صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

مهمترین عوامل شکست در گوگل ادز بخش دوم

عوامل شکست در گوگل ادز

مهم‌ترین عوامل شکست در گوگل ادز بخش دوم

همان‌طور که در مقاله قسمت اول عوامل شکست در گوگل ادز خواندید عواملی همچون نداشتن هدف، نداشتن ساختار درست در حساب کاربری، عدم کافی بودن بودجه و… در شکست کمپین‌های تبلیغات گوگل موثر هستند. در ادامه می‌توانید 4 عامل دیگر را مطالعه کنید.

پایین‌بودن امتیازات کیفیت

عامل اصلی در امتیاز کیفیت شما، نرخ کلیک مورد انتظار، ارتباط آگهی و تجربه صفحه فرود هستند. برای اینکه از عوامل شکست تبلیغات گوگل فرار کنید بهتر است که روی هر یک از این‌ها به درستی کار شود تا مطمئن شوید که امتیازهایی که دریافت می‌کنید بالاتر از 10/7 خواهد بود. وقتی نمرات باکیفیت بالا داشته باشید می‌توانید در موقعیت‌های تبلیغاتی بالاتر و نرخ CPC کمتر قرار بگیرید. این کار باعث کاهش هزینه‌های تبلیغاتی و افزایش سود برای کسب‌وکار شما می‌شود. راه حل‌هایی که در این خصوص می‌توانید به کار بگیرید در این قسمت توضیح داده خواهد شد.

شکست در گوگل ادز (4)

در خصوص صفحات فرود ضعیف باید سعی کنید صفحاتی را انتخاب کنید که نرخ پرش بالایی را به دنبال نداشته باشند. در واقع بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آنچه را که در آگهی خود قرارداده‌اید، بدون انجام جستجوی مجدد در سایت شما پیدا کنند. از اینکه آنها را مستقیماً به صفحه اصلی خود بفرستید به شدت خودداری کنید. زمانی که شما آنها را به صفحه داخلی که وعده پیشنهادی شما در آن قرار دارد بفرستید، اعتماد بیشتری نسبت به آگهی شما خواهند داشت.

مزایا و معایب قیمت‌گذاری هوشمند چیست؟

فراموش نکنید که بسته به عبارات جستجویی که کاربران استفاده کرده‌اند، گاهی اوقات یک صفحه دسته‌بندی بیشتری نسبت به صفحه محصول می‌تواند داشته باشد. علاوه بر این ارسال ترافیک صفحه اصلی نیز در این مورد تأثیرگذار است. پس همان‌طور که گفته شد، به جز زمانی که یک کمپین برندینگ انتخاب کرده‌اید، انتخاب صفحه اصلی به عنوان صفحه فرود، یک انتخاب ضعیف خواهد بود. پس فرستادن مخاطبان به صفحات داخلی یا صفحه ای که محصول در آن وجود دارد گزینه بهتری خواهد بود.

آخرین مقالات آموزشی گوگل ادز ادستیتو
دنیای بازاریابی دیجیتال تأثیر چت آنلاین در  رشد سایت
نمایندگی تبلیغات گوگل در ایران بازاریابی هوش مصنوعی

 

ایجاد تبلیغات ضعیف

به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر (تبدیل به یک قهرمان در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ با ۱۰ مهارت) می‌دانید که تبلیغات نخستین چیزی است که مشتریان بالقوه در خصوص یک کسب‌وکار با آن روبرو خواهند شد و در واقع اولین برخورد آنها با یک برند از این طریق است. بنابراین مهم است که تأثیر شما در اولین قدم کاملاً بی نقص باشد. کارهایی که می‌توانید برای رهایی از این عیب در تبلیغات گوگل ادز انجام دهید عبارت‌اند از:

  • تیتر جذاب همراه با کلمه کلیدی در تبلیغات متنی
  • درنظرگرفتن مزایا و ویژگی‌ها
  • ارائه پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد
  • دعوت به اقدام
  • گرافیک خوب برای تبلیغات بنری
  • و…

در کل تبلیغی که نوشته می‌شود باید برای عبارت‌های جستجو هدف‌گذاری شده باشد. وقتی یک تبلیغ خوب باشد معمولاً منجر به نرخ کلیک بالا در تبلیغات گوگل، امتیازهای باکیفیت بهتر، تبدیل بیشتر، هزینه CPC کمتر و موقعیت‌های تبلیغاتی بالاتر می‌شود.

