صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

سوشال لیسنینگ | گزینه‌ای مناسب برای موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی

سوشال لیسنینگ چیست؟

سوشال لیسنینگ؛ عامل موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی

کسب‌وکارهای اینترنتی دائماً در تلاش‌ هستند تا از طریق تکنیک‌های مختلف بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، و استفاده از سرویس تبلیغات گوگل دریابند که مشتریان در مورد محصولات، خدمات، برند و روش‌های ارتباطی آن‌ها چه احساسی دارند. برابر استراتژی سوشال لیسنینگ، صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی، می‌توانند با بررسی رفتار و گوش‌دادن به حرف مشتریان در شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین با احساسات، نظرات و سلیقه مشتریان خود آشنا شوند؛ بنابراین برای اینکه کسب‌وکار شما به یک برند شناخته شده تبدیل شود، سوشال لیسنینگ و ایجاد شهرت در شبکه‌های اجتماعی، بسیار ضروری است.

سوشال لیسنینگ چیست؟

خوشبختانه تکنیک گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی، چندان که به نظر می‌رسد کاری پیچیده نیست. ازاین‌رو در این مطلب، با تعریف دقیق سوشال لیسنینگ و مزایای بی‌شمار این استراتژی محبوب برای توسعه مشاغل اینترنتی آشنا می‌شویم.

شما با استفاده از 10 مهارت تبدیل به یک قهرمان در دنیای دیجیتال مارکتینگ خواهید شد با ما همراه باشید

سوشال لیسنینگ چیست؟

سوشال لیسنینگ یا به عبارتی گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی، فرایندی است که دیدگاه مخاطبین در مورد یک شرکت، فرد، محصول یا برند کسب‌وکار در اینترنت را شناسایی و ارزیابی می‌کند. شبکه‌های اجتماعی در طول 20 سال گذشته شیوه ارتباط مردم را به طرز چشمگیری تغییر داده‌اند. امروزه افراد بیشتری نسبت به گذشته تجربیات خود را به‌صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند.(منبع: Social listening)

شما می‌توانید با درک دقیق آنچه در مورد برند و صنعت شما در فضای مجازی گفته می‌شود و همچنین که چه کسی و در کجا آن را بیان می‌کند، از مزایای بیشتری در کسب‌وکار خود برخوردار شوید. اینجاست که گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی یا همان بررسی و رصد آن‌ها نقشی کلیدی پیدا می‌کند. در اصل، سوشال لیسنینگ، گوش‌دادن به مکالماتی است که مشتریان شما در رسانه‌های اجتماعی دارند. شما می‌توانید از دیدگاه‌هایی که با این کار جمع‌آوری می‌کنید، برای بازاریابی استراتژیک کسب‌وکار خود استفاده کنید. به‌طورکلی این تکنیک از دو مرحله تشکیل می‌شود که عبارت‌اند از:

  • نظارت بر پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک برای یافتن دیدگاه‌هایی در مورد نام تجاری، کلمات کلیدی، موضوعات، رقبا یا صنایع مربوط به کسب‌وکار شما
  • تجزیه‌وتحلیل این اطلاعات و انجام اقدامات مربوطه براین‌اساس

سوشال سیگنال مهارت

آیا سوشال لیسنینگ برای کسب‌وکارهای اینترنتی کارآمد است؟

لازمه موفقیت هر کسب‌وکار این است که آنچه را مشتریان می‌خواهند، به آن‌ها ارائه دهید. ازاین‌رو سوشال لیسنینگ می‌تواند به شما در انجام این کار کمک کند. شما به کمک این استراتژی، بینش‌های ارزشمندی در مورد برند یا کسب‌وکار اینترنتی خود به دست می‌آورید. سپس می‌توانید از آن‌ها برای ارائه بهترین خدمات یا محصولات به مشتریان خود استفاده کنید. از طرفی آگاهی از زمینه مکالمات شبکه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌های تجاری بهتری بسازید و شهرت خود را نیز بهبود بخشید. در ادامه با مزایای این استراتژی کارآمد آشنا می‌شویم.

آگاهی از چشم‌انداز رقابتی کسب‌وکار؛ از مزایای سوشال لیسنینگ

لازم نیست فقط سوشال لیسنینگ را به برند خود محدود کنید. بلکه درک آنچه مردم در مورد رقبای شما می‌گویند نیز می‌تواند به همان اندازه برای کسب‌وکار شما مفید باشد. می‌توانید از این تکنیک برای آگاهی از جایگاه خود در صنعت استفاده کنید. همچنین می‌توانید ببینید که رقبای شما در حال حاضر روی چه چیزی کار می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، آیا رقبای شما کمپین بازاریابی جدیدی راه‌اندازی کرده‌اند؟ توانایی واکنش سریع به این نوع پیشرفت‌ها، به شما کمک کند تا برنامه‌هایی را اجرا کنید که سهم شما از بازار را افزایش دهد.

مزایا سوشال سیگنال

با سوشال لیسنینگ می‌توانید رشد برند خود را پیگیری کنید

گاهی اوقات، کسب‌وکارها با رسوایی‌ها یا مسائل جدی مواجه می‌شوند. گاهی حتی یک حادثه کوچک می‌تواند باعث شود موجی از بینش‌های منفی به سمت شما بیاید. نادیده‌گرفتن چند کامنت بی‌ادبانه آسان است، اما این موضوع زمانی برایتان مشکل‌ساز می‌شود که نظرات منفی در مورد تجارت شما بیشتر از نظرات مثبت باشد. اکنون زمانی عالی برای استفاده از سوشال لیسنینگ است. با تجزیه‌وتحلیل اتفاقات اخیر، می‌توانید با کمی تحقیق، ببینید که آیا افزایش نظرات منفی واقعاً منجر به کاهش فالوورها، فروش یا سایر معیارهای شما شده است یا خیر. با این کار، می‌توانید در صورت نیاز اقداماتی در پاسخ به آن انجام دهید.

افزایش جذب مشتری هدف به کمک تکنیک سوشال لیسنینگ

استراتژی سوشال لیسنینگ به شما این اطمینان را می‌دهد که همیشه به‌روز باشید و با نیازهای متغیر مصرف‌کنندگان و مشتریان سازگار شوید. بینش‌هایی که جمع‌آوری می‌کنید  به کسب‌وکار اینترنتی شما در جذب مشتریان جدید کمک می‌کند. به‌عنوان‌مثال، متوجه می‌شوید که بخش خاصی از مخاطبان اجتماعی شما مرتباً محتوای شما را مشاهده می‌کنند، اما خریدی انجام نمی‌دهند. ازاین‌رو با گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی، می‌توانید روابط خود را از طریق تماس گرفتن و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید با آن‌ها بیشتر کنید. اکنون با این کار، زمانی که مخاطبان شما به دنبال خرید هستند، شما برند خود را به‌عنوان بهترین گزینه برای آنها معرفی کنید.

کشف فرصت‌های جدید از دیگر مزایای سوشال لیسنینگ

زمانی که بسیاری از مشتریان شروع به شکایت از یک مشکل می‌کنند، نشانه‌ای برای کسب‌وکار شما است. به‌جای نظارت ساده بر این تغییرات، می‌توانید از سوشال لیسنینگ برای یافتن راه‌هایی برای نوآوری در تجارت خود استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال، شاید شما برای یک مرکز تناسب‌اندام کار می‌کنید. مشتریان شما از اینکه کلاس‌های تناسب‌اندام به‌سرعت پر می‌شوند، ناامید شده‌اند. با آگاهی از بینش مشتریان، فرصت‌های جدیدی برای شما به وجود می‌آید. از جمله این موقعیت‌ها می‌توان به ایجاد کلاس‌های بیشتر، باز کردن فضاهای بیشتر، اعمال محدودیتی برای تعداد کلاس‌هایی که هر فرد می‌تواند در یک هفته شرکت کند یا جابه‌جایی به مکان بزرگ‌تر اشاره کرد. هر یک از این گزینه‌ها ممکن است مزایا و معایبی داشته باشد، اما آزمایش روش‌های مختلف می‌تواند نتایج خوبی برای کسب‌وکار شما داشته باشد.

استفاده از سوشال لیسنینگ

سوشال لیسنینگ؛ راهی برای تمایز کسب‌وکار شما از رقبا

نادیده‌گرفتن دیدگاه، نظرات، تمجیدها، نگرانی‌ها و سؤالات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی، بسیار آسان است. اما گوش‌دادن به شبکه‌های اجتماعی، ابزاری قوی و یک استراتژی کاربردی برای تمامی مشاغل از جمله کسب‌وکارهای اینترنتی است که ارزش سرمایه‌گذاری بالایی دارد. سوشال لیسنینگ نشان‌دهنده بینش مردم و مخاطبان در مورد کسب‌وکار شما است. به کمک آن می‌توانید چشم‌انداز رقابتی خود را بهتر بشناسید، به رشد برند کمک کنید، مشتریان هدف بیشتری جذب کرده و فرصت‌های جدیدی را برای کسب‌وکار خود ایجاد کنید تا از سایر رقبا در زمینه فعالیت خود، متمایز باشید.

ارتباط با ادستیتو

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید