صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز | راهکارها

اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز | راهکارها

آشنایی با اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز

گوگل به‌تازگی یک شاخص جدید به نام limited by bid strategy در روش قیمت گذاری دستی ارائه کرده است. این اعلان زمانی نشان داده می‌شود که گوگل بر این باور باشد که کمپین شما می‌تواند با استفاده از یک استراتژی پیشنهادی متفاوت مانند Target ROAS یا حداکثرکردن ارزش تبدیل، نتایج بهتری به دست آورد. بنابراین مهم است که بدانیم معنی آن چیست و اینکه آیا بهینه‌سازی استراتژی قیمت‌گذاری شما می‌تواند به افزایش عملکردتان کمک کند یا خیر. در این مطلب قصد داریم به بررسی اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی تبلیغات گوگل ادز بپردازیم.

انواع استراتژی‌های قیمت گذاری در گوگل ادز

به‌طورکلی در گوگل ادز، به دو صورت اتوماتیک و دستی می‌توان کمپین‌های گوگل ادز را قیمت‌گذاری کرد. توصیه می‌شود برای انتخاب بهترین روش برای قیمت‌گذاری، دست به انجام تحقیقات بزنید و بر اساس نوع کسب‌وکار، اهداف تبلیغاتی و نیز حجم تبلیغات خود، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

در قیمت‌گذاری دستی، صاحب آگهی می‌تواند به طور دقیق حداکثر پیشنهاد خود را برای کلیک تعیین کند. شما با انتخاب این استراتژی می‌توانید در هر لحظه تغییرات موردنظرتان را اعمال کنید. در قیمت‌گذاری اتوماتیک، الگوریتم‌های گوگل دست به بهینه‌سازی کمپین می‌زنند و به طور خودکار کمپین‌ها را قیمت‌گذاری می‌کنند. با اینکه استراتژی تعیین قیمت خودکار در بهبود عملکرد کمپین‌ها بسیار مؤثر هستند، ولی بر بودجه گوگل ادز هیچ کنترلی ندارند. خلاصه‌ای از استراتژی‌های قیمت‌گذاری خودکار گوگل عبارت‌اند از:

  • استراتژی Target ROAS: این استراتژی هدف ROAS (بازده هزینه تبلیغات) خاصی که شما تعیین کرده‌اید را نشانه می‌گیرد. بدین ترتیب گوگل قیمت گذاری شما را برای رسیدن به آن هدف بهینه می‌کند. در این حالت دانستن میانگین ارزش سفارش و حاشیه سود هدف بسیار سودمند است
  • حداکثرکردن ارزش تبدیل: این استراتژی به بهینه‌سازی تبدیل باتوجه‌به بودجه شما منجر می‌شود. گوگل برای تعیین اینکه کدام پیشنهادها بیشترین احتمال را برای تبدیل باارزش بالا دارند، از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. اگر هدف شما به حداکثر رساندن درآمد باشد، این استراتژی می‌تواند عالی عمل کند
  • به حداکثر رساندن کلیک‌ها: این استراتژی صرفاً در پی دریافت هرچه بیشتر کلیک باتوجه‌به بودجه شما است و ابتدایی‌ترین استراتژی قیمت گذاری خودکار است را تشکیل می‌دهد
  • استراتژی CPC پیشرفته: این روش، استراتژی پیشنهادی پیش‌فرض گوگل برای کمپین‌های خرید است و گفته می‌شود که به‌زودی به‌عنوان CPC دستی عمل خواهد کرد. بنابراین اگر از CPC پیشرفته استفاده می‌کنید، شاید بهتر باشد یکی از استراتژی‌های خودکار دیگر را آزمایش نیز کنید

انواع استراتژی‌های قیمت گذاری در گوگل ادز

اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز چه چیزی بیان می‌کند؟

اعلان Limited By Bid Strategy در تبلیغات گوگل بیان ادز به شما می‌گوید که Max CPC bid limit برای کمپین یا گروه تبلیغاتی که از روش هدف‌گیری از چندین کلمه کلیدی استفاده می‌کند، به حداکثر میزان خود رسیده است. بدین ترتیب ظاهراً این اعلان از شما می‌خواهد تا سقف حداکثر قیمت‌گذاری خود یا اصطلاحاً Max CPC bid limit را افزایش دهید تا شانس نمایش تبلیغتان بیشتر شود. اما توجه داشته باشید که این عمل راهکار مناسبی نیست. در واقع در موارد بسیار زیادی پیش می‌آید که راهکار افزایش سقف حداکثر پیشنهاد قیمت منجر به افزایش نمایش‌ یا کلیک برای کمپین‌ها نمی‌شود.

نظر گوگل درباره اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی

گوگل ادز توضیحات بیشتری در مورد اعلان جدید Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی ارائه کرده است. این اعلان پاپ‌آپ برای اولین‌بار توسط آنتونی هیگمن، متخصص بازاریابی دیجیتال در یک کمپین CPC دستی پیشرفته کشف شد. پس از مطرح‌کردن نگرانی‌ها در جامعه گوگل ادز، این غول فناوری توضیح داد که شاخص گفته‌شده صرفاً نشان می‌دهد که حفظ یک کمپین در ضمن داشتن بازدهی مشابه در هزینه تبلیغات (ROAS)، پتانسیل دستیابی به ارزش تبدیل بهتری را دارد.

علی‌رغم این اعلان، گوگل به صاحبان آگهی اطمینان داد که در حال حاضر آنها لازم نیست هیچ اقدامی انجام دهند. این شاخص به‌جای الزام برای تغییر اجباری به‌عنوان یک توصیه بالقوه عمل می‌کند. بااین‌حال، برخی از صاحبان آگهی نگران هستند که این مسئله بتواند نشانه گامی به سمت منسوخ‌شدن پیشنهاد CPC دستی باشد. این امر ممکن است برای صنایعی که برای داده‌های تبدیل پیشرفته از آمادگی لازم برخوردار نباشند، مشکلاتی ایجاد کند.

نظر گوگل درباره اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی

کارشناسان بازاریابی دیجیتال خاطرنشان می‌کنند اگر چه این ویژگی ممکن است برای همه کمپین‌ها مفید نباشد، اما می‌تواند برای برخی از کمپین‌های هوشمند مفید واقع شود. گفتنی است که این اطلاعات می‌تواند به تشخیص و بهینه‌سازی نیز کمک کند.

شما به‌عنوان صاحب آگهی می‌توانید این اعلان را بررسی کنید. اما خوشبختانه همان‌طور که گوگل نیز اعلام کرده است، لازم اقدام خاصی انجام دهید. علاوه بر شاخص استراتژی قیمت‌گذاری، گوگل برخی از شاخص‌های وضعیت را نیز معرفی کرده است. این شاخص‌ها نشان می‌دهند عواملی همچون موجودی، وضعیت پیشنهاد یا محدودیت‌های بودجه، چه زمانی بر استراتژی پیشنهاد قیمت تأثیر می‌گذارند.

آیا لازم است اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز را برطرف کنیم؟

اول‌ازهمه، بهتر است بدانید که اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز خطری ندارد؛ نیاز به اعمال تغییرات فوری نیست و می‌خواهد پیشنهاد خود را افزایش دهید. ولی برای برطرف‌کردن حس کنجکاوی خود و نیز برطرف‌کردن این اعلان، سعی کنید Max CPC bid limit را تا حد کمی مثلاً ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش دهید. شاید بعد از مدتی متوجه شوید با اینکه نمایش کمپینتان بیشتر شده ولی همچنان این اعلان ظاهر می‌شود. در این صورت می‌توانید Max CPC bid limit را کمی بیشتر مثلاً ۱۰ درصد دیگر افزایش دهید.

حال ممکن است با افزایش این مقدار کمپینتان نمایش بیشتری به دنبال نداشته باشد و تنها هزینه کلیک افزایش پیدا کند. در این حالت بهتر است هزینه هر کلیک را به مقدار قبل برگردانید. توصیه نمی‌شود که Max CPC bid limit دوباره را افزایش دهید. اما با نگاه به اعلان، سقف حداکثر پیشنهاد قیمت را بدون درنظرگرفتن عوامل دیگری که ممکن است بر عملکرد کمپین شما تأثیر بگذارند، افزایش دهید.

آیا لازم است اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی گوگل ادز را برطرف کنیم؟

اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت گذاری دستی مشکل‌ساز نیست

گوگل ادز یک اعلان جدید دارد که ممکن است درصورتی‌که از قیمت‌گذاری دستی استفاده می‌کنید، در کنسول یا داشبورد شما با عنوان Limited By Bid Strategy ظاهر شود. این پیام معمولاً زمانی نشان داده شود که گوگل تصور کند کمپین شما می‌تواند با استفاده از استراتژی قیمت‌گذاری متفاوت، ارزش بیشتری به دنبال داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر، صاحبان آگهی می‌توانند به دستورالعمل‌های وضعیت استراتژی پیشنهاد گوگل مراجعه کنند. برای شما به‌عنوان صاحب آگهی مهم است که از هرگونه به‌روزرسانی یا تغییر در استراتژی‌های مناقصه مطلع باشید تا از عملکرد و نتایج بهینه اطمینان حاصل کنید.

ادستیتو پارتنر و نماینده رسمی گوگل در بخش تبلیغات آنلاین در ایران است. ما در ادستیتو با بهره‌گیری از تازه‌ترین روش‌های فناورانه به شما کمک می‌کنیم تا در تمامی جنبه‌های مربوط به کمپین گوگل ادز از جمله قیمت گذاری دستی و رویارویی با اعلان‌هایی همچون Limited Bid Strategy، بهترین رویکرد ممکن را در پیش بگیرید.

 

سؤالات متداول

منظور از اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت‌گذاری دستی گوگل ادز چیست؟

اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت‌گذاری دستی گوگل ادز معمولاً زمانی نشان داده شود که گوگل تصور کند کمپین شما می‌تواند با استفاده از استراتژی قیمت گذاری متفاوت، ارزش بیشتری به دنبال داشته باشد.

چند نوع استراتژی قیمت‌گذاری در گوگل ادز وجود دارد؟

دو نوع استراتژی قیمت‌گذاری در گوگل ادز وجود دارند که عبارت‌اند از قیمت‌گذاری دستی و قیمت‌گذاری خودکار.

آیا در مورد اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت‌گذاری دستی گوگل ادز باید اقدام خاصی انجام دهیم؟

خوشبختانه همان‌طور که گوگل نیز اعلام کرده است، لازم نیست در مورد در مورد اعلان Limited By Bid Strategy در قیمت‌گذاری دستی گوگل ادز اقدام خاصی انجام دهید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید