صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل | راهکارهایی برای بیشترین اثربخشی

ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل | راهکارهایی برای بیشترین اثربخشی

ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل برای برانگیختن اشتیاق کاربران

افزونه فرم لید در تبلیغات گوگل راهی عالی برای ایجاد سرنخ در گوگل بدون نیاز به ایجاد و مدیریت یک وب‌سایت و یا صفحه فرود جداگانه است. هنگامی که کاربران روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، این افزونه بلافاصله به‌جای هدایت مجدد آنها به وب‌سایت، سؤالات فرم لید را نشان می‌دهد. هنگامی که آنها فرم را پر و آن را ارسال کردند، شما یک لید جدید ایجاد کرده‌اید؛ بنابراین، اگر به دنبال ایجاد یک فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل هستید، باید برخی از نکات را رعایت کنید. در این مطلب قصد داریم به بررسی نکات ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل بپردازیم.

چه چیزی باعث می‌شود یک فرم لید در تبلیغات گوگل جذاب باشد؟

موفقیت در تولید لید دو بخش دارد:

1) تبلیغات خلاقانه

2) سوالات موجود در فرم لید.

خلاقیت تبلیغات کاربران را متقاعد می‌کند تا روی تبلیغ کلیک کنند. در عین حال، فرم لید نیز آنها را متقاعد می‌کند که جزئیات خود را تکمیل و ارسال کنند. خلاقیت آگهی روی دریافت کلیک‌های بیشتر تمرکز دارد در حالی که فرم بیشتر برای تکمیل فرآیند مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش طراحی هر کدام از آنها، تعیین‌کننده موفقیت تبلیغات شما خواهد بود.

روش ایجاد سؤالات فرم سرنخ با تبدیل بالا

هنگامی که یک بازدیدکننده روی یک آگهی تبلیغاتی گوگل کلیک می‌کند، بلافاصله یک پرسش‌نامه باز می‌شود. اینکه چه سؤالاتی در فرم لید می‌گذارید و چگونه به کاربران اجازه می‌دهید به آنها پاسخ دهند، نقش فوق‌العاده مهمی در ایجاد لید خواهد داشت. در ادامه به مهم‌ترین موارد در هنگام ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل اشاره می‌کنیم.

تعداد سؤالات؛ یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل

هدف اصلی از افزونه فرم لید در تبلیغات گوگل، ایجاد سرنخ است؛ بنابراین، فرم شما باید فرایند تکمیل و ارسال را برای سرنخ‌ها آسان کند. فرم‌های طولانی‌تر و سؤالات بی‌پایان می‌تواند منجر به بی‌میل افراد نسبت به پیشنهاد شما شود و در نتیجه آنها این روند را رها خواهند کرد. بااین‌حال، همیشه در نظر داشته باشید اگر چه سؤالات کمتر و آسان‌تر شانس تکمیل‌شدن بیشتری دارند، اما تعداد سؤالات بیشتر نیز می‌تواند کیفیت لید را بهبود بخشد، زیرا لیدهای علاقه‌مند واقعی از ارائه چند خط جزئیات بیشتر دریغ نمی‌کنند.

کمتر از 5 سوال می‌تواند برای ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل ایده‌آل باشد. افراد ترجیح می‌دهند فرم را سریع تکمیل کنند، به این معنی که سوالات زیاد ممکن است منجر به عدم همکاری آنها شود. اگر شک دارید، با تعداد کمتری از سوالات شروع کنید و بعد وقتی دیدید که افراد به سوالات بیشتر واکنش مثبت نشان می‌دهند، تعداد آنها را افزایش دهید. همچنین، فعال کردن سوالات از پیش تکمیل شده در فرم گوگل نیز می‌تواند ارسال را برای لیدها آسان‌تر کند. علاوه بر این، حذف سوالاتی که مورد نیاز نیستند نیز به شما کمک می‌کند تعداد سوالات را در حد مطلوب نگه دارید.

تعداد سؤالات؛ یکی از مهم‌ترین عوامل در ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل

نوع سؤالات برای ایجاد فرم لید جذاب

پرسیدن سؤالات درست به این معنی است که شما اطلاعات مناسبی برای کسب‌وکار خود جمع‌آوری می‌کنید. سؤالات مناسب همچنین با سرنخ‌های شما ارتباط برقرار می‌کنند و باعث می‌شوند که آنها در مورد حل مشکلاتشان از طریق محصولات یا خدمات شما، اشتیاق بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر، سؤالات بی‌ربط لیدها را ناامید می‌کنند و آنها این روند را در میانه راه رها خواهند کرد. برای کسب بهترین نتایج، توصیه می‌شود این موارد را به کار گیرید:

  • از پرسیدن سؤالات حساس خودداری کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما آدرس خانه، شماره شناسه یا جزئیات اطلاعات بانکی افراد را بپرسید، با استقبال روبرو نخواهید شد. علاوه بر این، اگر از وضعیت پزشکی و سن آنها سؤال کنید، ممکن است برخی از افراد آن را توهین‌آمیز بدانند
  • از پرسیدن سؤالات سخت خودداری کنید. افراد فرم‌هایی را که لازم است روی سؤالات زیاد فکر کنند، رها می‌کنند. همیشه به‌خاطر داشته باشید که وقتی گزینه‌های زیادی وجود دارند، افراد وقت خود را صرف تلاش روی یک فرایند زمان‌بر نمی‌کنند
  • سعی کنید از سؤالاتی نپرسید که پاسخ به آنها مستلزم نوشتن زیاد باشد. افراد معمولاً از پاسخ‌دادن به سؤالاتی که اطلاعات بیش از حد می‌خواهند، پرهیز می‌کنند؛ بنابراین نباید در فرم لید تبلیغات گوگل خود از آنها بخواهید یک مطلب طولانی بنویسند. احتمالاً این مسئله یکی از دلایلی است که افراد بدون تکمیل فرم، آن را رها می‌کنند

نوع سؤالات برای ایجاد فرم لید جذاب

نوع پاسخ‌ها برای ایجاد فرم لید جذاب

ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل به شما امکان می‌دهد چند نوع پاسخ از جمله کشویی، چندگزینه‌ای، پاسخ‌های کوتاه و… را برای کاربران ایجاد کنید. اما این بدان معنا نیست که شما باید همه این گزینه‌ها را در فرم خود قرار دهید. در عوض، باید بادقت مواردی را انتخاب کنید که به کاربران اجازه می‌دهند به‌راحتی فرایند را دنبال کنند.

پاسخ‌های ازپیش‌تعیین‌شده را فراهم کنید؛ چون با این کار لیدهای شما با اشتیاق بیشتری به سؤالات پاسخ خواهند داد. بااین‌حال، بهتر است پاسخ‌های ازپیش‌تعیین‌شده قابل‌ویرایش نیز باشند؛ زیرا ممکن است برخی از افراد بخواهند جزئیات جدید و به‌روزی ارائه دهند.

سعی کنید «نمی‌دانم» را به‌عنوان یک گزینه قرار دهید. تعدادی از سؤالات شما ممکن است برای برخی از کاربران گیج‌کننده باشند. این کار به آنها کمک می‌کند تا از چنین سؤالاتی بگذرند و پیش بروند. در فیلدها از گزینه‌های کشویی و چندگزینه‌ای استفاده کنید. افراد حوصله نوشتن پاسخ را ندارند؛ بنابراین، گزینه‌هایی مقابل آنها قرار دهید که بتوانند آنها را انتخاب کنند.

برای ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل، این سؤالات را نپرسید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که از استانداردهای تبلیغاتی گوگل پیروی کنید. سؤالات خاصی وجود دارند که گوگل نمی‌خواهد شما آنها را از لیدها بپرسید. جدای از آن، بسته به هدف شما، ممکن است سؤالات زیادی نیز وجود داشته باشد که مخاطبان را دلسرد کنند. بهترین کار این است که به‌هیچ‌وجه سؤالات حساس یا بحث‌برانگیز را در فرم لید در تبلیغات گوگل قرار ندهید. فهرستی از مواردی که بهتر است در هنگام ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل از آنها دوری کنید عبارت‌اند از:

  • سؤالات خیلی شخصی
  • سؤال در مورد مذهب، گرایش سیاسی و جنسی افراد
  • فیلدهایی که در آنها باید رمز عبور وارد شود
  • شماره ملی افراد
  • نشانی و مشخصات خانوادگی
  • تاریخچه مالی و جزئیات بانکی
  • نژاد یا قومیت افراد

برای ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل، این سؤالات را نپرسید

ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل با استفاده از خدمات ادستیتو

فرم لید در تبلیغات گوگل یک ابزار استثنایی برای تولید سرنخ است. ایجاد تجربه کاربری برای هر کسب‌وکاری بسیار مهم است؛ زیرا در حوزه بازاریابی دیجیتال، فعالیت موبایل در بسیاری از بازارها از دسکتاپ پیشی گرفته است. گوگل اشاره می‌کند که «افزونه‌های فرم لید به شما کمک می‌کنند با گرفتن اطلاعات افراد در فرمی که مستقیماً در آگهی شما وجود دارد، لید ایجاد کنید». اگر کسب‌وکار شما در ایجاد لید با چالش روبرو است، حتماً از افزونه‌های فرم لید استفاده کنید. طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها، مانند استفاده در جستجو، دیسپلی، یوتیوب یا دیسکاوری، ارزش آزمایش را دارند.

ادستیتو نماینده و شریک رسمی گوگل در زمینه تبلیغات است. ما در ادستیتو به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در تبلیغات گوگل خود فرم لید جذاب ایجاد کنید و در نهایت مشتریان بیشتری داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل لطفاً با کارشناسان ما در ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

چه چیزی باعث می‌شود یک فرم لید در تبلیغات جذاب گوگل باشد؟

موفقیت در تولید لید از دو بخش تشکیل می‌شود: تبلیغات خلاقانه و سؤالات موجود در فرم لید.

تعداد سؤال مناسب برای ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل چقدر است؟

تعداد سؤال ایده‌آل برای قراردادن در فرم لید، ۵ سؤال است.

برای ایجاد فرم لید جذاب در تبلیغات گوگل چه سؤالاتی نباید پرسیده شوند؟

در هنگام ایجاد یک فرم لید بهتر است از پرسیدن این سؤالات پرهیز کنید: سؤالات خیلی شخصی، مذهب، گرایش سیاسی و جنسی، رمز عبور، شماره ملی، نشانی و مشخصات خانوادگی، تاریخچه مالی و جزئیات بانکی و همچنین نژاد یا قومیت افراد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز | تکنیک‌های کاربردی

برترین ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز در دنیای امروزی که رقابت در عرصه تبلیغات گوگل به‌شدت افزایش یافته است، استفاده از ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته تبلیغات گوگل ریسپانسیو در گوگل ادز، یکی از راه‌های مؤثر برای جلب توجه مخاطبان و افزایش بازدهی تبلیغات گوگل است. تبلیغات گوگل ریسپانسیو، یک روش […]

بیشتر بخوانید
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت | مقایسه توسط هوش مصنوعی و انسان

آیا استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی سایت مناسب است؟ هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تحول و پیشرفت است و به یکی از ابزارهای مهم در بسیاری از صنایع مثل طراحی سایت تبدیل شده است. طراحی سایت از زمینه‌هایی است که AI در آن نقش پررنگی ایفا می‌کند. در این مقاله به بررسی […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید