صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

اسکریپت گوگل ادز | چگونه می‌توانیم این ابزار را به داشبورد خود اضافه کنیم؟

اسکریپت گوگل ادز | چگونه می‌توانیم این ابزار را به داشبورد خود اضافه کنیم؟

اسکریپت گوگل ادز؛ دستیار شبانه‌روزی برای خودکارسازی کمپین تبلیغاتی

پس از ساخت اکانت گوگل ادز و راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، باید کمپین خود را به‌صورت مداوم مدیریت و بهینه‌سازی کنید. در واقع تبلیغات گوگل نیازمند بررسی‌های متعدد در طول روز و ساعات مختلف است. اما بررسی همه موارد به‌صورت مرتب به‌خصوص در حالتی که کمپین‌های تبلیغاتی متعددی داشته باشید، کار آسانی نیست. در اینجا است که استفاده از اسکریپت گوگل ادز می‌تواند بسیار مفید واقع شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی اسکریپت گوگل ادز بپردازیم.

اسکریپت گوگل ادز چیست؟

اسکریپت گوگل ادز در واقع کدهای جاوا اسکریپت هستند که می‌توانید آنها را به کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید. بدین ترتیب یک سری از کارها به‌صورت خودکار برای شما انجام خواهند شد. در واقع اسکریپت گوگل ادز در مواردی که سرزدن به کمپین تبلیغات و انجام یک سری تغییرات برای شما می‌تواند زمان‌بر و خسته‌کننده باشد، بسیار مفید هستند. برای استفاده از اسکریپت تبلیغات گوگل لازم نیست کدنویسی بلد باشید. اسکریپت‌های آماده و فراوانی در گوگل ادز هستند که می‌توانند در مدیریت هر چه بهتر کمپین تبلیغات گوگل به شما کمک کنند.

مزایای استفاده از اسکریپت در گوگل ادز

مهم‌ترین مزیت اسکریپت گوگل ادز، صرفه‌جویی در زمان است. شما می‌توانید با اتوماتیک کردن فرایندهای حساب PPC زمان بیشتری روی بهینه‌سازی عملکرد تبلیغات خود صرف کنید. علاوه بر این، اسکریپت‌ها فرصت‌ها و یا مشکلات کوچکی که ممکن است وجود داشته باشند را نیز به شما نشان می‌دهند. به طور طبیعی ممکن است در روند تبلیغات یک کلمه کلیدی با عملکرد بد را شناسایی نکنید و یا فرصت ساخت یک Ad Group جدید را از دست بدهید. در چنین مواردی اسکریپت تبلیغات گوگل به کمک شما می‌آید و می‌توانید روند بهینه‌سازی گوگل ادز خود را به حرفه‌ای‌ترین شکل ممکن انجام دهید. از میان دیگر مزایای استفاده از اسکریپت تبلیغات گوگل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دقت بالا در عملکرد
  • پایین آوردن هزینه‌های تبلیغاتی
  • شناسایی فرصت‌های بیشتر

مزایای استفاده از اسکریپت در گوگل ادز

روش اضافه‌کردن اسکریپت گوگل ادز

برای افزودن اسکریپت تبلیغات گوگل کافی است در داشبورد تبلیغات گوگل، ابتدا روی قسمت Tools & Setting کلیک کرده و سپس از بخش Bulk Actions روی Scripts کلیک کنید. در صفحه جدید نیز باید روی علامت + و سپس روی New Script کلیک کنید. حال در صفحه جدید کد جاوا اسکریپت خود را در محل مشخص‌شده وارد و در ادامه برای اسکریپت خود یک نام تعیین کنید. پس از واردکردن اسکریپت موردنظر در نوار زردی که در بالای صفحه ظاهر می‌شود، باید روی گزینه Authorize کلیک کنید تا اکانت اجازه دسترسی به اسکریپت موردنظر را پیدا کند.

یک نکته مهم درباره اسکریپت تبلیغات گوگل این است که برای هر اسکریپت می‌توان یک بازه زمانی انتخاب کرد. این بازه زمانی تعیین می‌کند که اسکریپت موردنظر به‌صورت ساعتی، روزانه، هفتگی و یا ماهانه اجرا شود. این تنظیمات را می‌توان در بخش Frequency انجام داد.

اسکریپت‌های پرکاربرد در گوگل ادز

اسکریپت گوگل ادز به‌عنوان یک ابزار همه‌فن‌حریف، می‌توانند یک دستیار همیشگی برای شما باشند. لازم به ذکر است که این اسکریپت‌ها برای بهینه‌سازی تصمیم‌گیری درباره تبلیغات مورداستفاده قرار می‌گیرند و نمی‌توانند جایگزین این تصمیمات شوند. در ادامه پرکاربردترین اسکریپت‌های تبلیغات گوگل را مرور می‌کنیم.

اضافه‌کردن شماره تماس به تبلیغات گوگل

با استفاده از اسکریپت افزودن شماره تماس، می‌توانید شماره تماس خود در ایران را به تبلیغات خود اضافه کنید. در واقع باتوجه‌به تحریم، امکان اضافه‌کردن افزونه call در گوگل ادز برای تبلیغات ایران امکان‌پذیر نیست و برای این کار باید از این اسکریپت استفاده کنیم.

اضافه‌کردن شماره تماس به تبلیغات گوگل

افزایش و یا کاهش هزینه کلمات کلیدی (بید)

با استفاده از اسکریپت افزایش و یا کاهش هزینه کلمات کلیدی (بید) می‌توانید هزینه کلمات کلیدی را به طور خودکار افزایش یا کاهش دهید. به‌عنوان نمونه، می‌توانید در اسکریپت خود مشخص کنید که اگر یک کلمه کلیدی خاص میزان‌نمایش بالایی داشته باشد، هزینه کلمه کلیدی موردنظر 25 درصد افزایش پیدا کند. همچنین می‌توانید در اسکریپت تبلیغات گوگل خود تعیین کنید که اگر یک کلمه کلیدی با دریافت تعداد زیاد کلیک در طول روز بودجه شما را تا حد بسیار زیادی مصرف کرد، آن کلمه کلیدی به طور خودکار متوقف یا pause شود و یا هزینه آن کاهش پیدا کند.

اسکریپت گزارش‌گیری

اگر شما مدیریت چند کمپین تبلیغاتی گوگل را بر عهده دارید، حتماً می‌دانید که افراد و مجموعه‌های مختلف، برای وارسی عملکرد تبلیغات، پارامترهای گوناگونی را مورد بررسی قرار می‌دهند. گاهی این اطلاعات به‌صورت پیش‌فرض در پنل تبلیغات وجود ندارد و گزارش‌ها باید سفارشی‌سازی شوند. با استفاده از اسکریپت گوگل ادز می‌توانید گزارش‌های شخصی‌سازی شده در اختیار داشته باشید و آنها را با دیگران نیز به اشتراک بگذارید.

بررسی لینک‌های سایت

برخی از اسکریپت‌های گوگل ادز می‌توانند لینک‌های شما را بررسی کرده و اگر در لینک‌ها مشکلی وجود داشت، به شما اطلاع دهند. لینک‌های وب‌سایت‌های مختلف می‌توانند به دلایل گوناگونی همچون خطاهای مربوط به کدنویسی و… با مشکل روبرو شوند. این اسکریپت‌ها وظیفه دارند سلامت لینک‌های وب‌سایت را بررسی کنند. در صورت وجود مشکل، تبلیغات گوگل متوقف می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که برای شما ایمیلی مبنی بر وجود مشکل در لینک‌ها ارسال شود.

اسکریپت بررسی امتیاز کیفی

اسکریپت بررسی امتیاز کیفی، کلمات مختلف را بررسی می‌کند و نتیجه را به شما ارائه می‌دهد. امتیاز کیفی گوگل در هزینه کلمات کلیدی و به‌طورکلی عملکرد کمپین تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید تعیین کنید؛ مثلاً کلماتی که امتیاز کیفی کمتر از 4 دارند، به صورت خودکار متوقف شوند.

اسکریپت بررسی امتیاز کیفی

مدیریت کمپین تبلیغاتی با استفاده بهینه از اسکریپت گوگل ادز

اسکریپت‌های گوگل ادز تنوع بسیار زیادی دارند و می‌توانید از آنها برای بهینه‌سازی و نظارت بهتر بر کمپین خود استفاده کنید. استفاده هوشمندانه از این اسکریپت‌ها می‌تواند به کاهش هزینه تبلیغات گوگل شما منجر شود. این اسکریپت‌ها همچون یک نیروی کمکی شبانه‌روزی می‌توانند در مدیریت کمپین‌های مختلف تبلیغاتی به شما کمک کنند.

ادستیتو پارتنر و نماینده رسمی گوگل در زمینه تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با بهره‌گیری از اسکریپت‌های مختلف گوگل، کمپین تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید و شاهد نتایج چشمگیر باشید.

سؤالات متداول

منظور از اسکریپت گوگل ادز چیست؟

اسکریپت گوگل ادز یک کد جاوا اسکریپت است که می‌توانید آن را به کمپین تبلیغاتی خود اضافه کنید تا یک سری از کارها به‌صورت خودکار برای شما انجام شوند.

استفاده از اسکریپت گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

از میان مهم‌ترین مزایای استفاده از اسکریپت گوگل ادز می‌توان به صرفه‌جویی در زمان و دقت بالای عملکرد آنها اشاره کرد.

برخی از پرکاربردترین اسکریپت‌های گوگل ادز چه مواردی هستند؟

از میان پرکاربردترین اسکریپت‌های گوگل ادز می‌توان به اسکریپت اضافه‌کردن شماره تماس به تبلیغات گوگل، اسکریپت افزایش و یا کاهش هزینه کلمات کلیدی، اسکریپت گزارش‌گیری، اسکریپت بررسی لینک‌های سایت و اسکریپت بررسی امتیاز کیفی اشاره کرد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید