مهارت‌های طراحی اولیه

در دنیای بازاریابی، همه چیز نمی‌تواند متن باشد. یک ظاهر بصری خوب نیز مهم است و این بدان معنی نیست که شما باید یک فتوشاپ کار حرفه‌ای باشید. اما اگر آشنایی داشته باشید راحت‌تر به فتوشاپ کار خود می‌گویید چه چیزهایی موردنظر شماست.

بازاریابی موبایل

ازآنجاکه به نظر می‌رسد پایان رشدی برای بازاریابی موبایل وجود ندارد، مشاغل مختلف و سیستم‌عامل‌های رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر با روش‌های خلاقانه‌ای برای دستیابی به افراد در تلفن‌های همراه خود مواجه هستند. اکنون تعیین چگونگی ایجاد محتوای سازگار با تلفن همراه و اینکه چگونه می‌توانید از وابستگی مشتریان به تلفن همراه به نفع کسب‌وکار استفاده کنید ضروری است.

جمع‌بندی مقاله


Share on linkedin
لینکدین
Share on twitter
توییتر
Share on telegram
تلگرام

این مقاله رو برای دوستات ارسال کن ! یا برای خودت بفرست تا یادت باشه که ازش استفاده کنی

بازاریابی دیجیتال برای همه نیست، اما، این مهارت‌ها را می‌توان آموخت. تمام اطلاعات و ابزار موردنیاز در نوک انگشتان شماست. همه چیز مربوط به شما است که یادگیری این 10 مهارت چقدر برای شما اهمیت دارد.

شما می‌توانید با بررسی و کسب دانش در مورد این ده مورد، دانش موردنیاز خود را بهبودی کسب‌وکار خود به دست آورده و بهترین دستاورد رو برای خود در دنیای دیجیتال داشته باشید

تماس با ادستیتو

شما چه تجربه‌ای از دنیای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ دارید؟ می‌توانید برای ما تجربه خودتان رو به اشتراک بذارید تا دیگران نیز از تجربه شما به بهترین شکل استفاده کرده و در کنار هم رشد کنیم

[table id=2 /]

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید
محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی | کاهش بازدهی بودجه

راه‌هایی برای محافظت از بودجه کمپین تبلیغات گوگل در مقابل کلیک تقلبی تبلیغات در گوگل یکی از راه‌های مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش است. با این حال، یکی از چالش‌هایی که ممکن است در مقابل تبلیغ‌های آنلاین با آن برخورد کنید، کلیک‌های تقلبی هستند. کلیک تقلبی یا کلیک‌هایی که توسط ربات‌ها یا افرادی […]

بیشتر بخوانید