صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

استراتژی های بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی | استراتژی‌های نوین

استراتژی های بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی | استراتژی‌های نوین

برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی چه استراتژی هایی وجود دارد؟

با اینکه تبلیغات دیسپلی یا نمایشی یک تاکتیک فوق‌العاده آسان برای بازاریابان تازه‌کار است، اما باید نکات مهمی را در نظر گرفت که فراتر از صرفاً طراحی یک بنر، ارسال آن به شبکه‌های تبلیغاتی و امیدبستن به نتایج بهینه است. باتوجه‌به تعداد فزاینده تبلیغات گوگل امروزی، تبلیغات دیسپلی باید بیشتر از همیشه هدفمند، شخصی‌سازی‌شده و پویا باشد. وقتی صحبت از این نوع تبلیغات به میان می‌آید، چند روش برتر و تضمین‌شده وجود دارند که به صاحبان آگهی کمک می‌کنند تعداد بازدیدها، کلیک‌ها و ترافیک بیشتری دریافت کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی استراتژی‌های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی بپردازیم.

انواع استراتژی های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی

تبلیغات دیسپلی در یک وب‌سایت یا برنامه ظاهر می‌شوند و معمولاً به شکل تصویر ثابت، نمایش اسلاید متحرک یا بنر ویدئویی هستند. با کلیک روی این تبلیغات، خریداران به یک صفحه فرود اختصاصی یا سایت اصلی برند هدایت می‌شوند. ثابت شده است که امروزه تبلیغات دیسپلی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع تبلیغات موجود است. برندها با بهره‌گیری از این مدل آگهی می‌توانند به‌سرعت و به شکلی کم‌هزینه، به مخاطبان زیادی در بسیاری از کانال‌های آنلاین دست یابند. در ادامه به شرح استراتژی های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی می‌پردازیم.

انواع استراتژی های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی

خلاقیت به خرج دهید

آیا می‌دانید آخرین باری که روی یک تبلیغ دیسپلی کلیک کردید چه زمانی بود؟ حتماً آن تبلیغ عنوان، تصویر یا پیشنهاد چشمگیری داشته است. واقعیت این است که خریداران تبلیغاتی را که در فعالیت آنها اختلال ایجاد می‌کنند، نادیده می‌گیرند. در واقع هیچ‌کس نمی‌خواهد با تبلیغات نامرتبط، عمومی یا حتی آزاردهنده روبرو شود؛ بنابراین برندهایی که به دنبال متمایزکردن خود هستند، باید از همیشه خلاق‌تر و جذاب‌تر باشند. چند راه برای ایجاد تبلیغات نمایشی فوق‌العاده وجود دارند که خریداران را به سمت خود جذب می‌کند؛ از جمله:

  • نوشتن فراخوان به عمل‌های قانع‌کننده: عبارت‌هایی مثل «بیشتر بدانید» و «بخرید» بسیار رایج هستند. بهتر است رویکرد خلاقانه‌ای برای فراخوان به عمل در پیش بگیرید که توجه مشتری را به خود جلب کند و به آنها بگوید اگر آن اقدام را انجام دهند، چه نتیجه جالبی دریافت خواهند کرد
  • سرمایه‌گذاری روی تصاویر: تصاویر محصول، نام تجاری و سبک زندگی همگی می‌توانند جذاب باشند، اما کدام یک برای برند شما مناسب‌تر است؟ توصیه می‌شود برای تبلیغ دیسپلی خود، تصاویر تبلیغاتی و حرفه‌ای بگیرید
  • استفاده از رسانه‌های غنی: به صدا، ویدئو، انیمیشن یا سایر عناصر منحصربه‌فرد فکر کنید. وقتی سایر موارد ثابت هستند، این نوع رسانه‌ها می‌توانند توجه مشتری را به خود جلب کنند

باید توجه داشت که محتوای خلاقانه بی‌پروا که ریشه در گرایش‌ها یا بینش‌های مشخص ندارد، می‌تواند هدر دهنده بودجه باشد و بازگشت سرمایه چندانی نیز به همراه نداشته باشد. برای اینکه تبلیغات دیسپلی شما مؤثر واقع شود، باید ایده‌های خلاقانه خود را با داده‌های باکیفیت ترکیب کنید. توصیه می‌شود که همیشه ایده‌های خلاقانه خود (از جمله تصاویر، پیام‌ها، فراخوان به عمل‌ها و غیره) را آزمایش کنید، نتایج را بسنجید و تغییرات را بر اساس آموخته‌های خود اعمال کنید.

ساده‌سازی؛ از استراتژی های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی

کلید یک تبلیغ دیسپلی موفق، ایجاد تعادل بین خلاقیت و سادگی است. شما با اینکه می‌خواهید توجه خریداران را در حین پیمایش در یک سایت به خود جلب کنید، ولی قطعاً مایل نیستید پیام خود را با تصاویر، رنگ‌ها، فونت‌ها یا اطلاعات بیش از حد پیچیده کنید. این کار ممکن است حواس آنها را از کارهایی که در آینده باید انجام دهند، پرت کند. در عوض، تبلیغات خود را نسبتاً تمیز و ساده نگه دارید و بر فراخوان به عمل اصلی خود تمرکز داشته باشید (به‌عنوان‌مثال، «تا وقتی که اینجا هست، از آن استفاده کنید!»). به همین ترتیب، بهتر است تبلیغ خود را به یک یا دو خط متن نسبتاً کوتاه و مختصر محدود کنید.

تسلط بر هدف‌گیری

یکی از استراتژی های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی، تسلط بر هدف‌گیری است. بهتر است از خود بپرسید که با تبلیغات دیسپلی خود سعی دارید به چه کسانی دست پیدا کنید؟ مشتریان فعلی؟ خریداران جدید؟ افرادی که عاشق خرید به‌صرفه و باکیفیت هستند؟ هر چه دقیق‌تر باشید، بهتر است. یافتن مخاطب مناسب به شما کمک می‌کند تا بودجه خود را به حداکثر برسانید. به یاد داشته باشید: هدف‌گیری کلید موفقیت در هر نوع تبلیغات به شمار می‌رود. وقتی صحبت از هدف‌گیری به میان می‌آید، ترکیبی از دو رویکرد زیر توصیه می‌شود:

  • هدف‌گیری زمینه‌ای (Contextual targeting): یعنی قراردادن تبلیغات در سایت‌هایی که بیشترین ارتباط را با محصولات و برند شما دارند. این بدان معنی است که شما رفتار مخاطبان هدف خود را دنبال نمی‌کنید
  • هدف‌گیری مخاطب: یعنی ارائه محتوای به افراد خاص بر اساس جمعیت‌شناسی، روانشناسی و رفتار آنها. انجام این کار نیازمند داده‌های جمع‌آوری‌شده از کوکی‌ها است

تسلط بر هدف‌گیری

استراتژی های هدف‌گیری مجدد؛ مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی

یکی دیگر از استراتژی های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی، هدف‌گیری مجدد است. هیچ‌چیز سریع‌تر از تبلیغات دیسپلی با محتوایی که مستقیماً با نیازها، خواسته‌ها و علایق مصرف‌کننده صحبت می‌کند، یک مصرف‌کننده جدید را به سایت شما نمی‌آورد. وقتی می‌توانید به دنبال شخصی بروید که قبلاً از سایت شما بازدید کرده و به‌مرور کاتالوگ محصولات شما پرداخته است، چرا باید به شکار یک خریدار کاملاً جدید بپردازید؟

تبلیغات برای هدف‌گیری مجدد، تاکتیکی محبوب است که می‌تواند به شما کمک کند با ارائه آگهی خود به افرادی که قبلاً به برندتان علاقه نشان داده‌اند، عملکرد تبلیغات دیسپلی خود را افزایش دهید. گفتنی است هدف‌گیری مجدد برای ارائه تبلیغات دیسپلی مرتبط و شخصی شده (که خریداران را ترغیب می‌کند تا برای اطلاعات بیشتر به سایت شما بازگردند)، از کوکی‌ها استفاده می‌کند. این تبلیغات معمولاً از نظر بصری شامل محصولاتی هستند که خریدار به سبد خرید خود اضافه کرده یا روی آنها کلیک کرده است.

این تبلیغات را می‌توان با یک پیشنهاد جایزه، یک متن آگهی که ارزش پیشنهادی را نشان دهد، یا پیام‌هایی که ریسک خرید را کاهش می‌دهند یا به‌طورکلی هر چیزی که خریداران را تشویق کند به برند شما فرصتی دیگر بدهند، همراه کرد.

بهینه‌سازی برای تلفن همراه

آیا تابه‌حال در گوشی خود شاهد تبلیغات دیسپلی بوده‌اید که به‌درستی طراحی نشده باشد؟ مثلاً کناره‌ها بریده‌بریده باشند یا متن آن خیلی کوچک باشد و خوانده نشود؟ با اینکه شبکه‌های تبلیغاتی می‌توانند بسیاری از فرایندهای موردنیاز برای راه‌اندازی تبلیغات نمایشی را خودکار کنند، برخی از کارها (از جمله تغییر اندازه) همچنان نیازمند لمس دستی دارند. متأسفانه، ناکامی در بهینه‌سازی محتوا برای دستگاه‌های تلفن همراه، موردی است که اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود حتی عالی‌ترین تبلیغ نیز با بی‌اعتنایی روبرو شود.

هر تبلیغ دیسپلی باید نسبت به اندازه‌های مختلف نمایشگر در همه دستگاه‌ها، واکنش‌گرا باشد. حتی می‌توان از متن آگهی، تصاویر و سایر عناصر خلاقانه نیز برای تعاملات تلفن همراه استفاده کرد. برای مثال، تبلیغ دیسپلی در تلفن همراه شما می‌تواند به‌جای باز کردن صفحه وب، یک برنامه دیگر را که قبلاً دانلود کرده‌اید، باز کند.

بهینه‌سازی برای تلفن همراه

ادستیتو؛ ارائه‌دهنده استراتژی های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی

در این مطلب به معرفی استراتژی های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی پرداختیم. با این ترفندها، یک‌قدم به ایجاد تعامل، کلیک‌ها و تبدیل‌های بیشتر نزدیک‌تر می‌شوید که بسیار هیجان‌انگیز است! اما یک نکته حرفه‌ای دیگر را نیز به یاد داشته باشید: تبلیغات نمایشی خود را با ایمیل‌های بازاریابی همراه کنید تا صاحب یک فرمول بازاریابی برنده باشید. ادستیتو پارتنر و نماینده رسمی گوگل در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با بهره‌گیری از استراتژی‌های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی، کمپین‌های تبلیغاتی سودآورتری را تجربه کنید.

 

سؤالات متداول

برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی چه استراتژی‌های مناسبی وجود دارند؟

از میان استراتژی‌های مناسب برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی می‌توان به خلاقیت، ساده‌سازی، تسلط بر هدف‌گیری، هدف‌گیری مجدد و بهینه‌سازی برای تلفن همراه اشاره کرد.

راهکارهای ایجاد خلاقیت برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی چه مواردی هستند؟

نوشتن فراخوان به عمل‌های قانع‌کننده، سرمایه‌گذاری روی تصاویر و استفاده از رسانه‌های غنی از جمله راهکارهای ایجاد خلاقیت برای بهبود کیفیت و عملکرد تبلیغات دیسپلی به شمار می‌روند.

هدف‌گیری در تبلیغات دیسپلی شامل چه مواردی است؟

هدف‌گیری در تبلیغات دیسپلی دو نوع است: هدف‌گیری زمینه‌ای و هدف‌گیری مخاطب.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید