صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

افزونه تماس در تبلیغات گوگل | چرا برای درج شماره تماس باید از افزونه استفاده کنید؟

افزونه تماس در تبلیغات گوگل | چرا برای درج شماره تماس باید از افزونه استفاده کنید؟

با افزونه تماس در تبلیغات گوگل، مشتریان دسترسی سریعی به شما دارند

افزونه‌های تبلیغات گوگل کمک می‌کنند تا بتوانید اطلاعات بیشتری را به مخاطبانی که تبلیغ شما را در گوگل مشاهده می‌کنند، نمایش دهید. یکی از پرکاربردترین افزونه‌های گوگل ادز، شماره تماس یا Call extension است. با استفاده از افزونه تماس می‌توان تلفن کسب‌وکار را در گوگل ثبت کرد. هدف برخی کسب‌وکارها از تبلیغات در گوگل و جذب کاربران به سایت‌، برقراری تماس تلفنی است. در چنین کسب‌وکارهایی، کاربر پس از تماس و دریافت مشاوره، به مشتری تبدیل می‌شود. در این مطلب قصد داریم به معرفی افزونه تماس در تبلیغات گوگل بپردازیم.

افزونه تماس در تبلیغات گوگل چیست؟

متنی که شما در تبلیغات گوگل به کاربران نشان می‌دهید، از دو قسمت اصلی تشکیل می‌شود؛ یکی بخش اصلی متن است که همیشه به کاربران نمایش داده می‌شود. اما در کنار قسمت اصلی، گوگل امکاناتی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که به آنها افزونه می‌گویند. استفاده از افزونه‌ها علاوه بر افزایش امتیاز کیفی، باعث جذاب‌تر شدن آنها نیز می‌شود و نرخ کلیک شما را نیز بالا می‌برد.

در میان افزونه‌های تبلیغات گوگل، افزونه تماس یکی از کاربردی‌ترین آنها است که با استفاده از آن می‌توانید شماره تماس ثابت یا همراه خود را کنار متن تبلیغ خود اضافه کنید. بدین ترتیب کاربرانی که تبلیغ شما را می‌بینند، می‌توانند با شما تماس بگیرند. اما استفاده از این افزونه در ایران به دلیل تحریم‌ها با موانعی روبه‌رو است و برای استفاده از آن باید از ترفندهای خاصی استفاده کنیم.

استفاده از افزونه تماس در تبلیغات گوگل چه مزایایی دارد؟

استفاده از افزونه تماس به دو شکل می‌تواند باعث بهترشدن نتیجه کمپین تبلیغاتی شما بشود که عبارت‌اند از افزایش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل شما و فراهم‌کردن خدمات پشتیبانی بهتر برای مشتریان. در ادامه به توضیح این مزایای افزونه تماس می‌پردازیم.

افزایش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل

استفاده از افزونه‌ها باعث افزایش امتیاز و در نتیجه کاهش هزینه‌های تبلیغاتی شما در گوگل خواهد شد. افزونه تماس گوگل یکی از مهم‌ترین افزونه‌هایی است که می‌توانید در تبلیغات خود از آن استفاده کنید. به‌کارگیری این افزونه در کنار سایر افزونه‌ها، امتیاز تبلیغ شمار را بالاتر می‌برد و گوگل جایگاه بالاتری را به تبلیغات شما اختصاص خواهد داد.

افزایش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل

ارائه خدمات پشتیبانی بهتر به مشتریان

شما با قراردادن شماره تماس خود در یک تبلیغ این امکان را فراهم می‌کنید که کاربر بتواند خیلی راحت و تنها با یک کلیک با شما ارتباط برقرار کند. این روش در واقع سریع‌ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتری است. استفاده از این افزونه به شما کمک می‌کند تا بتوانید خدمات پشتیبانی را با روش بهتری به مشتریان خود ارائه دهید. علاوه بر این، بسیاری از صاحبان آگهی ترجیح می‌دهند کاربران پس از دیدن تبلیغ به‌جای واردشدن به سایت، با آنها تماس بگیرند. بدین ترتیب افزونه تماس بهترین راه برای این دسته از صاحبان آگهی به شمار می‌رود.

باید به‌خاطر داشت که کلیک کاربر روی شماره تماس درست مانند کلیک روی متن تبلیغ، هزینه‌بر است و از شارژ شما به‌اندازه قیمت کلمه کلیدی جستجو کسر خواهد شد. به‌عبارت‌دیگر، گوگل بین کلیک روی شماره تماس یا کلیک روی متن تبلیغ شما تفاوتی قایل نمی‌شود.

استفاده از افزونه تماس در تبلیغات گوگل چه مزایایی دارد؟

دلیل عدم درج مستقیم شماره تماس در متن تبلیغات گوگل

شاید این پرسش برای شما پیش بیاید که چرا نباید مشاوره تماس را در متن آگهی بنویسیم و به‌جای آن باید از افزونه تماس استفاده کنیم؟ در واقع نوشتن شماره تماس در قسمت آبی‌رنگ متن باعث می‌شود نظر کاربران بیشتر جلب شود. اما نباید چنین کاری انجام دهید و برای آن دو دلیل وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • درج شماره تماس در متن اصلی تبلیغ بر خلاف قوانین گوگل است: اگر گوگل ادز متوجه شود شما در هر یک از قسمت‌های اصلی متن خود شماره تماس قرار داده‌اید، تبلیغتان را مسدود می‌کند و حتی ممکن است کل حسابتان را ببندد
  • درج شماره تماس در متن اصلی تبلیغ باعث کاهش امتیاز کیفی و افزایش هزینه‌ها می‌شود: شاید در نگاه اول درج شماره تماس در متن تبلیغ ایده بدی به نظر نرسد؛ زیرا وقتی کاربر شماره شما را ببیند و روی متن آگهی کلیک نکند، هزینه‌ای هم از شما کسر نمی‌شود. اما این مسئله می‌تواند در درازمدت به ضرر شما تمام شود. در واقع این کار باعث کاهش نرخ کلیک شما خواهد شد

روش اضافه‌کردن شماره‌تلفن با استفاده از افزونه تماس در تبلیغات گوگل

باتوجه‌به اینکه ایران از طرف گوگل ادز تحریم شده است، نمی‌توانیم به طور مستقیم شماره تماس را به تبلیغات گوگل خود اضافه کنیم. اما برای انجام این کار ترفندهایی وجود دارند که در ادامه مطلب به توضیح آنها می‌پردازیم.

پس از ورود به پنل گوگل ادز، کمپین موردنظرتان را انتخاب و پس از آن روی برگه Ad extensions کلیک کنید. سپس کادر مستطیلی نوع افزونه را می‌بینید که به‌صورت پیش‌فرض روی View: Sitelinks extensions تنظیم شده است. پس از کلیک روی آن، گزینه Call extensions را انتخاب و سپس روی دکمه قرمزرنگ EXTENSION + کلیک کنید. حال کادری باز می‌شود که باید در قسمت پایین آن روی دکمه New phone number + کلیک کنید. در کادر کوچکی که باز می‌شود، تماس خود را بنویسید. می‌توانید شماره‌تلفن ثابت یا همراه خود به‌اضافه پیش‌شماره را در این قسمت وارد کنید.

روش اضافه‌کردن شماره‌تلفن با استفاده از افزونه تماس در تبلیغات گوگل

انتخاب کشور مبدأ برای استفاده از افزونه تماس در تبلیغات گوگل

حال باید کشور مبدأ را انتخاب کنید. اما یک مشکل وجود دارد و آن این که در فهرست کشورها، ایران را پیدا نخواهید کرد! در اینجا است که باید از یک ترفند استفاده کنیم. در کادری که باز شده است، کشور پیش‌فرض ایالات متحده است. شما باید کشوری را انتخاب کنید که فرمت رقمی آن، مشابه فرمت رقمی ایران باشد که یکی از این کشورها افغانستان است. پس از انتخاب کشور افغانستان، روی کادر مستطیل‌شکلی که نام افغانستان در آن ثبت شده است، راست کلیک کرده و گزینه Inspect element را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی، پس از کلیک روی Inspect element یک کادر در مرورگر باز می‌شود. پس از مشاهده این کادر، باید روی فلشی که در سمت چپ گزینه select وجود دارد، کلیک کنید. سپس روی AF دو بار کلیک کرده و آن را به IR (با حروف بزرگ) تغییر دهید. پس از آن روی صفحه‌کلید Enter را بزنید تا تغییرات ثبت شود. در پایان نیز روی گزینه Save کلیک کنید.

انتخاب کشور مبدأ برای استفاده از افزونه تماس در تبلیغات گوگل

با ادستیتو از تمامی امکانات تبلیغات گوگل استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای بهترشدن تبلیغ خود در گوگل باید انجام دهید، افزایش امتیاز کیفی است. این کار هم‌زمان باعث کاهش هزینه و افزایش رتبه تبلیغ شما خواهد شد. یکی از مؤثرترین راهکارها برای افزایش این امتیاز، استفاده از انواع افزونه‌های گوگل همچون افزونه تماس است. بدین ترتیب مشتریان شما می‌توانند به طور مستقیم با شما تماس بگیرند.

ادستیتو نماینده رسمی گوگل در زمینه تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با استفاده از امکاناتی که گوگل برای صاحبان آگهی فراهم کرده است، بهترین کمپین‌های تبلیغاتی را راه‌اندازی و بالاترین امتیاز کیفی ممکن را نیز کسب کنید.

سؤالات متداول

منظور از افزونه تماس در تبلیغات گوگل چیست؟

با استفاده از افزونه تماس می‌توانید شماره تماس ثابت یا همراه خود را کنار متن تبلیغ خود اضافه کنید.

استفاده از افزونه تماس در گوگل ادز چه مزایایی دارد؟

از میان مزایای استفاده از افزونه تماس در گوگل ادز می‌توان به افزایش امتیاز کیفی تبلیغات گوگل و ارائه خدمات پشتیبانی بهتر به مشتریان اشاره کرد.

آیا می‌توانیم شماره تماس خود را به طور مستقیم در متن تبلیغات گوگل بنویسیم؟

خیر؛ زیرا این کار بر خلاف قوانین گوگل است، ضمن آنکه باعث کاهش امتیاز کیفی و افزایش هزینه‌ها می‌شود. برای درج شماره تماس در آگهی گوگل، باید از افزونه تماس استفاده کنیم.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید