صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

افزونه Sitelinks در گوگل ادز | مزایا و مهم‌ترین نکات استفاده از این افزونه

افزونه Sitelinks در گوگل ادز | مزایا و مهم‌ترین نکات استفاده از این افزونه

استفاده از افزونه‌ Sitelinks گوگل ادز برای افزایش تعامل با مشتری

احتمالاً شما هم در هنگام جستجو در گوگل با انواع مختلفی از افزونه‌های تبلیغاتی گوگل ادز مواجه شده‌اید. هر یک از این افزونه‌ها کارکرد منحصربه‌فردی دارند و در نهایت باعث افزایش تعامل با مشتریان و تأثیرگذاری برای تصمیمات آن‌ها می‌شوند. یکی از کاربردی‌ترین انواع افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز Sitelinks نام دارد. همان‌طور که از نام آن پیدا است، شما می‌توانید با استفاده از افزونه Sitelinks در گوگل ادز لینک‌های مربوط به وب‌سایت خود را با عنوان‌های مختلف بر روی تبلیغات خود در صفحه نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. قابلیت‌های منحصربه‌فرد این افزونه باعث محبوبیت بالای آن در میان کاربران سرویس گوگل ادز شده است. در این مطلب، با مزایا و نکات مربوط به استفاده از افزونه Sitelinks آشنا می‌شویم.

افزونه Sitelinks چیست و چه کاربردی دارد؟

قطعاً افزونه Sitelinks در گوگل ادز به‌عنوان یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین افزونه‌ها شناخته می‌شود. این افزونه در قسمت زیرین افزونه Callout به نمایش در می‌آید. درصورتی‌که افزونه Callout فعال نباشد، افزونه Sitelinks در سطر زیرین قسمت توضیحات مربوط به تبلیغ به نمایش در خواهد آمد. از افزونه Sitelinks برای لینک‌دهی به عبارت‌های مرتبط با تبلیغ و ترغیب مخاطبان هدف برای کلیک‌کردن بر روی تبلیغات استفاده می‌شود. در بسیاری از موارد، استفاده از این افزونه به افزایش بازخورد تبلیغات شما در صفحه نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این افزونه، امکان انتخاب عناوین مختلف برای هر یک از لینک‌های قرار داده شده توسط این افزونه است. شما برای انتخاب عنوان لینک‌های مختلف حداکثر می‌توانید از 25 کاراکتر استفاده کنید. حداقل تعداد مورد نیاز از افزونه Sitelinks برای به نمایش درآمدن در صفحه جستجوی نتایج گوگل 2 عدد است. معمولا برای استفاده از افزونه Sitelinks به تعداد 4 تا 6 مورد از این افزونه‌ها را طراحی می‌کنند. زیرا نمایش این افزونه به طور کامل به موتور جستجو و الگوریتم گوگل وابسته است و گوگل بیشتر از این تعداد افزونه را در صفحه نتایج جستجو نمایش نخواهد داد.

شما می‌توانید از افزونه Sitelinks در گوگل ادز در کمپین‌ها یا گروه‌های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید. به‌عبارت‌دیگر شما می‌توانید برای هر کمپین و گروه تبلیغاتی افزونه‌های منحصربه‌فرد و جداگانه‌ای را طراحی کنید. گوگل برای به نمایش درآوردن این افزونه هیچ‌گونه هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند. هزینه این تبلیغات به‌ازای هر کلیک (PPC) محاسبه می‌شود.

مزایای استفاده از افزونه Sitelinks در گوگل ادز

یکی از دلایل اصلی که باعث محبوبیت بالای افزونه Sitelinks در میان کاربران سرویس تبلیغاتی گوگل ادز شده، ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فردی است که این افزونه برای کاربران به ارمغان می‌آورد. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید با استفاده از افزونه Sitelinks در گوگل ادز نرخ CTR و به دنبال آن نمره کیفیت تبلیغات را افزایش دهید. مطابق آمارهای منتشرشده، استفاده از افزونه Sitelinks باعث افزایش 10 تا 20 درصدی نرخ CTR می‌شود.

از طرف دیگر، استفاده از این افزونه می‌تواند در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های شما برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی شود. چرا که شما می‌توانید با انتخاب عناوین مناسب برای لینک‌های خود در بخش افزونه Sitelinks تبلیغات خود را هدفمندتر کنید و بتوانید به‌ازای هر کلیک تعداد مشتریان و میزان درآمد خود را افزایش دهید. اما مزایای استفاده از افزونه Sitelinks تنها به همین دو مورد خلاصه نمی‌شود.

سایر مزایای مهم استفاده از افزونه Sitelinks عبارت‌اند از:

  • ترغیب کاربران برای ورود و گشت‌وگذار در وب‌سایت موردنظر
  • کمک به بهینه‌سازی تبلیغات و بهبود جایگاه نمایش آن
  • امکان قراردادن لینک‌های مختلف برای ارائه بهتر تبلیغ
  • دسترسی راحت‌تر کاربران به قسمت‌های مختلف وب‌سایت و امکان تصمیم‌گیری سریع‌تر
  • هزینه این تبلیغات به‌ازای هر کلیک محاسبه خواهد شد و تا زمانی که کاربران بر روی آن‌ها کلیک نکنند، هیچ هزینه‌ای از شما کسر نخواهد شد
  • امکان تعیین بودجه معین، زمان‌بندی برای نمایش افزونه‌ Sitelinks در گوگل ادز
  • امکان ویرایش یا حذف و اضافه‌کردن افزونه‌ها بدون این که در روند نمایش آن‌ها اختلالی ایجاد شود

مزایای استفاده از افزونه Sitelinks در گوگل ادز

نکات کلیدی برای استفاده بهینه از افزونه Sitelinks در گوگل ادز

هر چند استفاده از افزونه Sitelinks در گوگل ادز می‌تواند برای شما بسیار مؤثر باشد و به افزایش فروش و ترافیک وب‌سایت شما کمک کند، اما شما باید با اصول استفاده از این افزونه آشنا باشید. همان‌طور که اشاره کردیم، نمایش این افزونه‌ها به طور کامل به گوگل وابسته است و شما نمی‌توانید درباره نمایش آن‌ها در صفحه نتایج جستجو دخالت کنید. اما می‌توانید با توجه و رعایت چند نکته ساده شانس خود را برای نمایش تعداد بیشتری از این افزونه‌ها افزایش دهید.

مزایای استفاده از افزونه Sitelinks در گوگل ادز

مهم‌ترین نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید عبارت‌اند از:

  • برای عنوان‌گذاری به سراغ استفاده از عبارت‌هایی بروید که با تبلیغ و صفحه لندینگ اختصاص‌داده‌شده به آن مرتبط باشد
  • برای افزونه‌های مختلف لینک مشابه قرار ندهید
  • شما می‌توانید در افزونه Sitelinks لینک دانلود قرار دهید. اما نباید از عبارت‌هایی مانند «دانلود کنید» استفاده کرد
  • استفاده از برخی نشانه‌ها و نمادها برای عنوان‌نویسی افزونه Sitelinks مجاز نیست

استفاده بهینه از افزونه Sitelinks در گوگل ادز

راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی بهینه و هدفمند با خدمات ادستیتو

طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و استفاده درست و بهینه از افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز امروزه به یک فرایند کاملاً تخصصی و حرفه‌ای تبدیل شده است. به همین علت شما برای افزایش شانس موفقیت کسب‌وکار خود در فضای آنلاین باید به سراغ استفاده از خدمات مجموعه‌های متخصص فعال در حوزه راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل بروید.

ادستیتو به‌عنوان پارتنر رسمی گوگل در ایران، تمامی خدمات مربوط به طراحی و راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی مختلف در گوگل را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. درصورتی‌که قصد راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند و استفاده بهینه از افزونه‌های تبلیغاتی مانند افزونه Sitelinks را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا کنترل نمایش سایت لینک‌ها بر عهده ما است؟

نمایش یا عدم نمایش هر یک از افزونه‌های Sitelink توسط خود گوگل تعیین می‌شود و کاربران هیچ کنترلی در این زمینه ندارند.

آیا قوانین مربوط به متن تبلیغات و قوانین مربوط به‌عنوان افزونه‌های Sitelinks متفاوت هستند؟

تمامی قوانینی که در خصوص متن تبلیغات در گوگل ادز وجود دارد، در مورد عنوان‌نویسی برای افزونه Sitelinks در گوگل ادز نیز صدق می‌کند.

آیا استفاده از افزونه سایت لینک از لحاظ اقتصادی به‌صرفه است؟

درصورتی‌که لینک‌های شما با موضوع تبلیغ مرتبط باشد و باعث ترغیب کاربران به خرید و استفاده از خدمات شما شود، افزونه Sitelinks از لحاظ اقتصادی کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید