صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل

بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل | معرفی نکات و مزایای این نوع تبلیغات

یکی از بهترین راه­های بازاریابی و فروش خدمات و محصولات ما استفاده از موتور جستجو گوگل خواهد بود، اما یکی از چالش­های پیشرو شما زمان­بر بودن سئو می‌باشد، در سئو معمولاً و بسته به کلمه و حوزه انتخابی شما 6 ماه الی چند سال زمان نیاز خواهد داشت! در این مدت شما باید تلاش کنید که بتوانید بهتر از رقبا فعالیت داشته و بهترین عملکرد را نشان دهید تا گوگل شما را به نتایج خوب جستجو برساند. یکی از راه­های موفقیت و ابزار کمکی برای شما می‌توانیم به تبلیغات گوگل اشاره کنیم در این مقاله در مورد بهبود سئو با کمک تبلیغات گوگل (Improve SEO with the help of Google ads) خواهیم پرداخت.

رسیدن به صفحه اول گوگل با سئو

بدون شک همه ما می‌دانیم که موتور جستجوگر گوگل اولین انتخاب مردم جهان برای پیداکردن سایت‌ها و مطالب مختلف در دنیای وب خواهد بود. به همین دلیل افراد زیادی سعی دارند که سایت خود را به صفحه اول و حتی اولین نتایج این جست‌وجوگر قدرتمند و مشهور بیاورند. ترفندهای سئو و تبلیغات گوگل تنها شاه‌کلید ورود سایت‌ها به صفحه اول گوگل هستند که تمامی توسعه‌دهندگان در تلاش‌اند که آن‌ها را به بهترین شکل اجرا کنند. در این مطلب قصد داریم بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل را زیر ذره‌بین قرار دهیم. اگر شما هم شناخت زیادی نسبت به تبلیغات گوگل ندارید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

بهبود سئو با تبلیغات گوگل

از تبلیغات گوگل برای کامل شدن سئو سایت خود کمک بگیرید

اول‌ از همه بدانید که برای سئو شدن یک سایت و ورود به صفحه اول، باید مجموعه عواملی دست‌به‌دست هم دهند. اگر شما هم قصد دارید که به بهبود سئو و افزایش رتبه سایت خود کمک کنید، باید تمامی این نکات را در توسعه سایت رعایت کنید. با انجام این کار الگوریتم‌های گوگل با بررسی شرایط رتبه سایت را ارتقا داده و به کاربرانش نمایش می‌دهد. به‌طورکلی عوامل مؤثر روی امتیاز سئو عبارت‌اند از:

انتخاب کلمات کلیدی: کلمات کلیدی باید باتوجه‌به مخاطبین ساخته شوند

تولید محتوا: باید محتوای باکیفیت و بر اساس اصول سئو در سایت بارگذاری کنید، در مقاله بازاریابی محتوا در این مورد به صورت کامل توضیح داده شد .

امنیت سایت: گوگل سایت‌های ناامن را به‌هیچ‌عنوان در اولویت نمایش قرار نخواهد داد

تأییدیه‌ها: سایت‌های دارای ضریب امنیتی بالا و تأییدیه‌ها معتبر در سئو موفق‌ترند

سازگاری با دستگاه‌های مختلف: باید سایت با دستگاه‌های گوناگون مانند گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها سازگار باشد

سیستم ایندکس یا قالب سایت: سایت‌های موبایل فرندلی می‌توانند امتیاز بیشتری کسب کنند

سرعت بارگذاری صفحات سایت: با سرعت بارگذاری بیشتر، امتیاز سئو نیز افزایش خواهد یافت

انتخاب کلمات کلیدی تبلیغات گوگل

اگر تمامی موارد بالا را در توسعه سایت خود رعایت کرده‌اید، برای دست‌یافتن به صفحه گوگل شانس بیشتری خواهید داشت. اما بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل می‌توان سرعت بالارفتن در نتایج جست‌وجو را به طور قابل‌توجهی بیشتر کرد. در ادامه مطلب قصد داریم که تأثیر گوگل ادز ( Google Ads ) روی سئو و سایر امتیازاتش را مورد بررسی قرار دهیم.

تبلیغات گوگل چیست؟

درگذشته از تبلیغات گوگل به‌عنوان گوگل ادوردز ( Google AdWords ) یاد می‌شد. این سیستم در واقع بر پایه بستر تبلیغاتی پرداخت به‌ازای کلیک ساخته شده که یک امتیاز بزرگ برای دارندگان سایت دارد. با استفاده از سیستم تبلیغات گوگل توسعه‌دهندگان خواهند فهمید که کاربران بیشتر به سمت کدام محصول یا خدماتی کشش پیدا می‌کنند.

با استفاده از این سر نخ می‌تواند موارد موردعلاقه کاربران را در لیست خدمات یا محصولات وب‌سایت خود قرار دهید. البته که این مورد تنها یکی از مواردی است که به بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل کمک می‌کند. در این بخش از مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با فرم‌ها یا حالات تبلیغات گوگل آشنا کنیم.

تبلیغات گوگل چیست؟

تبلیغات حاصل از جست‌وجو

یکی از مدل‌های تبلیغ با موتور جست‌وجوگر گوگل که حتماً با آن آشنا هستید، تبلیغات بر اساس سرچ یا جست‌وجوی کاربران است. سایت‌های با این مدل تبلیغ را می‌توانید با کلمه Ad در کنار لینک اصلی یا همان عنوان سئو سایت بشناسید. در واقع با ورود به چنین لینک‌هایی می‌توان سایت‌هایی را یافت که خدمات مرتبط با کلمه جست‌وجو شده را ارائه می‌کنند. این خدمات نیز می‌تواند طیف گسترده‌ای از آموزش‌های آنلاین، فروش محصولات و… را پوشش دهد.

  • دوست دارید بدونید که تبلیغات گوگل چطور کار میکند ؟

معرفی فروشگاه‌ها در صفحه اول

متأسفانه باز هم وجود تحریم‌ها به ضرر توسعه‌دهندگان ایرانی شده و یکی از بهترین خدمات سرویس تبلیغات گوگل را از دسترس کاربران خارج می‌کند. گوگل در طی آخرین به‌روزرسانی‌های مربوط به نتایج جست‌وجو این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند در کادرهای کاشی شکل محصول موردنظر خود را با قیمت ببینند. همچنین اگر قیمت محصول و کالا با جست‌وجوی کاربر مطابقت داشت، کاربر تنها با کلیک بر روی محصول به صفحه خرید راهنمایی خواهد شد. یعنی عملاً توسعه‌دهندگان سایت‌های فروشگاهی آنلاین با تبلیغات گوگل می‌توانند میلیون‌ها خریدار را به سمت سایت خود بکشانند.

تبلیغ خدمات محلی

بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل می‌تواند با یک فرم جالب و کاربردی قابل‌دسترسی باشد. در این نوع مدل تبلیغ گوگل خدمات یا سایت‌ها بر اساس محل فرد جست‌وجو کننده نمایش داده خواهند شد. به‌عنوان‌مثال اگر کاربر عبارت تعمیرکار ماشین لباسشویی را جست‌وجو کند، نزدیک‌تر شرکت‌های خدماتی با مشخصاتی مثل امتیاز در گوگل‌مپ، شماره‌تلفن و آدرس را خواهد دید. اگر شما هم ارائه‌کننده چنین خدماتی هستید، با سرویس تبلیغات گوگل می‌توانید به مشتریان و کاربران نزدیک معرفی شوید.

چگونگی بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل

همان‌طور که در بخش‌های قبلی مطلب گفته شد، سئو سایت با تبلیغات گوگل یک عملیاتی است که به سایر ترفندهای توسعه سایت از نظر سئو بستگی دارد. اما تفاوت بین گوگل ادز با سئو همیشه بحث داغی بین توسعه‌دهندگان سایت بوده و این افراد را برای انتخاب استراتژی بهبود سایت دچار چالش می‌کند.

سئو سایت و تبلیغات گوگل

اکثر بازاریابان اینترنتی بر این باورند که باید فقط از تبلیغات گوگل برای رشد سایت و افزایش فروش استفاده کرد. همچنین طبق مسائل فنی هر دوی این متدها برای رشد یک سایت ضروری بوده و هر یک مزایای خاص خود را به همراه دارند. در این بخش از مطلب قصد داریم به شما بگوییم که تبلیغات گوگل و سئو چگونه با یکدیگر همکاری می‌کنند و سایت را به نتایج اولیه صفحه سرچ گوگل می‌رسانند.

بازاریابی دوباره نتایج

بازاریابی یا هدف‌گذاری مجدد فرایندی است که در آن گوگل ادز کاربرانی را که قبلاً از سایت دیدن کرده‌اند، هدف می‌گیرد. در این متد گوگل تبلیغاتی را به‌صورت هدفمند به کاربرانی نشان می‌دهد که درگذشته با سایت درگیر شده‌اند. گوگل با استفاده از این ترفند خاص می‌تواند 96 تا 98 درصد کاربرانی که به سایت می‌آیند و خرید نمی‌کنند را به یک مشتری حقیقی تبدیل نماید. همچنین به دلیل اینکه کاربران قبلاً با سایت آشنا هستند، بیشتر از کاربران تصادفی به خرید علاقه‌مند خواهند شد. البته چنین فرایندی از دو راه مختلف انجام شده که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.


تبلیغات ریمارکتینگ با تبلیغات گوگل ادز

کسب اطلاعات بیشتر درباره مشتریان

توسعه‌دهندگان سایت با استفاده از لیست کاربران بازاریابی مجدد می‌توانند اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان احتمالی خود به دست بیاورند. عواملی مانند علایق بلندمدت یا دسته‌بندی مخاطبان که همگی شما را در انتخاب کلمه کلیدی و سئو به‌شدت کمک خواهند کرد. به همین دلیل بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل می‌تواند روی تدوین سایر عوامل سئو نیز تأثیر مثبتی بگذارد.

ناگفته نماند که برای یافتن چنین اطلاعاتی باید روی منو آچار در صفحه حساب کاربری تبلیغات گوگل خود کلیک کنید. سپس باید به ترتیب به قسمت Shared Library و Audience manager بروید و روی گزینه Audience کلیک نماید. حال می‌توانید از این دیتای ارزشمند برای بهبود سئو سایتتان لذت ببرید.

تبدیل مراجعه‌کنندگان به مشتری ثابت

طبق بررسی انجام شده، در 80 درصد مواقع، کاربران برای اینکه خریدی را به‌صورت آنلاین انجام دهند، بیش از 5 بار محصولات برند موردنظر را بررسی خواهند کرد. با استفاده از بازاریابی مجدد در گوگل ادز می‌توانید محصولاتی که بیشتر جلوی چشم مشتریان قرار می‌گیرند را به‌راحتی بشناسید. همچنین این فرایند برای توسعه‌دهنده مقرون‌به‌صرفه بوده و می‌تواند مراجعه‌کنندگان را به مشتری تبدیل کند.

به‌عنوان‌مثال توسعه‌دهنده می‌تواند که محصولات پربازدید را بیشتر در معرض دید کاربران قرار دهد. یعنی عملاً محصول یا برند شما در صفحات

دیگر به‌عنوان یک کالای ارزشمند نشان دهد. با این اتفاق اگر کاربر در یک سایت دیگر به دنبال خرید این محصول باشد، با یک کلیک به سایت شما باز خواهد گشت. همچنین با کمک این اتفاق می‌توان روی اشتراک‌گذاری لینک یا بک‌لینک بهتر عملکرد خواهید داشت

گزارش شرایط جست‌وجو

یکی دیگر از امتیازهای گوگل ادوردز که به بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل کمک می‌کند، گزارش شرایط جست‌وجوی کاربران است. به‌طورکلی کلمه کلیدی تبلیغات گوگل عبارتی محسوب می‌شود که موردنظر شماست، نه عبارتی که کاربر در کادر جست‌وجوی گوگل تایپ می‌کند؛ بنابراین ممکن است که به‌عنوان‌مثال شما عبارت “کفش دویدن زنانه” را هدف قرار دهید، اما مردم به دنبال “کفش دویدن زنانه نایک” یا کفش رانینگ آدیداس بگردند.

گزارش شرایط جست‌وجو در سیستم گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا دقیقاً چنین عباراتی را به‌عنوان کلمات کلیدی صفحات سایت خود استفاده نمایید. برای دیدن این عبارات نیز کافی است در حساب کاربری گوگل ادز خودروی گزینه Search Terms کلیک کنید.

نرخ کلیک روی تبلیغات ( CTRs )

تعداد کلیک‌هایی که روی یک تبلیغ می‌شود، در واقع درصد افراد علاقه‌مند به آن را نشان خواهد داد. بدیهی است که این پارامتر معیار بسیار مناسبی بررسی نرخ کلیک‌ها محسوب شده و می‌تواند به بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل کمک کند. به‌طورکلی با استفاده از تعداد کلیک‌ها می‌توان فهمید که چند درصد از افراد به موضوع یا محصول سایت شما علاقه‌مند شده‌اند. همچنین با کمک چنین پارامتری ایده‌های خوبی برای ارائه مطالب یا کالاهای مشابه به دست خواهید آورد.

توجه داشته باشید که ترجمه درست نرخ کلیک روی تبلیغات گوگل می‌تواند سود خوبی برای یک سایت به وجود بیاورد. این نرخ کلیک علاوه بر اینکه مستقیماً روی افزایش کلیک در سایت تأثیر می‌گذارد، به افزایش رتبه نزد گوگل نیز کمک خواهد کرد. در واقع سوار بر چرخ و فلکی می‌شوید که شما را به ارتفاعات افزایش ترافیک و شایستگی می‌برد.

تبلیغات گوگل

عملکرد جغرافیایی

به‌طورکلی سئو را می‌توان به چند دسته اصلی تقسیم کرد که سئو محلی یکی از آن‌ها است. طبق آمارهای جالب به‌دست‌آمده، 60 درصد از مردم محلی آمریکا از ابزارهای هوشمند خود برای پیداکردن خدمات یا محصولات در نزدیکی خود استفاده می‌کنند. همچنین سرویس گوگل ادز می‌تواند با ارائه تبلیغات محلی حدود 18 درصد از نتایج روز را به چنین کاربرانی اختصاص دهد.

به همین دلیل می‌توان سئو محلی با تبلیغات گوگل را دو ابراز بسیار مفید برای افزایش رتبه سایت دانست. همچنین باید بدانید که برای استفاده از چنین سرویسی نیازی نیست که کسب‌وکار شما در یک محل به‌صورت فیزیکی دایر باشد. قطعاً با کمک چنین ابزاری نیز می‌توانید در رقابت کلمات کلیدی سخت و پرتکرار نسبت به رقبای خود برتری پیدا کنید.

 

به تبلیغات گوگل نیاز دارید، میتونید روی ادستیتو حساب کنید

اکانت اختصاصی گوگل ادز

اکانت مدیریت شده گوگل ادز

نمایش داده‌های مخاطبان شبکه

یکی دیگر از مزایای بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل این است که می‌توان شناخت بیشتری نسبت به شبکه داشت. با اینکه هنوز هیچ فهرست مشخصی از عوامل رتبه‌بندی گوگل در دسترس نیست، اما قطعاً بک‌لینک‌ها در شبکه اینترنت یکی از مهم‌ترین عوامل هستند.

مزیت استفاده از تبلیغات گوگل

سرویس تبلیغات گوگل طبق آمارها اثبات کرده که از هر 1 میلیون جست‌وجوی کاربران، بک‌لینک حدود 200 دامنه در نتایج جست‌وجو نمایش‌داده‌شده وجود دارند. به‌عنوان‌مثال در هر 1 میلیون سایت، 200 نفر با کلیک روی تبلیغات به سایت موردنظر راه پیدا کرده‌اند. ناگفته نماند که تبلیغات گوگل می‌تواند نشان دهد که کاربر از طریق کدام تبلیغ وارد سایت شده است؛ یعنی یک اطلاعیه کامل از وضعیت شبکه تبلیغاتی که می‌تواند به شما در بهبود سئو کمک کند.

مطالعه مقالات آموزشی گوگل ادز

افزایش سرعت اشتراک‌گذاری لینک

همان‌طور که می‌دانید، بک‌لینک‌ها می‌توانند کاربران جدیدی را از طریق‌های سایت‌های دیگر به سایت شما اضافه کنند. سرویس تبلیغات گوگل نیز عملکرد تقریباً مشابهی با بک‌لینک‌ها دارد. اما بدیهی است که توجه کاربر به یک تبلیغ گرافیکی نسبت به لینکی ساده بیشتر خواهد بود.

ارتباط با ادستیتو

بیشتر شدن تعداد بازدیدکنندگان

تبلیغات در هر زمینه‌ای می‌تواند با افزایش مخاطب همراه باشد. تبلیغات گوگل نیز با تمامی مزایای خود تلاش می‌کند کاربران جدیدی را به سایت‌های اضافه کند. به همین دلیل شما هم برای افزایش ترافیک سایت باید از این سرویس کمک بگیرید.

جمع بندی مقاله بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل

تمامی مزایای گفته شده کمک می‌کند تا بهبود سئو سایت با تبلیغات گوگل به‌عنوان یک اصل پذیرفته شود. اگر شما هم قصد دارید که سئو سایت خود را توسعه دهید، باید از این سرویس کمک بگیرید و مطمئن باشید که استراتژی درستی را انتخاب کرده‌اید.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

دسترسی سریع به مقاله
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت | چرا باید به UX توجه کنیم؟

اهمیت تجربه کاربری در طراحی سایت و نکاتی که به بهبود UX کمک می‌کنند با رشد روزافزون تعداد کاربران اینترنت و افزایش رقابت در فضای آنلاین، توجه به تجر‌به کاربری به‌عنوان یک عامل اساسی در طراحی سایت بیش‌ازپیش مهم شده است. تجر‌به کاربری، شامل تمام تعاملات، احساسات و واکنش‌هایی است که کاربر در هنگام استفاده […]

بیشتر بخوانید
انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز | دستیابی به مخاطبان محلی در گوگل ادز

برای انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز باید چه‌کار کنیم؟ در دنیای تبلیغات آنلاین، انتخاب کشور مقصد برای کمپین‌های تبلیغاتی یکی از تصمیمات حیاتی است که بر موفقیت یا شکست در تبلیغ گوگل تأثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب کشور ایران در کمپین گوگل ادز نیز می‌تواند بازاریابان و کسب‌وکارها را با چالش‌ها و مزایای خاصی […]

بیشتر بخوانید
ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت | چگونه سایت را واکنش‌گرا طراحی کنیم؟

سایت ریسپانسیو چگونه طراحی می‌شود و چه تأثیری بر تجربه کاربری دارد؟ با وجود انواع دستگاه‌ها مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت، موبایل و…، طراحی سایت که بتواند به‌درستی در همه دستگاه‌ها نمایش داده شود ضروری است. به همین دلیل، مفهوم ریسپانسیو بودن در طراحی سایت به‌عنوان یکی از عوامل کلیدی برای تجربه کاربری بهتر موردتوجه قرار […]

بیشتر بخوانید