صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ایمیل مارکتینگ چیست؟ | جایگاه این روش در دیجیتال مارکتینگ را بشناسید

ایمیل مارکتینگ چیست؟ | جایگاه این روش در دیجیتال مارکتینگ را بشناسید

ایمیل مارکتینگ چیست؟ 

استفاده از ایمیل از محبوب‌ترین تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ برای ارتقای خدمات یک کسب‌وکار و همچنین تشویق به وفاداری مشتریان است. ایمیل مارکتینگ شکل دیگری از بازاریابی به شمار می‌رود که می‌تواند مشتریان لیست ایمیل شما را از محصولات جدید، تخفیف‌ها و سایر خدمات کسب‌وکارتان آگاه کند. همچنین می‌تواند ارزش برند شما به مخاطبان هدف شما نشان دهد.

زمانی که می‌خواهید آگاهی از برند کسب‌وکار خود را افزایش دهید، یا کالاهای خود را بفروشید، بازاریابی ایمیلی یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین ابزارهای موجود برای کمپین‌های بازاریابی است. در این مقاله درباره اینکه چگونه ایمیل مارکتینگ و استفاده از ایمیل‌های تبلیغاتی می‌تواند به رشد کسب‌وکار شما کمک کند آشنا می‌شویم، در ادامه با ما همراه باشید.

بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ (Email marketing) یک کانال بازاریابی قدرتمند، نوعی بازاریابی مستقیم و همچنین روش بازاریابی دیجیتالی است که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما استفاده می‌کند. این تکنیک با ترکیب ایمیل و فعالیت‌های اتوماسیون بازاریابی شما، به شکلی مؤثرتر مشتریان هدف را از آخرین خدمات یا پیشنهادها کسب‌وکارتان آگاه می‌کند. همچنین با تولید سرنخ، آگاهی از برند، ایجاد روابط مؤثر یا درگیر نگه‌داشتن مشتریان، می‌تواند از طریق انواع ایمیل‌های بازاریابی نقش بسیار مهم و کلیدی در استراتژی بازاریابی کسب‌وکار شما داشته باشد.

تاریخچه استفاده از ایمیل برای بازاریابی و تبلیغات

اولین ایمیل در سال ۱۹۷۱ توسط یک مهندس کامپیوتر به نام ری تاملینسون (Ray Tomlinson) ارسال شد. پیامی که او فرستاد فقط رشته‌‌ای از اعداد و حروف بود، اما همین پیام دوره جدیدی از ارتباطات را آغاز کرد. تاملینسون همچنین شخصی بود که استفاده از نماد «@» را در آدرس‌های ایمیل معرفی کرد.

اولین ایمیل ساخته شده

در سال ۱۹۷۸، یک مدیر بازاریابی به نام گری تورک (Gary Thuerk) از این روش نوین ارتباط مستقیم، برای ارسال اولین ایمیل تجاری استفاده کرد تا مردم در مورد محصول جدید کسب‌وکار او مطلع شوند. با اینکه لیست ایمیل او تنها ۴۰۰ آدرس ایمیل داشت، اما پیام‌های که ارسال کرد حدود ۱۳ میلیون دلار برای او فروش به همراه داشتند. در دهه ۹۰، اینترنت به‌صورت تجاری در دسترس همه قرار گرفت. سبک ارتباط مردم با یکدیگر به طور چشمگیری تغییر کرد. ازاین‌رو بازاریابان دریافتند که ایمیل می‌تواند راهی بسیار مؤثر برای تبلیغات باشد.

مزایای ایمیل مارکتینگ چیست؟ 

یک ابزار بازاریابی محبوب برای تمامی کسب‌وکارهای مختلف است. یک ایمیل تا زمانی که خوانده، آن را حذف یا بایگانی کند در صندوق ورودی باقی می‌ماند. از طرفی ایمیل همچنین یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین ابزارهای قابل‌دسترسی برای تمامی بازاریابان است. در واقع، یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ توسط انجمن بازاریابی مستقیم (DMA) مستقر در بریتانیا نشان داد که به‌ازای هر ۱ دلار هزینه شده برای تبلیغات ایمیلی، میانگین بازگشت سرمایه (ROI) ۳۸ دلاری دارد.

بازاریابی ایمیلی می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطبان خود رابطه برقرار کنید و درعین‌حال ترافیک موردنظر را به وبلاگ شخصی، رسانه‌های اجتماعی خود هدایت می‌کند. حتی می‌توانید ایمیل‌های خود را دسته‌بندی کنید و کاربران را بر اساس نوع نیاز آن‌ها مورد هدف قرار دهید؛ بنابراین فقط پیام‌هایی را برای افرادی ارسال می‌کنید که می‌خواهند در مورد خدمات یا محصولات خاصی بیشتر بدانند.

مزایای ایمیل مارکتینگ

ایجاد استراتژی ایمیل مارکتینگ

مانند هر نوع کمپین دیجیتال مارکتینگ دیگری، اولین کاری که باید انجام دهید ایجاد یک استراتژی مناسب برای ایمیل مارکتینگ است. داشتن یک استراتژی بازاریابی ایمیلی قبل از اجرای هر کمپین در زمینه‌های مختلف به شما کمک بسیار زیادی می‌کند از جمله:

  • تصمیم‌گیری در مورد این که چگونه از بازاریابی ایمیلی در ارتباط با سایر کمپین‌های بازاریابی آنلاین استفاده کنید
  • تصمیم‌گیری در مورد این که از کدام پلتفرم بازاریابی ایمیلی استفاده کنید و هزینه‌های ماهانه خود را به‌درستی محاسبه کنید
  • کمک می‌کند تا در مورد استراتژی‌هایی که باید برای رشد لیست ایمیل خود استفاده کنید، تصمیم‌گیری کنید
  • تصمیم‌گیری در مورد این که چه زمانی از اتوماسیون استفاده کنید و چه نوع پیام‌هایی را در چه زمانی برای مخاطبان خود ارسال کنید
  • کمک می‌کند تا مکانیزم‌های گزارش‌دهی مناسب را برای اندازه‌گیری اثربخشی کمپین‌های ایمیلی خود داشته باشید

لیست ایمیل خود را بسازید و توسعه دهید

برای استفاده از تکنیک ایمیل مارکتینگ، باید فهرست بزرگی از مشترکین فعال خود را در اختیار داشته باشید؛ بنابراین مهم‌ترین وظیفه در ایجاد استراتژی تبلیغات ایمیلی، رشد لیست ایمیل است. برای این کار، نباید فقط افراد را به‌صورت تصادفی به لیست ایمیل خود اضافه کنید، بلکه باید افرادی که به‌صورت دستی برای دریافت ایمیل‌های شما ثبت‌نام کرده‌اند، به این لیست افزوده شوند. رشد و نگهداری یک لیست ایمیل کار بسیار دشواری است، اما با رویکرد و ابزار مناسب، می‌تواند آن را روزبه‌روز ارتقا دهید. بهترین راهکارها برای افزایش مشترکین ایمیل شما عبارت‌اند از:

  • محتوای مناسبی را در سایت خود منتشر کنید: اگر محتوای شما آن چیزی نباشد که کاربران می‌خواهند، از هر تکنیکی هم که استفاده کنید، منجر به افزایش جذب مخاطبین بیشتر نخواهد شد. از سوی دیگر، اگر محتوای شما ارزشی برای کاربران ایجاد کند، لیست ایمیل شما سریع‌تر رشد خواهد کرد
  • به مخاطبان خود مشوق بدهید: کتاب‌های الکترونیکی رایگان، پیشنهادها آزمایشی و دیگر هدایا ازاین‌دست، مشوق‌های بسیار محبوب و مناسبی برای ارائه به کاربران در ازای مشترک شدن آدرس ایمیل آن‌ها هستند.
  • اشتراک شدن را آسان کنید: فراهم‌کردن شرایط ثبت‌نام در جایی که کاربران به‌راحتی می‌توانند آن‌ها را ببینند (هم در دسکتاپ و هم در تلفن همراه)، در تعداد افرادی که می‌توانند برای ایمیل‌های شما ثبت‌نام کنند تفاوت بسیار زیادی ایجاد می‌کند.

ارتباط با ادستیتو

انجام ایمیل مارکتینگ با استیتو؛ یک روش دیجیتال مارکتینگ مؤثر برای کسب‌وکارها

در این مقاله درمورد ایمیل مارکتینگ چیست؟ توضیحاتی ارائه دادیم. به طور خلاصه ایمیل مارکتینگ برای هر نوع کسب‌وکاری یک ضرورت است. اگر وب‌سایتی دارید و هنوز برای آن لیست ایمیل تهیه نکرده‌اید، این کار باید اولویت شماره یک شما باشد. بازاریابی ایمیلی به شما کمک نمی‌کند تا ترافیک خود را مانند تبلیغات SEO یا PPC افزایش دهید، اما می‌تواند به فروش بیشتر و افزایش درآمد کسب‌وکار شما کمک کند. به عبارتی ایمیل مارکتینگ به‌عنوان یکی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ، در کنار سایر روش‌ها مثل تبلیغات گوگل ادز می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
نکات کلیدی برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت | یک راهنمای کاربردی

نکات کلیدی برای انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت | یک راهنمای کاربردی

چگونه می‌توان بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کرد؟ با ورود انسان به عصر دیجیتال، بسیاری از خدمات از طریق وب‌سایت‌های شرکت‌ها انجام می‌شود. گستردگی نیاز هر شرکت به داشتن وب‌سایت باعث شده است تا سالانه هزاران سایت در سراسر دنیا طراحی شده و در دسترس مشتریان هر مجموعه قرار بگیرند. نیاز روزافزون شرکت‌ها برای […]

بیشتر بخوانید
تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ | فرق استراتژی‌های تأثیرگذار در کسب و کارها

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ | فرق استراتژی‌های تأثیرگذار در کسب و کارها

تفاوت ریمارکتینگ و ریتارگتینگ چیست؟ دو استراتژی کلیدی مهم در بازاریابی، ریمارکتینگ و ریتارگتینگ هستند. اگرچه هر دو این استراتژی‌ها تبلیغات گوگل به هدف‌گیری مجدد کاربران و افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کنند، اما تفاوت‌های مهمی بین آن‌ها وجود دارد که درک صحیح این تفاوت‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد کمپین‌های بازاریابی تبلیغات در گوگل کمک کند. […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت بین‌المللی اختصاصی و حرفه‌ای | بهترین ترفندها

طراحی سایت بین‌المللی اختصاصی و حرفه‌ای | بهترین ترفندها

نکات مهم برای طراحی سایت چندزبانه بین‌المللی حضور جهانی برای هر کسب‌وکار موفقی امری حیاتی است. طراحی سایت بین‌المللی اختصاصی و حرفه‌ای کلید ورود به بازارهای جهانی و جذب مشتریان کشورهای مختلف است. این فرایند فراتر از ترجمه ساده محتوای وب‌سایت بوده و نیازمند درک عمیق از فرهنگ‌ها و نیازهای محلی می‌باشد. با طراحی سایت‌هایی […]

بیشتر بخوانید