صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

آشنایی کامل با لغت‌نامه گوگل ادز (بخش اول)

آشنایی کامل با لغت‌نامه گوگل ادز (بخش اول)

اولین قدم برای کار با گوگل ادز آشنایی دقیق و کامل با لغت‌نامه آن است. منظور از لغت‌نامه دقیقاً تمامی واژه‌هایی است که در این پلتفرم قرار داده شده‌اند تا به‌وسیله آن بتوانیم بهترین تبلیغات را ساماندهی کنیم. در واقع رسیدن به چالش‌ها و مشکلاتی که در زمان انجام کار با آن روبرو می‌شویم اغلب برای این است که ما آشنایی زیادی با واژه‌های گوگل ادز نداریم و همین موضوع ما را چند قدم از جایی که هستیم دورتر می‌کند و مسیر رسیدن به اهدافمان برای تبلیغات را دشوار می‌بینیم. این مقاله ساده‌ترین راه برای آشنایی با تمامی این واژه‌ها است که تلاش کردیم در ساده‌ترین روش ممکن‌ آنها را برای شما در چند بخش مجزا توضیح دهیم.

دسترسی‌ها به اکانت گوگل ادز

Account

برای استفاده از گوگل ادز اولین قدم این است که یک حساب کاربری ایجاد کنیم. در واقع Account اولین واژه‌ای است که در زمان باز شدن گوگل ادز با آن روبرو می‌شویم. حساب کاربری گوگل ادز این اجازه را به ما می‌دهد که به اکثر محصولات و ابزارهایی که مرتبط با گوگل هستند، دسترسی داشته باشیم. دسترسی‌ها متناسب با نوع کسب‌وکار و فعالیتی که ما انجام می‌دهیم خواهند بود. یعنی در واقع تمام آنچه که برای یک تبلیغات آنلاین نیاز داریم در یک مکان برای ما طراحی شده است. موارد مختلف مانند جزئیات صورت‌حساب‌ها، ابزارها، دسترسی به حساب‌های دیگر و… در این بخش برای ما نمایش داده می‌شود. مهم‌ترین رکن Account این است که می‌توانیم یک یا چند حساب برای کمپین‌های خود در آن ایجاد کنیم؛ بنابراین اگر یک بازاریاب دیجیتالی هستید به‌راحتی می‌توانید برای تعداد مختلفی از سایت‌هایی که برایشان تبلیغات را انجام می‌دهید حساب کاربری ایجاد کنید و کمپین‌های مختلف را در آنها راه‌اندازی نمایید.

ویژگی دیگری که در بخش Account می‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم این است که ما می‌توانیم تمامی پارامترهایی که برای تبلیغات در یک زمینه خاص یا محصولمان وجود دارند را در این بخش تعریف کنیم و از این طریق تبلیغات پویا را برای خود ایجاد نماییم.

Company Data

در این قسمت می‌توانیم به‌راحتی از منابع مختلف داده‌ها و فیلدهای شرکت در حساب کاربری گوگل ادز خود استفاده کنیم. داده‌های شرکت یا Company Data  در واقع منابعی هستند که می‌توانیم از طریق آن مدیریت کمپین خود را برای تبلیغات در دست بگیریم. این منابع می‌تواند شامل پارامترهای برای رفتار تبلیغاتی ما در زمینه‌ی فعالیت یا محصولی که ارائه می‌دهیم باشد. مهم‌ترین نکته‌ای که در اینجا وجود دارد این است که از طریق همین پارامترها می‌توانیم تبلیغات پویا را برای وب‌سایت خود ایجاد کنیم.

دسترسی با امنیت در گوگل ادز

Access and security

دسترسی با امنیت بخشی است که از طریق تنظیم آن می‌توانیم مشخص کنیم که چه افرادی می‌توانند به‌ حساب کاربری ما دسترسی داشته باشند. در این بخش به‌راحتی می‌توانیم از طریق تنظیماتی که در دسترسی به‌حساب وجود دارد بر اساس آدرس ایمیل یا شناسه حساب مرکزی چند نفر را معرفی کنیم که بتوانند دسترسی مشترک به ‌حساب کاربری ما داشته باشند. یعنی هر فرد نمی‌تواند به‌راحتی به‌تمامی بخش‌های حساب کاربری گوگل ما سر بزند.

بعد از ایجاد حساب کاربری می‌توانیم این دسترسی‌ها را اضافه یا حذف کنیم. در واقع استفاده از این بخش دارای زمان خاص نیست و همیشه می‌توانیم به آن دسترسی داشته باشیم.

Linked Accounts

حساب‌های پیوندی حساب‌هایی هستند که می‌توانیم از طریق آنها گوگل ادز خود را به سرویس‌های دیگر ارائه شده یا واسطه توسط گوگل لینک دهید. برای مثال به‌راحتی می‌توانیم حساب گوگل ادز خود را به‌حساب گوگل آنالیتیکس پیوند دهیم.

Transactions

با بخش می‌توانیم پرداخت‌ها و بودجه موردنظر را برای اعتبار گوگل ادز خود تنظیم کنیم.

Google Merchant Center

حساب Google Merchant Center برای آپلود محصولات استفاده می‌شود و ما می‌توانیم از این طریق حساب گوگل خود را به‌حساب گوگل مرچانت خود پیوند دهیم. این بخش دارای توضیحات تکمیلی است که مقاله‌های بعدی حتماً به آن خواهیم پرداخت.

Measurement

تنظیمات اندازه‌گیری تبدیل در بخش Measurment انجام می‌شود. تنظیمات ردیابی تبدیل یکی از تنظیمات اساسی لازم برای ارزیابی و بهینه‌سازی کمپین‌های  ppcبوده که دارای دستورالعمل‌های تنظیمی خاص است.

در تنظیمات اکانت با نام individual settings  یا تنظیمات فردی آشنا می‌شویم. این بخش دارای مواردی است که نیاز است به صورت جداگانه هر یک از آنها آشنا شوید بنابراین در اینجا هر یک را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

صورت‌حساب و پرداخت در گوگل ادز

Billing and paments

Billing and paments به معنای صورت‌حساب و پرداخت است که برای شروع تبلیغات خود باید اطلاعات مورد نیاز آن را تکمیل کنیم. در اینجا باید تعیین کنیم که چه کسی باید برای تراکنش‌های مربوط به تبلیغات ما هزینه را انجام دهد و چگونه می‌خواهیم که آن را پرداخت کنیم. برای مثال ما تعیین می‌کنیم که پرداخت ما به ازای کلیک یا همان ppc باشد. به این معنی که پرداخت زمانی انجام شود که مشتری بالقوه ما روی تبلیغ کلیک کند  نه زمانی که تبلیغ نمایش داده می‌شود.

Business data

از طریق منابع مختلف داده‌ها و فیلد‌های کسب‌وکاری در حساب خود می‌توانیم برای داده‌های کسب‌وکار یا Business data  استفاده کنیم. این منابع را در این بخش مدیریت می‌کنیم. برای مثال این منابع ممکن است شامل پارامترهایی برای رفتار تبلیغ ما در یک زمینه خاص یا موجودی محصول برای تولید تبلیغات پویا باشد. البته این تنظیمات پیشرفته هستند که می‌توانیم مجدداً به آنها برگردیم و تغییرشان دهیم.

Account access

همانطور که در اول مقاله ذکر شده دسترسی به‌حساب گوگل ادز به این صورت است که ما علاوه بر اینکه می‌توانیم خودمان به‌حساب دسترسی داشته باشیم از این بخش تنظیماتی را اعمال کنیم تا دیگران نیز به‌حساب گوگل ادز دسترسی داشته باشند. برای این قسمت نیازی نیست که رمز خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید بلکه تنها در بخش دسترسی به‌حساب یا Account access می‌توانیم دسترسی مشترک برای آنها ایجاد کنیم.

Preferences

در این قسمت به‌راحتی می‌توانیم اطلاعات اولیه حساب خود مانند زبان، کشور، منطقه زمانی و غیر را تعریف کنیم.

Ad customizers

Ad customizers

این بخش که سفارشی‌سازی تبلیغات گوگل ادز نامیده می‌شود از مهم‌ترین بخش‌هایی که در رابطه با استفاده از گوگل ادز باید با آن آشنا شویم. با استفاده از این تنظیم‌کننده به‌راحتی می‌توانیم اطلاعاتی را بارگذاری کنیم که به صورت خودکار در تبلیغ نهایی ما نمایش داده شوند. برای مثال می‌توانیم یک کلمه کلیدی را به روش پویا برای آن تعریف کنیم تا در زمانی که مخاطب محصولی را جستجو می‌کند به محصولی که شما ارائه می دهید، دسترسی پیدا کند. بهترین نوع دیگر این است که می‌توانیم قیمت محصول یا خدمات خود را درج کنیم تا به‌راحتی برای مخاطب نمایش داده شود. این تبلیغات برای هر جستجو یا برای وب‌سایتی که کاربر مشاهده می‌کند می‌تواند در بخش‌هایی به صورت تخصصی تعریف شود. علاوه بر این از طریق سفارشی‌سازی تبلیغات می‌توانیم صدها تنوع داشته باشیم. همچنین به‌روزرسانی‌های سفارشی‌سازی به صورت خودکار در زمان راه‌اندازی یک تبلیغ انجام می‌شود و داده‌های عملکرد آگهی را نمایش می‌دهند.

در اصل این سفارشی‌سازی‌ها مانند کلمات کلیدی یا تایمرهای شمارش معکوس کار می‌کند که به‌نوعی تبلیغات یا محتوای پویا را به صورت مستقیم به تبلیغات آگهی ما اضافه می‌کند. از این سفارشی‌سازی‌ها می‌توان برای تبلیغات متنی و تبلیغات جستجوی واکنش‌گرا استفاده کرد. در اصل این سفارشی‌سازی تمامی بخش‌های متن آگهی را موردتوجه قرار می‌دهد اما تنها بخشی که به آن توجهی نمی‌شود url است. برای استفاده و راه‌اندازی سفارشی‌سازی تبلیغات ابتدا جزئیاتی که مربوط به سفارش سازی است را در داده‌های کسب‌وکار خود باید وارد کنیم و بعد از آن جزئیات را از یک صفحه گسترده آپلود کرده و به صورت دستی به آن اضافه کنیم.

برای دریافت اطلاعات تکمیلی مقالات ادستیتو رو دنبال کنید …

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید