صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

انواع خدمات گوگل ادز کدامند | با ادستیتو در رتبه اول گوگل بدرخشید

با خدمات گوگل ادز تبلیغات خود را در سطح وب آغاز کنید

بسیاری از افراد برای افزایش مخاطبان هدف و پیشرفت کسب‌وکار خود مبلغی را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار استفاده از خدمات گوگل ادز است؛ چرا که موتور جستجوی گوگل روزانه بیش از 250 میلیون بازدیدکننده منحصربه‌فرد دارد و تعاملات روزانه در این سایت به تعداد 4.8 میلیارد می‌رسد. بستر تبلیغاتی گوگل ادز دو سال پس از تاسیس سایت گوگل، یعنی سال 2000 میلادی راه‌اندازی شد. نام این بستر در ابتدا گوگل ادوردز (Google Adwords) بود؛ اما در سال 2018 نام آن به گوگل ادز (Google Ads) تغیر پیدا کرد. این روزها بسیاری از افرادی که صاحب کسب‌وکار هستند از گوگل ادز و خدمات آن برای جذب مشتری بیشتر استفاده می‌کنند.

ماهیت گوگل ادز و امکانات منحصربه‌فرد آن

ماهیت گوگل ادز و امکانات منحصربه‌فرد آن

وب‌سایت گوگل مهم‌ترین منبعی است که در سراسر دنیا برای مطرح کردن سوالاتی استفاده می‌شود که پاسخ آن‌ها ترکیبی از تبلیغات پولی و نتایج ارگانیک است. گوگل ادز یک بستر عالی برای تبلیغات پولی به شمار می‌رود که به‌عنوان پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) در یک کانال بازاریابی قرار می‌گیرد. شما به‌عنوان تبلیغ‌کننده در گوگل ادز باید به‌ازای هر کلیک یا ایمپرشن (CPM) در یک تبلیغ، مبلغی را بپردازید.

زمانی که کاربران کلمه مورد نظر خود را در گوگل وارد کرده و به جستجوی آن می‌پردازند، می‌توانند نتایج جستجوی خود را در بخش جستجوی گوگل (SERP) ببینند. ممکن است در نتایج نمایش‌داده‌شده یک تبلیغ پولی نیز مشاهده شود. این تبلیغ یا به دلیل هدف قرار دادن کلمه کلیدی ظاهر شده و یا نتیجه ارگانیک در زیر نتایج تبلیغاتی است. باید بدانید که نشان دادن این تبلیغات برای تبلیغ دهنده اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که تبلیغات آن‌ها در گوگل ادز باعث می‌شود تا کاربران پس از جستجوی کلیدواژه مورد نظر ابتدا لینک‌های تبلیغات را در صفحه نتایج مشاهده کنند.

به طور کلی گوگل ادز در هدایت ترافیک واجد شرایط و مشتریان به سمت کسب‌وکارها تاثیر بسیار زیادی دارد. گوگل ادز در زمانی که از PPC یا همان پرداخت به‌ازای هر کلیک استفاده می‌کنید، بیشترین تاثیر را در پیشرفت کسب‌وکار شما خواهد داشت. در این بخش لازم است که به چند نکته مهم درباره گوگل ادز اشاره کنیم. اولین نکته این است که نرخ کلیک در این بستر حدود هشت درصد است و در هر ماه تبلیغات نمایشی حدود 180 میلیون بار نمایش داده می‌شوند. به طور معمول برای کاربران آماده خرید، تبلیغات پولی در 65 درصد جستجوهای گوگل کلیک دریافت خواهند کرد. از سوی دیگر حدود 43 درصد مشتریان به دنبال خرید محصولاتی هستند که در تبلیغات سایت یوتیوب مشاهده کرده‌اند.

استفاده از گوگل ادز چه مزایایی برای کاربران دارد؟

استفاده از گوگل ادز چه مزایایی برای کاربران دارد؟

به طور روزانه بیش از پنج میلیارد درخواست جستجو در گوگل ثبت می‌شود که این موضوع گوگل را به پرکاربردترین موتور جستجو تبدیل کرده است. با توجه به اینکه پلتفرم گوگل ادز بیش از دو دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده، بنابراین در زمینه تبلیغات پولی اعتبار بیشتری نسبت به سایر پلتفرم‌ها دارد. باید بدانید که استفاده از پلتفرم گوگل ادز می‌تواند مزایای بسیار زیادی را برای تبلیغ‌کنندگان و کسب‌وکار آن‌ها به همراه داشته باشد.

از جمله مزایای استفاده از گوگل ادز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رقابت مفید در کسب‌وکار
  • افزایش ترافیک و درآمد
  • امکان هدفمندسازی تبلیغات
  • امکان تبلیغ در دستگاه‌های دیگر
  • قابلیت کنترل بودجه
  • قابلیت اندازه‌گیری موفقیت

به طور کلی صدها هزار کسب‌وکار مختلف از گوگل ادز برای تبلیغات کار خود استفاده می‌کنند. از همین رو، با وجود رتبه‌بندی ارگانیک برای یک عبارت جستجو، نتایج تبلیغ شما زیر رقبا قرار خواهد گرفت. بنابراین شما با گوگل ادز می‌توانید نتایج خود را بالاتر از رقبا قرار دهید. از سوی دیگر شما می‌توانید با این پلتفرم ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید تا تماس بیشتری از سوی مشتریان خود دریافت کنید. به این ترتیب بازدید فروشگاه‌های شما نیز افزایش پیدا می‌کند. باید بدانید که تبلیغ‌کنندگان با پرداخت هر یک دلار برای تبلیغات در گوگل ادز، هشت دلار درآمد کسب خواهند کرد. شایان ذکر است که شما می‌توانید با استفاده از کلیدواژه‌ها، مکان تبلیغ، سن و زبان، تبلیغات خود را هدفمند کنید.

روش کار با گوگل ادز و تعیین میزان هزینه

روش کار با گوگل ادز و تعیین میزان هزینه تبلیغات در آن

گوگل ادز معمولا بر اساس مدل پرداخت به‌ازای هر کلیک (PPC) عمل می‌کند. به این معنی که شما برای تبلیغ کسب‌وکار خود باید یک کلیدواژه خاص در گوگل را در نظر بگیرید و برای این کلیدواژه مبلغی را تعیین کنید. مبلغ پیشنهادی شما معمولا حداکثر مبلغ مورد نظری است که قصد پرداخت آن برای یک تبلیغ را دارید. به طور کلی برای پیشنهاد مبلغ به گوگل شما سه گزینه را در پیش رو دارید. این سه گزینه شامل هزینه هر کلیک (CPC)، هزینه هر 1000 نمایش (CPM) و هزینه هر تعامل (CPE) می‌شوند.

پس از انتخاب گزینه از سوی شما، گوگل با استفاده از نمره کیفیت (QS) مبلغ پیشنهاد شما را ارزیابی می‌کند. هر چه امتیاز بالاتری دریافت کنید، هزینه کمتری را برای تبدیل پرداخت خواهید کرد. امتیاز کیفیت شما و مبلغ پیشنهادی که ارائه داده‌اید، امتیاز تبلیغ مورد نظر را مشخص می‌کنند. هر چه این امتیاز بالاتر باشد، موقعیت تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو بهتر خواهد بود.

انواع کمپین‌های گوگل ادز

انواع کمپین‌های گوگل ادز و نوع خدمات آن‌ها

اکنون که با ماهیت گوگل ادز و روش کار با آن آشنا شدیم لازم است که به بررسی انواع کمپین‌های این پلتفرم بپردازیم. باید بدانید که گوگل ادز پنج نوع کمپین دارد و افراد دارای کسب‌وکار برای تبلیغات مشاغل خود می‌تواند از این کمپین‌ها استفاده کنند.

از جمله کمپین‌های گوگل ادز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمپین تبلیغاتی جستجو: این کمپین تبلیغات را به صورت متن در صفحه نتایج جستجوی کلیدواژه در گوگل ظاهر می‌شود
  • کمپین تبلیغات نمایشی: تبلیغات نمایشی در واقع تصاویر تبلیغی هستند که در محتواهای وب توجه کاربران را به خود جلب می‌کنند
  • کمپین تبلیغاتی ویدیویی: در این کمپین تبلیغات مورد نظر به صورت ویدیو در قبل، وسط یا بعد از ویدیوهای یوتیوب نشان داده می‌شوند
  • کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن: در این کمپین شما اطلاعات اپلیکیشن خود را به گوگل می‌دهید و گوگل آن را برای تبلیغ آماده و منتشر می‌کند
  • کمپین تبلیغاتی خرید: در این کمپین تبلیغات در صفحه جستجوی کلیدواژه مورد نظر به صورت تصاویر محصول به همراه قیمت آن‌ها نمایش داده می‌شوند.

با خدمات ادستیتو به‌راحتی کسب‌وکار خود را در گوگل ادز تبلیغ کنید

تبلیغات گوگل سیستمی منحصربه‌فرد دارد که افراد می‌توانند در آن کسب‌وکار خود را به‌راحتی تبلیغ کنند. همچنین از طریق سایت‌ها و ابزارهای گوگل، تبلیغات خود را به مشتریان خود نمایش دهند. شما می‌توانید برای انجام این کار به وب‌سایت ادستیتو مراجعه کنید تا بتوانید کار با گوگل ادز را یاد بگیرید. کارشناسان ادستیتو با معرفی امکانات گوگل ادز، تمام روش‌های تبلیغات در این پلتفرم را به شما آموزش می‌دهند. همچنین به شما کمک می‌کنند تا بتوانید تبلیغات خود را به شکل صحیحی هدف‌گذاری کنید و کسب‌وکار خود را توسعه دهید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید