صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

بازایابی هوش مصنوعی

بیشتر مردم در مورد هوش مصنوعی (AI) شنیده‌اند و می‌دانند که چقدر می‌تواند برای صنایع روبه‌جلو مهم باشد. هوش مصنوعی در حال حاضر سیستم‌ها و فرایندهای بسیاری از شرکت‌ها را متحول کرده است، اما چگونه می‌تواند به بازاریابی کمک کند؟

بازاریابی دامنه‌ای کمتر شناخته شده و کاوش شده است که در آن هوش مصنوعی پتانسیل بالایی را ارائه می‌دهد. هوش مصنوعی اکنون بخش مؤثر و مهمی از عملیات بازاریابی است. بازاریابی هوش مصنوعی به تیم‌های بازاریابی کمک می‌کند تا داده‌ها را در زمان واقعی درک کنند تا کارایی و نتایج عملیات بازاریابی را بهبود بخشند. در این راهنما از ادستیتو به عنوان پارتنر رسمی تبلیغات گوگل، در مورد اینکه چگونه بازاریابی هوش مصنوعی می‌تواند به کسب‌وکار شما کمک کند، مزایا و معایب آن، و نمونه‌هایی از کمپین‌های بازاریابی موفق هوش مصنوعی را موردبحث قرار خواهیم داد.

بازایابی هوش مصنوعی 1

بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی ( AI marketing )می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیمات بازاریابی کلیدی و مبتنی بر داده را آسان‌تر بگیرید. با جمع‌آوری داده‌ها و تجزیه‌وتحلیل سریع آن‌ها، هوش مصنوعی می‌تواند چندین انتخاب تاکتیکی سریع داشته باشد که زمان و تلاش بسیار بیشتری را برای ما انسان‌ها می‌گیرد.

نرم‌افزار بازاریابی هوش مصنوعی ممکن است وظایفی مانند موارد زیر را انجام دهد:

  • تحلیل داده‌ها
  • تحلیل روند اقتصادی و مصرف‌کنندگان
  • خرید رسانه‌ای
  • تولید محتوا
  • شخصی‌سازی محتوا

بازاریابی هوش مصنوعی چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی هوش مصنوعی از داده‌های مشتریان از منابع آنلاین و آفلاین همراه با مفاهیمی مانند یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا پیش‌بینی کند که کاربران در وب‌سایت‌ها یا برنامه‌ها چه کاری انجام خواهند داد. سپس کسب‌وکارها می‌توانند کاربران خاصی را با محتوای شخصی‌سازی‌شده در کانال مناسب در زمان مناسب هدف قرار دهند.

نقش فزاینده هوش مصنوعی در کمپین‌های بازاریابی نشان‌دهنده رشد فوق‌العاده هوش مصنوعی است. 41 درصد از بازاریابان می‌گویند که هوش مصنوعی منجر به درآمدزایی بیشتر از کمپین‌های ایمیلی و همچنین بهبود 13 درصدی در نرخ کلیک می‌شود.

بازایابی هوش مصنوعی 2

مزایا و معایب بازاریابی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی برای بازاریابی چندین مزایا و معایب کلیدی دارد. قبل از اینکه به کاربردهای هوش مصنوعی بپردازیم، اجازه دهید مزایا و معایب را مرور کنیم.

افزایش ROI

هوش مصنوعی می‌تواند به شما کمک کند تا به بازدهی بالاتری از سرمایه‌تان (بهبود نرخ بازگشت سرمایهROI دردیجیتال مارکتینگ) دست یابید و به شما امکان می‌دهد بینش‌های ارزشمندی را استخراج کنید و سریع‌تر بر اساس آنها عمل کنید. به‌عنوان‌مثال، ابزارهای هوش مصنوعی ممکن است در زمان واقعی شما را از یک فرصت جدید بازاریابی رسانه اجتماعی مرتبط با یک هشتگ پرطرف‌دار آگاه کنند. با اقدام سریع، می‌توانید با سرمایه‌گذاری کمتر منابع، نتایج بهتری به دست آورید.

مطالعه بیشتر و مقالات مربوط به بازاریابی هوش مصنوعی
9 ویژگی ارزشمند Google Ads در سال 2022 
۵ روش برای اجرای هم‌زمان سئو و تبلیغات کلیکی
وریفای کردن اکانت تبلیغات گوگل 

اندازه‌گیری دقیق‌تر

هوش مصنوعی به بازاریابان کمک می‌کند تا بفهمند کدام کمپین‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی در حال حاضر مؤثرتر هستند، بنابراین می‌توانند بلافاصله آن تاکتیک‌ها را در کمپین‌ها یا کانال‌های مختلف تکرار کنند.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است از ابزارهای هوش مصنوعی متوجه شوید که یک قلاب بازاریابی که در کمپین‌های ایمیلی خود استفاده می‌کنید، حجم بالایی از سرنخ‌ها را ایجاد می‌کند. شما می‌دانید که باید این قلاب را در کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی گسترش دهید.

تجربه مشتری بهتر

بر اساس گزارش اوراکل، 34 درصد از رهبران بازاریابی معتقدند هوش مصنوعی به بزرگ‌ترین پیشرفت در تجربه مشتری منجر می‌شود، زیرا محتوای فوق شخصی‌سازی را فعال می‌کند. زمانی که بازاریابان محتوا را شخصی‌سازی می‌کنند، میزان رضایت مشتری 36 درصد افزایش می‌یابد.

تصمیمات تجاری سریع‌تر و مؤثرتر

با کمک هوش مصنوعی، بازاریابان مجبور نیستند برای تصمیم‌گیری تا پایان یک کمپین منتظر بمانند یا برای شکل‌دادن به مرحله بعدی استراتژی‌های بازاریابی خود به بررسی‌های فصلی وابسته باشند. تجزیه‌وتحلیل بلادرنگ به این معنی است که آنها می‌توانند همین‌الان تصمیم درستی بگیرند. به طور خلاصه، هوش مصنوعی بازاریابان را در موقعیتی قرار می‌دهد که سریع‌تر تصمیمات آگاهانه و مقرون‌به‌صرفه بگیرند.

بازایابی هوش مصنوعی 3

معایب استفاده از هوش مصنوعی

مشکلات داده

شناسایی هرگونه مشکل مرتبط با داده‌هایی که ابزارهای هوش مصنوعی را تقویت می‌کند، بسیار مهم است. به‌عنوان‌مثال، ممکن است داده‌های کافی برای ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد بینش معنادار برای کمپین‌های بازاریابی نداشته باشید یا ممکن است داده‌های شما ناقص یا متناقض باشد. برای مثال، ممکن است برای برخی از مشتریان بالقوه داده‌های غنی داشته باشید، اما برای برخی دیگر داده‌های حداقلی دارید. به همین ترتیب، داده‌های شما ممکن است حاوی ورودی‌های تکراری یا اطلاعات گم شده باشد. در این صورت، ابزارهای هوش مصنوعی شما داده‌های اشتباه را تجزیه‌وتحلیل خواهند کرد.

نگرانی‌های حریم خصوصی

هنگامی که برای هدایت بازاریابی به‌شدت به جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها متکی هستید، باید با قوانینی مانند GDPR که قوانین خاصی را در مورد نحوه ذخیره، پردازش و مدیریت داده‌های مرتبط با افراد اعمال می‌کند، مطابقت داشته باشید. در برخی موارد، تلاش برای پیروی از آن قوانین می‌تواند توانایی شما را برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مختل کند.

برای مثال، فرض کنید باید داده‌ها را به‌صورت محلی ذخیره کنید تا از ذخیره آن در فضای ابری خودداری کنید، جایی که ممکن است حفظ حریم خصوصی موردنیاز توسط GDPR دشوارتر باشد. در آن صورت، برای ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر ابر نیز دشوارتر خواهد بود که این داده‌ها را دریافت کنند.

کمبود بودجه یا خرید

راه‌حل‌های بازاریابی هوش مصنوعی به نرم‌افزار تخصصی (و در برخی موارد سخت‌افزار) نیاز دارند که خرید، استقرار و نگهداری آن گران است. این اغلب یک مانع اساسی برای بودجه‌های بازاریابی کوچک است. همچنین ممکن است برای به‌دست‌آوردن خرید از طرف ذی‌نفعان که مسئول تأیید و مدیریت راه‌حل‌های بازاریابی هوش مصنوعی هستند، با مشکل مواجه شوید.

بازایابی هوش مصنوعی 4

عدم وجود استعداد

شرکت‌ها به کارمندان ماهر و آموزش‌دیده برای استقرار، مدیریت و تفسیر صحیح نتایج بازاریابی هوش مصنوعی نیاز دارند. احتمالاً برای انجام این کار به فردی با پیشینه علم داده نیاز دارید و کل تیم بازاریابی شما باید برای یادگیری استفاده مؤثر از ابزارها وقت بگذارد.

یک سازمان بازاریابی معمولی که ارزش راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را می‌بیند، می‌تواند با تمام این چالش‌ها مقابله کند. بااین‌وجود، مهم است که از موانعی که ممکن است در به‌کارگیری ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی با آن مواجه شوید، و همچنین چالش‌های مرتبط با مدیریت آن‌ها در بلندمدت آگاه باشید.

چگونه بازاریابی هوش مصنوعی را شروع کنیم؟

هر سازمان بازاریابی متفاوت است، اما گام‌های مشترکی وجود دارد که همه بازاریابان می‌توانند برای اطمینان از اثربخشی استراتژی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام دهند.

1. اهداف و KPI را تعیین کنید.

ابتدا، مشخص کنید که امیدوارید از بازاریابی هوش مصنوعی چه چیزی به دست آورید. معیارها و KPI هایی را که برای ارزیابی اثربخشی استراتژی مبتنی بر هوش مصنوعی خود اندازه‌گیری خواهید کرد، تعریف کنید.

به‌عنوان‌مثال، ممکن است هدف خود را افزایش نرخ تبدیل با درصد معینی در سه‌ماهه بعدی یا کاهش هزینه‌های بازاریابی به میزان معینی در همان بازه زمانی تعیین کنید.

بازایابی هوش مصنوعی 5

2. استانداردهای حفظ حریم خصوصی داده‌ها را تنظیم کنید.

از همان ابتدا یک استراتژی حفظ حریم خصوصی برای عملیات هوش مصنوعی خود ایجاد کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها را در راه‌حل‌های هوش مصنوعی خود برنامه‌ریزی کنید.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که ابزارهای هوش مصنوعی داده‌های شخصی دریافت‌شده را ناشناس می‌سازند، و داده‌ها به طور پیش‌فرض به روش‌هایی ذخیره می‌شوند که کنترل‌های دسترسی، رمزگذاری و سایر حفاظت‌های حریم خصوصی موردنیاز چارچوب‌های نظارتی را اجرا می‌کنند.

3. منابع داده را ایجاد کنید.

ابزارهای هوش مصنوعی به حجم عظیمی از داده‌ها برای ارائه بینش دقیق و معنادار نیاز دارند. این داده‌ها می‌توانند از منابع مختلفی مانند سیستم CRM، ابزارهای بازاریابی خودکار، پلتفرم تحویل ایمیل، سیستم گردشکار خودکار، گزارش‌های وب‌سایت و معیارهای تولید شده توسط کانال‌های رسانه‌های اجتماعی به دست آیند. همچنین می‌توانید اطلاعاتی در مورد موقعیت جغرافیایی مشتریان بالقوه و نحوه ارتباط شخصیت‌های مختلف خریدار با الگوهای خرید جمع‌آوری کنید.

علاوه بر تعیین محل به‌دست‌آوردن داده‌ها، مطمئن شوید که خطرات کیفیت داده‌ها را نیز بررسی کرده‌اید. بررسی کنید که منابع داده شما می‌توانند داده‌های بدون خطا را به طور مداوم ارائه دهند. علاوه بر این، با سایر تیم‌های مدیریت داده در سازمان خود، مانند فروش، هماهنگ کنید تا استانداردهای کیفیت داده‌ها را تنظیم کنید که بر نحوه ایجاد و ذخیره داده‌ها نظارت دارند.

4. استخدام و ارتقای مهارت را لحاظ کنید.

مقداری زمان و تلاش برای یادگیری نحوه استفاده حداکثری از سیستم‌های هوش مصنوعی خود صرف کنید. اگر نمی‌توانید استعدادهای لازم را در داخل به دست آورید، خود را برای استخدام استعدادهای خارج از سازمان برای انجام کار آماده کنید. نحوه حفظ تیم موردنیاز را برنامه‌ریزی کنید و از موقعیت‌هایی که فقط یک کارمند دانش ضروری برای کار با ابزارهای هوش مصنوعی را دارد، اجتناب کنید.

5. یک پلتفرم هوش مصنوعی را انتخاب کنید.

انتخاب ابزارهای هوش مصنوعی برای تقویت عملیات بازاریابی شما یکی از دشوارترین اما مهم‌ترین مراحل در شروع کار باهوش مصنوعی در بازاریابی است. هنگام ارزیابی ابزارها، اهداف اصلی بازاریابی خود را در نظر بگیرید و اینکه آیا ابزارها در پرداختن به این اهداف عالی هستند یا خیر.

اهداف رایج بازاریابی هوش مصنوعی عبارت‌اند از:

  • افزایش سرعت عملیات بازاریابی
  • کاهش هزینه‌های عملیات بازاریابی
  • کسب نرخ تبدیل بالاتر
  • بهبود صلاحیت افراد

برخی از ابزارهای هوش مصنوعی بهتر از سایرین با اهداف خاصی هماهنگ هستند. همچنین، شکاف‌هایی را که امیدوارید با ابزارهای هوش مصنوعی پر کنید، در نظر بگیرید. آیا امیدوارید که عملکرد ابتکارات بازاریابی را به دید بیشتری برسانید، یا هدف شما این است که انتقال سرنخ‌ها از بازاریابی به تیم فروش خود را ساده کنید؟

سومین ویژگی برای ارزیابی، باز بودن ابزار هوش مصنوعی است. آیا سیستمی با یک الگوریتم منبع ‌باز می‌خواهید که نحوه تصمیم‌گیری‌های تحلیلی ابزار را مشخص کند یا فقط نگران نتایج هستید؟

تبلیغات گوگل با ادستیتو

آینده بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

بازاریابان باید انتظار داشته باشند که شاهد افزایش استفاده از راه‌حل‌های پیشرفته هوش مصنوعی، مانند چت‌بات‌ها باشند که تجربه مثبت‌تری را برای 90 درصد از مشتریان دوره هزاره ایجاد می‌کنند و بازاریابی محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی نیز در حال افزایش است، زیرا بازاریابان به ابزارهای هوش مصنوعی روی می‌آورند تا به شناسایی بهترین کلمات کلیدی برای محتوای بازاریابی و سفارشی کردن محتوا برای انواع مختلف خریداران کمک کنند.

با ارائه شفافیت بیشتر در رفتار خریدار و عملکرد بازاریابی، هوش مصنوعی به بازاریابان اجازه می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌تری را در زمان واقعی بگیرند. در نهایت، منجر به نتایج بازاریابی بهتر با هزینه کمتر می‌شود.

در مقالات دیجیتال مارکتینگ ادستیتو، ما به موضوعات روز دنیا در این زمینه می پردازیم تا شما بتوانید با مطالعه آنها، بهترین عملکرد را در کسب و کار خود داشته باشید. ادستیتو به عنوان پارتنر رسمی گوگل ادز، می تواند به عنوان یک کمک ابزار دیجیتال مارکتینگ، با پشتیبانی 24 ساعته در کنار شما باشد تا با کمپین  های دیجیتال مارکتینگ و از طریق تبلیغات گوگل، بهترین ها را برای کسب و کار شما به ارمغان آورد. برای راه اندازی اولین کمپین تبلیغات گوگل خود، همین حالا با کارشناسان ما در ادستیتو، تماس بگیرید.

 

http://bit.ly/3UX0w1P https://rizy.ir/4z8L0HO
https://b2n.ir/q64082 https://tinyurl.com/58h9uwzb
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت چندزبانه | چرا باید سایت را چندزبانه طراحی کنیم؟

طراحی سایت چندزبانه | چرا باید سایت را چندزبانه طراحی کنیم؟

مراحل و اصول استاندارد برای طراحی بهترین سا‌یت چند‌زبانه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات، اهمیت ارتباط با مخاطبان کسب‌وکارها در کشورهای مختلف بیش‌ازپیش شده است. به همین دلیل، طراحی سایت چندزبانه می‌تواند مشتریان بیشتری را از نقاط مختلف به‌سوی کسب‌وکارها جذب کنند. در این مطلب از ادستیتو، به بررسی مزایای طراحی سایت چندزبانه می‌پردازیم […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید