صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

انواع استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل | بر اساس اهداف کمپین

انواع استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل | بر اساس اهداف کمپین

استراتژی مناسب موجب کاهش هزینه کمپین گوگل ادز می‌شود

مهم‌ترین موضوع پیش انتشار تبلیغات در گوگل بررسی بودجه و سطح توانایی برای پرداخت هزینه‌ها است. در پلتفرم‌هایی که تبلیغات Google Ads در آن‌ها منتشر می‌شود هر کلیک می‌تواند به معنای رشد کسب‌وکار شما یا ازدست‌دادن سرمایه باشد. متأسفانه منابع رایگان و برنامه‌هایی که بتوان با استفاده از آن‌ها استراتژی هزینه گذاری را به‌صورت همه‌جانبه بررسی کرد بسیار کمیاب هستند؛ بنابراین باید به روش‌های گوناگون این موضوع را تجزیه‌وتحلیل کنید. در این مطلب با انواع استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل بر اساس اهداف کمپین آشنا می‌شویم.

دسته‌بندی استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل

اگر به‌تازگی وارد دنیای تبلیغات گوگل شده‌اید باید با انتخاب استراتژی هزینه گذاری مناسب موفقیت خود را تضمین کنید. هیچگاه نمی‌توان یک استراتژی را به‌عنوان بهترین انتخاب کرد، به همین دلیل باید شناخت کافی درباره تمامی آن‌ها داشته باشید استراتژی هزینه‌گذاری را می‌توان به سه دسته کلی تقسیم کرد:

  • استراتژی‌های هزینه‌گذاری اتوماتیک: این استراتژی‌های بر اساس اهداف هزینه گذاری کمپین شما و با استفاده از یادگیری ماشین، بهترین نتایج را به دست می‌آورند
  • استراتژی‌های هزینه‌گذاری هوشمند: این استراتژی‌ها با انواع اتوماتیک متفاوت هستند. این استراتژی‌ها برای تبدیل بهینه طراحی شده‌اند و از میان آن‌ها می‌توان به Target CPA، Target ROAS، حداکثرکردن تبدیل‌ها، حداکثرکردن ارزش تبدیل‌ها و بهبود CPC اشاره کرد
  • استراتژی‌های هزینه‌گذاری دستی: در این استراتژی‌ها شما می‌توانید به‌صورت دستی هزینه‌گذاری‌ها را تعیین کنید. این تغییرات شامل کلمات کلیدی، جمعیت‌شناسی و ابزارها می‌شود. این شیوه برای کسانی که می‌خواهند کنترل کامل بر فرایند هزینه‌گذاری داشته باشند بهترین گزینه است

انواع استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل

در حال حاضر 12 استراتژی هزینه‌گذاری متفاوت در Google Ads تعریف شده است که هرکدام از آن‌ها برای یک هدف مشخص طراحی شده‌اند. در ادامه با انواع استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل و کاربردهای هرکدام از آن‌ها آشنا می‌شویم.

  • محاسبه هزینه تبلیغات گوگل بر اساس اکتساب (Target CPA)

در استراتژی Target CPA تبدیل‌ها با هزینه تعیین شده برای هر اقدام یا کسب بهینه می‌شود. این استراتژی تلاش می‌کند تا بیشترین تبدیل را برای یک هزینه یا CPA مشخص حاصل کند. میزان CPA تعیین شده مقدار هزینه‌ای است که مایل هستید برای هر تبدیل بپردازید.

  • تعیین میزان بازگشت هزینه تبلیغات گوگل (Target ROAS)

استراتژی Target ROAS به شما اجازه می‌دهد بازده مدنظر را برای بازگشت هزینه تبلیغات تعیین کنید. برای این منظور باید شما پیش از هر چیز میزان درآمد کسب شده به‌واسطه تبلیغات را حساب کنید. برای مثال اگر در مجموع 50 دلار فروش دارید و آگهی 10 دلار هزینه داشته است RPAS شما 500 درصد است.

  • حداکثرکردن تبدیل‌ها

استراتژی Maximize Conversions به شما کمک می‌کند تا تعداد تبدیل‌های خود را باتوجه‌به بودجه انتخابی حداکثر کنید. در این استراتژی گوگل از سیستم یادگیری ماشین استفاده می‎کند؛ بنابراین گروه‌های مشخص که علاقه بیشتری به محصول و خدمات شما دارند هدف قرار می‌گیرند.

  • حداکثرکردن ارزش تبدیل‌ها

استراتژی هزینه‌گذاری Maximize Conversion Value تلاش می‌کند ROAS را باتوجه‌به بودجه روزانه شما حداکثر کند. شما با استفاده از این استراتژی بالاترین ارزش تبدیل ممکن با بودجه مشخص را در سراسر کمپین کسب خواهید کرد.

انواع استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل

  • رسیدن به هدف اشتراک‌گذاری و نمایش تبلیغات

با استفاده از Target Impression Share می‌توان هزینه‌گذاری CPC را حداکثر کنید. این استراتژی به‌صورت اتوماتیک یک هزینه که برای دستیابی به هدف باید پرداخت شود را تعیین می‌کند. شما می‌توانید تبلیغات خود را در اول صفحه، در بالای صفحه یا هر کجای صفحه نتایج گوگل نمایش دهید.

  • حداکثرکردن تعداد کلیک‌ها

با استفاده از استراتژی حداکثرکردن کلیک‌ها گوگل دیگر توجهی به کیفیت و ارتباط کاربران با محصول و خدمات شما نمی‌کند. در این استراتژی هدف بالابردن تعداد کلیدها باتوجه‌به بودجه در نظر گرفته شده است. اگر می‌خواهید بازدید خود را افزایش دهید این استراتژی برای شما مناسب است.

  • استراتژی CPC تقویت شده

در استراتژی هزینه به‌ازای کلیک تقویت‌شده با استفاده از تکنیک‌های دستی و هوشمند تعداد بازدید از محصول و خدمات شما افزایش پیدا می‌کند. شما با استفاده از این استراتژی شانس کلیک‌کردن روی تبلیغ و ورود به آن را بالاتر خواهید برد.

  • استراتژی CPC دستی

استراتژی CPC دستی به شما کنترل بیشتری برای تنظیم هزینه گذاری و انتخاب اهداف می‌دهد. البته گاهی داشتن این حد از کنترل خسته‌کننده می‌شود. به‌عبارت‌دیگر باید زمان بیشتری را برای تنظیم هزینه گذاری و بررسی عملکرد تبلیغات صرف کنید.

  • تعیین هزینه به‌ازای هر هزار بازدید (tCPM)

استراتژی tCPM تنها برای تبلیغات گوگل در شبکه نمایش و یوتیوب قابل‌استفاده است. در این استراتژی هزینه پرداختی خود به‌ازای دریافت هر هزار بازدید را تعیین می‌کنید. در این استراتژی گوگل محصول و خدمات شما را به کاربران خاص نشان می‌دهد و می‌تواند به شناخت برند شما کمک کند.

  • استراتژی CPM قابل‌مشاهده (vCPM)

استراتژی vCPM یک استراتژی دستی است که تنها هزینه بازدیدهای مشخص و قابل‌مشاهده را تعیین می‌کند. بازدید قابل‌مشاهده یعنی زمانی که 50 درصد از تبلیغ برای مدت حداقل 1 ثانیه (تبلیغات قابل مشاهده) و بیش از دو ثانیه (تبلیغات ویدئویی) بر روی صفحه یا نمایشگر مشاهده شود.

  • هزینه به‌ازای مشاهده (CPV)

در CPV شما به ازای هر بار تماشای ویدئو یا بازدید هزینه می‌پردازید. این استراتژی تنها برای کمپین‌های تبلیغاتی یوتیوب قابل‌اجرا است. هر نوع کلیک و کنش بر روی بنرها یا کارت‌ها یک واکنش به شمار می‌رود؛ بنابراین بابت دفعاتی که تبلیغ رد یا بسته می‌شود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

  • استراتژی‌های هزینه پورتفولیو

با کمک Portfolio bid می‌‎توانید یک استراتژی هزینه گذاری برای اجرا در چندین کمپین جداگانه بسازید. این استراتژی را می‌توان باهدف حداکثرکردن تبدیل‌ها، Target CPA، حداکثرکردن ارزش تبدیل‌ها، Target ROAS و اشتراک‌گذاری و بازدید هدف اجرا کرد.

استراتژی‌های هزینه پورتفولیو

نکات مهم که هنگام انتخاب استراتژی باید مدنظر قرار دهید

سیستم آگهی گوگل به شما اجازه می‌دهد محصولات و خدمات خود را تبلیغ و عرضه کنید. این قابلیت در صورت استفاده از استراتژی مناسب می‌تواند نتایج بسیار مطلوب در پی داشته باشد. به‌طورکلی هنگام انتخاب استراتژی تبلیغات گوگل باید به یک‌سری نکات توجه کنید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • اهداف و بازارهای خود را تعریف کنید

شما باید پیش از هر چیز از خود بپرسید به دنبال چه اهدافی هستید. خوشبختانه تنوع بالای استراتژی‌های Google Ads به شما اجازه خواهد داد تا برای هر هدف استراتژی مدنظر را پیدا کنید. برای مثال اگر به دنبال تقویت محتوای خود هستید می‌توان از کلمات کلیدی استفاده کرد. همچنین اگر به دنبال فروش هستید کلمات کلیدی حول آن خواهند بود. پس از شناخت اهداف می‌توان محل نمایش تبلیغات را تعیین کرد.

  • در تبلیغات بهترین کلمات کلیدی را به کار ببرید

بدون شک انتخاب کلمات کلیدی مناسب رابطه‌ای مستقیم با دیده‌شدن و موفقیت کمپین شما دارد. شما می‌توانید برای این منظور از ابزار Google Planner استفاده کنید. پیداکردن کلمات مرتبط با محصول یا سرویس، بررسی میزان تکرار کلیدواژه‌ها در هنگام جست‌وجو و محاسبه بودجه تقریبی موردنیاز در صورت انتخاب هر کلیدواژه از مزایای این روش هستند.

  • بهترین کمپین برای دستیابی به اهداف خود را انتخاب کنید

شما می‌توانید باتوجه‌به نیاز و اهداف خود هرکدام از کمپین‌های جست‌وجو، کمپین‌های خرید، کمپین‌های ویدئو، کمپین‌های نمایشی و کمپین‌های اپلیکیشن یونیورسال (UAC) را انتخاب کنید. در هر کدام از این کمپین‌ها تبلیغات شما با شکل و شیوه منحصربه‌فرد نمایش داده می‌شود و استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل آن متفاوت است.

بهترین کمپین برای دستیابی به اهداف خود را انتخاب کنید

با شناخت هدف بهترین استراتژی هزینه‌گذاری ممکن را انتخاب کنید

انتخاب درست از بین انواع استراتژی هزینه گذاری تبلیغات گوگل برای دستیابی به بهترین نتایج کاملاً حیاتی است. بدون شناخت این استراتژی‌ها و کارکرد هرکدام پول خود را بدون دستیابی به نتیجه هدر خواهید داد. پیش از هر چیز هدف خود را تعیین کنید و به‌خاطر داشته باشید برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید محصول و خدمات مناسب را برای ارائه انتخاب کنید. شرکت ادستیتو بهترین خدمات را با کمترین تعرفه و کارمزد در اختیار شما قرار می‌دهد. برای بهره‌مندی از این خدمات متنوع با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا Google Ads بیش از مبلغ بودجه مشخص هزینه می‌کند؟

این احتمال وجود دارد که میزان هزینه روزانه تبلیغات گوگل از مقداری که تعیین کرده‌اید بیشتر یا کمتر باشد.

چگونه از هزینه بالا برای تبلیغات گوگل جلوگیری کنم؟

شما می‌توانید با نظارت روزانه بر کمپین تبلیغاتی و استفاده از استراتژی‌های هزینه گذاری اتوماتیک و هوشمند گوگل جلوی رشد هزینه‌ها را بگیرید.

هزینه هر هزار بازدید در Google Ads چقدر است؟

هر هزار بازدید تقریباً 0.2 تا 0.5 دلار هزینه دارد. البته این هزینه به فاکتورهایی مانند محتوای سایت، موقعیت مکانی کاربر و میزان حضور بازدیدکنندگان در سایت بستگی خواهد داشت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید