صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

نقش لندینگ‌پیج در بازاریابی دیجیتال

صفحات فرود یا لندینگ پیج

صفحات فرود یا لندینگ پیج باید بسیار سفارشی شوند تا نرخ تبدیل را افزایش دهند و هزینه جذب مشتری شما را کاهش دهند. این مقاله از سری مقالات آموزش دیجیتال مارکتینگ، به بررسی صفحات فرود و پاسخ به سوالات مربوط به آن پرداخته و موثرترین صفحات فرود را بررسی میکنیم.

صفحه فرود چیست؟

در بازاریابی دیجیتال، لندینگ‌پیج (Landing Page) به صفحه فرود و ورود کاربران اینترنتی در یک وب‌سایت، بلافاصله پس از کلیک کردن بر روی لینک‌های موجود در آیتم‌های زیر گفته می‌شود:

  • کمپین‌های بازاریابی ایمیلی
  • نتایج موتورهای جستجو
  • تبلیغات رسانه‌های اجتماعی

اگرچه گوگل و سایر ارائه‌دهندگان جستجو، صفحه فرود را به‌عنوان اولین صفحه‌ای که در یک جلسه (Session) مشاهده می‌شود، تعریف می‌کنند، تعریف بازاریابی دیجیتال مشخص‌تر است.

هر یک از این صفحات معمولاً در دودسته صفحه ایجاد سرنخ یا همان لید (Lead) یا صفحه فرود ناشی از کلیک قرار می‌گیرند

مطالعه بیشتر: بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست؟

لندینگ پیج چیست؟

چرا طراحی صفحه فرود اهمیت دارد؟

صفحات فرود باید حاوی اطلاعات قانع‌کننده و یک فراخوان (Call-to-Action) برای اقدام واضح با مراحل بعدی مشخص شده باشند. این طراحی به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا به‌سرعت ارزیابی کنند که آیا آنچه ارائه می‌دهید نیازهای آنها را برآورده می‌کند یا خیر.

درحالی‌که این مفهوم شاید کمی ساده به نظر برسد، اما انتخاب پیام‌های تبلیغاتی و تصاویر مناسب برای رسیدن به مرحله تبدیل کاربر به لید، نیاز به مهارت و تلاش دارد. در واقع، یک صفحه فرود متوسط، تنها چیزی بین 2 تا 5 نفر از هر 100 بازدیدکننده را تبدیل به لید می‌کند.

از سوی دیگر، صفحات فرود با طراحی خوب می‌توانند ترافیک قابل‌توجهی ایجاد کنند و به‌عنوان یک کانال پول‌ساز برای کسب‌وکارها عمل کنند. صفحات فرود با کارایی بالا در واقع نمایانگر درک نیازهای مصرف‌کنندگان و توضیح واضح از چگونگی برآورده شدن این نیازها را نشان می‌دهند.

بازاریابی محتوا چیست و چه تاثیری بر مخاطب دارد؟

 

جذب سرمایه با لندینگ پیج مناسب

 

تفاوت بین صفحه اصلی و صفحه فرود

بازاریابان اغلب سعی می‌کنند تا تمایز بین صفحه اصلی و صفحات فرود و ملاحظات موردنیاز هنگام طراحی و توسعه هرکدام را توضیح دهند. ما یک صفحه فرود و صفحه اصلی را به‌صورت زیر تعریف می‌کنیم:

  • صفحات فرود: صفحات وب منفرد یا سایت‌های مرکزی کوچک با تمرکز بر وادار کردن کاربر به انجام یک اقدام خاص، مانند ثبت‌نام برای دریافت یک گزارش سالانه.
  • صفحه نخست: صفحه اصلی ناوبری سایت شما که از طریق آن، افراد می‌توانند به محتواهای مختلف دسترسی داشته باشند و محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما را با استفاده از منوهای ناوبری مشاهده کنند.

 

انواع صفحات فرود

خوشبختانه، انواع مختلفی از صفحات فرود بازاریابی دیجیتال وجود دارد که می‌توانند برای کمپین شما سفارشی شوند.

تولید سرنخ (لید) و کلیک دو نوع اصلی از انواع صفحه فرود هستند. اما ممکن است انواع دیگری از صفحات فرود به گوشتان خورده باشد: صفحات دریافت ایمیل، صفحات فروش، صفحات معرفی، اطلاعات تجاری، صفحات فرود ویروسی و میکرو سایت‌ها. در ادامه به بررسی هر کدام از موارد زیر خواهیم پرداخت.

صفحات فرود ایجاد لید

یکی از محبوب‌ترین انواع صفحه فرود، این‌گونه صفحات هستند. هنگامی که از طریق رسانه‌های اجتماعی، گوگل یا از طریق یک کمپین ایمیل تبلیغات می‌کنید، می‌توانید از کاربر بخواهید که برای دریافت یک محتوای خاص، مثلاً یک کتاب الکترونیکی، بر روی لینکی کلیک کند که منجر به بازدید از صفحه فرود می‌شود. هنگامی که کاربر در صفحه فرود قرار می‌گیرد، برای دانلود محتوای مربوطه، اطلاعات خود را از طریق یک فرم ثبت می‌کند. در اینجا، فراخوان یا همان CTA، در واقع فرم جمع‌آوری اطلاعات است.

صفحات فرود ایجاد لید

صفحات فرود تک پیشنهادی

یک صفحه فرود تک پیشنهادی فقط حاوی یک موضوع ارزشمند است. درحالی‌که این صفحات به‌ندرت به‌اندازه صفحات ایجاد لید ترافیک ایجاد می‌کنند، معمولاً به دلیل ویژگی خاص خود منجر به تبدیل بیشتر می‌شوند.

صفحات فرود تک پیشنهادی، معمولاً در محتواهایی که به توضیح یک مشکل رایج برای کاربران می‌پردازد، بکار گرفته می‌شود. حتی اگر این سرنخ‌ها فوراً تبدیل به مشتری نشوند، شما اطلاعات تماس آنها دارید و می‌توانید محتوای بیشتری مرتبط با مشکلات رایج را برای آنها ارسال کنید.

صفحات فرود از طریق کلیک

صفحات فرود کلیکی شکلی فوری‌تر از صفحه فرود ایجاد لید هستند. آنها اغلب توسط سایت‌های تجارت الکترونیکی استفاده می‌شوند که بر فروش سریع و با حجم بالا تمرکز دارند.

این صفحات کمی پرخطرتر از سایر انواع صفحات فرود هستند؛ زیرا مشتریان بالقوه را مستقیماً به اشتراک یا فروش مستقیم دعوت می‌کنند. در این نوع صفحه فرود، مشتریان می‌توانند به‌سادگی روی دکمه CTA مانند “همین حالا خرید کنید” کلیک کنند تا تراکنش موردنظر را پیش ببرند.

دکمه‌ها و پیوندهای موجود در این نوع صفحات، شما را به صفحه‌ای هدایت می‌کنند که در آن می‌توانید کالاها یا خدمات را خریداری کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست و چه کمکی می‌تواند به مارکتینگ شما کند؟

صفحات فرود قطبی

صفحات فرود قطبی به بازدیدکنندگانی که به دنبال مطالب آموزشی هستند، پاسخ می‌دهد. این نوع صفحه‌ها معمولاً ویدئوها، کتاب‌های الکترونیکی و اینفوگرافیک‌های شما را به روشی قابل‌قبول سازمان‌دهی می‌کند.

این صفحات باعث می‌شوند تا:

  • به‌عنوان یک متخصص صنعت یا رهبر فکری، به ایجاد کسب‌وکار خود کمک کنید.
  • مشتریان بالقوه را بیشتر درگیر کنید.
  • به مشتریان بالقوه در مورد ارزش برند خود آموزش دهید.
  • اطلاعات تماس کاربران را جمع‌آوری کنید.

تا به این وسیله، بعداً بتوانید داده‌های جمع‌آوری شده از طریق این صفحه را بررسی کرده تا متوجه شوید مشتریان بالقوه شما به چه چیزهایی علاقه دارند.

در مقالات بعدی، المان‌هایی تشکیل‌دهنده صفحه فرود، نحوه استفاده از صفحات فرود برای افزایش نرخ تبدیل، و نحوه ایجاد یک صفحه خرید مناسب را توضیح خواهیم داد.

صفحات فرود یا لندینگ پیج

سؤالات متداول

صفحه فرود در بازاریابی دیجیتال چیست؟

صفحه فرود صفحه وبی است که کاربران خود را از طریق کمپین‌های ایمیلی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغ کلیکی به آن هدایت می‌کنید. هدف آن گسترش یا تحقق پیشنهادی است که در ایمیل، پست شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغ کلیکی خود ذکر کرده‌اید.

تفاوت بین صفحه فرود و وب‌سایت چیست؟

صفحه فرود یک صفحه وب است که شما به طور خاص برای هدایت ترافیک از تبلیغات آنلاین، کمپین‌های ایمیل یا پست‌های رسانه‌های اجتماعی باهدف دستیابی به یک هدف خاص مرتبط با آن کمپین، مانند ثبت‌نام یا دانلود، ایجاد می‌کنید. درحالی‌که یک وب‌سایت استاندارد برای یافتن از طریق جستجوی ارگانیک و مستقیماً از طریق آدرس وب آن طراحی شده است و دارای چندین صفحه است.

تعریف صفحه فرود خوب چیست؟

برای تعریف یک صفحه فرود، باید بگوییم که یک صفحه وب است که با یک هدف خاص ایجاد شده است، به‌طورکلی برای حمایت از یک کمپین بازاریابی دیجیتال یا رقابت مشخص، و از طریق پیوندهایی در ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات کلیکی قابل‌دسترسی است. هدف آن ممکن است وادار کردن کاربر به ثبت‌نام برای چیزی، دانلود یک مدرک مشخص یا درخواست برای یک سرویس باشد.

تبلیغات گوگل با ادستیتو

در مقالات دیجیتال مارکتینگ ادستیتو ، ما به موضوعات روز در این زمینه پرداخته تا بهترین عملکرد را در این زمینه در کسب‌کار خود داشته باشید، ادستیتو به عنوان پارتنر رسمی گوگل  در ایران میتواند به عنوان یک کمک ابزار دیجیتال مارکتینگ و با پشتیبانی 24 ساعت در شبانه روز در کنار شما خواهد بود تا با کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ و یا تبلیغات گوگل، بهترین را برای کسب‌کار شما به ارمغان آورد. جهت ارتباط با ادستیتو میتوانید به صفحه ادستیتو به ادرس (adstitu.com)  و یا شماره تلفن 02122002433 داشته باشید.

 

https://rizy.ir/TMLlap https://bit.ly/3TK4YAr
https://b2n.ir/u36224 https://is.gd/qwfeU8
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات ادستیتو
ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز | بهترین راهکارهای موجود

رشد فروش با ترکیب پروموشن تبلیغات تصویری با پیشنهادهای ویژه گوگل ادز شما می‌توانید با استفاده از پروموشن تبلیغات تصویری کمپین خود را بهتر کنید تا مخاطبان درک بهتری از خدمات و محصولات شما در تبلیغات گوگل پیدا کنند. معمولاً پروموشن تبلیغات تصویری در پایین آگهی ‌نمایش داده می‌شود تا کاربر به‌راحتی آن را مشاهده […]

بیشتر بخوانید
تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

تبلیغات گوگل برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش | استفاده از ترفندهای اثبات‌شده

چطور تبلیغات گوگل می‌تواند برای بهبود آگاهی برند و افزایش فروش مؤثر واقع شود؟ هدف اصلی بازاریابی افزایش آگاهی برند است و باید بخشی از فرایند تصمیم‌گیری مصرف‌کننده را تحت‌تأثیر قرار دهد. هر قدر هم جذابیت محتوا و کمپین‌های خود را افزایش دهید، ولی اگر آگهی شما پیش چشم مخاطبان بیشتری قرار نگیرد، فعالیت‌های بازاریابی […]

بیشتر بخوانید
مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل | چگونه می‌توانید به خدمات گوگل دسترسی انحصاری داشته باشید؟

مزایای پریمیر پارتنر گوگل راه رسیدن به سود بیشتر را برای شما هموار می‌کنند دنیای بازاریابی جستجوی پولی در چند سال اخیر به‌شدت تغییر کرده است و گوگل ادز یکی از کاتالیزورهای کلیدی برای این تغییر بوده است. مصرف‌کنندگانی که قبل از بازدید از فروشگاه، روی آگهی گوگل کلیک می‌کنند، 27 درصد بیشتر احتمال دارد […]

بیشتر بخوانید