صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

اضافه شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز | ابزاری خودکار برای انجام کارهای پرزحمت

اضافه شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز | ابزاری خودکار برای انجام کارهای پرزحمت

اضافه شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز؛ گزینه‌ای برای صرفه‌جویی در وقت

لیست استثنا داینامیک ابزاری است که بیشتر برای تمرکز بر هدف‌گذاری کمپین‌های دیسپلی قرار می‌گیرد. می‌توانید از لیست استثناها استفاده کنید تا مطمئن شوید تبلیغات گوگل شما توسط افراد مناسب دیده می‌شود؛ یا به عبارت دقیق‌تر، افراد ناخواسته آنها را نمی‌بینند. در این مطلب قصد داریم به بررسی اضافه شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز بپردازیم.

افزودن لیست استثنا در گوگل ادز چه مزایای دارد؟

احتمالاً با ایده «مخاطب» و نحوه نمایش یا اصطلاحاً تبلیغات دیس پلی به جمعیت خاصی آشنا هستید. لیست استثنا حالت عکس آن است و اضافه‌کردن لیست استثنا دینامیک به گوگل ادز روشی است برای اینکه به الگوریتم‌ها بگویید که نمی‌خواهید تبلیغات شما را ببینند. پیاده‌سازی فهرستی برای حذف وب‌سایت‌های کودکان و سایت‌های بزرگسالان کار جالبی برای بهینه‌سازی نیست. وقتی چنین سایت‌هایی با خریداران شما بی‌ربط هستند، بی‌معنی است که بودجه‌ای برای گذاشتن چنین تبلیغاتی صرف کنید. از میان مزایای اضافه‌شدن لیست استثنا داینامیک در گوگل ادز، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرهیز از عدم تطابق: نیازی نیست که محصول یا خدمات شما با هر صنعتی که توسط شبکه دیس پلی گوگل ادز ارائه می‌شود مرتبط باشد. شاید نخواهید تبلیغات محصول شما با وسایل کمک در کنار محصولات زناشویی ظاهر شود، نه صرفاً به این دلیل که با آنها مخالف هستید؛ بلکه به این خاطر که چیزی که می‌فروشید (همچون کامپیوتر، گوشی تلفن همراه، ماشین، و غیره) واقعاً ربطی به آنها ندارد.
  • فیلترکردن کاربرانی که قصد خرید ندارند: نیازی نیست برای تبلیغات نشان‌داده‌شده به افرادی که می‌دانید مشتریان بالقوه شما نیستند، پول خرج کنید. بعید است که بچه‌ای که در وب‌سایتی که مخصوص کودکان است، به نرم‌افزار تولید صنعتی شما علاقه‌مند باشد؛ هر چند که کاملاً غیرممکن هم نیست.

افزودن لیست استثنا در گوگل ادز چه مزایای دارد؟ 

ویژگی داینامیک؛ نسخه جدید لیست استثنا در گوگل ادز

گوگل به‌تازگی عرضه نسخه‌های داینامیک لیست استثنا را اعلام کرد. بدین ترتیب یکی از کارهای خسته‌کننده در فهرست کارهای مدیران تبلیغات حالت خودکار پیدا کرد. کاردستی و پرزحمت تهیه لیست استثنا برای حذف وب‌سایت‌های خاص یا حتی کل دامنه‌ها، معمولاً به‌عنوان بخشی از فرایند نگهداری منظم یک کارزار تبلیغاتی است. مدیر تبلیغات متوجه می‌شود که یک تبلیغ در یک وب‌سایت جدید نمایش داده می‌شود، سپس آن وب‌سایت را بررسی می‌کند تا ببیند چه نوع محتوایی را نمایش می‌دهد، آن را خارج از هدف می‌داند و سپس یک سایت جدید را به لیست استثنا خود در گوگل ادز اضافه می‌کند.

اما به‌روزرسانی جدید گوگل ادز با افزودن ویژگی داینامیک به لیست استثنا، به مدیران آگهی اجازه می‌دهد تا از لیست‌هایی که توسط شخص دیگری ایجاد و به‌روز می‌شوند، استفاده کنند. این مسئله می‌تواند یک نکته مفید برای سازمان‌های کوچک‌تری باشد که صرفاً زمان یا منابع لازم برای مدیریت مؤثر لیست‌های استثنا را ندارند.

چرا بهتر است از لیست استثنا دیگران استفاده کنیم؟

درست است که ما دوست داریم فکر کنیم در مورد هر آنچه که در سرتاسر اینترنت اتفاق می‌افتد آگاه هستیم، اما واقعیت این است که چنین مسئله‌ای غیرممکن است. ماهیت جمع‌سپاری لیست استثنا عمومی می‌تواند بسیار مفید باشد؛ کافی است فقط به فراگیر بودن ویکی‌پدیا به‌عنوان نمونه‌ای از یک اکوسیستم اطلاعاتی خود اصلاح ‌شونده نگاه کنید.

ازاین‌گذشته، سازمان‌های مدافع و انجمن‌های صنعتی عادت کرده‌اند در صدر وب‌سایت‌هایی قرار بگیرند که برای مثال، نظرات سیاسی را تبلیغ می‌کنند؛ نظراتی که نمی‌خواهید با برندتان ارتباط داشته باشند. در اینجا است که این اشخاص ثالث قابل‌اعتماد، می‌توانند به شناسایی وب‌سایت‌های مشکل‌ساز بپردازند. سپس می‌توانید به‌راحتی تبلیغات خود را از آنها دور نگه دارید.

چرا بهتر است از لیست استثنا دیگران استفاده کنیم؟ 

دلیل اهمیت لیست استثنا داینامیک گوگل ادز چیست؟

گوگل با تبلیغ‌کننده دانستن همه کسب‌وکارهای کوچک، در اطلاعیه خود به این موضوع اشاره می‌کند که مسدودکردن صفحات وب که نمی‌خواهید در آنها نمایش داده شوند، منابع اختصاصی زیادی را برای به‌روزرسانی‌های منظم اشغال می‌کند.

با اضافه‌شدن لیست استثنا به گوگل ادز، خیالتان راحت است که هرگز در کنار محتوایی قرار نمی‌گیرید که با برند شما همخوانی ندارد. کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند از لیست استثنا داینامیک گوگل استفاده کنند. این لیست توسط سایر اعضای تیم یا اشخاص ثالث به‌روز می‌شود و پس از به‌روزرسانی گوگل به طور خودکار آن موارد استثنا را در همه کمپین‌های قابل‌اجرا به‌روز می‌کند.

چه زمانی می‌توانیم مواردی به لیست استثنا داینامیک گوگل ادز اضافه کنیم؟

ازآنجایی‌که اضافه‌شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز یک ویژگی بسیار منحصربه‌فرد است، شاید بهتر باشد برای استفاده از آن، دو جز اصلی را در نظر داشته باشید: یکی زمان مناسب برای اضافه‌کردن مواردی به لیست استثنا و دیگری روش اضافه‌کردن موارد به آن. اگر معیارهای زیر را داشته باشید، بهتر است از لیست استثنا داینامیک گوگل ادز برای یوتیوب و دیس پلی  استفاده کنید:

  • کسب‌وکار شما می‌تواند با محتوای حساسی مرتبط باشد، بنابراین می‌خواهید به مکان‌هایی که تبلیغاتتان نشان داده می‌شوند، توجه داشته باشید
  • زمان کمی دارید و نمی‌توانید مکان‌های خاصی را به‌صورت دستی حذف کنید
  • در گزارش مکان‌نمایش تبلیغات، متوجه می‌شوید آگهی شما در جای ناخواسته‌ای نشان‌داده‌شده است
  • چندین کمپین دیسپلی یا ویدئویی دارید که می‌خواهید موارد استثنا را به آنها اضافه کنید
  • نمی‌خواهید وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها یا صفحات خاصی آگهی شما را نمایش دهند

چه زمانی می‌توانیم مواردی به لیست استثنا داینامیک گوگل ادز اضافه کنیم؟ 

روش اضافه کردن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز

هر کسی که قصد بهینه‌سازی مکان تبلیغات ویدئویی یا دیس پلی  خود است، می‌تواند از ویژگی اضافه‌شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز استفاده کند. هدف از این کار، صرفه‌جویی در وقت شما است. به لطف گوگل، روش اضافه‌کردن موارد به لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز بسیار آسان است و فقط چند مرحله ساده وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • لیست استثنا داینامیک گوگل ادز خود را به‌صورت آفلاین آماده داشته باشید تا بتوانید آن را آپلود کنید
  • با کلیک روی Tools در زیر shared library روی قراردادن لیست استثنا یا placement exclusions کلیک کنید
  • حالا برای اضافه‌کردن یک لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز، روی پلاس آبی کلیک کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌ریزی کنید چندین لیست استثنا داینامیک گوگل ادز برای آپلود منظم اضافه شوند
  • پس از آپلودکردن لیست استثنا می‌توانید آن را انتخاب کنید، سپس روی منوی کشویی ویرایش کلیک کنید تا برای به‌روزرسانی‌ها برنامه‌ریزی زمانی انجام شود
  • کمپین دیس پلی یا ویدئویی را که می‌خواهید اضافه‌شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز روی آن اعمال شود را انتخاب کنید
  • روی گزینه قرار دهی یا placements و سپس روی گزینه exclusions کلیک کنید
  • با کلیک روی آیکون مداد آبی می‌توانید موارد استثنا قرار دهی را ویرایش کنید. سپس می‌توانید قراردهی لیست استثنا را انتخاب کنید
  • در پایان تغییرات را ذخیره کنید

روش اضافه کردن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز 

استفاده از لیست استثنا داینامیک گوگل ادز می‌تواند برای کمپین تبلیغاتی شما مفید باشد!

لیست استثنا داینامیک گوگل ادز می‌تواند برای هر حسابی که به دنبال اطمینان از نمایش تبلیغات خود در مکان‌های هدفمند است، مناسب باشد. با اینکه یافتن مکان‌های جدید برای هدف‌گذاری مهم است، اما حذف مکان‌های خاص نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

ادستیتو شریک رسمی گوگل ادز در ایران است. ما در ادستیتو با بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری‌های گوگل به شما کمک می‌کنیم تا تبلیغات خود را به شکل مؤثرتری به مخاطبان خودنمایش بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده از لیست استثنا داینامیک گوگل ادز لطفاً با کارشناسان ما در ادستیتو تماس بگیرید.

سؤالات متداول

کاربرد لیست استثنا داینامیک گوگل ادز چیست؟

با استفاده از لیست استثنا می‌توانید اطمینان حاصل کنید تبلیغات شما توسط افراد مناسب دیده می‌شود؛ یا به عبارت دقیق‌تر، افراد ناخواسته آنها را نمی‌بینند.

لیست استثنا داینامیک چه تفاوتی با نسخه قبلی گوگل ادز دارد؟

در نسخه قبلی، لازم بود لیست استثنا به‌صورت دستی به گوگل ادز وارد شود؛ ولی در نسخه جدید این کار به‌صورت اتوماتیک یا اصطلاحاً داینامیک انجام می‌شود.

اضافه شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

از مهم‌ترین مزایای اضافه‌شدن لیست استثنا داینامیک به گوگل ادز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حصول اطمینان از این که برند شما هرگز با محتوای نامناسبی که ممکن است به شهرت شما آسیب برساند یا مخاطبان شما را آزار دهد مرتبط نیست و اینکه از هدررفتن هزینه تبلیغاتی‌تان ترافیکی که به کسب‌وکار شما ارتباطی ندارد، جلوگیری می‌کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید