صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

انواع Keyword Match Type در گوگل ادز | معرفی چهار نوع پرکاربرد همراه با مثال

انواع Keyword Match Type در گوگل ادز | معرفی چهار نوع پرکاربرد همراه با مثال

انواع Keyword Match Type در گوگل ادز

هنگامی که برای یک کلمه کلیدی در کمپین‌های PPC خود پیشنهاد می‌دهید، باید نوع تطبیق کلمه کلیدی را نیز انتخاب کنید. این کار به گوگل می‌گوید که شما قصد دارید تبلیغاتتان تا چه حد با درخواست‌های کاربر مطابقت داشته باشد. انواع تطابق کلمات کلیدی روی عبارت جست‌وجوی تبلیغات در گوگل شما تأثیر می‌گذارند؛ هر چند که نقشی در رتبه‌بندی ارگانیک وب‌سایت شما بازی نمی‌کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع Keyword Match Type در گوگل ادز بپردازیم.

منظور از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز چیست؟

کلمات کلیدی عباراتی هستند که برای تطبیق تبلیغات با عباراتی که افراد جست‌وجو می‌کنند استفاده می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، شما می‌توانید از یکی از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز برای هدف قراردادن طیف وسیع‌تری از جست‌وجوهای کاربری، یا یک تطابق دقیق برای هدف قراردادن درخواست‌های کاربر خاص استفاده کنید. انواع تطابق کلمات کلیدی گوگل ادز بسیار مهم هستند؛ زیرا تعیین می‌کنند که تبلیغات شما چه زمانی بر اساس جست‌وجوی کاربر ظاهر خواهند شد. در اینجا سه نکته مهم وجود دارد که بهتر است آنها را به‌خاطر بسپارید:

  • برای رتبه‌بندی کلمات کلیدی، لزوماً نیازی به استفاده از آنها ندارید
  • استفاده از یک کلمه کلیدی تضمین نمی‌کند که برای آن رتبه‌بندی خواهید شد
  • استفاده از کلمه کلیدی باید همیشه با دستورالعمل‌های هرزنامه گوگل مطابقت داشته باشد

هنگام ایجاد یک تبلیغ متنی در کمپین PPC خود، می‌توانید از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز، مورد مدنظر خود را انتخاب کنید. به‌طورکلی، چهار نوع تطابق کلمات کلیدی مختلف برای تبلیغات گوگل وجود دارد: تطابق گسترده، تطابق عبارت، تطابق دقیق و تطابق منفی. البته هر یک از این انواع تطابق مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه به شرح هر یک از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز خواهیم پرداخت.

منظور از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز چیست؟

تطابق گسترده یا Broad Match؛ یکی از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز

تطابق گسترده کلمه کلیدی یا Broad Match زمانی انجام می‌شود، که تبلیغات شما در نتایج جست‌وجوهای مربوط به معنای کلمات کلیدی‌تان نمایش داده می‌شود. اما لزوماً شامل عبارات دقیق نیست. این نوع پیش‌فرض برای گوگل ادز است. با قیمت‌گذاری هوشمند، بهترین عملکرد را دارد. سینتکس به این صورت است که صرفاً کلمه کلیدی را می‌نویسید. برای مثال، کلمه کلیدی شما «قاب گوشی موبایل» است. تبلیغتان می‌تواند در جست‌وجوهای مربوط به قاب گوشی موبایل نمایش داده شود. همچنین، بهترین قاب گوشی موبایل برای کودکان و قاب گوشی.

تطابق گسترده کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید. علاوه بر این، برای اطمینان از اینکه ترافیک شما مرتبط باقی می‌ماند، گوگل فعالیت‌های جست‌وجوی کاربر، محتوای صفحه فرود و سایر کلمات کلیدی گروه تبلیغاتی شما را نیز در نظر می‌گیرد.

تطابق عبارت یا Phrase Match

تطابق عبارت نیز یکی از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز است و تبلیغات شما را در جست‌وجوهایی نشان می‌دهد که همان معنای کلمه کلیدی شما یا اشکال خاص کلمه کلیدی شما هستند. کلمات را می‌توان قبل یا بعد از کلمه کلیدی خود اضافه کرد، اما نه بین آن. سینتکس عبارت است از قراردادن نقل‌قول در اطراف کلمه موردنظر؛ مانند “کلمه کلیدی”. اگر کلمه کلیدی برای تطابق عبارت “قاب گوشی موبایل” است، تبلیغات شما می‌تواند در جست‌وجوهای مربوط به خرید قاب گوشی، قاب آبی برای گوشی و همچنین فروش قاب گوشی شرکت کند. استفاده از تطابق عبارت، تبلیغات شما را در برابر چشمان مخاطبان کوچک‌تری قرار می‌دهد. اما تنها در جست‌وجوهایی نشان داده می‌شوند که شامل تبلیغات شما باشند. به همین دلیل مخاطبان پالایش می‌شوند.

تطابق عبارت یا Phrase Match

تطابق دقیق یا Exact Match؛ یکی دیگر از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز

تطابق دقیق برخلاف تطابق گسترده عمل می‌کند. تبلیغات شما فقط در جست‌وجوهایی برای همان معنی یا هدف کلمه کلیدی شما نمایش داده می‌شود. این مورد می‌تواند شامل اشکال مفرد یا جمع، غلط املایی، عبارت‌های اختصاری یا حتی لهجه‌های گوناگون باشد. با بهره‌گیری از این نوع در گوگل ادز، بازدیدکنندگان دقیق‌تری به سایت شما راهنمایی می‌شوند؛ هر چند که دسترسی یا reach کمتری خواهید داشت. سینتکس مورداستفاده به این صورت است که باید کلمه کلیدی خود را در کروشه قرار دهید؛ مثل [کلمه کلیدی]. اگر کلمه کلیدی شما [قاب گوشی موبایل] باشد، تبلیغ شما در میان جست‌وجوهای مربوط به قاب گوشی موبایل، قاب موبایل گوشی و قاب‌های گوشی موبایل نمایش داده می‌شود.

تطابق کلمات کلیدی منفی؛ یکی دیگر از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز

از کلمات کلیدی منفی برای حذف تبلیغات شما از جستارهای خاص استفاده می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند تا روی دستیابی به کاربران مناسب تمرکز داشته باشید. بدین ترتیب تبلیغات شما برای عبارات مرتبط نشان داده می‌شود، اما نه برای عبارت دقیقی که نوشته‌اید. سه نوع کلیدواژه منفی وجود دارد که عبارت‌اند از: تطابق گسترده منفی، تطابق عبارت منفی و تطابق دقیق منفی. در ادامه مطلب به شرح هر یک از این کلیدواژه‌های منفی خواهیم پرداخت.

تطابق گسترده منفی یا Negative Broad Match

تطابق گسترده منفی، کلمه کلیدی منفی پیش‌فرض را تشکیل می‌دهد. اگر جست‌وجو شامل تمام عباراتی باشد که شما مشخص کرده‌اید، تبلیغات شما نمایش داده نخواهد شد. سینتکس مورداستفاده به این شکل است که صرفاً کلمه کلیدی خود را مشخص می‌کنید.

مثالی که گوگل برای کلیدواژه منفی در نظر می‌گیرد، «کفش دویدن» است. گوگل می‌گوید تبلیغات شما در جست‌وجوهای مربوط به کفش‌های تنیس آبی نمایش داده می‌شود. در حالیکه، برای کفش‌های «دویدن آبی‌رنگ»، «کفش‌های دویدن» یا «دویدن کفش‌ها» نمایش داده نمی‌شود.

تطابق گسترده منفی یا Negative Broad Match

تطابق عبارت منفی یا Negative Phrase Match

تطابق کلیدواژگان با عبارت منفی به این صورت عمل می‌کند؟ تبلیغات در جست‌وجوی کلیدواژگانی که دقیقاً به ترتیب مشخص کرده‌اید، نشان داده نمی‌شود. درصورتی‌که عبارت جست‌وجوی شما شامل کلمات اضافی باشد، اگر ترتیب آنها با ترتیب کلیدواژه‌گانی که تنظیم کرده‌اید یکسان باشد، تبلیغات شما همچنان نشان داده نخواهد شد. سینتکس به این صورت است که کلمات کلیدی خود را در علامت نقل‌قول می‌نویسید. فرض کنیم کلمه کلیدی شما «کفش دویدن» است. بدین ترتیب، تبلیغ شما در جست‌وجوی «کفش‌های تنیس آبی‌رنگ»، «کفش دویدن» و «کفش‌های دویدن» نمایش داده می‌شود. اما برای «کفش‌های دویدن آبی» نشان داده نخواهد شد.

تطابق دقیق منفی یا Negative Exact Match

تطابق دقیق منفی یکی دیگر از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز است. در این نوع تطابق، تبلیغات شما در جستارهای حاوی کلیدواژه دقیق و به ترتیبی که تعیین کرده‌اید، بدون هیچ کلمه اضافی حذف می‌شود. سینتکس به این شکل است که کلیدواژه در پرانتز نوشته می‌شود. به گفته گوگل، تبلیغ شما برای «کفش‌های تنیس آبی‌رنگ»، «کفش دویدن»، «کفش‌های دویدن آبی‌رنگ»، «دویدن کفش»، نمایش داده می‌شود. اما برای عبارت «کفش‌های دویدن» پدیدار نمی‌شود.

تطابق دقیق منفی یا Negative Exact Match

انواع Keyword Match Type در گوگل ادز بازگشت سرمایه را به حداکثر می‌رسانند

استفاده از انواع Keyword Match Type به شکل مناسب تضمین می‌کند پولی که در کمپین‌های تبلیغاتی گوگل خرج می‌کنید، یک سرمایه‌گذاری مناسب است. با این کار ترافیک مناسبی با حداکثر احتمال جذب مشتری جدید، افزایش فروش و به حداکثر رسیدن بازگشت سرمایه هستید.

ادستیتو شریک رسمی و نماینده گوگل در زمینه تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا با بهره‌گیری از انواع Keyword Match Type در گوگل ادز بتوانید به بهترین شکل ممکن کالا یا خدمات خود را به جامعه هدف خود معرفی کنید.

 

سؤالات متداول

منظور از انواع تطابق کلیدواژه در گوگل ادز چیست؟

انواع تطابق کلیدواژه در گوگل ادز برای هدف قراردادن طیف وسیع‌تری از جست‌وجوهای کاربری، یا یک تطابق دقیق برای هدف قراردادن درخواست‌های کاربر خاص استفاده می‌شوند.

انواع Keyword Match Type در گوگل ادز چه مواردی هستند؟

از میان انواع Keyword Match Type در گوگل ادز می‌توان به تطابق گسترده یا Broad Match، تطابق عبارت یا Phrase Match، تطابق دقیق یا Exact Match و تطابق کلمات کلیدی منفی اشاره کرد.

تطابق کلمات کلیدی منفی چه انواعی دارد؟

زیرشاخه‌های تطابق کلیدواژگان منفی عبارت‌اند از تطابق گسترده منفی یا Negative Broad Match، تطابق عبارت منفی یا Negative Phrase Match و تطابق دقیق منفی یا Negative Exact Match.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید