صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

تبلیغات ppc در گوگل چیست؟

تبلیغات ppc

از اصول بازاریابی مدرن امروزی می‌توان به تبلیغات PPC یا همان بازاریابی پرداختی به‌ازای هر کلیک اشاره کرد. کم‌وبیش در مورد این اصل از بازاریابی دیجیتال شنیده‌اید و حتی باید آن را به کار برده باشید، اما برای آن دسته از افرادی که به‌تازگی با PPC آشنا شده‌اند و هنوز نمی‌دانند که از کجا باید شروع کنند و این اصل در بازاریابی کسب‌وکار آنها چه نقشی دارد، در این مقاله به تعریفی کامل‌تر از آن خواهیم پرداخت.

ppc ads

PPC  مخفف PEY PER CLICK، مدلی از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ که در آن زمانی که مخاطب روی یکی از تبلیغات شما کلیک می‌کند، شما هزینه‌ای را به‌ازای آن پرداخت کرده‌اید. به بیان ساده‌تر می‌توانیم بگوییم که تبلیغات PPC ،  تبلیغاتی هستند که شما به‌منظور بازدید بیشتر و هدفمند از صفحات وب‌سایت یا برنامه خود برای آنها هزینه را پرداخت می‌کنید.

در نگاه اول شاید این‌طور به نظر برسد که پرداخت هزینه برای بازاریابی که انجام می‌دهید درست نباشد. اما باید در نظر داشته باشید زمانی که PPC به‌درستی کار کند هزینه‌ای که برای آن پرداخت می‌کنید در مقابل ارزش کلیکی که به دست می‌آورید، بسیار ناچیز است. فرض کنید که برای ۱ کلیک تنها 2 دلار پرداخت کرده باشید؛ اما بازدید مخاطب از صفحه شما که منجر به فروش شده سودی برابر با سه هزار دلار داشته است. در این صورت کاملاً واضح است شما سود زیادی را در قبال پرداخت کمی که داشتید به دست آورده‌اید.

 

مقالات مرتبط و مطالعه بیشتر
مزایای استفاده از کمپین‌های گوگل ادز ضرورت استفاده از گوگل ادز
بازاریابی B2B و گوگل ادز وریفای کردن اکانت تبلیغات گوگل

 

اشکال و اندازه‌های مختلفی از تبلیغات PPC وجود دارد  که می‌توان از جمله آنها به تبلیغات تصویری، متنی، ویدئوی و حتی ترکیبی از اینها اشاره کرد. همانند دیگر تبلیغ‌ها، تبلیغات PPC نیز در موتورهای جستجو و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نمایش داده خواهند شد.

از محبوب‌ترین موارد از تبلیغات PPC، تبلیغات موتورهای جستجو هستند که به‌عنوان بازاریابی موتور جستجوی شناخته می‌شوند. از مزیت‌های این تبلیغات این بوده که به تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا زمانی که مخاطب جستجوی مرتبط با کسب‌وکار آنها را انجام می‌دهد، لینک آگهی آنها در موتور جستجو به‌صورت پیشنهاد به نمایش دربیاید. (معمولاً این تبلیغات در نتایج جستجو  برای آن جستجو ظاهر می‌شود)

 نحوه عملکرد تبلیغات PPC

نکته‌ای که دررابطه‌با تبلیغات PPC در تبلیغات در گوگل وجود دارد، این است که این تبلیغات از پلتفرمی به پلتفرم دیگر متفاوت هستند؛ اما در حالت کلی یک فرایند را طی می‌کنند که در زیر بیان شده است.

۱. انتخاب کمپین هدفمند

۲. اصلاح تنظیمات و هدف‌گذاری‌های مخاطبان، مکان‌ها، دسته‌بندی‌ها، زمان و غیره

۳. تعیین بودجه و استراتژی پیشنهادی

۴. واردکردن URL  صفحه فرود

۵. ساخت تبلیغات

مطالعه بیشتر: لندینگ پیج در بازاریابی دیجیتال

حتماً از خودتان می‌پرسید که میزان پرداختی که باید برای تبلیغات PPC انجام دهید به چه صورت تعیین می‌شود؟ باید بدانید که در زمان منتشرشدن تبلیغ، زمان نمایش آن به همراه میزان پرداختی که برای یک کلیک روی آن نظر گرفته می‌شود بر اساس بودجه، تنظیمات کمپین، قیمت پیشنهادی، کیفیت و نوع ارتباط تبلیغ شما با مخاطبان به‌صورت یک الگوریتم تعیین می‌گردد. اما برای این که بتوانید پیش از انجام این کار یک دید کلی از آن به دست آورید بهتر است با ادستیتو تماس بگیرید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار شما قرار دهند.

شیوه کار گوگل در خصوص تبلیغات PPC  بسیار جالب است. اگر شما از تبلیغات PPC  استفاده کنید و مخاطبان خود را راضی نگه دارید و بتوانید تعداد بیشتری از آن‌ها را جذب کنید، گوگل شما را به‌عنوان یک تبلیغ‌کننده معتمد شناسایی می‌کند؛ ازاین‌رو می‌توانید تبلیغات بیشتر با هزینه‌های کمتری را به‌عنوان پاداش انجام دهید. پس برای به حداکثر رساندن سود حاصل از تبلیغات PPC باید یاد بگیریم که چگونه بهترین تبلیغ را درست کنیم.

کاربرد تبلیغات PPC  در گوگل ادز

محبوب‌ترین سیستم تبلیغاتی PPC  در دنیا تبلیغات گوگل  است. پلتفرم گوگل ادز، این مکان را به کسب‌وکارها می‌دهد تا تبلیغاتی را ایجاد کنند که در موتور جستجوی گوگل و دیگر ابزارهای مرتبط با آن نمایش داده شوند؛ زمانی که یک جستجو انجام می‌شود، گوگل تلاش می‌کند تا مجموعه‌ای از تبلیغات را که دارای رنک بالاتری هستند در صفحه جستجو برای مخاطب ظاهر کند.

اما کدام تبلیغات هستند که گوگل برای نمایش انتخاب می‌کند؟ بله تبلیغاتی که از نظر کیفیت، ارتباط کلمات کلیدی و همچنین کمپین‌های تبلیغاتی دارای انسجام بیشتری هستند به‌عنوان تبلیغات سودمند از جانب گوگل شناخته می‌شوند.

مطالعه بیشتر: کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل

کیفیت و امتیاز کیفیت

زمانی که یک تبلیغ‌کننده یک آگهی را ایجاد می‌کند، مجموعه‌ای از کلمات کلیدی برای هدف قراردادن آن تبلیغ انتخاب می‌شوند. در اینجاست که برای هرکدام از این کلمات کلیدی باید یک پیشنهاد قیمت نیز ثبت شود؛ بنابراین اگر کلمه کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را در نمایش تبلیغ پیشنهاد داده‌اید باید برای گوگل تعیین کنید که برای کدام جستجوهای کاربران این کلمات کلیدی تطبیق داده شوند.

به‌عنوان افرادی که مدت‌هاست از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنیم و یا آنها را می‌بینیم باید بدانیم که گوگل برای نمایش آن‌ها از مجموعه‌ای از فرمول‌ها و فرایندها استفاده می‌کند که می‌تواند میزان کیفیت آگهی‌ها را برای هر جستجو تعیین کنند. روند تعیین کیفیت آگهی‌ها بر اساس ارتباط تبلیغ شما با کلمه کلیدی است؛ بنابراین بر اساس نرخ کلیک مورد انتظار شما و کیفیت صفحه ورود به سایتتان، گوگل یک امتیاز کیفی بین ۱ تا ۱۰ را برای آن در نظر می‌گیرد.

بعد از آن کیفیت در نظر گرفته شده در بیشترین مبلغ پیشنهادی که شما ثبت کرده‌اید ضرب می‌شود؛ به‌این‌ترتیب رتبه‌ای که تبلیغ شما برای نمایش در گوگل دریافت می‌کند، مشخص می‌شود. این یعنی نقاطی که در گوگل مشاهده می‌کنیم تبلیغاتی هستند که بالاترین امتیاز را در رتبه‌بندی آگهی‌ها به دست می‌آوردند. خوبی این سیستم این است که به برندها اجازه می‌دهد تا با هزینه‌ای متناسب با بودجه خود به مشتریان هدف دست پیدا کنند.

راهنمای بیشتر» امتیاز کیفیت Quality Score چیست و چگونه می تواند در تبلیغات Google تأثیر بگذارد؟

 چگونه از تبلیغات PPC  در گوگل ادز استفاده کنیم؟

در همین ابتدای کار باید بگوییم که استفاده از بازاریابی PPC از طریق گوگل ادز بسیار ارزشمند خواهد بود. این ارزشمندی به این دلیل است گوگل به‌عنوان محبوب‌ترین موتور جستجو روزانه حجم زیادی از ترافیک را از جانب مخاطبان دریافت می‌کند؛ بنابراین بیشترین بازدید و دریافت کلیک از طرف مخاطبان را می‌توانید از طریق گوگل به دست آورید. برای اینکه با بازاریابی تبلیغاتPPC  مخاطبان خود را جذب کنید باید دو رکن اصلی کلمات کلیدی و انواع تطابق آنها را در نظر بگیرید و بدانید و آگاه باشید که زمان نمایش تبلیغات شما طبق انتخاب این دو اصل متفاوت خواهد بود. در ادامه تعدادی از کارهایی که می‌تواند کمک کند تا به موفقیت برسید آورده شده است.

 پیشنهاد کلمه کلیدی مرتبط

بهتر است لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با تبلیغ PPC  خود را تهیه کنید. این لیست می‌تواند به‌صورت گروهی از کلمات کلیدی فشرده و متن تبلیغاتی مناسب باشد. حال سوال اینجاست که کلمات کلیدی در تبلیغات گوگل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند

 تنظیمات صفحه فرود

تمرکز روی کیفیت صفحه فرود یا صفحات لندینگ یکی از کارهایی است که باید برای انجام PPC در گوگل ادز انجام دهید. در اینجا باید صفحات فرود را بهینه‌سازی کنید و سپس تلاش کنید که محتوای متقاعدکننده متناسب با آگهی و جستارهایی که قرار داده‌اید، در آن ایجاد کنید.

 افزایش امتیاز کیفیت

تلاش کنید که امتیاز کیفیت خود را افزایش دهید. امتیاز کیفیت در کنار رتبه‌بندی گوگل، ارتباط کلمات کلیدی و صفحات فرود، کمپین‌های PPC  شما را تشکیل می‌دهد. به یاد داشته باشید تبلیغ‌کنندگانی که امتیازهای کیفی بهتری دارند می‌توانند با هزینه‌های کمتر نرخ کلیک خود را افزایش دهند.

 جذابیت در تبلیغ

سعی کنید تبلیغی که ایجاد می‌کنید باعث جلب‌توجه مخاطب شود. داشتن تبلیغی جذاب و خلاقانه می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را وادار کنید علاوه بر انجام کلیک، آن را به دیگران نیز معرفی کنند. فراموش نکنید که مردم به دنبال محتوای خلاقانه می‌گردند.

ppc ads (2)

 تحقیقات کلیدی مؤثر در PPC

به‌عنوان افرادی که در دیجیتال مارکتینگ فعالیت داریم می‌دانیم که یافتن کلمات کلیدی برای PPC بسیار وقت‌گیر است؛ اما این وقت‌گیر بودن فوق‌العاده مهم خواهد بود. تمام کمپین شما بر اساس کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنید ساخته می‌شود. به همین دلیل است که برندهای موفق در تبلیغات گوگل ادز به طور مداوم لیست کلمات کلیدی PPC خود را به‌روزرسانی می‌کنند.

برای این کار کافی است که یکبار تحقیقات خود را در مورد کلمات کلیدی مرتبط با کمپینتان انجام دهید. زمانی که اولین کمپین خود را ایجاد می‌کنید به هزاران کلمه کلیدی ارزشمند دیگر دست پیدا کنید. کلمات کلیدی جدید علاوه بر این که ارزشمند و کم‌هزینه هستند می‌توانند ترافیک سایت شما را نیز افزایش دهند.

در حالت کلی لیستی که تهیه می‌کنید زمانی مؤثر است که کلمات انتخابی آن مرتبط، جامع و گسترده باشند. منظور از مرتبط بودن این است که کلمه‌ای را انتخاب کنید که با نوع خدمات و محصولی که در اختیار مخاطب قرار می‌دهید مرتبط باشد و برای آن هزینه کمتری را پرداخت کنید.

جامع بودن کلمات کلیدی به این منظور است که متن نه‌تنها باید شامل محبوب‌ترین جستجوی عبارت‌های کاربر باشد؛ بلکه باید یک عبارات کلیدی نیز در آن استفاده شود. استفاده از این عبارت‌ها کمتر رایج است؛ اما درعین‌حال می‌تواند یک عمل بسیار خاص در کمپین‌های تبلیغات PPC باشد. چرا که معمولاً مخاطبان سعی می‌کنند برای پیداکردن اهداف خود عبارت‌ها و جملات را در موتور گوگل جستجو کنند؛ بنابراین بیشترین ترافیک جستجو مرتبط با عبارت‌های کلیدی است. نکته مهم‌تر درباره عبارت‌های کلیدی منفی این است که رقابت دارند و ازاین‌رو هزینه کمتری نیز خواهند داشت.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

جمع بندی مقاله تبلیغات PPC

برای مدیریت کمپین‌های تبلیغات PPC باید به‌صورت منظم آنها را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که همچنان مؤثر عمل می‌کنند. برای این کار به‌صورت منظم حساب گوگل ادز خود را تنظیم کنید. در کنار آن به‌صورت مداوم عملکرد حسابتان را بررسی و تجزیه‌وتحلیل کنید. کنار آن سعی کنید کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارتان را در دامنه کمپین PPC افزایش دهید.

راهکار دیگری که می‌توانید انجام دهید افزودن کلمات کلیدی منفی لیست کلمات موردنظر است. کلمات کلیدی می‌توانند برای بهبود ارتباط کمپین و کاهش هزینه‌های هدررفته مؤثر باشند، پس نیاز به توضیحات بیشتر در این زمینه نیز است.

علاوه بر این تلاش برای کاهش هزینه‌ها در تبلیغات کلیکی می‌تواند از طریق شناسایی کلمات کلیدی گران قیمتی که کارایی کمتری دارند انجام شود. تنها کاری که در اینجا نیاز است انجام دهید این است که کلمات کلیدی را خاموش کنید. در آخر نیز برای افزایش نرخ کلیک، CTA صفحه فرود و محتوای تهیه شده به نحوی عمل کنید که تمام ترافیک به یک صفحه ارسال نشود. اگر در خصوص انجام تبلیغات کلیکی یا PPC نیاز به راهنمایی بیشتری دارید با ادستیتو تماس بگیرید.

 


نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت چندزبانه | چرا باید سایت را چندزبانه طراحی کنیم؟

طراحی سایت چندزبانه | چرا باید سایت را چندزبانه طراحی کنیم؟

مراحل و اصول استاندارد برای طراحی بهترین سا‌یت چند‌زبانه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش ارتباطات، اهمیت ارتباط با مخاطبان کسب‌وکارها در کشورهای مختلف بیش‌ازپیش شده است. به همین دلیل، طراحی سایت چندزبانه می‌تواند مشتریان بیشتری را از نقاط مختلف به‌سوی کسب‌وکارها جذب کنند. در این مطلب از ادستیتو، به بررسی مزایای طراحی سایت چندزبانه می‌پردازیم […]

بیشتر بخوانید
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید