صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز | نکاتی برای اثرگذاری بیشتر

استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز | نکاتی برای اثرگذاری بیشتر

اهمیت استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز

آیا در نظر دارید تبلیغات آنلاین را به بخشی از استراتژی بازاریابی خود تبدیل کنید؟ بخشی از راه‌اندازی کمپین به این مسئله بر می‌گردد که در تبلیغات خود چه بگویید. اگر کمپین تبلیغاتی گوگل ادز خود را تازه شروع کرده‌اید، انتخاب کلمات مرتبط، استفاده از لحن، URL و همچنین به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات مناسب می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. خوشبختانه، کمپین‌های هوشمند این کار را تا حد زیادی تسهیل می‌کنند. در این مطلب قصد داریم به نکات استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز بپردازیم.

منظور از استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز چیست؟

منظور از عنوان در تبلیغات گوگل ادز google ads همان متن آبی‌رنگی است که در ابتدای تبلیغتان ظاهر می‌شود. محدودیت کاراکتر برای عنوان 30 کاراکتر است. البته تبلیغات متنی حداقل به دو عنوان نیاز دارند، اما حداکثر سه عنوان را نیز می‌توان درج کرد. همچنین، در هنگام تهیه تبلیغ در گوگل ادز، باید دو توضیح بنویسید تا زیر عنوان شما درج شوند. توضیحات به شما این فرصت را می‌دهند تا آنچه که واقعا وجه تمایز کسب‌وکار کوچک‌تان را به رخ بکشید. نکته دیگر، URL است و در واقع همان لینکی است که در آگهی شما دیده می‌شود.

توضیحات نیز مانند عنوان، اگرچه طولانی‌تر از عنوان‌ها (۹۰ کاراکتر) هستند، اما دارای محدودیت کاراکتر هستند؛ بنابراین هنگام صحبت درباره کسب‌وکارتان در بخش توضیحات، فضای بیشتری برای خلاقیت دارید. فرض کنید که شما یک کسب‌وکار عینک‌فروشی دارید. در اینجا سه نمونه از توضیحاتی که می‌توان برای مثال در مورد فروش عینک‌آفتابی ارائه داد، آورده شده است. اینها توصیفات عالی هستند؛ زیرا نه‌تنها به مخاطبان نشان می‌دهند که کسب‌وکار شما چه نکات متمایزی دارد، بلکه به مشتریان این انگیزه را نیز می‌دهند تا از شما خرید کنند:

  • عینک‌آفتابی منحصربه‌فرد ما از جنس چوب، دقیقاً در لس‌آنجلس طراحی و ساخته شده است
  • بیش از 50 سبک برای انتخاب وجود دارد، به‌علاوه ارسال رایگان و امکان مرجوعی برای همه سفارش‌ها
  • برای یافتن تخفیف‌های ویژه درباره محبوب‌ترین محصولات، از فروش ما بازدید کنید

منظور از استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز چیست؟

نکاتی مهم هنگام استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز

هنگام استفاده از عنوان و توضیحات، چند سؤال مفید وجود دارد که برای نوشتن بهترین مطلب، بهتر است ابتدا به آنها پاسخ بدهید. برای مثال، از خودتان بپرسید که برای مشتریان خود چه پیشنهادی دارید؟ حتماً آن را به‌وضوح بیان کنید. سایر سؤالاتی که بهتر است در هنگام استفاده از عنوان، توضیحات و URL یا مکان‌یاب منبع یکسان در تبلیغات گوگل ادز از خودتان بپرسید عبارت‌اند از:

  • چه گره‌ای از مشکلات مشتریان را می‌توانید باز کنید؟ «یک استایل جدید برای تابستان» یا «عینک‌های ما شخصیت شما را به بهترین شکل ممکن نشان می‌دهند»، به مشتریان بالقوه کمک می‌کنند ارزش محصولات شما را درک کنند
  • چرا کسی باید همین‌الان از شما خرید کند؟ اگر تخفیف‌ها یا پیشنهادهای محدودی دارید، به مخاطبان خود اطلاع دهید تا بتوانند از این تخفیف‌ها استفاده کنند
  • چه چیزی محصول یا خدمات شما را منحصربه‌فرد می‌کند؟ مشتریان ممکن است بخواهند بدانند اطلاعات بیشتری از کسب‌وکار شما داشته باشند
  • چرا کسی باید کسب‌وکار شما را بر رقبایتان ترجیح دهد؟ مشتریان گزینه‌های زیادی دارند. به آنها بگویید که از نظر رضایت مشتری بالاترین رتبه را کسب کرده‌اید یا اینکه به مدت 30 روز ضمانت بازگشت وجه را ارائه می‌دهید. این موارد می‌توانند به آنها کمک کنند تا از شما خرید کنند
  • چه مشوق‌های خاصی ارائه می‌دهید؟ حمل رایگان، تخفیف‌های ویژه برای خرید دوباره و مشوق‌های مشابه می‌توانند کسب‌وکار شما را برای خریداران جذاب‌تر کنند

یک نکته حرفه‌ای: حتماً املا، دستور زبان و علائم نگارشی خود را هم برای عنوان و هم توضیحات بررسی کنید. بهتر است کسب‌وکارتان شیک و حرفه‌ای به نظر برسد. علاوه بر این، تبلیغات دارای اشتباه ممکن است توسط سیستم گوگل رد شوند.

نشانی‌های اینترنتی نمایش: بهینه‌سازی URL برای تبلیغات گوگل

بسیاری از کاربران ممکن است تفاوت بین URL نمایشی در تبلیغات گوگل و URL مقصد را ندانند. درک تفاوت بین این دو مورد برای درک روش استفاده و بهینه‌سازی URL ‌های نمایشی برای موتورهای جستجو نکته‌ای مهم است.

بهینه‌سازی URL ‌های نمایشی کلید موفقیت کمپین تبلیغاتی شما است، به‌خصوص اگر کسب‌وکارتان چندان شناخته شده نباشد یا ردپای وب زیادی نداشته باشد. همچنین استفاده از کلمات کلیدی که نوع کسب‌وکارتان را توصیف می‌کنند، به گوگل کمک می‌کند تا تبلیغ را با کسب‌وکار شما پیوند دهد. به‌عنوان‌مثال، اگر توستر می‌فروشید اما URL وب‌سایت شما phone.com است، بدیهی است که اگر URL نمایش را بهینه نکنید، گوگل هیچ سرنخی از روش پیوند یک تبلیغ برای توستر به phone.com نخواهد داشت.

نشانی‌های اینترنتی نمایش: بهینه‌سازی URL برای تبلیغات گوگل

تفاوت URL نمایشی و URL مقصد

نشانی وب یا URL نمایشی، همان چیزی است که کاربران در صورت مشاهده تبلیغات شما می‌بینند. این نشانی با URL مقصد متفاوت است. در واقع URL مقصد جایی است که کاربر در صورت کلیک بر روی تبلیغ در آن فرود می‌آید. پس URL نمایشی یک آدرس وب واقعی نیست و بنابراین الزامات یا محدودیت‌های یکسانی روی آن به‌عنوان یک پیوند قابل کلیک اعمال نمی‌شود.

می‌توان گفت که نشانی اینترنتی نمایشگر یک شناسه منحصربه‌فرد است که آن تبلیغ را به کسب‌وکاری که با آن مرتبط است، پیوند می‌دهد. به همین دلیل است که بهینه‌سازی URL بسیار مهم است تا به گوگل اجازه دهد آگهی و کسب‌وکاری که با آن مرتبط است را به‌درستی شناسایی کند.

اما ممکن است این سؤال پیش بیاید که چرا این موضوع از نظر تبلیغات گوگل اهمیت دارد؟ اهمیت این نکته به این دلیل است که بر امتیاز تبلیغات شما تأثیر می‌گذارد. در واقع تبلیغات با امتیاز بالا به معنای مکان بهتر در صفحه جستجو، قیمت ارزان‌تر و سایر مزایایی است که توسط گوگل در نظر گرفته می‌شوند. یک URL نمایشی بسیار بهینه شده، رتبه‌بندی امتیاز شما و در نتیجه موفقیت کلی کمپین‌های تبلیغاتی‌تان را بهبود می‌بخشد.

قوانینی برای استفاده از عنوان، توضیحات و URL نمایشی در تبلیغات گوگل ادز

نشانی‌های URL نمایشی بر خلاف URL ‌های معمولی از دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه و قوانین گوگل هستند که باید حتماً رعایت شوند. بنابراین یادگیری روش بهینه‌سازی URL نمایشی بسیار مفید است. گوگل فقط حداکثر تا 35 کاراکتر را در URL ‌های نمایشی مجاز می‌داند و برای تبلیغات WAP موبایل، محدودیت آن را تا 20 کاراکتر کاهش می‌دهد. بله، درست متوجه شدید؛ کاراکتر و نه کلمه. پس انتخاب دقیق هر حرف هنگام ساخت URL بسیار مهم است.

علاوه بر این، نام دامنه URL نمایشی و URL مقصد باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند. بدان معنی که اگر مقصد taco.com است، URL نمایش‌داده‌شده نیز باید taco.com را در خود داشته باشد. این نکته بسیار مهمی که برای پیوند آگهی به مقصد انجام می‌شود.

گفتنی است نشانی اینترنتی مقصد محدودیت کاراکتری URL نمایشی را ندارد و در این حالت فقط نشانی وب نمایش داده می‌شود. یکی از کارهای URL ‌های نمایشی این است که پوشه‌ها یا زیربخش‌ها را نیز نشان می‌دهند؛ البته اگر محدودیت کاراکتر اجازه دهد. این بدان معنی است که URL شما می‌تواند taco.com/steaktaco باشد. لازم به ذکر است که برای زیر دامنه‌ها، استفاده از پیشوند نیز مجاز است.

قوانینی برای استفاده از عنوان، توضیحات و URL نمایشی در تبلیغات گوگل ادز

استفاده بهینه از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز با خدمات ادستیتو

تبلیغات در گوگل کار بسیار دشواری است. در واقع ظاهرشدن تبلیغ در صفحه اول جستجو کافی نیست. در بیشتر اوقات اتفاق می‌افتد که آگهی یک رقیب بلافاصله بالاتر یا پایین‌تر از آگهی شما ظاهر می‌شود. به‌علاوه، نتایج ارگانیک نیز در صفحه اول جستجو وجود دارند که باعث می‌شود بسیاری از کاربران از نتایج جستجو که حالت تبلیغاتی دارند، پرش کنند. به همین دلیل ضروری است که در هنگام استفاده از عنوان، توضیحات و URL، نهایت دقت را به خرج دهید.

ادستیتو شریک و نماینده رسمی گوگل در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا به بهترین شکل ممکن از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفاً با همکاران ما در ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

منظور از استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز چیست؟

منظور از عنوان در تبلیغات گوگل ادز، همان متن آبی‌رنگی است که در ابتدای تبلیغتان ظاهر می‌شود. توضیحات به شما این فرصت را می‌دهند تا آنچه که واقعاً وجه تمایز کسب‌وکار کوچکتان را به رخ بکشید. همچنین URL نیز همان لینکی است که در آگهی شما دیده می‌شود.

محدودیت کاراکتر برای عنوان و توضیحات در تبلیغات گوگل چقدر است؟

محدودیت کاراکتر برای عنوان 30 کاراکتر و برای توضیحات ۹۰ کاراکتر است.

نکات مهم در هنگام استفاده از عنوان، توضیحات و URL در تبلیغات گوگل ادز چه مواردی هستند؟

برخی از نکات مهم عبارت‌اند از: اطلاع تخفیف‌ها یا پیشنهادهای محدود به مخاطبان، وجه تمایز محصول یا خدمات شما و همچنین ارائه اطلاعاتی که کاربران ممکن است به آنها نیاز داشته باشند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید