صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

استراتژی بیدینگ برای موفقیت در تبلیغ گوگل | افزایش مشتریان احتمالی در صفحه فرود

استراتژی بیدینگ برای موفقیت در تبلیغ گوگل | افزایش مشتریان احتمالی در صفحه فرود

شناخت استراتژی بیدینگ برای موفقیت در تبلیغ گوگل یک ضرورت است

سرویس تبلیغات گوگل یعنی گوگل ادز به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با خریدکردن کلیک گوگل بتوانند ترافیک ورودی سایت خود را ارتقا دهند. در این روش از تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنند. روش کار نیز به این شکل است که لینک تبلیغاتی طبق نیاز کاربر و کلمات کلیدی تعیین شده برای افراد نمایش داده می‌شود. هنگامی که مردم روی لینک مربوطه کلیک کنند، هزینه از بودجه شارژ شده در سرویس گوگل ادز کم می‌شود. اما برای رسیدن به موفقیت در کمپین‌های تبلیغات کلیکی باید از بیدینگ هوشمند استفاده کنید. در این مطلب از سایت ادستیتو به شما نکات استفاده از استراتژی بیدینگ برای موفقیت در تبلیغ گوگل را معرفی خواهیم کرد.

منظور از بیدینگ هوشمند گوگل ادز چیست؟

قبل از اینکه به مقوله چگونگی استفاده از استراتژی بیدینگ برای موفقیت در تبلیغ گوگل بپردازیم می‌خواهیم شما را با ماهیت کلی این استراتژی آشنا کنیم. منظور از بیدینگ هوشمند گوگل ادز آن است که هزینه پرداخت شده به‌ازای هر کلیک، به طور مستقیم توسط کمپانی گوگل و طبق داده‌های این شرکت صورت گیرد. اما این فرایند چطور انجام می‌شود؟ در ادامه پاسخ این سؤال خود را دریافت خواهید کرد.

منظور از بیدینگ هوشمند گوگل ادز چیست؟

هزینه تبلیغ گوگل برای هر کلیکی که توصیه می‌کنید، با bid نشان داده می‌شود

به‌طورکلی هزینه تبلیغ کمپانی گوگل که برای هر کلیک توصیه می‌کنید، تحت عنوان bid شناخته می‌شود. اساساً برای تعیین این قیمت دوراه پیش روی شما وجود دارد. روش اول به معنای تنظیم قیمت به شکل دستی است. در این شرایط شما قیمت را در بازه‌های زمانی مختلف کم‌وزیاد می‌کنید. روش دوم پیشنهاددادن قیمت به شکل اتوماتیک است. در این حالت است که گوگل تعیین می‌کند که قیمت هر کلیک چه مقدار باید باشد.

حالتی در روش اتوماتیک وجود دارد که تحت عنوان بیدینگ هوشمند گوگل ادز شناخته می‌شود. به این شکل که گوگل به کمک ماشین لرنینگ، جمع‌آوری داده‌های کمپین‌های گذشته و همین‌طور اطلاعات رفتاری کاربران، بهترین قیمت را پیشنهاد می‌دهد. در ضمن شما با استفاده از Smart Bidding می‌توانید نرخ تبدیل خود را از نظر کمی (quantity) یا کیفی (quality) بهبود دهید. در اینجا نیز منظور از نرخ تبدیل، آن دسته از کاربرانی هستند که بر روی لینک تبلیغاتی شما کلیک می‌کنند.

انواع استراتژی بیدینگ برای کسب موفقیت در تبلیغ گوگل

به‌طورکلی در خصوص استراتژی قیمت‌گذاری در سرویس گوگل ادز 4 روش مختلف پیش روی شما قرار دارد. هر کدام از این روش‌ها هم برای استراتژی خاصی می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه این بخش انواع استراتژی بیدینگ برای موفقیت در تبلیغ گوگل را به شما معرفی می‌کنیم.

انواع استراتژی بیدینگ برای کسب موفقیت در تبلیغ گوگل

این استراتژی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • استراتژی Maximize Conversions: در این حالت الگوریتم‌ها به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند که با بودجه تعیین شده از طرف کسب‌وکار بیشترین میزان تبدیل یا Conversion rate را داشته باشند
  • استراتژی Target CPA: میانگین cost per action در کمپین‌های قبلی محاسبه و به‌منظور قیمت‌گذاری کمپین‌های جدید به شما توصیه می‌شود. برای قبول‌کردن این درخواست، تنها باید یک کلیک روی گزینه موردنظر کنید. بعد از آن نره گوگل ادز به شکل اتوماتیک اضافه می‌شود
  • بیدینگ Maximize Conversion Value:این استراتژی به‌جای اینکه روی تعداد تمرکز کند، روی کیفیت متمرکز می‌شود. منظور از کیفیت نیز همان ارزشی است که هر تبدیل برای یک کسب‌وکار به همراه دارد. در حقیقت الگوریتم‌ها در تلاش هستند تا به‌جای اینکه تعداد تبدیل را افزایش دهند، ارزش بیشتری از هر تبدیل را برای کسب‌وکارهای مختلف به همراه داشته باشند
  • بیدینگ Target ROAS: به نرخ بازگشت هزینه‌های تبلیغ در گوگل گفته می‌شود. برای انتخاب این شیوه بیدینگ، ابتدا باید برای میزان ROAS خود داشته باشید و به آن عددی بین 0 تا 100 نسبت دهید. برای نمونه اگر می‌خواهید در ازای هر 1 دلار هزینه، 2.5 دلار بازگشت هزینه تبلیغات داشته باشید، عدد ROAS در این استراتژی برابر با 25 برای شما خواهد بود

مزایای استفاده از استراتژی بیدینگ برای کسب موفقیت در تبلیغ گوگل

یکی از مزایای به‌کارگیری استراتژی بیدینگ، وجود ماشین لرنینگ است. به این معنا که می‌تواند به کمک دیتا سرچ هر کاربری و فعالیتی که در ارتباط با لینک تبلیغاتی وجود داشته است، آموزش‌دیده و عملکرد خود را به بهترین شکل ممکن بهینه کند. در ادامه این بخش شما را با دیگر مزایای بیدینگ آشنا می‌کنیم.

مبلغ پیشنهادی دقیق

مزیت دوم بیدینگ هوشمند برای کسب‌وکارها، به‌ویژه مواردی که بودجه آن‌ها محدودتر است، مبلغ پیشنهادی دقیق است. این دقت، باز هم به همان اطلاعاتی بر می‌گردد که سیستم‌ها جمع‌آوری کرده و به کمک آن آموزش می‌بینند. بر همین اساس نیز می‌توانند دقیق‌ترین نرخ‌ها را ارائه کنند تا ضمن افزایش شانس کسب‌وکار برای کسب موفقیت در مزایده، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در هزینه‌ها انجام شود.

نظارت بر داده‌های مؤثر در کمپین تبلیغاتی آنلاین

نکته مثبت بعدی در خصوص استراتژی بیدینگ، رصد همه‌جانبه داده‌های مؤثر در کمپین تبلیغات آنلاین است. قطعاً داشتن اطلاعات در مورد قصد و هدف کاربر از سرچ اهمیت بسیاری دارد. این مسئله می‌تواند به ایجاد تغییر در کمپین و همین‌طور افزایش نرخ تبدیل کمک زیادی کند.

نظارت بر داده‌های مؤثر در کمپین تبلیغاتی آنلاین

استراتژی بیدینگ برای موفقیت در تبلیغ گوگل با مجموعه ادستیتو

بیدینگ هوشمند تأثیر بسیار زیادی در تبلیغات گوگل برای کسب‌وکار شما دارد؛ اما به شرطی که به‌صورت حرفه‌ای و اصولی انجام شود. این استراتژی قیمت‌گذاری درصورتی‌که بدون توجه به نکات فنی آن پیاده‌سازی شود می‌تواند هزینه‌های فراوانی را برای بخش تبلیغات کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد. ادستیتو یکی از مجموعه‌های فعال در کشور در زمینه‌هایی مثل استراتژی‌ گذاری، تحلیل داده‌ها، تبلیغات آنلاین، بهینه‌سازی وب‌سایت، سئو، مدیریت شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور تولید محتوا است. گروه ادستیتو همراه شما است تا نتایج درخشانی را از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز به دست بیاورید.

 

سؤالات متداول

منظور از استراتژی بیدینگ برای موفقیت در تبلیغ گوگل چیست؟

از جمله استراتژی‌های پیشرفته در سرویس گوگل ادز است که باهدف ارائه پیشنهاد قیمت از ماشین لرنینگ و همین‌طور الگوریتم‌های هوشمند کمک می‌گیرد.

مزیت عمده استراتژی بیدینگ در چه زمینه‌ای است؟

استفاده از بیدینگ به کسب‌وکارها کمک می‌کند با جمع‌آوری و استفاده از داده‌های کمپین‌های گذشته نتایج به‌مراتب بهتری را کسب کنند.

روش تغییر استراتژی بیدینگ در سرویس گوگل ادز چگونه است؟

ابتدا در حساب گوگل ادز خود به صفحه Campaigns در منویی که در سمت چپ قرار دارد، بروید. در این مرحله روی تنظیمات کمپین کلیک کنید. کمپینی را که قصد تغییر آن را دارید، انتخاب و سپس روی گزینه ویرایش کلیک کنید. استراتژی تازه بید را انتخاب و تغییرات موردنظر را اعمال کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید