صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب | نگاهی به مزایا و روش انجام این کار

اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب | نگاهی به مزایا و روش انجام این کار

اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا

در چند سال اخیر پلتفرم یوتیوب به یکی از منابع اصلی کسب درآمد برای تولیدکنندگان محتوای چندرسانه‌ای تبدیل شده است. بسیاری از کاربران این پلتفرم با استفاده از روش‌ها و ترفندهای مختلف به دنبال افزایش تعداد بازدید و جذب سابسکرایبر هستند. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌تواند برای افزایش بازدید و جذب مخاطبان بیشتر به شما کمک کند، اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب است. با استفاده از این ترفند تبلیغات در پلتفرم یوتیوب از طریق اکانت گوگل ادز انجام می‌شود و مخاطبان هدف شما می‌توانند از این راه به محتوای تولیدشده توسط شما دسترسی داشته باشند. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با مزایا و روش اتصال سرویس تبلیغات گوگل به Youtube آشنا کنیم.

چرا باید به سراغ اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب رفت؟

با وجود این که شما برای تبلیغ ویدئوها و محتوای تولیدشده از طریق سرویس تبلیغاتی گوگل نیازی ندارید که حتماً اکانت گوگل ادز را به کانال یوتیوب خود متصل کنید، اما انجام این کار می‌تواند به شما کمک کند که تبلیغات خود را بر اساس تعامل با کاربران و نحوه واکنش آن‌ها به ویدئوها اجرا کنید. به‌طورکلی، اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب دو مزیت فوق‌العاده برای کاربران فعال در پلتفرم بزرگ یوتیوب دارد. انجام این کار می‌تواند در ریمارکتینگ و تحلیل دقیق‌تر نتایج کمپین‌های تبلیغاتی به شما کمک کند.

اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب برای ریمارکتینگ

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود تولیدکنندگان محتوای چندرسانه‌ای به سراغ اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب بروند، میزان اثرگذاری این ترفند در ریمارکتینگ است. همان‌طور که می‌دانید، ریمارکتینگ نوعی استراتژی کاربردی برای جذب کاربرانی است که درگذشته به‌گونه‌ای نسبت به محصول یا برند شما علاقه نشان داده‌اند. در واقع می‌توان گفت شما می‌توانید با استفاده از این استراتژی آن دسته از کاربرانی را که به محتوای تولیدشده و منتشرشده در کانال یوتیوب شما علاقه نشان داده‌اند، مجدداً جذب کرد.

اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب برای ریمارکتینگ

شما می‌توانید به کمک استراتژی ریمارکتینگ تبلیغات خود را به این دسته از کاربران نمایش دهید:

  • نمایش تبلیغات به کاربرانی که ویدئوهای شما را در یوتیوب مشاهده کرده‌اند
  • کاربرانی که درگذشته تبلیغات مربوط به ویدئوهای شما را مشاهده کرده‌اند و به محتوای تولیدشده توسط شما علاقه دارند
  • کاربرانی که سابسکرایبر یا مشترک کانال یوتیوب شما هستند
  • کاربرانی که برخی از ویدئوهای شما در کانال یوتیوب را لایک کرده‌اند
  • کاربرانی که برای تعدادی از ویدئوهای شما در پلتفرم یوتیوب دیدگاه یا کامنتی اضافه کرده‌اند

امکان تحلیل دقیق‌تر تبلیغات به‌وسیله پارامترهای متنوع

یکی دیگر از دلایل بسیار مهمی که کاربران یوتیوب را به اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب ترغیب کرده است، امکان دسترسی به پارامترهای دقیق‌تر برای تحلیل درست میزان اثرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی است. همان‌طور که می‌دانید، شما برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موفق در گوگل ادز باید بر اساس تعامل خود با مخاطبان هدف و اطلاعاتی که درباره این کاربران به دست می‌آورید، به بهینه‌سازی کمپین‌های خود بپردازید. از طریق متصل‌کردن کانال یوتیوب به اکانت گوگل ادز، شما می‌توانید به پارامترهای جیدید دسترسی داشته باشید که در بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کنند.

مهم‌ترین متریک‌هایی که می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، عبارت‌اند از:

  • متریک Earned likes
  • متریک Earned shares
  • متریک Earned views
  • متریک Earned subscribers

امکان تحلیل دقیق‌تر تبلیغات به‌وسیله پارامترهای متنوع

متصل‌کردن کانال به اکانت گوگل ادز از طریق یوتیوب

یکی از ساده‌ترین روش‌های موجود برای اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب، استفاده از بخش تنظیمات پلتفرم یوتیوب است. شما می‌توانید به کمک این بخش در چند مرحله ساده اکانت گوگل ادز خود را به کانال یوتیوب متصل کنید. برای این منظور شما در گام اول باید در پلتفرم یوتیوب به بخش Youtube Studio مراجعه کنید. در این قسمت با انتخاب گزینه settings یا تنظیمات می‌توانید وارد بخش Channel شوید. در این بخش گزینه‌ای به نام Advanced Settings وجود دارد که می‌توانید با کلیک بر روی آن به بخش Google ads account linking دسترسی داشته باشید.

سپس در بخش Google ads account linking باید روی گزینه Link account کلیک کنید. در این بخش ابتدا باید نام مشخصی را برای لینک موردنظر انتخاب کنید و سپس به سراغ واردکردن کاستومر آی دی اکانت گوگل ادز خود بروید. پس از واردکردن کاستومر آی دی گزینه Done را انتخاب کنید و سپس تغییرات ایجاد‌شده را در بخش تنظیمات Save یا ذخیره‌سازی کنید. در اینجا مراحل اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب از طریق بخش تنظیمات پلتفرم Youtube با موفقیت به پایان می‌رسد.

برای بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی خود در گوگل ادز و افزایش تعداد بازدید در پلتفرم یوتیوب، بهتر است که تمامی دسترسی‌های موجود را فعال کنید. به‌عنوان‌مثال، کارشناسان گوگل ادز پیشنهاد می‌کنند که گزینه‌هایی مانند View counts، Remarketing، Engagement و… را فعال کنید.

متصل‌کردن کانال به اکانت گوگل ادز از طریق یوتیوب

افزایش بازدید ویدئوهای یوتیوب با خدمات ادستیتو

جذب مخاطبان بیشتر به‌منظور افزایش بازدید ویدئوها در پلتفرم یوتیوب یکی از دغدغه‌های اصلی کاربرانی است که در زمینه تولید محتوا فعالیت می‌کنند. افزایش تعداد مخاطبان و بازدید بیشتر ویدئوها می‌تواند باعث افزایش درآمد تولیدکنندگان محتوا در این پلتفرم شود. یکی از راهکارهای موجود برای دستیابی به این هدف، اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب است. با استفاده از این روش امکان ریمارکتینگ و بهینه‌سازی تبلیغات برای کاربران یوتیوب فراهم می‌شود.

مجموعه ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران و یکی از برترین مجموعه‌های فعال در حوزه راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز شناخته می‌شود. درصورتی‌که برای بهینه‌سازی تبلیغات خود در گوگل ادز و افزایش تعداد مخاطبان خود در پلتفرم یوتیوب نیاز به کسب مشاوره دارید، می‌توانید با کارشناسان باتجربه ما در ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا می‌توان اکانت گوگل ادز را از طریق گوگل ادز به کانال یوتیوب متصل کرد؟

بله شما می‌توانید از طریق گوگل ادز اکانت خود در این سرویس تبلیغاتی را به کانال خود در پلتفرم یوتیوب متصل کنید و به جذب مخاطبان بیشتر بپردازید.

متصل‌کردن کانال یوتیوب به اکانت Google ads چه مزایایی دارد؟

اتصال گوگل ادز به کانال یوتیوب می‌تواند باعث افزایش بازدید ویدئوهای شما در یوتیوب شود و همچنین در بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی به شما کمک کند.

چگونه اتصال کانال یوتیوب با اکانت Google ads را قطع کنیم؟

شما می‌توانید با استفاده از گزینه Unlink در بخش تنظیمات یوتیوب یا گوگل ادز اتصال موجود میان این دو حساب کاربری را قطع کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

برترین ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز در دنیای امروزی که رقابت در عرصه تبلیغات گوگل به‌شدت افزایش یافته است، استفاده از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز، یکی از راه‌های مؤثر برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدهی تبلیغات گوگل است. تبلیغات گوگل ریسپانسیو، یک روش […]

بیشتر بخوانید
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مناسب است؟ هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تحول و پیشرفت است و به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از صنایع مثل طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت از زمینه‌هایی است که AI در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید