صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

بازاریابی ویدئویی با 3 روش طلایی

بازاریابی ویدئویی

اگر هنوز برای کسب‌و‌کار خود بازاریابی ویدئویی را شروع نکنید، اکنون زمان شروع آن است. باتوجه‌به تأثیرگذاری فیلم و ویدئوهای تبلیغاتی از گذشته تا کنون، داشتن این نوع بازاریابی یکی از بایدهای تبلیغاتی است. با وجود دسترسی آسان به فضای مجازی توسط اکثریت مردم، اهمیت بازاریابی تبلیغاتی بیش‌ازپیش شده است. در این مقاله می‌خواهیم اهمیت بازاریابی ویدئویی را شرح و بهترین استراتژی جهت ساخت ویدئوهای تبلیغاتی را به شما آموزش دهیم.

بازاریابی ویدئویی

بازاریابی ویدئویی چیست؟

بازاریابی ویدئویی (Video marketing)، استفاده از ویدئوهای تبلیغاتی جهت افزایش آگاهی، ایجاد اشتیاق خرید، و در نهایت فروش بیشتر محصولات است. این نوع بازاریابی بسیار فراگیر بوده و باتوجه‌به قدمت آن و میزان تأثیرگذاری این روش بر ذهن افراد، داشتن آن‌یکی از بایدهای دنیای اقتصاد امروز است. درگذشته ساخت ویدئوهای تبلیغاتی هزینه بر بود، چه از لحاظ ساخت ویدئو که نیاز به دستگاه‌های ویژه خود داشت و چه از لحاظ پخش ویدئو در شبکه‌های رسانه‌ای که هزینه گزافی را شامل می‌شدند. امروزه با وجود اپلیکیشن‌های رایگان جهت ساخت و ادیت ویدئو مانند این – شات و همچنین وجود ساختارهای مناسب مانند اینستاگرام، ساخت ویدئوهای تبلیغاتی بسیار فراگیر و ارزان شده است.

میزان اهمیت بازاریابی ویدئویی نسبت به بازاریابی نوشتاری

در یک آزمایش انجام شده میزان بازخورد بازاریابی ویدئویی نسبت به بازاریابی نوشتاری اندازه‌گیری شد. در این آزمایش که در فضای فیس‌بوک صورت گرفت، یک ویدئوی تبلیغاتی و یک نوشتار تبلیغاتی با شرایط مشابه در فیس‌بوک قرار داده شدند. نشان‌داده‌شده که ویدئو در حدود 5 برابر بیشتر نسبت به متن دیده و روی آن کلیک شده است. همچنین هزینه کلیک بر روی آن حدود 5 برابر کمتر بوده است. میزان هزینه بر اساس میزان بازخورد، جذب، و فعالیت مخاطب توسط فیس‌بوک محاسبه می‌شود.

استقبال کاربرها از ویدئو نسبت به متن هرروزه رو به افزایش است. اکنون در حدود 82 درصد از ترافیک اینترنت سراسر دنیا جهت مشاهده ویدئو استفاده می‌شود. این میزان چیزی حدود 15 برابر بیشتر از نرخ مشابه در سال 2017 است.

 

بازاریابی ویدئویی 2

ویدئوهای تبلیغاتی خود را در کدام فضا به نمایش بگذاریم؟

ویدئوهای تبلیغاتی می‌توانند از طریق رسانه‌های مختلف مانند تلویزیون، فیس‌بوک، اینستاگرام، یوتیوب و غیره به نمایش درآیند. تحقیقات نشان می‌دهد هرساله از تعداد مخاطبین تلویزیون کاسته و بر مخاطبین فضاهای مجازی افزوده می‌شود. یکی از دلایل این موضوع استفاده راحت از فضای مجازی توسط کاربر، و همچنین امکان انتخاب ویدئوی موردنظر در فضای مجازی است. درحالی‌که در تلویزیون کاربر انتخاب زیادی جهت مشاهده ندارد.

ویدئوهای تبلیغاتی در فضای مجازی می‌توانند در وب‌سایت نیز قرار گیرند. تحقیقات نشان می‌‌دهد که اگر صفحه وب‌سایت شما شامل ویدئو باشد، احتمال آنکه گوگل وب‌سایت شما را در صفحه اول نتایج جستجو قرار دهد 53 درصد افزایش می‌یابد.

آشنایی با سایر روش‌های مارکتینگ: این قسمت ایمیل مارکتینگ

چگونه ویدئو تبلیغاتی بسازیم؟

اگر برای اولین‌بار است که می‌خواهید ویدئو تبلیغاتی بسازید، قبل از شروع بایستی اهداف و استراتژی‌های خود را تعیین کنید. به‌عنوان‌مثال میزان موفقیت خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ در چه بستری (فضای مجازی) می‌خواهید ویدئو به نمایش در آید؟ در ادامه به چند روش ساخت ویدئو و پیگیری عملکرد آن بر اساس هدف موردنظر می‌پردازیم.

  1. آگاهی‌رسانی

اگر شما به فعالیت و شغلتان به‌عنوان یک کار بلندمدت نگاه می‌کنید، بهتر است ویدئوهایی که آگاهی مخاطب را نسبت به برندتان افزایش می‌دهد بسازید؛ بنابراین هدف شما نسبت به ساخت ویدئو، بیش از آنکه افزایش فروش باشد بایستی افزایش مخاطب و شناخته شدن باشد. در این حالت پارامترهایی مانند تعداد کل دفعات دیده‌شدن ویدئو، تعداد افرادی که 3 ثانیه اول فیلم را مشاهده کرده‌اند، و متوسط زمان مشاهده ویدئو توسط کاربران پارامترهای مهمی هستند که بایستی مدنظر و بررسی قرار دهید.

بازاریابی ویدئویی 3

 

  1. جلب‌توجه

اگر می‌خواهید میزان ارتباط خود با مشتری‌های بالقوه را افزایش دهید و در آن‌ها اشتیاق خریدکردن را ایجاد کنید، ویدئوهایتان بایستی توجه مخاطب را به حرفه‌ای بودن شما جلب کند. در این حالت بایستی نشان دهید که در کار خود خبره هستید، بهترین محصولات را ارائه می‌دهید و خدمات پس از فروش خوبی دارید. در این حالت پارامتر مورد بررسی میزان ثانیه مشاهده ویدئو توسط کاربر است. هرچقدر مدت‌زمان بیشتری بتوانید کاربر را درگیر دیدن ویدئو کنید، محصولات و شرکت را بیشتر و بهتر معرفی کرده‌اید. همچنین نرخ کلیک بر روی ویدئوی تبلیغاتی شما نشان می‌دهد که چند کاربر به‌اندازه کافی جذب ویدئو شده‌اند، تا جایی که ترغیب به بازدید از وب‌سایتان هستند.

 

  1. فروش فوری

آیا می‌خواهید محصول خود را هرچه سریع‌تر بفروشید؟ بنابراین هدفتان بایستی “فروش فوری” باشد. در این حالت می‌توانید از قیمت‌های شوکه کننده یا فروش محصولات با شرایط خاص کمک بگیرید. در این جا، پارامتر مورد بررسی بایستی میزان افزایش فروش باشد. از دیگر پارامترهای مهم، نرخ کلیک بر روی ویدئو است. اگر نرخ کلیک بر روی ویدئو خوب باشد؛ ولی خریدار کمی داشته باشید، بدین معنا است که یا باید قیمت‌ها را کاهش دهید و یا از طریق افزایش خدمات جانبی مشتری را ترغیب به خرید کنید.

بنابراین، به‌صورت کلی در “بازاریابی ویدئویی”،مشخص‌کردن هدف مهم بوده و بر اساس آن می‌توانید پارامترهای لازم جهت بررسی میزان موفقیت خود را تعیین کنید.

بازاریابی ویدئویی 4

 

جامعه هدف و مخاطبین خود را تعیین کنید.

شناخت مخاطبین یکی از کلید‌های اساسی برای ساختن تبلیغات در بازاریابی ویدئویی است. با دانستن رنج سنی، جنسیت، ملیت، توان مالی، شغل، و دیگر پارامترهای مخاطبین و مشتری‌های بالقوه، ساخت ویدئوها آگاهانه بوده و می‌تواند مشتری‌های مناسب را برای شما در پی داشته باشد. برای شناخت مشخصات مشتری‌های بالقوه خود، بایستی چند نمونه مختلف از مشتری‌های ایده‌آل و خوب خود را در نظر بگیرید. سپس پارامترهای مهم در آن‌ها را یادداشت کنید. سپس نکات مشترک بین این چند مشتری را در پیدا کنید و ویدئوهایتان را بر اساس آن پارامترها بسازید. هرچقدر شناختتان نسبت به مخاطبین خود بیشتر باشد، ویدئوهایی بهتر خواهید ساخت و در نتیجه گردش مالی و سود بالاتری به دست خواهید آورد.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

جمع‌بندی:

بازاریابی ویدئویی جزئی جدایی‌ناپذیر از تبلیغات است. امروزه با وجود بسترهای مناسب و دسترسی آزاد و آسان به فضای مجازی اهمیت بازاریابی ویدئویی بیش‌ازپیش شده است. تحقیقات نشان داده است تأثیر یک ویدئوی تبلیغاتی پنج برابر بیشتر از تأثیر همان تبلیغ به‌صورت متن است. برای ساخت ویدئوی تبلیغاتی خود، ابتدا هدف خود را تعیین کنید. سپس مخاطبین خود را بسنجید و بر اساس این اطلاعات بستر مناسب برای قراردادن ویدئو و محتوای مناسب آن را بیابید.

 

https://1da.ir/11XG https://zaya.io/7jufo
https://rizy.ir/kWZY5AD https://b2n.ir/q90773
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل | مهم‌ترین نکات برای تجربه کاربری بهتر کاربران موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل قواعد خاص خود را دارد ازآنجایی‌که افراد به‌شدت از موبایل‌های خود برای جست‌وجو در اینترنت استفاده می‌کنند، کسب‌وکارها باید ساخت وب‌سایت‌های سازگار با موبایل را برای کاربری بهتر این دسته از کاربران در نظر بگیرند. طراحی سایت نسخه موبایل یکی از راه‌های اصلی بهبود رتبه موتور جست‌وجو یا سئو است. درواقع […]

بیشتر بخوانید
افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت | راه جدیدی به سمت تعامل بیشتر با کاربران

استفاده از افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت افکت‌های پارالاکس یکی از ابزارهای برجسته در طراحی سایت است که به طراحان و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا تجربه کاربری را بیشتر کنترل کنند و جذابیت ظاهری وب‌سایت را افزایش دهند. در این مقاله، به بررسی اهمیت و افکت‌های پارالاکس در طراحی ‌سایت می‌پردازیم. افکت پارالاکس در طراحی […]

بیشتر بخوانید
گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل | راهنمای گام به گام برای مدیریت گروه تبلیغاتی

طراحی گروه تبلیغاتی Ad group مؤثر در گوگل گروه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین اجزای کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل است. با استفاده از گروه‌های تبلیغاتی مؤثر، می‌توانید به بهبود سازماندهی تبلیغ گوگل، افزایش دقت هدف‌گیری و بهبود عملکرد کمپین‌های خود در گوگل بپردازید. در این مقاله، به بررسی استراتژی‌ها و راهکارهای مؤثر برای استفاده از گروه […]

بیشتر بخوانید