بنابراین، با داشتن طرح‌های ضعیف بنری، جای تعجب نیست که کارایی برند شما کمتر شود. به‌خاطر داشته باشید که بنرهای طراحی شده می‌توانند هدف‌گذاری شما را بهبود ببخشند و ترافیک بازدیدکنندگان و فروش شما را افزایش دهند.

شکست در گوگل ادز (5)

عوامل شکست گوگل ادز توسط کلمات کلیدی

این بخش از عوامل شکست گوگل ادز جای صحبت بسیار دارد؛ بنابراین بهتر است زمان بسیاری را برای مطالعه آن در نظر بگیرید. در اینجا سعی می‌کنیم این بخش را به‌صورت خلاصه اما جامع توضیح دهیم.

کلمات کلیدی بسیار کم

زمانی که شما بر روی چند کلمه کلیدی مناقصه انجام می‌دهید، باعث می‌شود که پتانسیل کاملی که می‌توانید از انتخاب کلمات کلیدی دیگر را به دست آورید، به راحتی از دست بدهید. بنابراین، اگر بودجه کمی هم دارید با یک تحقیق کامل در مورد کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان شروع کنید. شاید انجام این کار بی‌فایده به نظر بیاید اما می‌توانید برخی از این کلمات کلیدی را در کمپین فعلی و برخی دیگر که باقی می‌مانند را در کمپین‌های بعدی خود وارد کنید. البته کار دیگری که شما می‌توانید انجام دهید این است که با همین هزینه کم، به ازای کلیک CPC ، تمامی کلمات کلیدی به دست آمده را در همین کمپین استفاده کنید.

شکست در گوگل ادز (3)

کلمات کلیدی بیش از حد

یکی از مواردی که تمامی دیجیتال مارکترها در روش‌های دیجیتال مارکتینگ باید به آن توجه کنند استفاده از تعداد دقیق کلمات کلیدی برای راه‌اندازی یک کمپین است. زمانی که تعداد کلمات کلیدی بیش از حد حساب باشد، باعث سردرگمی کاربران شده و در نهایت منجر به امتیازات باکیفیت پایین می‌گردد. استفاده به جا از تعدادی کلمات کلیدی، امکان مدیریت کمپین‌ها و گروه‌های تبلیغاتی شما را بیشتر می‌کند.

مرتبط بودن کلمات کلیدی

تمامی کلمات کلیدی که در گروه‌های تبلیغاتی وارد می‌شوند باید با یکدیگر مرتبط باشند. علاوه بر این، این کلمات باید گویای مضمون تبلیغاتی باشند که در آن‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. چراکه افزودن کلمات کلیدی متفاوت منجر به کاهش نمرات کیفیت، نرخ کلیک (CTR) و نرخ تبدیل  می‌شود.

شکست در گوگل ادز (2)

عدم نظارت بر گزارش عبارات جستجو شده توسط کاربران

گزارشی که از عبارت جستجو شده توسط کاربران به دست می‌آید، نشان می‌دهد که کدام جستجوها باعث افزایش ترافیک سایت شما شده‌اند. وقتی که کلمات کلیدی تطبیق گسترده و اصلاح شده داشته باشند، باعث می‌شوند که دامنه وسیعی از جستجوها به صورت هدایت شده عمل کنند و در نتیجه آن اهمیت این گزارش‌ها بیشتر خواهد شد. البته برخی از این کلمات کلیدی به دست آمده از طریق گزارش‌های عبارات جستجو شده توسط کاربران مرتبط نیستند و بعد از دریافت کامل گزارش‌ها نیاز است که جستجوهای نامربوط را در لیست کلمات کلیدی منفی قرار دهید.

بهینه سازی نرخ تبدیل

عدم وجود کلمات کلیدی منفی

گوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان شناخته می‌شود و روزانه به میلیاردها جستجو توسط کاربران پاسخ می‌دهد. بااین‌وجود در گزارش‌های گوگل این موضوع بیان شده است که ۱۵ درصد از جستجوهای انجام شده در روز کاملاً جدید هستند.  منظور از این که این کلمات جدید هستند بدان معناست که وقتی تبلیغات خود را ایجاد و اجرا می‌کنید، هر کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌اید، احتمالاً جستجوهایی را دریافت خواهید کرد که پیش‌ازاین تصور نمی‌کردید این کلمات بتوانند جزو کلمات کلیدی باشند. در برخی موارد پیش‌آمده که دیجیتال مارکتر اصلاً از وجود آنها گاهی نداشته است.

 

خدمات مشتری ادستیتو نماینده رسمی تبلیغات گوگل
اکانت اختصاصی گوگل ادز
اکانت مدیریت شده گوگل ادز

 

راه‌حل اینجا استفاده از کلمات کلیدی منفی است. شما می‌توانید این کلمات کلیدی منفی را به‌حساب خود اضافه کرده و به‌این‌ترتیب  هرگونه جستجوی احتمالی که به‌حساب شما مرتبط نیست را شناسایی کنید. به زبان ساده یعنی تحقیقات کلیدواژه منفی باید زودتر انجام شود و باید بخشی فعال از مدیریت حساب شما باشد.

شکست در گوگل ادز (1)

عدم وجود تحقیق در مورد کلمات کلیدی

اولین کاری که پیش از راه‌اندازی یک کمپین تبلیغات گوگل ادز باید انجام دهید، تحقیق کلمات کلیدی است. با تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید:

  • با بازار هدف آشنا شوید،
  • فرصت‌ها را شناسایی کنید،
  • هزینه‌ها را محاسبه کنید،
  • رقبا را بشناسید و
  • محله‌ای خوب برای جذب مشتری را پیدا کنید.

راه‌های زیادی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد و یکی از راه‌های سریع این است که هنگام ایجاد گروه‌های تبلیغاتی خود این کار را انجام دهید که می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند. سپس از یک صفحه گسترده برای گروه‌بندی آنها استفاده کنید.

تنظیمات استاندارد کمپین

آخرین مورد از 10 عوامل شکست در گوگل ادز، نداشتن تنظیمات استاندارد کمپین است. این تنظیمات شامل گزینه‌هایی همچون موقعیت مکانی پیشرفته و زمان بندی دقیق برای دسترسی به تبلیغات می‌شود. اگر می‌خواهید دقیق‌ترین هدف‌ها را داشته باشید و از ورود مخاطبانی که خارج از لیست مخاطبان شما هستند جلوگیری کنید، این ویژگی‌ها ضروری هستند. در ابتدای کار این هدف‌ها را تنظیم کنید تا در ادامه‌ی مسیر مشکلی نداشته باشید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

جمع‌بندی

زمانی که فکر می‌کنید تبلیغات گوگل برای شما نادرست است، پس به‌احتمال زیاد یک یا چند اشتباه رایج مرتکب شده‌اید که به‌راحتی قابل‌رفع هستند. در این مقاله از ادستیتو، به بیان خطاهایی که منجر به هزینه‌های تبلیغاتی بالا، بازگشت سرمایه کم و شکست کلی حساب‌های تبلیغات گوگل می‌شوند پرداختیم.

تمامی این 10 تا عوامل شکست در گوگل ادز به‌راحتی قابل‌حل شدن هستند. تنها کافی است تحقیقات پیش از راه‌اندازی کمپین، بودجه و موقعیت مکانی که می‌خواهید در کمپین را راه‌اندازی کنید به‌درستی انتخاب کنید. امیدوارم شناسایی این عوامل در موفقیت کمپین شما مؤثر باشند.

 

دسترسی سریع به مقاله قسمت دوم 10 عامل شکست تبلیغات گوگل
http://bit.ly/3tKKfBu http://gg.gg/12njb2
https://zaya.io/dsqdx https://is.gd/mUqQJS

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت و نکاتی که به بهبود UX کمک می‌کنند با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش رقابت در فضای آنلاین، توجه به تجر‌به کاربری به‌عنوان یک عامل اساسی در طراحی سایت بیش‌ازپیش مهم شده است. تجر‌به کاربری، شامل تمام تعاملات، احساسات و واکنش‌هایی است که کاربر در هنگام استفاده […]

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید