صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

انواع کمپین های گوگل ادز | روش‌های مختلف برای انجام تبلیغات در گوگل

روش‌های مختلف برای انجام تبلیغات در گوگل

افزایش فروش محصولات با راه‌اندازی انواع کمپین های گوگل ادز

بدون شک شما نیز در هنگام استفاده از موتور جستجوی گوگل با انواع کمپین های گوگل ادز مواجه شده‌اید. به عنوان مثال، احتمالا زمانی که در گوگل به دنبال بهترین رژیم‌ غذایی بوده‌اید، با تبلیغ یک اپلیکیشن کاربردی برای کاهش وزن مواجه شده‌اید. راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی در نگاه اول می‌تواند برای صاحبان کسب‌وکارهای مختلف دشوار و پرهزینه به نظر برسد. اما پس از آشنایی گام به گام با مراحل مختلف فرایند اجرای یک کمپین تبلیغاتی و عوامل تاثیرگذار بر مدیریت هزینه‌ها، متوجه سادگی و میزان اثرگذاری کمپین‌های گوگل ادز بر افزایش درآمد برند خود خواهید شد.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز

انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز و کاربرد هر یک از آن‌ها

شما برای بازاریابی دیجیتال و انجام تبلیغات کسب‌وکار خود می‌توانید از امکانات متنوع گوگل ادز استفاده کنید. گوگل ادز امکان راه‌اندازی و اجرای انواع کمپین های تبلیغاتی را در اختیار تمامی صاحبان کسب‌وکارهای مختلف قرار می‌دهد. شما می‌توانید به عنوان مدیر یک کسب‌وکار با توجه به نیازها، بودجه و شناختی که از مخاطب هدف خود دارید، کمپین تبلیغاتی مناسب را برای برند خود انتخاب کنید.

مهم‌ترین انواع کمپین های گوگل ادز عبارتند از:

  • Search ads: تبلیغات در قالب متن در نتیجه جستجو
  • Display ads: تبلیغات تصویری در وبسایت‌ها یا در Gmail
  • Video ads: تبلیغات ویدئویی در پلتفرم یوتیوب
  • App ads: تبلیغات مربوط به برنامه‌های کاربردی در پلتفرم‌های مختلف
  • Smart ads: تبلیغات ساده و خودکار در فضای تحت وب گوگل
  • Local ads: تبلیغاتی برای ترغیب مشتریان به منظور رفتن به یک مکان فیزیکی

کمپین  Search ads؛ یکی از انواع کمپین های کاربردی گوگل

کمپین Google search ads در واقع همان تبلیغاتی هستند که شما به صورت متن در صفحه نتایج موتور جستجو یا همان SERP مشاهده می‌کنید. این تبلیغات می‌توانند در قسمت بالایی نتایج جستجوی ارگانیک یا در قسمت زیرین صفحه مورد نظر ظاهر شوند. بید پیشنهادی شما از عوامل تاثیرگذار در روش قرارگیری Search ads در قسکت نتایج جستجو به شمار می‌آید. شما می‌توانید با انتخاب کلیدواژه‌های مناسب، شانس خود برای فروش محصولات را افزایش دهید.

کمپین Google search ads

کمپین Google search ads چه کاربردهایی دارد؟

تبلیغات Google search ads یکی از کاربردی‌ترین انواع کمپین های گوگل ادز برای جذب مشتریانی است که به دنبال خرید یا استفاده از خدمات مشخصی هستند. توجه داشته باشید که برای اجرای این کمپین تبلیغاتی شما فقط با متن سر و کار دارید. در نتیجه تمرکز اصلی شما به جای شرح محصول باید متوجه نیازهای مشتری باشد. همچنین این روش بهترین گزینه برای راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی برای نام برند کسب‌وکارهای نوپا است. زیرا معمولا کسب‌وکارهای نوپا ترافیک ارگانیک پایینی دارند و جایگاه مناسبی در گوگل نخواهند داشت.

بهترین کمپین گوگل ادز برای افزایش آگاهی از برند کدام است؟

بر خلاف کمپین Google search ads که در قالب متن راه‌اندازی و اجرا می‌شود، Display ads مبتنی بر تصاویر است. Display ads از بهترین انواع کمپین های گوگل ادز در زمینه هدف‌گذاری برای کاربرانی است که به محصولات شما علاقه دارند، اما با آن‌ها آشنا نیستند. معمولا شما در هنگامی که مشغول جستجو در وبسایت‌های مورد علاقه خود هستید، با این نوع از تبلیغات مواجه می‌شوید. این کمپین می‌تواند در معرفی کسب‌وکار شما به گروه مخاطبان هدفی که به محصولات یا خدمات شما علاقه دارند، به شما کمک کند.

کاربرد اصلی کمپین Display ads

شما می‌توانید برای راه‌اندازی کمپین  Display adsدر گوگل ادز، از سه نوع تبلیغات ریسپانسیو، تبلیغات جیمیل و تصاویر آپلودی استفاده کنید. مطابق امارهای منتشرشده توسط گوگل، کاربردی‌ترین و پربازده‌ترین روش برای اجرای کمپین Display ads استفاده از تبلیغات ریسپانسیو است. همچنین این کمپین یکی از انواع کمپین های کاربردی گوگل ادز برای جذب مشتریانی است که خصوصیات مشابهی با بازدیدکنندگان ارزشمند برند شما دارند.

کاربرد اصلی کمپین Display ads

راه‌اندازی کمپین Video ads برای جذب مخاطبان هدف در یوتیوب

همان‌طور که می‌دانید، یوتیوب نیز یکی از زیرمجموعه‌های گوگل به شمار می‌رود و دقیقا مانند یک موتور جستجو برای ویدئوها عمل می‌کند. شما می‌توانید با توجه به محتوای جستجوشده توسط مشتریان بالقوه خود در یوتیوب، برای جذب آن‌ها هدف‌گذاری کرده و اقدام به راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی کنید.

کمپین‌های تبلیغاتی Video ads می‌توانند در ابتدا، انتها یا در میانه هر ویدئو به مخاطبان هدف نمایش داده شوند. کمپین Video ads برای هدف‌گذاری دموگرافیک و جذب مخاطبان هدف براساس سن، جنسیت و علایق به کار گرفته می‌شود. معمولا در استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال برای اثرگذاری هرچه بیشتر، در کنار Video ads از کمپین Display ads نیز استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین کاربردهای این کمپین گوگل ادز عبارتند از:

  • ساخت تبلیغات کوتاه و تاثیرگذار
  • انتقال پیام به صورت مستقیم
  • استفاده از تنظیمات پیشرفته کمپین‌های تبلیغاتی

کمپین Shopping ads و انواع آن

کمپین Shopping ads گوگل در واقع تبلیغات مبتنی بر محصولات هستند. به طور کلی، در این تبلیغات ما بر خلاف کمپین Google search ads تنها با یک متن مواجه نیستیم. در Shopping ads ما مشخصاتی مانند نام و قیمت محصول، نام فروشگاه و نظرات خریداران را در کنار تصویری از محصول مربوطه مشاهده می‌کنیم. در واقع شما با دیدن این تبلیغات حتی پیش از ورود به یک فروشگاه آنلاین درباره محصول مورد نظر اطلاعات جامعی را کسب می‌کنید.

مهم‌ترین کاربرد کمپین Shopping ads گوگل قابلیت افزایش ترافیک ارگانیگ یک فروشگاه آنلاین و افزایش فروش کسب‌وکار اینترنتی مربوطه است. Shopping ads به عنوان یکی از کاربردی‌ترین انواع کمپین های گوگل ادز در سه نوع مختلف راه‌اندازی و اجرا می‌شوند:

  • کمپین Product Shopping ad که با استفاده از اطلاعات محصول در مرکز فروش گوگل راه‌اندازی می‌شوند
  • کمپین Showcase Shopping ad که با جمع‌آوری تعدادی از محصولات مشابه در یک گروه واحد اجرا می‌شوند
  • کمپین Local Inventory Shopping ad که مناسب‌ترین گزینه برای کسب‌وکارهایی به شمار می‌آید که دارای فروشگاه فیزیکی هستند

اجرای انواع کمپین های گوگل ادز

اجرای انواع کمپین های گوگل ادز با ادستیتو

شما می‌توانید با توجه به نیازها و شناختی که نسبت به مخاطبان هدف خود دارید، یکی از انواع کمپین های گوگل ادز را برای انجام تبلیغات خود انتخاب کنید. گوگل ادز در کمپین‌های خود امکان انجام تبلیغات در قالب‌های مختلفی مانند متن، تصویر و ویدئو را برای کسب‌وکارهای مختلف فراهم کرده است. البته برخی از این کمپین‌ها برای کاربران ایرانی در دسترس نیستند.

ادستیتو به عنوان مجری تبلیغات گوگل در کشور ایران، آماده پیاده‌سازی انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل برای کسب‌وکارهای مختلف با بهترین قیمت ممکن است. شما می‌توانید برای کسب مشاوره در زمینه انتخاب بهترین کمپین تبلیغاتی برای برند خود، با کارشناسان ما در مجموعه ادستیتو تماس بگیرید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید