صبر کنید...
 
|
۰۲۱-۲۲۰۰۲۴۳۳ : تماس با تیم ما

ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل | شاه‌کلید موفقیت کسب‌وکارها

ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل | شاه‌کلید موفقیت کسب‌وکارها

چرا ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل اهمیت دارد؟

اگر کسی با یک سرچ درون گوگل به یک صفحه شما برسد، آن صفحه از محتوا، صفحه فرود یا لندینگ پیج شما نامیده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که لندینگ پیچ، ویترین یک سایت به شمار می‌رود. ایجاد لندینگ پیج مؤثر برای تبلیغات گوگل، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای کاهش هزینه و دریافت امتیاز کیفی بالا است. در این مطلب قصد داریم به آموزش روش‌های ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل بپردازیم.

ویژگی‌های لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل

رعایت کردن برخی از ویژگی‌های مهم و در عین حال ساده برای صفحه فرود، تبلیغات گوگل شما به مراتب می‌توانند تأثیرگذارتر باشند. هدف ایجاد لندینگ پیج این است که کاربران به محتوایی که در پی آن هستند دست پیدا کنند و به مشتری تبدیل شوند. در ادامه مطلب به معرفی مزایای ایجاد لندینگ‌پیج برای تبلیغات گوگل می‌پردازیم.

در صفحه فرود خود به کاربران اجازه دسترسی به کانال‌های بازاریابی دیگر را بدهید

کاربران به دنبال تازه‌ترین محتوا، محصولات و خدماتی هستند که شما منتشر می‌کنید. با علم به این نکته، از این فرصت استفاده کنید و برای اثربخشی لندینگ‌پیج در تبلیغات گوگل، لینکی برای پیشنهادهای دیگر مثل پروفایل کسب‌وکارتان در رسانه‌های اجتماعی یا امکان ثبت‌نام کاربران در لیست ایمیل را نیز در نظر بگیرید.

در لندینگ پیچ خود به مخاطبان ویژه توجه داشته باشید

با تقسیم پایگاه مشتریان و ایجاد کمپین‌های سفارشی می‌توانید برخی از مشتریان خاص را هدف قرار بدهید. اگر پایگاه مشتریان شما به سمت پیشنهادهای ویژه‌ای همچون تخفیفات ویژه کشیده می‌شود، در لندینگ پیجتان جایی برای تقسیم‌بندی این افراد در نظر بگیرید و آنها را به سوی محصول یا خدمت موردعلاقه‌شان هدایت کنید.

مطمئن شوید که دسترسی به وب‌سایتتان آسان است

در مرحله راه‌اندازی وب‌سایت، توجه داشته باشید که صفحات و دسته‌بندی‌های آنها به‌دقت برنامه‌ریزی و سازماندهی شوند. این کار باید به صورتی انجام شود که مشتری پس از آنکه از طریق تبلیغات گوگل به سایت شما راه پیدا کرد، بتواند به‌راحتی محصولات یا خدمات موردنظر خود را پیدا کند.

این نکته به‌ویژه برای فروشگاه‌های آنلاین و ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی اهمیت دارد؛ به‌طوری‌که مهم‌ترین عناصر و پیشنهادهای ویژه در وب‌سایت، باید کاملاً قابل‌ملاحظه باشند. اطمینان حاصل کنید کل فرایند تبدیل کاربر، تا آنجا که ممکن است ساده، سریع و کاربرپسند باشد. یکی از نکات بسیار مهم این است که تعداد پنجره‌های بازشو را به حداقل برسانید یا اصلاً نمایش ندهید؛ چرا که گوگل علاقه‌ای به آن‌ها ندارد.

ویژگی‌های لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل

زمان لود شدن لندینگ‌پیج را به حداقل برسانید

پس از آنکه کاربر روی تبلیغ شما کلیک کند (چه روی کامپیوتر و چه روی گوشی تلفن همراه)، صفحه فرود باید به سرعت لود بشود. هرچه این مدت زمان کوتاه‌تر باشد، شاهد میزان تبدیل بیشتری خواهید بود و کاربر نیز تجربه لذت‌بخش‌تری از وب‌سایت شما خواهد داشت. سرعت لود لندینگ پیج نه تنها در تبلیغات گوگل، بلکه در تبلیغات دیگر نیز بهتر است رعایت شود.

طراحی صفحه فرود رسپانسیو؛ از نکات مهم در ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل

گوشی‌های تلفن همراه بیش از 50 درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل می‌دهند و البته این روند رو به افزایش است. گوگل لندینگ پیج شما را اسکن می‌کند تا ببیند آیا برای گوشی‌های تلفن همراه نیز بهینه شده است یا خیر. اگر در هنگام طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت خود، به رسپانسیو بودن آن توجه نکنید، کوشش‌های شما برای کمپین تبلیغاتی گوگل به احتمال زیاد بی‌نتیجه خواهند ماند.

طراحی صفحه فرود رسپانسیو؛ از نکات مهم در ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل

برای تبلیغات مؤثر در گوگل، یک لندینگ پیج کاربرپسند و قابل اعتماد ایجاد کنید

یکی از مهم‌ترین نکات ایجاد لندینگ پیج مؤثر برای تبلیغات گوگل که باید به آن توجه داشته باشید، قابل‌اعتماد بودن آن است. شاید برایتان این سؤال پیش بیاید که گوگل چگونه میزان اعتماد و شفافیت وب‌سایت شما را ارزیابی می‌کند.

در پاسخ باید گفت غول جستجو با استفاده از الگوریتم‌های خاص، بررسی می‌کند که آیا اطلاعات مربوط به شرایط و ضوابط، خط‌مشی رازداری و جزئیات کسب‌وکار در وب‌سایت شما قرار داده شده است یا خیر. در کنار تمام این موارد، برای ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل، باید جزئیات تماس و اطلاعات پرداخت نیز برای تمام بازدیدکنندگان قابل مشاهده باشد.

محتوای مرتبط و مفید؛ یکی دیگر از نکات ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل

محتوای لندینگ پیج شما باید کاملاً با آنچه که در تبلیغات گوگل وعده داده‌اید، مطابقت داشته باشد. هنگامی که سرگرم بهینه‌سازی متن تبلیغات هستید، کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان اصلی، هدینگ‌ها و در متن محتوای لندینگ‌پیج بگنجانید. زمانی که کاربر به دنبال جستجوی محصولات یا خدمات موردنظر خود به لندینگ پیج شما هدایت می‌شود، آدرسی که در آن قرار گرفته باید با عبارت جستجو مطابقت داشته باشد.

مثلاً اگر یک کاربر به دنبال یک چاپگر لیزری است، نباید به لندینگ پیجی با انواع چاپگرها و لوازم جانبی آن‌ها هدایت شود؛ بلکه باید مهم‌ترین و مفیدترین جزئیات پیشنهاد خود برای چاپگرهای لیزری در صفحه فرودتان قرار دهید.

محتوای مرتبط و مفید؛ یکی دیگر از نکات ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل

توجه به جنبه‌های فنی سایت؛ نکته‌ای مهم در ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل

یکی دیگر از مسائل مربوط به ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل، توجه به زمان پاسخ سرور است؛ چرا که این عامل، تأثیر زیادی بر امتیاز کیفی سایت و لندینگ پیج شما دارد. اگر سایت شما در لحظه‌ای که کاربر کلیک می‌کند دسترس نباشد، به‌راحتی امتیاز کیفی‌تان کاهش پیدا می‌کند. در واقع شما در آن لحظه، ترافیک تبلیغات گوگل را به‌سوی سایتی هدایت کرده که کار نمی‌کند. حتی اگر این نقص فنی موقتی باشد، باز هم روی امتیاز کیفی شما تأثیرگذار خواهد بود.

خودتان را جای مشتری های گوگل ادز بگذارید

کمپین‌های تبلیغاتی گوگل برای نظر و ارزیابی کاربری که روی تبلیغات کلیک کرده، اهمیت بسیار زیادی قایل هستند. به یاد داشته باشید که اگر لندینگ‌پیج و به‌طورکلی وب‌سایت شما کاربرپسند نباشد و افراد نتوانند در آن به‌آسانی گردش کنند، حتی جذاب‌ترین و بهینه‌ترین آگهی نیز نرخ تبدیل قابل‌قبولی نخواهد داشت.

خودتان را جای مشتری های گوگل ادز بگذارید

ایجاد لندینگ پیج‌های مختصر ولی مؤثر را برای تبلیغات گوگل فراموش نکنید

ایجاد لندینگ پیج‌های طولانی برای بازدیدکنندگان دلهره‌آور است. این کار باعث می‌شود کاربر همان ابتدا از خیر پیشنهاد تبلیغاتی شما بگذرد. اگر نمی‌توانید صفحه خود را مختصرتر کنید، دست‌کم آن را به چند مرحله تقسیم کنید تا کاربر دقیقاً بداند که در کدام بخش قرار دارد.

ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل با استفاده از خدمات ادستیتو

همان‌طور که گفته شد، ایجاد لندینگ پیج‌های مناسب، نقش بسیار مهمی در اثربخشی تبلیغات گوگل بازی می‌کنند. همچنین، گوگل نیز به محتوا و ویژگی‌های صفحات فرود اهمیت زیادی می‌دهد و امتیاز کیفی را بر اساس آن در نظر می‌گیرد.

ادستیتو نماینده و شریک رسمی گوگل در زمینه تبلیغات در ایران است. ما در ادستیتو ترفندهای مهم در ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل را به طور کامل برای شما تشریح می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایجاد لندینگ پیج خود برای کمپین‌های تبلیغاتی گوگل، لطفاً با کارشناسان ما در ادستیتو تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا می‌توان در لندینگ پیج پروفایل کسب‌وکار در رسانه‌های اجتماعی را نیز قرارداد؟

بله پیشنهاد می‌شود برای اثربخشی لندینگ‌پیج در تبلیغات گوگل، لینکی برای پروفایل کسب‌وکارتان در رسانه‌های اجتماعی یا امکان ثبت‌نام کاربران در لیست ایمیل نیز قرار بدهید.

آیا طراحی لندینگ پیج رسپانسیو می‌تواند برای تبلیغات گوگل مؤثر باشد؟

بله باتوجه‌به اینکه کاربران هرچه بیشتری برای وب‌گردی از گوشی‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند، بهتر است لندینگ پیج‌های شما نیز گوشی‌های تلفن همراه بهینه شده باشند.

در ایجاد لندینگ پیج‌های مؤثر برای تبلیغات گوگل از چه محتوایی باید استفاده کرد؟

محتوای لندینگ پیج‌ها باید با آنچه که در تبلیغات گوگل وعده داده‌اید، کاملاً مرتبط باشد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین مقالات ادستیتو
افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

افزایش بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز | مزایای تبلیغات گوگل ویدئویی

بهبود بازگشت سرمایه با تبلیغات گوگل ویدئویی گوگل ادز بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment) یکی از مفاهیم کلیدی در تبلیغات گوگل به شمار می‌آید. در سال‌های اخیر با رشد روزافزون استفاده از تبلیغات گوگل ویدئویی، توجه شرکت‌ها به افزایش بازگشت سرمایه با استفاده از این نوع تبلیغات گوگل بیشتر شده است. یکی از […]

بیشتر بخوانید
بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین روش‌های طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت | نکات مهم

بهترین و کارآمدترین روش‌ها برای طراحی نوار ناوبری کاربرپسند در طراحی سایت طراحی سایت کاربرپسند برای کاربران یکی از عوامل مهم در موفقیت طراحی سایت است. یکی از عناصر اساسی در طراحی سایت نوار ناوبری است که به کاربران کمک می‌کند در وب‌سایت حرکت کنند. همچنین، به صورت سریع به صفحات مورد نظر دسترسی پیدا […]

بیشتر بخوانید
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC | بهینه‌سازی کمپین‌ها با MCC

نکات کلیدی برای افزایش بازدهی تبلیغات گوگل با مدیریت اکانت MCC مدیریت تبلیغات گوگل، به خصوص در پلتفرم گسترده و پیچیده‌ای؛ مانند گوگل ادز، می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. برای آژانس‌های تبلیغات گوگل و کسب‌وکارهایی که چندین حساب تبلیغات در گوگل ادز را مدیریت می‌کنند، استفاده از اکانت مدیریت چندگانه (MCC) یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای افزایش […]

بیشتر بخوانید