صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز | طی‌کردن آسان پلکان موفقیت

استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز | طی‌کردن آسان پلکان موفقیت

استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز؛ آنچه که کسب‌وکارها می‌خواهند

رقابت در گوگل شاپینگ سخت است و نمی‌توان آن را انکار کرد. صرف هزینه برای تبلیغات گوگل شاپینگ از هزینه‌های شبکه جستجو پیشی گرفته است و 56 درصد از هزینه خرده‌فروشان و 46 درصد کلیک‌ها را تشکیل می‌دهد. بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری برای خرده‌فروشان مهم است که یک استراتژی مناسب برای شاپینگ گوگل ادز در نظر بگیرند. بسیار مهم است که سعی کنید از طریق استراتژی های پیشرفته، تنظیمات و بهینه‌سازی‌ها، تا حد امکان روش‌های مختلف را نیز آزمایش کنید. بدین ترتیب متوجه می‌شوید که چه مواردی برای کسب‌وکار شما بیشترین اثربخشی را دارند. در این مطلب قصد داریم به معرفی استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز بپردازیم.

بخش‌بندی عملکرد؛ از استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز

یکی از استراتژی های پیشرفته در ساختاردهی کمپین‌های تبلیغات شاپینگ گوگل ادز ، بخش‌بندی یا سگمنتیشن محصولات به کمپین‌های مختلف بر اساس عملکردشان است. این رویکرد فقط برای تبلیغ‌کنندگانی در دسترس است که داده‌های کافی درباره عملکرد محصولات خود را از طریق سایر کمپین‌های شاپینگ جمع‌آوری کرده باشند. پیاده‌سازی این استراتژی بر اساس شاخص کلیدی عملکرد (KPI) آسان‌تر است. به‌عنوان‌مثال، فرض کنیم سودآوری یا هدف ROAS شما 200 درصد است.

بنابراین، اولین کمپین شامل محصولات با ROAS کمتر از 200 درصد، دومین کمپین شامل محصولات با ROAS در حدود 200 درصد و سومین کمپین نیز می‌تواند برای محصولات با ROAS بالای 300 درصد باشد. اگر با کمپین‌های هوشمند کار می‌کنید، توصیه می‌شود به‌تدریج به رویکردهای جدید روی بیاورید؛ به‌ویژه وقتی در مورد محصولات با بهترین عملکرد. بدین ترتیب در الگوریتم و تحویل محصول‌های پرفروش شما اختلال ایجاد نمی‌شود.

بخش‌بندی عملکرد؛ از استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز

بخش‌بندی کمپین‌ها بر اساس عملکرد به شما این امکان را می‌دهد تا سریعاً مؤثرترین گروه‌های محصول خود را مقیاس‌بندی کنید و گروه‌های دارای عملکرد ضعیف را به سطوح هدف خود نزدیک کنید. همچنین با چشم‌پوشی از گروه‌های محصول دارای عملکرد ضعیف، فروش بالقوه خود را نیز از دست نخواهید داد.

بخش‌بندی بر اساس قیمت

بیشتر فروشگاه‌ها و وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک شامل طیف وسیعی از کالاها با حاشیه قیمت متفاوت هستند. با اینکه حجم فروش و نرخ تبدیل (CVR) به طور قابل‌توجهی بر کارایی کمپین‌های شاپینگ گوگل ادز تأثیر می‌گذارند، اما قیمت‌ها نیز بخشی ذاتی از سودآوری کمپین‌های شما هستند. با محدوده‌های قیمتی متفاوت، می‌توانید نرخ‌های تبدیل و کلیک گوناگون و در نتیجه CPA و ROAS متفاوتی داشته باشید.

بخش‌بندی محصولات بر اساس قیمت می‌تواند به طور قابل‌توجهی روند مدیریت کمپین خرید شما را تسهیل کند؛ به‌ویژه اگر بین محصولات فروخته شده در وب‌سایت شما، تفاوت قابل‌توجهی در قیمت‌گذاری وجود داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، این رویکرد می‌تواند برای یک جواهرفروشی که گردنبندهای قیمتی درجه یک و چوکرهای نقره‌ای با قیمت متوسط را می‌فروشد، به‌خوبی کار کند.

برای آسان‌تر کردن بخش‌بندی قیمت، می‌توانید برچسب‌های سفارشی را برای محصولات خود ایجاد کرد. همچنین می‌توانید آنها را به دسته‌های سطح پایین، متوسط و سطح بالا تقسیم کنید (مثلاً محصولات زیر یک میلیون تومان، محصولات بین یک تا سه میلیون تومان و محصولات بالاتر از سه میلیون تومان). با ترکیب محصولات در محدوده قیمت یکسان، می‌توانید کنترل بهتری بر حجم فروش و هزینه‌ها داشته باشید و درعین‌حال کارایی و سودآوری کمپین‌های خود را نیز حفظ کنید.

در بیشتر موارد، شاهد حجم فروش بالاتری از محصولات ارزان‌تر خواهید بود. بااین‌حال، ROAS آنها نیز ممکن است به دلیل هزینه‌های بالای هر کلیک پایین باشد. جداسازی این محصولات از محصولات گران‌قیمت‌تر به شما امکان می‌دهد بودجه را توزیع و قیمت‌ها را بهتر کنترل کنید؛ به‌ویژه اگر از کمپین‌های شاپینگ هوشمند در گوگل ادز استفاده می‌کنید. همچنین اگر بخش عمده‌فروش و سودآوری شما از محصولات گران‌قیمت باشد، این ساختار به‌خوبی جواب می‌دهد.

بخش‌بندی بر اساس قیمت

بهینه‌سازی سایت؛ از استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز

کلیک‌کردن فقط اولین مرحله از سفر مشتری است. برای کاهش هزینه‌های جذب مشتری و توسعه مؤثر قیف فروش خود، شما همچنین باید مطمئن شوید که وب‌سایتتان برای پشتیبانی از کمپین شاپینگ گوگل ادز نیز آماده است. توجه به موارد زیر می‌تواند بسیار جالب باشد:

  • میانگین نرخ کلیک در شاپینگ گوگل ادز: 0.86 درصد
  • نرخ تبدیل شاپینگ گوگل ادز پس از کلیک: 1.91 درصد

در واقع هنگامی که یک خریدار با از طریق جستجو به وب‌سایت شما هدایت می‌شود، شما این فرصت را دارید که با ایجاد یک تجربه خرید ایده‌آل، او را به مشتری تبدیل کنید. شما همچنین می‌توانید با نمایش نظرات مشتریان، رتبه‌بندی با ستاره، و سایر اشکال در نقاط کلیدی تبدیل در سراسر سایت خود، اعتماد ایجاد کنید و باعث جذب او شوید.

ترکیب شاپینگ استاندارد و هوشمند

ترکیب خرید استاندارد و هوشمند شامل استفاده از هر دو نوع کمپین خرید، یعنی هوشمند و استاندارد برای محصولات مختلف است. راه‌های زیادی برای سازماندهی کمپین‌ها و محصولات در این استراتژی وجود دارند. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید محصولاتی را که در کمپین هوشمند کمتر مشاهده می‌شوند، به کمپین استاندارد اضافه کنید و بر اساس آن قیمت‌ها را تنظیم کنید. از طرف دیگر، می‌توانید محصولات با عملکرد ضعیف خود را در کمپین خرید هوشمند دسته‌بندی کنید. ازاین‌رو، می‌توانید تحویل آنها را در جهت عملکرد و اهداف بازاریابی خود افزایش داده و بهینه کنید. درعین‌حال، از کمپین دستی نیز برای پرفروش‌ترین‌های خود استفاده کنید تا سهم دیده‌شدن آنها را به حداکثر برسانید.

ترکیب شاپینگ استاندارد و هوشمند

زمانی که محصولات خود را بر اساس عملکرد بخش‌بندی کنید، این استراتژی خیلی خوب کار می‌کند. فرض کنیم کالاهایی دارید که در کمپین‌های خرید استاندارد به‌خوبی جواب می‌دهند و نمی‌خواهید ترافیک را از دست بدهید و بر یادگیری الگوریتم‌ها تأثیر بگذارید. بدین ترتیب، می‌توانید محصولات با عملکرد ضعیف خود را در یک کمپین هوشمند مرتب کنید. به‌این‌ترتیب، داده‌های تاریخی را از دست نخواهید داد. این نکته، کارایی کمپین‌های شما را نیز بهبود می‌بخشد.

کمپین‌های شاپینگ بازاریابی مجدد

بازاریابی مجدد ابزار قدرتمندی برای جذب مجدد بینندگان محصول، افرادی که سبد خرید را رها کرده‌اند و خریداران گذشته است. این روش به طور گسترده به‌عنوان یکی از استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز و سایر پلتفرم‌های بازاریابی استفاده می‌شود. بنابراین، چرا آموخته‌های خود را در کمپین‌های خرید اعمال نکنید؟ می‌توانید فهرست‌های بازاریابی مجددی را که در تبلیغات جستجو استفاده می‌کنید با کمپین‌های شاپینگ گوگل ادز خود ترکیب کنید (لطفا توجه داشته باشید که این روش فقط با شاپینگ استاندارد کار می‌کند).

شما می‌توانید پیشنهادهای خود را بر اساس داده‌های CTR و CVR تاریخی موجود برای دسته‌های مختلف کاربران مانند مشتریان قبلی یا بازدیدکنندگان وب‌سایت، تنظیم کنید. همچنین می‌توانید خریداران قبلی یا افرادی که در فهرست پستی شما ثبت‌نام کرده‌اند اما خریدی انجام نداده‌اند را در کمپین‌های شاپینگ گوگل ادز خود آپلود کنید. علاوه بر این می‌توانید روی خریداران تکراری متمرکز باشید، یا کمپین‌های فروش متقابل و افزایش فروش ایجاد کنید. استفاده از مخاطبان بازاریابی مجدد می‌تواند در برانگیختن مجدد علاقه به برند یا محصول شما از سوی کاربران گذشته و ترغیب آنها به سمت پایین قیف مشتری، بسیار مؤثر باشد.

کمپین‌های شاپینگ بازاریابی مجدد

ادستیتو؛ همراه شما برای اجرای اصولی تبلیغات شاپینگ گوگل ادز

به‌طورکلی، شما می‌توانید استراتژی های مختلفی را برای ساختاربندی کمپین‌های شاپینگ گوگل ادز مورداستفاده قرار دهید. شما می‌توانید با راه‌اندازی یک کمپین هوشمند برای تمام محصولات، رویکرد ساده‌تری را انتخاب کنید تا بسیار سریع بینش‌هایی درباره محصولات خود را به دست آورید. ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در حوزه تبلیغات کلیکی ( گوگل ادز ) در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز، شاهد بازگشت سرمایه بیشتری در آگهی‌های خود باشید.

 

سؤالات متداول

تبلیغات شاپینگ در گوگل ادز نسبت به تبلیغات کلیکی چه وضعیتی دارد؟

هزینه برای شاپینگ در گوگل ادز از هزینه‌های جستجو پیشی گرفته است و 56 درصد از هزینه خرده‌فروشان و 46 درصد کلیک‌ها را تشکیل می‌دهد.

مهم‌ترین استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز چه مواردی هستند؟

از میان مهم‌ترین استراتژی های پیشرفته در تبلیغات شاپینگ گوگل ادز می‌توان به بخش‌بندی بر اساس عملکرد، بخش‌بندی بر اساس قیمت، بهینه‌سازی سایت، ترکیب شاپینگ استاندارد و هوشمند و کمپین‌های شاپینگ بازاریابی مجدد اشاره کرد.

کمپین‌های شاپینگ بازاریابی مجدد برای کدام نوع شاپینگ مناسب هستند؟

کمپین‌های شاپینگ بازاریابی مجدد فقط با شاپینگ استاندارد کار می‌کنند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید