صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز | راهنمای قدم‌به‌قدم برای شما

اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز | راهنمای قدم‌به‌قدم برای شما

اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز؛ خودکارسازی مدیریت کمپین‌ها

اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز باعث ایجاد نظم بیشتر در کمپین‌های تبلیغات گوگل شما می‌شود. همچنین با استفاده از این اسکریپت‌ها، بخش بزرگی از کارها به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شوند. فارغ از اینکه شما چه مقدار زمان برای کنترل کمپین‌های تبلیغاتی خود صرف می‌کنید، همیشه برخی از مسائل طبق برنامه پیش نمی‌روند. معمولاً تیم بازاریابی کارهای زیادی دارد که باید انجام دهد و همیشه امکان کنترل تمام پارامترهای موجود در گوگل ادز وجود ندارد. ازاین‌رو، اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی راحت کند. در این مطلب قصد داریم به آموزش اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز بپردازیم.

اسکریپت گوگل ادز چیست؟

اسکریپت‌های گوگل ادز با استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت ایجاد می‌شوند. این اسکریپت‌ها روشی آسان برای انجام وظایف خودکار محصولات گوگل، سرویس‌های شخص ثالث و برنامه‌های کاربردی وب فراهم می‌کنند. در واقع شما با افزودن اسکریپت به اکانت گوگل خود، کدهای مد نظرتان را برای برنامه‌ریزی تبلیغات در گوگل به اکانت گوگل ادز اضافه می‌کنید. نکته جالب این است که بخش زیادی از این اسکریپت‌ها به‌صورت رایگان توسط توسعه‌دهندگان ایجاد شده‌اند و حتی اگر هیچ اطلاعات قبلی در زمینه کدنویسی نداشته باشید، باز هم می‌توانید برای رفع نیاز خود از آنها استفاده کنید.

تعداد بسیار زیادی اسکریپت آماده و پرکاربرد برای رفع انواع نیاز‌ها ایجاد شده‌اند. شما با اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز خود می‌توانید تنظیمات جدیدی برای کمپین‌های خود در نظر بگیرید و به بهترین شکل ممکن اکانت خود را ارتقا دهید. این کدها کارهای فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهند که می‌تواند شما را کاملاً هیجان‌زده کنند. به‌عنوان نمونه، فرض کنید شما فروشنده کت بارانی هستید و می‌خواهید فقط در زمانی که هوا خنک است تبلیغات شما در گوگل فعال شود.

در حالت عادی این کار فقط به صورتی امکان‌پذیر است که کمپین گوگل ادز خود را به شکل دستی فعال یا غیرفعال کنید. اما با اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز و با استفاده یک کد خاص، می‌توانید از گوگل بخواهید به برنامه هواشناسی متصل شود و تنها هنگامی که در شهر شما هوا بارانی است، آگهی شما را نمایش بدهد. به همین سادگی و با اضافه‌کردن چند خط کد می‌تواند این کار را انجام داد.

اسکریپت گوگل ادز چیست؟

چرا اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز اهمیت دارد؟

اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا بسیاری از کارهای روزانه مربوط به کمپین تبلیغاتی خود در گوگل را به شکل خودکار انجام دهید. این اسکریپت‌ها می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند؛ همچون متوقف کردن یک کمپین تبلیغاتی کم‌اثر و یا ارسال وضعیت اکانت‌ها از طریق پیامک و ایمیل. شما می‌توانید تنظیمات اولیه را مشخص و سپس به‌صورت روزانه نتایج را روی گوشی همراه خود حتی در جایی که به اینترنت دسترسی ندارید نیز کنترل کنید. بدین ترتیب دیگر لازم نیست زمان زیادی را برای مدیریت کمپین‌های خود صرف کنید. همچنین می‌توانید چند کمپین تبلیغاتی هم‌زمان در گوگل ادز داشته باشید.

روش افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

برای اضافه‌کردن اسکریپت، ابتدا باید به اکانت گوگل ادز خود وارد شوید. سپس روی گزینه Bulk operations کلیک کنید. پس از ورود به این صفحه، شما به دو گزینه دسترسی خواهید داشت. گزینه اول به شما کمک می‌کند تا بتوانید قوانین را به طور خودکار تنظیم کنید. با بهره‌گیری از این قوانین خودکار، تا حد زیادی در وقت شما صرفه‌جویی خواهد شد. همچنین خواهید توانست هزینه‌های خود را کنترل و برای بسیاری از کارها یک جدول برنامه‌ریزی تهیه کنید.

اما این گزینه محدود به تنظیمات پیش‌فرض گوگل است و برای تنظیمات پیشرفته باید اسکریپت‌ها را به‌صورت دستی وارد کنید. در مرحله بعد، روی گزینه ساخت و اشتراک اسکریپت‌ها یا creat and share script کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، شما فهرستی از اسکریپت‌های اضافه‌شده را خواهید دید. البته اگر اولین‌بار است که می‌خواهید یک اسکریپت جدید اضافه کنید، این صفحه برای شما خالی خواهد بود.

روش افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

برای اضافه‌کردن اسکریپت‌های جدید روی گزینه + SCRIPT کلیک کنید. در این مرحله می‌توانید کنسول اسکریپت که محل قراردادن اسکریپت و اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز است را مشاهده کنید. پس از آن که کد‌های آماده را در محل موردنظر قرار دادید، می‌توانید با استفاده از گزینه پیش‌نمایش یا Preview مطمئن شوید که کد به‌درستی کار می‌کند.

سپس باید کلیک روی گزینه Authorize now کلیک و تأیید کنید که این اکانت از این اسکریپت استفاده کند. در واقع شما تأیید می‌کنید که مسئول ویرایش و اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز خود هستید. در پایان روی گزینه Run Script Now کلیک کنید. به‌این‌ترتیب اسکریپت افزوده شده به اکانت گوگل ادز شما فعال خواهد شد.

نکات مهم برای افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

معمولاً از اسکریپت‌های گوگل ادز به‌صورت روزانه یا ساعتی استفاده می‌شود. گوگل با ارائه تنظیمات ویژه، نشان می‌دهد که برای وقت مشتریانش اهمیت قایل است. به‌جای تنظیمات دستی، شما می‌توانید به گوگل بگویید که از کدام اسکریپت در چه زمانی استفاده کند و در چه زمانی استفاده از آن را متوقف کند. برای این کار اسکریپت خود را ذخیره کنید و به صفحه bulk operations برگردید و روی گزینه اسکریپت‌ها کلیک کنید. حالا اسکریپتی که از قبل اضافه کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید.

در کنار این اسکریپت گزینه‌ای برای ایجاد یک جدول زمان‌بندی نیز وجود دارد. با کلیک روی گزینه create می‌توانید یک بازه زمانی برای استفاده از اسکریپت مشخص کنید. همچنین با تنظیم frequency می‌توانید ساعت استفاده از اسکریپت و توقف استفاده از آن را تعیین کنید. علاوه بر این، برای اطمینان از انجام برنامه می‌توانید از گوگل بخواهید فعالیت اسکریپت را به ایمیل شما ارسال کند.

نکات مهم برای افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادز

اضافه‌کردن اسکریپت به اکانت گوگل ادز باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود

همان‌طور که توضیح داده شد، اسکریپت‌های گوگل ادز باعث می‌شوند که کارهای تکراری یا کارهایی که لازم است به طور مرتب و از روی جدول زمان‌بندی انجام شوند، حالت خودکار پیدا کنند. این ویژگی باعث سروسامان یافتن کمپین‌های تبلیغاتی و صرفه‌جویی در وقت می‌شود. ادستیتو نماینده رسمی گوگل در ایران در زمینه گوگل ادز است. ما در ادستیتو با بهره‌گیری از به‌روزترین ویژگی‌های گوگل ادز به شما کمک می‌کنیم تا کمپین‌های تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن راه‌اندازی و مدیریت کنید.

سؤالات متداول

منظور از اسکریپت در گوگل ادز چیست؟

اسکریپت‌های گوگل ادز روشی آسان برای انجام وظایف خودکار محصولات گوگل فراهم می‌کنند. برای مثال، اگر شما فروشنده کت بارانی باشید و بخواهید فقط در زمانی که هوا خنک است تبلیغ شما نمایش داده شود، می‌توانید با افزودن اسکریپت از گوگل بخواهید به برنامه هواشناسی متصل شود و تنها هنگامی که در شهر شما هوا بارانی است، آگهی‌تان نمایش داده شود.

افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادز چه اهمیتی دارد؟

افزودن اسکریپت به اکانت گوگل ادز به شما کمک می‌کند تا بسیاری از کارهای روزانه مربوط به کمپین تبلیغاتی خود در گوگل را به شکل خودکار انجام دهید.

آیا می‌توان زمان استفاده و توقف اسکریپت در گوگل ادز را تنظیم کرد؟

بله، کافی است اسکریپت خود را ذخیره کنید و به صفحه bulk operations برگردید و روی گزینه اسکریپت‌ها کلیک کنید. در کنار این اسکریپت گزینه‌ای برای ایجاد یک جدول زمان‌بندی وجود دارد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید